Ihmisten kommentit raskausmahaan

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pinkkis*
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jotenkin jännittyneenä odottelee kommentteja, kun viimeksi loppuraskaus oli joulukuussa, ei kaikki edes tajunneet et olin raskaana. (Törkyiso ja ruma toppatakki jonka sain loppuajaksi) jotenkin outoa olla nyt pelkässä paidassa ihmisten edessä. Ja viemähän tässä ois kesää jäljellä. .. :D

Heh, vaatteet on vähentynyt lämpimien ilmojen myötä niin kommenttia mahasta on tullut. Mies tuumasi viikonloppuna, että on sulla jo aika iso masu. Työkaveri totesi, että nyt on tullut oikea maha :D Pari muuta työkaveria joille en erikseen ole kertonut raskaudesta on tullu nyt onnittelemaan, eivät ole muka aiemmin huomanneet. Toki oon varmaan hyvin vaatteilla "peitellyt". Omasta mielestä maha on kyllä ollut jo pitkään havaittavissa, mutta kiva ettei enää näytä vain lihoneelta vaan on oikeasti raskausmaha :)

Mulle kävi viime viikonloppuna aika hassu juttu. Yks miehen kaveri tuli kylään ja perjantaina mm. käytiin kaikki yhdessä saunassa. Mulla oli myös koko päivän tosi tiukka paita päällä, josta masu näkyy varmasti. Noh, lauantai-illalla oltiin kävelyllä ja mies alko sitte jutella, et miten oon edellisessä ja tässä raskaudessa pystyny vielä hyvin tanssii näillä viikoilla. Sillon tää kaveri pysähty hetkeks ja rupes keilailemaan, et hetkinen, onks teille tulossa toinen vauva!!! Siinä oli pokassa pitämistä, kun ei tätä masua voi olla enää huomaamatta jos tiukkoihin vaatteisiin pukeudun, saatika olen saunassa alasti :D

Ei miehet tai jotkut naiset vaa aina tajua ees kattoa :D Nyt alkaa olla sen kokonen maha että ei oo epäilystäkään. Yks asiakas oli tänään ett häh miten en oo huomannu aiemmin ja yks tavarantoimittaja kans :woot:
Muutenki tullu lähinnä mukavia kommentteja. Paitsi pomo (nainen) käyttäny erikoisia adjektiiveja, "toi sun maha on ihan hirvee" ja toinen oli ett "ihan kauhee toi sun maha". Okei hän varmaan viittaa kokoon mut jos ei sitä mainitse niin kommenti ei ole kovin kivan kuuloinen.

Kaikki hoitajat töissä sanoo, et ihan poikamahahan sulla onkin, kun kerron, et poika on tulossa...

Minulla on kuulemma poikamaha, tyttö tulossa. Ei aina mene nappiin nuo.

Viikonloppuna näin sukulaisia, jotka kommentoi että ei tuo sun maha ainakaan siltä näytä, kun kuulivat että meille on povattu pientä vauvaa. Tänään töissä yks työkaveri sanoi tullessaan käytävällä vastaan, että musta näkyy nykyään ensimmäisenä maha ennen kuin mua huomaa muuten. Ja salilla tuli yks ohjaaja kyselemään jaksamista ja totesi, että onkohan siitä nyt kaksi viikkoa kun viimeksi nähtiin, että olen kyllä kasvanut komeasti sen jälkeen. Kaikki nämä just silloin kun itseä oikein ahdistaa, että vielä 8 viikkoa laskettuun aikaan ja oon jo tämän kokoinen. En tiedä miks mun maha on tämän mallinen, mutta jostain syystä se kasvaa vaan eteenpäin. Takaapäin ei välttämättä edes huomaisi että olen raskaana, mutta sivulta siitä ei voi erehtyä kun valtava pallo töröttää suoraan eteenpäin.

Mulla on kuulemma joka kerta ollut poikamaha, kun kasvaa vaan eteenpäin. No, kyllä noi kaksi edellistä on synnyttyään kovin tytöiltä näyttäneet, että enpä ota tota epäilyä tälläkään kertaa kovin vakavasti. Joillakin tutuilla on kyllä kuulemma ollut ihan erimallinen maha tyttöä ja poikaa odottaessa, mutta useimpien kohdalla mä kyllä uskon, että oma vartalonmalli siihen mahaan eniten vaikuttaa. ☺

Mulle näistä armaista sukulaisista yks ilmotti heti että tyttö tulee ja toinen että selvä poikamaha. Tyttöä lupailtu. Ja ihan samaa mieltä Inkiväärin kanssa että eiköhän se ole kantajan vartalonmalli joka siihen vaikuttaa eikä kannettavan sukupuoli :)

Viime viikonloppuna yks sukulainen kysyi "ootko varma, että sieltä on tyttö tulossa ku sulla on tollainen poikamaha?" -> No joo, kyllä sillä ultrassa kuulemma häpyhuulet näkyi..
Eilen miehen mummo kommentoi "sä et saa enää kasvaa!" -> hmm..mitäs nyt tuohon sanois.. painoa tullut se 8kg/31+1 ja eilen neuvolassa mitattiin maha, niin ihan normaalisti käyrillä menee

Kaks miestä näki mun vatsani. Toinen tokas että: "Hei mullakin on tommonen" Toinen siihen että "Joo mäkin oon kasvattanut tätä jo monta vuotta." Ja hieroo vatsaansa.
:D

Mulla ei ees ihmiset huomaa kaikki.. nytteki muuan vanha rouva oli ihan hämmästyny ku kuuli et vauva tulee ja 2kk päästä laskettu aika.:D

Mä oon nyt parin viikon aikana kuullut useamman kerran kuinka iso olen. Ainakin naapurin mies ja yks nainen töissä ovat kysyneet että olenko varma että tulossa on vain yksi. Työpaikan lounasravintolan täti ei ollut nähny mua pitkään aikaan, niin ekana päivänä kysyi että olenko nielaissut jalkapallon ja seuraavana päivänä sanoi, että mahassa ainakin näyttää pysyvän, kun valittelin että kastike on niin löysää ettei pysy edes lautaselle. Ja yks raivostuttava nainen töissä, joka siis jo ennen raskautta on muutamaan otteeseen kommentoinut mun painoa, sanoi erään toisen kuullen että enää en näytä pelkästään siltä että olen syönyt jouluna liikaa.

Lisäys: Lisäksi olen kuullut tuon saman kuin S_uski että ensin näkyy maha ja sitten vasta loput.

Mä saan lähes päivittäin kuulla kuinka pieni maha mulla on,alkaa jo vähän ärsyttää kun muutenkin huolettaa välillä tyypin kasvu.Tähän mennessä siis kasvanut kyllä tosi hyvin ja mahankinnkasvu ollut yläkäyrällä.Oon lyhyt ja pieni muutenkin ja ekaa odotan,etten tiedä sitten kuinka iso mun pitäs oikeen olla.

Olin eilen taloyhtiön hiekkalaatikolla esikoisen kanssa ja yks naapuri tuli kyselemään esikoisen kuulumisia. Samalla naapuri huomas mun mahan ja kysy, että onko toinen tulossa. Hän totes heti, että se on varmaan poika, ku maha on tuon muotonen. Vastasin, et mulla oli esikoistyttöä odottaessa ihan samanlainen vatsa, ku nyt ja ettei mun ruumiinrakenteella varmaan muunlaista raskausmahaa saiskaan aikaseks. Siihen naapuri totes vaan että höpsistä, kyllä sieltä poika on tulossa :D
Mitä siis turhaan mennä ultraan kyselemään sukupuolta, kun "vanha kansa tietää paremmin"!

Miule on kans kaikki sanonu et poika on tulossa vaikka oonkin sit vastaan väittäny että ei sitä mahan muodosta voi päätellä, äidilläni oli tällainen maha meistä molemmista tytöistä. No poikaa minä todennäköisimmin odotan, kahden eri ultran ja kahden eri lääkärin mukaan, mutta en minä sitä ole kertonut ihan jokaiselle mahan muotoa kommentoineelle... ;)

Naapuri kyseli täällä kans. "No koska tyttö syntyy?" Tuli vähän puskista kyllä kysymys. Kysyi kyllä vielä perään että onko se tyttö?
Miehiltä yleisin kommentti tuntuu olevan "Koska poksahtaa? tai "Eikö se vieläkään ole poksahtanut?"
Ihan hauskaa ekalla kerralla, mut nyt kun kuulee jo vähän turhan usein.

Takaisin