Ihanat/kamalat raskausoireet

Tytteli

Jostain jotain jo tietävä
Joko on tullut erinäisiä tuntemuksia? Itsellä on menkkajomotus jatkunut jo pari viikkoa ja lämmöt huitelee 37 pintaan. Ja huomasin ennen ku plussasin, et maitoa alko yhtäkkiä tulee taas! (lopetin esikoisen imettämisen 3vk sitten). Viikot menkkojen mukaan 4+4, mut uskoisin et vähemmän oikeesti.

muoks. Seuraavana päivänä alkoi sitten alavatsan turvotus! En pysty pitää ees mun korkeavyötäröisiä farkkuja.
 
Muokattu viimeksi:
mulla rv 5+0 tänään ja oireita; väsyttää,nälättää, janottaa ja pissattaa :grin , tissit raskaat ja kipeät, vaihtelevasti alamahaa juilii ja tuntuu raskaalta. Kahvi ei oikeen maistu.. :)

muoks. tänään 5+1 päivänä.. muistin tuoksut.. Kukkivat kukat tuoksuu voimakkaasti + monet muutkin! + pizzan himo on valtava! :p
 
Muokattu viimeksi:
Täällä on menossa rv 5+1, jonkin verran oireita on ollut, tosin suht lieviä. Reilu viikko sitten oli tosi paljon vatsanjuilintaa, mutta se on nyt vähentynyt ihan satunnaiseksi. Lievää kuvotusta, janottaa, pissattaa, tissit vähän arat, alavatsa hieman turvonnut. Ensimmäinen raskaus kun on, niin tuntuu että koko ajan panikoi, jos ei vatsassa ole tuntunut mitään vähään aikaan, tai sitten jos tulee pahoinvointiaalto ja kipuja, niin heti pelkää että onko tämä nyt enää normaalia...

Muoks. Listalta puuttui vielä palelu, väsymys ja ummetus.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla tissit on arat, varsinkin vasen.Outoao_O On ne kyllä kasvaneet ja paisuneetkin.
Huono oloa esiintyy päivittäin, varsinkin jos ruokailuväli venyy yhtään liian pitkäks. Oksentaa ei ole tarvinnut vaikka tosi lähellä on ollut.....:sick009
Väsymys on jäätävää, koko hereillä oloajan vaan haukottelee.
Maha on turvoksissa , varsinkin iltaisin ja repäisykipuja tulee toisinaan. Nyt ehkä kuluneen viikon aikana pissalla ramppaaminen on lisääntynyt.
Olen ihan ihmeissäni kaikista oireista. Kahen ensimmäisen kohalla kun ei ollut juuri mitään. Ikä tekee tehtävänsä :grin
Juu, ja selkä alkaa prakailemaan jo nyt. Huoh. Mulla on tosi rankka duuni ja tiedän että en voi olla töissä loppuun saakka. On vaan jäätävä erityisäitiyrahalle aiemmin. Ei auta.

Tsempit kaikille:cheers

Jyra 5+4
 
Mä oon vähän kade teille. Mulla ei oo mitään muuta kuin jatkuva pissahätä.. ja nyt ois vkot 5+4.. vaikee tajuta että masussa on asukki ku oireita ei tule :/ ... Ehkäpä olen tästä myöhemmin kiitollinen... Ainiin! Himoan mauste- ja Amerikan kurkkuja. Omnomnom. Tsemppiä ikävistä oireista kärsiville!
 
Ja todentotta; itkettää ihan sikana aina ku tulee se kirkkauden hetki, kun tajuaa hetken ajan oikeesti, että mä olen raskaana. Ja mies nauraa kun sitä huvittaa mun itkunpillahdukset... :D
 
Täällä on ollut kohta kolme viikkoa jatkunut pääkipu ja vessassa täytyy käydä aivan jatkuvasti. Pikkuisen oli alaselässä kipua ja vatsa sekaisin ennen plussaamista, mutta niistä on onneksi päästy.

Oikeastaan suurin oire on nyt jatkuva huoli siitä, että onko kaikki hyvin. Pitäisi malttaa odottaa ensimmäistä lääkärikäyntiä ja saada ajatukset siksi aikaa muualle, mutta miten ihmeessä se tehdään :D
 
Täällä on ollut kohta kolme viikkoa jatkunut pääkipu ja vessassa täytyy käydä aivan jatkuvasti. Pikkuisen oli alaselässä kipua ja vatsa sekaisin ennen plussaamista, mutta niistä on onneksi päästy.

Oikeastaan suurin oire on nyt jatkuva huoli siitä, että onko kaikki hyvin. Pitäisi malttaa odottaa ensimmäistä lääkärikäyntiä ja saada ajatukset siksi aikaa muualle, mutta miten ihmeessä se tehdään :D

Poppi, mä niin painiskelen tuon jälkimmäisen oireen kanssa! Ei ole helppoa keskittyä mihinkään kun raskaus pyörii mielessä 24/7... Huolettaa että onko siellä kohdussa mitään, jos on tuulimuna tai jos tulee km, jos ja jos ja jos... Haluaisi niin iloita raskaudesta, mutta tuntuu ettei voi ihan 100-prosenttisesti vielä tehdä sitä, ennenku ekan ultran jälkeen näkee että kaikki on hyvin ja kohdussa kasvaa pienokainen.
 
Mulla on sama juttu, päässä pyörii vain ja ainoastaan raskaus. Kovasti oireita kuuntelen ja tarkkailen toisaalta mielen valtaa ihan mieletön onnellisuus ja sitten taas kova huoli. Kovasti jo tekis mieli ostaa vauvalle jotain (joo hullua) mutta kuitenkin olen vielä järjellä ajatellut ettei ehkä ihan vielä :)
Toivon että tämä tunnemyrsky tästä tasaantuu.
 
Mulla on iskenyt ihan järkyttävä väsymys viime päivinä... Nukuin tiistaina kolmen tunnin päiväunet töiden jälkeen!! Eilenkin olisin nukkunut, mutta onneksi mies herätti reilun tunnin jälkeen kun tuli kotiin. Tuntuu ettei töissäkään meinaa millään pysyä "tolkkuna" kun silmät lupsahtelee kiinni. Onko muilla tällaista väsymystä?
 
Itsellä nyt n. 5+3rv. Ja alamaha kipuja löhes kokoaika. Penkiltä nouseminen ja kövely saa välillä viiltäviä kipuja mahaan.. kokoaika pissittää ja olen normaalia väsyneempi. Sekä maha on turvoksissa ja tuntuu "täydeltä" :D jospa nyt malttaisi odotella ultraan niin tietäisi että onko oikeassa paikassa tai onko siellä edes mitään.. mutta oireiden mukaan jotain on oltava :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mua huolettaa kun mulla ei ole juuri ollenkaan vatsatuntemuksia... Oli kyllä oletettujen menkkojen aikaan mutta loppuivat sitten. Kerran pari päivässä tuntuu joku pieni pisto tai vihlaisu. Turvotusta kyllä on, varsinkin illalla. Toivottavasti kaikki olisi hyvin! Mitään vuotoja ei ole kyllä onneksi ollut. Nyt siis menossa rv 5+4.
 
Autumn, ei minullakaan ole vatsatuntemuksia kauheasti! Ei ole ollut muidenkaan raskauksien aikana näin alussa...Ei sitä tarvitse olla välttämättä mitään kipuja. Mutta kyllä minulla on vain mahassa tunne, että olen raskaana...Vaikea selittää :). Mutta ei ole siis kipua ollenkaan, ei mitään vihlaisuja juurikaan.

Itselläni on oireina nännien arkuutta, mahassa siis se tunne, että jotain tapahtuu ja on raskaana, ihan hieman ällötys nostaa päätään välillä, pissalla saa ravata koko ajan...
 
No sitä mä yritän itselleni hokea, että ei se kipu ole merkki siitä että kaikki on hyvin, joskus jopa päinvastoin. On vaan niin outoa ja pelottavaa kun niitä tuntemuksia oli aluksi niin paljon ja sitten loppui melkein yhtäkkiä. Mutta niin kauan kun ei ole mitään vuotoa niin täytyy uskoa että raskaus jatkuu normaalisti. Eihän tässä muutakaan voi! :confused1
 
kaupas banaanit ja appelsiinit haisee pahalle,kahvi=yöks. perunoita ku keitetään,pysyn poissa keittiöstä ja maha on hemmetin sekaasin! :/
 
Viime yö oli kyllä ihan hirveä. :confused: Ramppasin vessassa ainakin neljä kertaa, vatsaan ja selkään koski enkä millään meinannut saada nukutuksi. Nyt kuvottaa ja on huono olo. Onneksi ei oo mitään rankkaa äksöniä tiedossa tälle päivälle, ei kyllä jaksais...
 
Itsellä vatsa ja selkä kivut vain pahenevat, jatkuvaa särkyä /jomotusta :/ kauaan paikallaan ei pysty olemaan eikä pystyasennossa istuminen onnistu. Täytynee soitella ensi viikolla neuvolaan jos ei yhtään helpota että josko suostuisivat ultraamaan ajoissa koska tämä alkaa olemaan todella vaikeaa :/

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Tänään taas ei ole ollut mitään oireita? Kai normaalia? :eek: mahakaan eo tunnu "täydeltä", no ei se minua haittaa jos oireet lähtisivat kuhan kaikki masussa vaan kunnossa !

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Tänään 5+6 ja oireina, nälkä (kokoajan ruoka mielessä) ja jos ei syö pian nii alkaa heikottaan, pissattaa, turvottaa, tissit vähä arat.. viikonloppuna oli jotain repäisyjä taas alamahssa.. aika kipeitäkin.. kahvi ei maistu :confused:

Tsemppejä oireiluun.. toivottavasti itelläkin jää vain heikotukseen ettei tarviis sitä pyttyä halailla!
 
Mulla lauantaina alkanut huono olo on vissiin tullut nyt jäädäkseen, ainakin toistaiseksi. Koko ajan oksettaa ja sellainen ilkeä paineentunne ylävatsassa. Ja röyhtäyttää! Nyt mennään siis 6+0.
 
Takaisin
Top