Ihanat/kamalat raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tytteli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viikkoja on nyt 5+0. Oli aivan ihana eksyä tälle foorumille ja huomata että hei, mullahan on raskausoireita! :grin
Edellisestä raskaudesta on huimat 6,5 vuotta, joten ihan kaikkea ei vaan voi muistaa... Mua palelee, röyhtäilyttää, Turvottaa (ihan paniikissa kun ei meinaa housut mahtua jalkaan :eek:) ja vähän semmonen höntti olo.
Edellisestä muistan että jonkun verran oli aamupahoinvointia, mut autto kun sängyn vieressä oli aamulla jotain syötävää, vielä ei oo tätä tullut.
Turvotus tuli kyllä ihan outona ja uutena tuttavuutena JO tässä vaiheessa, leggarit on niin ihanat :happy7

Nyt on vaan hirmunen yskä ja kurkkukipu päällä, finrexiniäkö ei suositella raskaana oleville?

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa mukaan!
Ei suositella Finrexinia. ParaHottia voit ottaa, koska se on parasetamoli-pohjainen.

Sanokaahan turvottelijat :) onko minullakin nyt The Oire? Kun parina iltana on housujen saumat painuneet ihoon niin että vielä pitkän ajan kuluttua on pikkareiden ja housujen painaumat iholla. Eli kaiketi mullakin jonkun verran turvottaa...
Muuten jatketaan vähäoireisella linjalla jos ei eilistä itkupotkuraivaria lasketa.

Mulla ei oo mitään vieläkään, paleltaa ja väsyttää mut seki voi johtuu osaks myös ulkoilusta liian vähissä vaatteissa. Sais mennä aika nopeemmin ku ei malttais oottaa ekaa ultraa..

Mulla tämä turvotus on ihan älytöntä. Vaan äitiyshousuja pystyn käyttämään ilman tukalaa oloa. Töissäkin saa peitellä tätä pallomahaa ettei kaikki vielä alkaisi kyselemään. Viikkoja vasta 7+3. Ja se röyhtäily!! kyllä on sellainen turvonnut sikapossu olo. :grin

Mulla on tullu kans tuo jatkuva röyhtäily :P ja paha olo senkun jatkuu, sitä on jo välillä hankala peitellä. Ainoastaan sillon helpottaa, kun syö jotain suolaista. Viis minsaa syönnin päälle paha olo hiipii takasin... -_- oksentaa ei oo tarvinu, mut koko ajan kurkussa ja mahan pohjalla polttelee ja möyrii, hyi!

Mulla on ihan hirveetä ummetusta :confused: täytyy kokeilla luumunektaria jospa sillä alkais vatsa toimimaan.

Noniin. Mä olen tätä nykyä pahoinvoiva, turvonnut, nälkäinen, piereskelevä, hormooneista "nautiskeleva" & raskaudesta "hehkuva" nainen...ummetusta unohtamatta...
:wtf

Vois toki nukkuakin... heräsin puol kolmelta pissahätään.. Muuten olen ollut aika oireeton, mutta pissahätä herättää yöllä, ja aina ei saa uudestaan unta. Illalla nukahdin jo ennen yhdeksää, joten ehdin onneksi nukkua suht hyvin. Ja kävin illalla aika monta kertaa pissalla, mutta minkäs teet.. Muistaakseni tää helpottaa jossain vaiheessa vähäks aikaa. Lopussa saa taas pissalla rampata kaikki yöt. Mut mä kestän tän kun nainen, onhan se pikku papunen kyydissä. :)

Tervetuloa mukaan!
Ei suositella Finrexinia. ParaHottia voit ottaa, koska se on parasetamoli-pohjainen.

Sanokaahan turvottelijat :) onko minullakin nyt The Oire? Kun parina iltana on housujen saumat painuneet ihoon niin että vielä pitkän ajan kuluttua on pikkareiden ja housujen painaumat iholla. Eli kaiketi mullakin jonkun verran turvottaa...
Muuten jatketaan vähäoireisella linjalla jos ei eilistä itkupotkuraivaria lasketa.
Kyllähän tuo Tinja79 vähän tältä ihanaiselta turvotusoireelta kuulostaa! :confused3

Eilen alkoi sitten pieni pahoinvointi nostaa päätään. Pitäis vissii koko ajan olla jotain pientä syömässä. Eilen rupes tekeen hirmusti mieli jotain mehuja ja makuvichyjä, josko nekin auttais, täytyypä kokeilla :)

Melko hurjan makusta muuten se Parahot, ei tullut lempparia kyllä siitä....

Olen syönyt jäisiä mustaherukoita pahoinvointiin. Tuntuu että vatsa voi paremmin.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ei auttais valittaa, kun ihanaahan tämäkin tavallaan on, mutta huh huh.. Nyt on pari päivää mennyt käytännössä vessassa oksentaessa, elpyessä tai lipittäessä koko ajan jos jonkin sortin soppaa tai mehua. Pahoinvointi on nostanut vielä lisää päätään ja nyt tulee ylös ihan komiassa kaaressa monta kertaa päivässä :sick006.. Lisäksi närästää niin, että illalla maha ihan kramppailee kivusta. En ole ottanut vielä mitään Rennietä tms. närästykseen.. maitohappobakteerit tuntui helpottavan sitä vähän. Tänää ainakin närästyksen osalta parempi :) Mua närästää normaalistikin aika rajusti, joten tottunut siihen poltteluun yms. eikä tästäkään syystä tee heti mieli närästyslääkkeeseen tarttua.

Mehukeitto on täällä uusi liittolainen! Se tuntuu pysyvän kohtuu hyvin sisällä ja maistuukin :wink (eikä se närästä!) :cool05
Niin ja viikkoja muistaakseni rv 7+5

Täällä alkaa paha olo pikkuhiljaa myös ottamaan valtaa. Kuvottava olo ollut koko päivän ja kohta pitäisi asuntokäyttöön lähteä. Alavatsalla on nyt parina päivänä ollut enemmän tuntemuksia mikä taas on mukava juttu :) tissit on kipeät edelleen ja iltaisin väsyttää jo todella aikaisin.

5+3

Närästyksestä ja/tai ummetuksesta kärsiville sain apteekista hyvän vinkin.. elikäs tämmönen kun Magnesiamaito. Kuulemma ollut jo vuosikymmeniä käytössä ja toisin kuin monissa muissa nykyisissä närästyslääkkeissä siinä ei ole jotain (en tietenkään muista enää mitä) ainesta, jota ei etenkään alkuraskaudesta suositella nautittavan. On siis turvallinen ja helpottaa sekä närästystä/liikahappoisuutta että auttaa ummetukseen. :)

Itse kävin sitä tänää hakemassa, kun olosta tuli aika sietämätön ja sieltä suositeltiin tätä. Nyt ottanut sitä ja kappas, närästys on välittömästi lähes poissa. Korventava polttelu hävisi miltei heti ja enää ei nouse mahanesteet kurkkuun. Jäljellä vain pientä porinaa masussa, joka sekin häviää varmasti, kun otan seuraavan annoksen. Niin kun tossa ylempänä kirjotin, niin mulla on usein muutenkin närästystä ja erilaiset närästyslääkkeet siten tuttuja. Tää on niihin verrattuna vielä todella nopea ja tosiaan turvallinen. Suosittelen! :)

• Tykkään
Reaktiot: nep
^
GAVISCON On myös hyvä lääke närästykseen.
Duphalac, ViSiblin ja Levolac ovat turvallisia lääkkeitä ummetukseen.

Mutta yleinen suositus on että lääkkeitä ei tulisi käyttää ensimmäisten 12 raskausviikon aikana jos ei ole pakko.

Nimimerkillä: antibioottikuurilla, koska suu tulehtui hampaan poiston jälkeen. :sad001

Niin ja aloitin syömään kätilö ystäväni suosituksesta vielä ylimääräistä foolihappoa, raskausvitaminien lisäksi.

Toiseen aiheeseen....

Olen vasta rv 6 ja mua turvottaa niin että housut tuntuvat pahalta pitää... no joo gollarit ovat kivat mutta ei niitäkään aina voi käyttää..... Olen ettinyt joka kaapista mamma housujani tuloksetta... (on siis edellisestä raskaudesta jäänyt kaappiin vuodelta 2006) Eli siispä onko mahdollista että nyt jo turvottaa niin ettei ole omissa pöksyissä kiva olla? (ja en muista esikoisen odottamisesta oikein mitään....siitä on kuitenkin 7 vuotta aikaa)

Ja kolmas asia....

Onko muilla tätä reisien särkyä?

Muokattu viimeksi:
Eetula, mä komppaan tota turvostusta. Mulla oli AIVAN JÄÄTÄVÄ turvotus viime- ja toissaviikolla. Painoakin oli puntarin mukaan tullu 3.5KG LISÄÄ!!! Tämän viikon aikana turvotus on pikkuhiljaa helpottanut ja nesteet on tosi huomattavasti lähtenyt liikkeelle (luojan kiitos!). Vaakakin näytti jo normaalimpia lukemia (tosin vielä 1kg jäänyt roikkumaan, sekin voi oikeastti johtua syömisestä, kun rööki jäi heti plussattua veke ja pieni napostelu tullut tilalle).
Reidet on ollut ihan rauhassa, mutta ennen arat rinnat ihan särki viime yönä niin, että heräsin siihen :(.

Mulla taas ei ole oikeastaan mitään oireita..
Viikko sitten oli jotain reisien särkyä ja menkkajomotusta, mutta nyt ei ole moneen päivään ollut oikein mitään oireita.
Ja painokin vain on tippunut.
Nyt siis viikkoja 5+6

Rv 7+4. Eilisaamusta kaikki ruoka tullut "vetenä" pihalle, eli ripulista kärsin. Muuten ei ole pahoinvointia eikä ruuan maistumisen kanssa ole sen kummempaa ongelmaa. Syömisen jälkeen sopii odotella mahakipua ja sitten on mentävä vessaan. Tää ei tosin varmaan ihan ole "raskausoire"... Mutta odotan ehkä kuitenkin tiistain neuvolaan asti ja kokeilen mitä voin. Pitääkö laittaa mies kauppaan hakemaan piimää ja banaaneja...

Tähän asti koettuja: palelu, väsymys ja pahoinvointi. Vähän on iho rasvaisempi, hajuaisti on herkistynyt ja hiuksia lähtee normaalia enemmän. Pissalla tulee ravattua vähän tavallista useammin.

Vielä en oo bongannut nenäverenvuotoja, päänsärkyjä, tissikipuja, närästystä, selkäsärkyä, turvotusta, megafinnejä tai luomien kasvua, jotka viime raskaudessa tuli tutuksi.

Just tokasin miehelle, että onneks meidän lapsiluku tulee tästä täyteen. Pääsääntöisesti tää odotusaika on aina jonkun ärsyttävän pikkuvaivan kanssa kränäämistä, vaikka mitään isompaa ongelmaa ei koskaan ollut eikä toivottavasti tulekaan.

Itse en kuulu niihin onnekkaisiin, jotka "hehkuu" raskausaikana. Mulle se vaihe tuli synnytyksen jälkeen, kun hiuksen tuuhentui todelliseksi leijonaharjaksi, iho oli tosi hyvässä kunnossa ja kynnet kasvoi tosi nopeesti.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Eetula, mulla on tänään särkenyt aika kovaakin välillä toista reistä, jännän tuntusta kipua. Eilen ultrassa kuitenkin pieni sydän sykki ja kaikki vaikutti olevan kunnossa, tiedä siis mistähän tommonen särky johtuu. Nivusiin ottaa myös välillä. Tää on kyllä kaikinpuolin erilainen raskaus kun kahteen aikasempaan vertaa, pahoinvointikin pysynyt ihmeellisen hyvin kurissa viimeksi olin jo ihan sänkypotilaana näillä viikolla. Hyvä kuitenkin niin, kunhan kaikki vaan menisi hyvin <3

Mulla alko ällötys sillä viikolla kun kiinnittyminen tapahtui. En tiedä oliko samaa ällötystä,kun niin varhain alko. Joka päivä tulee hetki kun tekis mieli halia pönttöä. Yhden kerran oli pakko työntää sormia kurkkuun. (Esikoista odottaessa auttoi aina et sai sen oksennusrefleksin :D) Ja illalla on se kaikista huonoin olo. Sama oli ensimmäisessäkin. Toisaalta ihan hyvä et illalla tulee huonompi olo kun päivällä. Ja joo, toi väsymys! Voisin vaan nukkua ja nukkua. Tissit on arat, etenkin nännit. Ja vasen tissi on huomattavasti kipeämpi kuin oikea :eek: Välillä nippailee alavatsaa ja valkovuotoa tulee kun hanasta! :D no,hyvähän se on että on oireita nii tietää et kai tuolla jotain tapahtuu;)

Lisäystä... Pissattaa pissattaa ja pissattaa!
Yks pandan laku maistui ihan nakille, tai oikeestaan taksarille! :D

Takaisin