Ihmisten kommentit raskausmahaan

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pinkkis*
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle yksi mies kuntosalilla sanoo joka kerta, kun samaan aikaan satutaan olemaan "Mulla oli viä vähän aikaa sitten samankokoinen tai isompi maha, ku sulla" Ja tosiaan joka kerta sama kommentti. Hmm, jahas :wideyed:
ollaan tässä 30 viikolla menossa, joten saanen kuulla kommentin vielä kerran poikineen! :grin

Olen saanut kuulla erilaisia kommentteja toiset on että onpa pieni maha vielä ja toiset että Oho onpa Sulla iso maha ja kasvanut :D

Mulla on useampi ihminen kysynyt nyt, että saako onnitella, kun eivät halua loukata JOS EN OLEKKAAN RASKAANA. o_O
Mun sf on 28 vkolla 27+ eli kyseessä ei ole mikään minimaha. Ja lonkan ja selän kipujen takia vaapun eteenpäin kuin mahassa olisi neloset. Ja puuskutan. Ja varmaan näytän siltä että hetkenä minä hyvänsä synnytän.
Joo, en mä raskaana ole. Tällai tulevan kesän kunniaksi ajattelin kasvattaa tällasen elintaso-mahan. :facepalm:

Mulle on käynyt kahdesti just noin ja omilta naapurilta vielä. Molemmat sanoi, että onko teille tulossa vauva, kun en aikaisemmin kehdannut kysyä ettei vaan loukkaa.. vaikka mullakin ylimääräistä on, mutta kyllähän se ylimääräinen erilailla tossa roikkuu kuin raskausmasu, tai minulla ainakin näin.

Mua ärsyttää eniten vastaantulijoiden tuijotukset. Varsinkin jotkut vanhemmat rouvashenkilöt katsoo silleen paheksuvan näköisesti (vaikka en tiedä onko se heidän oma perusilme vai oikeeta paheksuntaa). Viime raskaudessa yksi nainen tuijotti ja tuijotti mun vatsaa, niin mä pysähdyin ohimennessäni ja katsoin sitä kysyvästi. Sitten vasta tajus nostaa silmänsä pois mun naamaani ja hämmentyi kun tajusi tuijottaneensa vatsaa koko ajan ja mun huomanneen sen. Eli onko se ihmeellinen asia että raskaana ollessa maha kasvaa kun sitä tuijotetaan?

Mulla on kans ollu näitä masun tuijottelijoita. Hauskin tästä oli tossa muutama päivä sitten kun eräs hyvänpäiväntuttu tuli vastaan ja hetki siinä rupateltiin. Ensin käytiin läpi hänen kuulumisensa ja se pään vatkaus mun masun ja naaman välillä alkoi ihan naurattaa. Sit hän sai hönkäistyä et 'Mitäs teille?' ja vatkaus sen kuin kiihtyi :D

Mulla on töissä yksi nainen, joka ei osaa peittää katsettaan ollenkaan. Ennen raskautta se katsoi aina pitkään päästä varpaisiin ja takaisin päähän (tekee kaikille naisille aina saman vaikka nähdään melkein päivittäin). Siitä näki heti, kun se lopulta tajusi mun vauvamahan. Se ei osannut katsoa enää mihinkään muualle, tuijotti vain mahaa. Ja tekee sitä kyllä edelleen vaikka mun raskaus on ollut kaikkien tiedossa jo hyvän tovin. Ja tämä samainen nainen on myös kysellyt painon noususta ja todennut, että kyllä musta vielä kesään mennessä aika iso tulee.

Meilläkin on töissä yksi täti joka tuijottaa tosi ärsyttävästi! Eikä koskaan sano mitään, tuijottaa vaan mahaa.

Mä olen ollut niin onnellinen kun maha näyttää ihan oikealta vauvamahalta :D Mä olen siis niitä ihmisiä, joka on aiemmissa raskauksissa poseerannut kuvissa "tosi raskaana" selkä kaarella vkolla 8. Ennen tätä en oo päässyt vauvamahaa oikeasti kokemaan <3
Nautin kyllä tästä huomiosta tietyllä tapaa. Tuntemattomat miehet kantaa kauppakassit ja päästää kaupassa jonossa ohi. Ilmeisesti ne pelkää että alan synnyttämään siinä jonossa :D Naiset taas... Jotenkin tuntuu, että varsinkin meidän alueen "hienot rouvat" kattoo ekana mahaa ja hymyilee, sitten ne kattoo vasenta nimetöntä ja ilme muuttuu täysin :D Jotenkin ne näyttää vihasilta. Kyllä, elän synnissä ja lisäännynkin avioliiton ulkopuolella.

No niin, appivanhempien vierailu tehty, ja olihan anopin toinen lause minulle etta montako kiloa on kertynyt :facepalm:

Tuollanen painon utelu on kyllä raivostuttavaa. Mie oon vastannu painouteluihin että "oppikirjan mukaan on paino noussu, ja just oikeisiin paikkoihin tullu" mut sit jos joku ihastelee, että en oo kasvanu ku vatsasta, ja muuten pysyny iha omissa mitoissani, ni kehun että oon jo kymmenen kiloo painavampi. Ristiriitasta, mut ku kaikki riippuu aina ihan siitä miten asiansa esittää :)

Miusta se on aika normaalia, että ihmisiä kiinnostaa raskauden aikainen painonnousu. Mie oon vastannu kaikille ihan kilomäärän ja sitten siihen tulevasta vastauksesta riippuen saattanu vähän napauttaa kysyjää omista kiloistaan :D jos tarkoitus on ollut loukata/moralisoida/tms

Niin, no on se tietty ihan yleisessä tiedossa että raskauden aikana paino nousee ja moni sitä varmasti etenkin itse synnyttäneenä miettii ja vertaavat omaan painonnousuunsa. Mut se on niin yksilölllistä kuitenkin loppupeleissä. Eihän kukaan kuitenkaan kysele muuten vaan lihoneelta, että paljonko kiloja on tullut. Oma anoppini jaksaa aina kertoa miten hän söi raskausaikana epäterveellisesti ja sai noottia liiasta painonnoususta, ja on pari kertaa hieman syrjäkarein kyselly, että montakos kiloa miule on tullu, ja että "ootahan vaan, kyllä ne kilot sinullekin tuohon jäävät, turha haaveilla omiin vaatteisiin mahtumisesta" ....Jotain kateutta ilmeisesti, muutenkin oon havainnu hänellä mustasukkaisuutta ilmassa...

Miusta on hauska huomata miten tää miunkin maha joidenkin mielestä on pieni ja siro ja "voi ku oot vielä pikkunen", ja sit joidenkin mielestä oon kasvanu ja maha kasvaa han silmissä ja nyt tuli viikonloppuna kommentti, että "toi sun mahas on aivan valtava!" Hmm... no, siihen totesin että terkkarin mielestä liian pieni, mutta omasta mielestä sellanen kun tarvii tässä vaiheessa ollakin :D

Miusta on hauska huomata miten tää miunkin maha joidenkin mielestä on pieni ja siro ja "voi ku oot vielä pikkunen", ja sit joidenkin mielestä oon kasvanu ja maha kasvaa han silmissä ja nyt tuli viikonloppuna kommentti, että "toi sun mahas on aivan valtava!" Hmm... no, siihen totesin että terkkarin mielestä liian pieni, mutta omasta mielestä sellanen kun tarvii tässä vaiheessa ollakin :D

Minusta on suorastaan koomista, että välillä tunnen itseni merinorsun kokoiseksi ja yhtä ketteräksi maalla liikkujaksi... Sitten joku toinen päivä hädin tuskin muistan olevani raskaana ja olo tuntuu kiinteältä ja jopa sirolta. Raskausmahan kokeminen on subjektiivista, niin muille kuin itsellekkin. Eikä se katso kiloja! :wink

Mä saan kyllä paljon kommenteja isosta mahastani. Herkempi vois vaikka loukkaantua. Tänäänkin päiväkodilla lapsia viedessä hoitotäti kommentoi että musta näkyy aina ensin maha ja sitten naama. Mun maha tosiaan kasvaa suoraan eteenpäin ja on sillai helposti huomattavissa. :)

Niin, olihan sen anopinkin pointtina varmaan se, etta han kertoi etta itse kolmatta odottaessaan lihoi oliko se nyt 23 kg ja etta se oli kamalaa. Minulle on nyt tullut 7kg, mutta tuli minullekin ensimmaisesta 17kg etta tiedan kylla tavallaan mista han puhuu..

Mutta tuntui etta appivanhempien kaikki kommentit olivat jotenkin, hmm, sellaisia etta raskaus olisi ikava juttu. Etta "olet varmaan todella vasynyt" ja koko ajan olisi pitanyt istua eika mitaan olisi saanut tehda, tai niin, edes seista. Mina olen ollut kovin onnekas eika mitaan sen kummempaa kremppaa ole nyt tahan mennessa ollut, niin harmitti kun olisin toivonut etta voisimme olla iloisia eika kauhistella kaikkia vaivoja :happy: Mutta ehka, jos heilla itsellaan on toisenlaisia kokemuksia niin siitahan ne kommentit ja ajatukset varmaan johtuvat.

Toissa taas mielellani toivon etta tyokaverit ajattelevat etta raskaana voi vahan vasyttaa, nimittain tuntuu etta aivot ovat harva se paiva ihan jaassa :rolleyes: en tajua vaan mitaan! Mistaan! :grin

Minusta on suorastaan koomista, että välillä tunnen itseni merinorsun kokoiseksi ja yhtä ketteräksi maalla liikkujaksi... Sitten joku toinen päivä hädin tuskin muistan olevani raskaana ja olo tuntuu kiinteältä ja jopa sirolta. Raskausmahan kokeminen on subjektiivista, niin muille kuin itsellekkin. Eikä se katso kiloja! :wink
Hei miul on tuota samaa. Välillä on oikein sutjakka olo ja välillä sellane rantautunut valas -fiilis :D

Mua on välillä alkanut ärsyttää kun vatsaa kommentoidaan tyyliin "On se kyllä valtava!" "On sulla kyllä iso maha!" ja "Taas se on kasvanu ihan silmissä!" Kun itsestä tuntuu, että on se iso joo mutta ei nyt niin jättimäinen että siitä pitäisi joka päivä olla sanomassa. Miksi sitä mahaa pitää sen enempää edes kommentoida? Yksikin sanoi, että mulla on valtava maha mutta että kasvoissa ei vielä näy että olisin raskaana kun ei ole kuulemma turvotusta huomattavissa... :D

Mä en kanssa ymmärrä tota yleistä mahan koon taivastelua. Siis ihan ok jos sen joku hyvä kaveri tekee, mutta yleensä nää taivastelijat ovat jotain ihan muuta kastia. Melko varmasti se äippä ite on huomannut masunsa oli se sitten iso tahi pieni eikä kukaan sen kokoon voi oikein ihmeämmin itse vaikuttaa. Toiset lapset haluavat ympärilleen kylpylän ja toisille riittää lastenallas.

Ite palasin just asiakaspalvelutöihin 3 viikon sairaslomalta ja kyllä on saanu kuulla kommenttia masusta. Vähän vaivaannuttavaa, vaikka kommentit onkin ollut luokkaa "voi kun sulla on sievä maha".

Viime aikoina olen saanut kuulla kysymyksiä että olenhan muistanut syödä ja mahaa katsottu samalla.. myös ihmiset paljon ihmettelee kun kyselee milloin LA ja vastaus on heinäkuussa niin mahan kokoa.. ittellä kyllä kauhea pallo olo tän mahan kanssa :D

Takaisin