Ihanat/kamalat raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tytteli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä viikkoja nyt 7+1 ja pahin pahoinvointi alkaa helpottaa. Itsellä on auttanut pahoinvointiin kaikkein parhaiten appelsiinimehu. Sitä on mennyt litroittait aina puolikas lasillinen kerrallaan. Sillon kun tuli vielä vuosia sitten juotua, appelsiinimehu toimi aina krapulan helpotukseen.. toimisko muillakin siis sama mehu/ruoka helpottamaan oloa nyt, kun krapulassa? :grin

Samalla sit vähän huolestuttaa, että kun ne oireet lievenee.. Väsymys on kyllä jotain ihan käsittämätöntä ja tämä TURVOTUS! Ei tahdo mennä farkut enää kiinni/ne puristaa/tursottaa tukalasti ja maha on kuin olisi jalkapallon niellyt.. Olisi kiva kätkeä asia vielä muilta ensimmäiseen ultraan asti, mutta en kyllä tiedä mihin tämän kuulan enää kohta kätkee o_O:p 2,5 viikkoa on vielä ekaan neuvolaan... :happy119

EDIT: Että pitikin mennä "kehumaan", että pahoinvointi on ohitse.. ei, se olikin vain 2 päivän lomalla.. nyt taas :puke_r :rolleyes:

Muokattu viimeksi:
Mulla toimii myös tuo appelsiinimehu! :grin Laimennan sitä vielä puolet vedellä ettei ole liian väkevää. Olo on kieltämättä ollut kyllä tosi "krapulainen" viimeisen reilun viikon.. :sad001 Ehkä se jossain vaiheessa sitten helpottaa, toivottavasti pian!

Mulla toimii myös tuo appelsiinimehu! :grin Laimennan sitä vielä puolet vedellä ettei ole liian väkevää. Olo on kieltämättä ollut kyllä tosi "krapulainen" viimeisen reilun viikon.. :sad001 Ehkä se jossain vaiheessa sitten helpottaa, toivottavasti pian!

Täytyy täällä varmaan rueta myös laimentelemaan. Vaaka näytti aamulla sellaisia lukemia, että nyt pitää kyllä mehun litkimistä jotenki koittaa rajoittaa :wink onneksi on jotain, mikä toimii! :)

Mulla on ihme kyllä noussut paino vasta 200 g vaikka tuntuu siltä että kroppa hölskyy nestettä, varsinkin illalla! Toivottavasti säilyisikin maltillisena, mulla on ennestään jo 5-8 kg ylipainoa...

Voi teitä, mie en varmana uskalla tilata mitään raskauteen tai vauvantarvikkeisiin liittyvää vielä kuukausiin. :) Oon jopa vähän "kade" selkeistä oireistanne ja ilostanne, itse kun suren sitä että olen vain huolissani ja en uskalla luottaa... :/
Mutta jospa tämä toukka kyydissä pysyisi ja minunkin mieli rentoutuisi iloitsemaan... Tein kyllä vielä tänään niin selvän plussatestin ettei jäänyt epäselväksi että lisääntyykö Hcg:n (?) määrä, mutta silti...

Oireista, mulla tänään oman arvion mukaan 5+0 ja palelen kovasti,lämmöt koholla 37+ ja olen ollut tosi väsynyt. -Onko ne riittäviä oireita näille viikoille??? hehe :D

6+0 ja lasagnen teko! ei tartte ees itse syödä mutta hitto se oksettaaa!!!! yyyyh o_O

Avautumista siis :grin mut mandariinia napaa, pari röyhtäsyy ja ehkä tää tästä alkaa helpottaa :rolleyes:

Kaikille erilaisia oireita, mulla tuntu että nyt ollu tosi hiljaista olojen kanssa mutta blaah! jostain se hyökkää kun tarpeeksi epämiellyttävä ajatus tulee :grin

Mulla on nyt nostanut päätään pahoinvointi ! Jatkuva etova olo ei ole mukava varsinkaan töissä kun joutuu tiskaamaan ja haistelemaan ruoan hajuja -.-

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Täälläkin alkoi tänään pahoinvointi.. töissä voi tosiaan olla haastavaa, kun saa olla p*skapyllyjä pesemässä yms... hyrh :sick009 Vielä en oo oksentanu, mutta ei oo ollu kaukana. Ihan jo pelottaa, että työpaikalla tulee oksu, en halua vielä kenenkään siellä tietävän pitkään aikaan! Viikkoja nyt ton laskurin mukaan 5+1.

Tinja mä kuulun kans oireettomiin odottajiin. Mulla oli kahdessa ekassakin raskaudessa oireena palelu, väsymys, seesteinen olo, päänsärky oletetun kiinnittymisen aikaan sekä ehkä hyvällä mielikuvituksella saa useemmin käydä vessassa ja nälkä tulee yöllä.

Myöhemmin oli pientä hajuherkkyyttä, eli jotkut tuoksut oli huumaavia ja toiset etoi ja sitten oli mielihaluja. Ekassa oli myös aivan hirveet liitoskivut mutta muuten ei huomannu että olis raskaana ollutkaan. Paitsi sitten kun maha töksähteli joka kohtaan :D

Eli oireettomuus ei tarkota että jotain olis huonosti, siitä kannattaa nauttia.

Mulla toistaiseksi mennyt aikalailla noin niinkku sulla Dawwe :) viime perjantaina pieni oksu kävi mut sen jälkeen ei kummemmin pahaa oloa.. etoo mut ku syö parin tunnin välein jotain nii pysyy tasaisena! :)

muoks. muuten kyllä löytyy oireita! :grin mutta saakin pysyä tuo pahaolo pois.. yök!

Tsemppejä kaikille oireiden kans, oli ne sitte ihania tai kamalia! :)

Muokattu viimeksi:
Kiva kuulla Dawwe. Itselläni tosiaan niitä kurjempia kokemuksia taustalla niin siksi välillä pelottaa oireettomuus. Mutta tutulle kuulostaa kuvailemasi oireet, tosin tuota hajuherkkyyttä vasta epäilen. :D (Kun kotiin tullessani yks ilta valitin miehelle että kotona haisee märälle rätille. Tosiasiassa oli vaan laittanut kahvin just tippumaan. Yms) Eilen pisti/nipisti kovasti alavatsaa oikealta, mikä tietty säikäytti mutta muistin sit että aika moni valitellut samoja nippailuja. Kai siellä oikeesti joku ainakin on kyydissä, vielä kun pysyisi loppuun asti. <3

Mulle tuli eilen illalla ekaa kertaa sellanen "menkkajomotus"- särky mistä moni täällä on puhunut. Säikähdin iha hirveesti. Onneksi meni nopeasti ohi. Olin vielä töissä pitkässä vuorossa, niin paniikki meinas iskee, kun yössä vain 1 työntekijä...

Viikkoja mulla on vasta 4+3 mutta oireina mulla on aivan jatkuva palelu, kuumassa suihkussa paleltaa ja vaikka ois miten paljon päällä niin paleltaa. Sit nyt eilen alko etominen, nälättää mutta mitään ei tee mieli. Väsyttää hirmusesti, puolen päivän aikaan tulee eka väsy aalto ja illalla sammun kun saunalyhty. Aamulla herään sit kukonlaulun aikaan vaikka väsyttäisi. Välillä on masussa lievää menkkakivun tunnetta ja nippailua. Välillä kyllä myös tuntuu että keksin myös näitä oireita kun niin täpinöissäni olen :D

mVoi ei, tänään tuli verta paperiin vessareissulla. :sad001 Mitähän tuo meinaa vai meinaako mitään... hieman ollut mahakipuja mutta enemmän sitä huonoa oloa. Toivottavasti ei jatku tuo veren tulo...

Niin oon kuullut, että melko tavanomaista, mutta silti huolestuttavaa... :confused: Taidan yrittää soittaa jos huomenna, jos saisin ajan mahd pian!

Mulla menossa 5+3 ja alavatsassa kans välillä tuntuu kuin olis menkat alkamassa. Väsyttää, rintoja aristaa ja pissattaa usein. Tämä on ensimmäinen raskaus ja jännittää kovasti.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tämän viikon uutena tuttavuutena esittelen ummetuksen... :/
Ruokavalio on kondiksessa....activia auttaa?

Stork, kokeile maitohappobakteeria tablettina jos et vielä syö sitä. Ja lisäksi jos pystyt niin Gefilus-mehukeittoa, AB-piimää ja -jogurttia. Mulla alun ummetus on ainaki tuolla kombolla hellittänyt.

Kiitos Autumn, pitääpä pistää kokeiluun noi maitohappobakteerit.

Takaisin