Ihmisten kommentit raskausmahaan

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pinkkis*
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua taas ärsyttää aivan sikana kun nyt on rv11 niin kaikki sanoo et voikun ihana maha.. Ja ku ite tietää et pelkkää turvotusta :D ehkä raivostuttavinta mitä tiiän mrr

Mua taas ärsyttää aivan sikana kun nyt on rv11 niin kaikki sanoo et voikun ihana maha.. Ja ku ite tietää et pelkkää turvotusta :D ehkä raivostuttavinta mitä tiiän mrr
Tiedän tunteen. Tosin mulle ne kommentit on ollut enemmän että "kyllä se maha näkyy jo" :D

Tänään töissä työskentelin fyssarin kanssa kun oli asukkaan kuntoutusta siinä, olin siirroissa avustamassa. Siinä ei ft puhunu mitää viel mut ku olin häntä pois talosta päästämässä, hän sanoi että: "ihana tuo siun maha, oikein kaunis." Fyssari sanoi ettei ole aiemmin huomannut mitään, ja nyt oli pakko vaan sanoa että on erittäin kaunis vatsa. Tuli jotenkin ihan tosi kiva mieli, ja oli itelläki jotenki kaunis olo. Maha tosiaa iltavuoroissa pullahtaa kaksinkertaiseksi aamuun verrattuna, ja näyttää kuin olisi jo yli puolen välin :D työkaverit ei meinannu uskoo ku näytin heille tän päivän aamumasun kuvaa ja verrattiin sit sitä miun täniltaseen livemasuun :D et kyl se viel vaan turpoo, ei se iha nii iso oo miltä näyttää :D

Ensimmäistä odotellessani masuun taputtelijoita oli tasan yksi (mies tietenkin sai taputella sen verran kuin halusi) ja sekin ymmärsi sitten siirtää hanskansa omalle puolelleen pelkästä mulkaisusta. Nyt taputtelijoita on sattuneista syistä kaksi ja muut ovat ainakin toistaiseksi antaneet pienen olla ilman taputteluja yksiössään.

Tänään kohtasin hississä keski-ikäisen miehen joka aikansa tuijotti mua ja totesi "sun maha on niin kaunis"... :eek: Tuli jotenkin öö... likainen olo?? Tuli ihan puskista toi.

Kuulostaa kyllä vähän ahdistavalta noi vatsan koskettelut, jos ihminen ei ole kovin läheinen. Meillä vain mies on silitellyt mahaa ja se on tietysti ihanaa :) Töissä työkaveri tokaisi yksi päivä, että voi vitsi miten ihanaa kun sun masu alkaa nyt näkymään. Näyttää niin kivalta :)

Mua häiritsee sellainen, minkä oon nyt viimeisen viikon aikana huomannut kun masu on tosiaan alkanut kasvaa. Esimerkiksi kaupassa jos näen tuttuja, he tulevat juttelemaan ja katsovat sen keskustelun aikana monta kertaa mun vatsaa mutta eivät sano mitään. Siis en kyllä itsekään tiedä mitä heidän pitäisi sanoa, mutta se vaan tuntuu niin hölmöltä kun normaalisti sitä katsotaan kuitenkin toista silmiin kun jutellaan. Varsinkin kun saattavat jäädä hieman pidemmäksikin aikaa tuijottamaan vatsaa siinä samalla kun puhun jotain. Se tuntuu vaan niin oudolta :D

Mun mahaa ei oo ikinä kommentoitu :( Mun mielestä raskausmaha on kaunis ja tylsää, että itsellä se näkyy usein niin myöhään, että vähän aikaa pääsee vaan nauttimaan. Nytkään ei millään 15+6 näe, että oon raskaana. Pientä turvotusta voi nähdä, mutta sellaistahan ihmiset ei kommentoi, kun tiedä mistä se johtuu ;)

Mun mahaa ei oo kyllä kukaan kosketellut,mutta ne harvat jotka tietää on yleensä kommentoinut jotain kaunista.Eilen illalla sitten hyvä kaveri (mies) totesi että "ei hyvänen aika mikä pömppö!" :D ei olla hetkeen nähty ja massu tosiaan kasvanu jo melko lailla.kommentista olisi joku voinu pahoittaa mielensä,mutta tiesin hänen tarkoittavan hyvää.Minkäänlaista mahaa ei ennen raskautta mulla ole ollut. 19+2

Mymmelim tossa mainitsi ton vatsan tuijottelun. Esikoista odottaessa kiinnitin huomiota ihan samaan asiaan. Ärsyttävin tilanne sattu, kun olin kaupassa ja törmäsin sedän vaimoon. Moikkasin, mut hän tuijotti vaan mun mahaa. Vasta kun sanoin hänen nimensä, niin hän nosti katseensa ja totes:" Ai mä en yhtään huomannu, kuka siin on!" Vaik hän tosiaan oli pitemmän aikaan jo tuijotellu mun vatsakumpua. Raskaana ollessa siis persoona katoaa johonkin, tilalle tulee vain maha :D

Mun mielestä on tosi rassaavaa jos ventovieraat tulevat kyselemään jotain raskauteen liittyvää. 'Noo, onkos siellä tyttö vai poika?' 'Jokos teillä on kaikki valmiina?' tai hei - mikä parasta 'Milloin se syntyy?'.

Mun mahaa kommentoitiin edesllisellä kerralla ihan jatkuvasti. No, olihan se ihan valtava pinkeä pallo, mutta yksityinen ja omani silti. Jatkuvasti väitettiin, että on varmasti kaksoset (huolimatta että sanoin, että asia olisi kyllä ultrissa tullut ilmi). Lisäksi veikkailtiin yli 5 kilon lasta ja veroiteltiin repeämistä ja ties mistä kauheista. Kyseltiin syömisistä. Se oli tosi ärsyttävää, sillä painoni nousi 12 kiloa, mikä on ihan tavallinen saldo. Mulla on aika lyhyt selkä, joten eteenpäinhän mahan oli kasvettavakin. Synnytin 3,3-kiloisen eli ihan tavallisen kokoisen lapsen.

Eli älkää huoliko tekään, joiden pallo kasvaa hurjaksi. Teidän keho suhtautuu vauvaan eri tavalla. Toisten kropat pitää vauvan pienessä pesupussissa, kun taas toisten kropat on sitä mieltä, että vauvalla pitää olla kokonainen spa valtavine allasosaistoineen käytössään.

Kunusiini: Aika hyvin sanottu tuosta masun koosta. Omat mittasuhteet sekä istukan ja kohdun sijainti kyl vaikuttaa paljon siihen, millanen masu sitä lopulta tulee. Et eipä sitä mahaa pelkällä syömisellä kasvateta :D

Esikoista odottaessa yhdellä kaverilla oli mun masuun verrattuna todella suuri maha ja mun masu taas ei tuntunu kasvavan mihinkään. Kumpiki synnytti 3,5 kilosen vauvan ja raskauskiloja jäi suurin piirtein saman verran. Mulla vaan sattuu olemaan taaksepäin kallistunu kohtu ja istukka oli takana, joten neki vaikutti paljon ulkomuotoon.

Mä sain niin sulosen kommentin eilen! Oltiin Espanjassa ravintolassa illalla, ja vessareissulla tuli vastaan noin 3-v brittityttö äiteineen. Tyttö osotti mun masua ja kiljas innoissaan: "BABY!" Äiti hymyili mulle vähän anteekspyytävästi ja sano tytölle: "Oh yes, she has a baby in there." <3

Noi lasten kommentit on kyllä välillä aika sulosia :) Viime raskaudessa olin uimarannalla mieheni kanssa ja vieressä laps kysy äidiltään, että miks tuolla tädillä on noin suuri vatsa. Jotenki lapsen suusta sanottuna se tuntu äärimmäisen hellyyttävältä.

Mä myös vähän järkytyin yksi päivä kun eräs puolituttu oikeesti hyökkäsi silittämään mahaa. En kerennyt reagoimaan yhtään mitenkään. o_O

Mies on ainoa kuka saa koskea mahaan millon lystää enkä siitäkään pahemmin pidä koska se kutittaa. Vissiin tuo vatsanahka vähän herkkä :grin

Mitään omituisia kommentteja en tietääkseni ole vielä saanut.

Falpony, mul ei oo kukaan paitsi mies, vaimo, iskä ja yks ystävä ees yrittäny koskee mahaa. Jos luotan ihmiseen, niin ei se sillon pahalta tunnu. En mä ihan ehdoton oo tuntemattomien suhteen myöskään, ne kun on yleensä hyvää tarkoittavia mummoja, mut jokin irrationaalinen pelko siinä on, et jos joku haluaakin vauvalle pahaa :/

Joo oli se vähän järkyttävää kun yhtäkkiä täysin odottamatta joku tunkee silittämään mahaa. Vaikutti siihen kyllä jo se ihan perisuomalainen "omaan tilaan tunkeminen". Teki heti mieli ottaa pari askelta taaksepäin.

Mulla on melko eksoottinen tilanne eilen sukujuhlissa... Siellä kymmenet ihmiset (mulle joo ehkä kaukaista sukua, mutta suurinta osaa en ollut ennen tavannut) pyrki lääppimään mun mahaa. He oli kaikki vanhempia ihmisiä, ja kovin innoissaan uudesta tulokkaasta, mutta olihan se hämmentävää :confused:

Takaisin