Ihanat/kamalat raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tytteli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ollaan nyt rv 6+1 ja ensimmäiset oireet ilmaantu jo ennen plussaamista. Nyt on ollut pari päivää tosi voimakasta pahoinvointia. Väsymystä, etomista ja rintojen aristusta ollut pidempään. Rinnat ollut jo useamman viikon arat ja turvonneet, alkuun nännit oli niin arat, että ihan hirvitti liivejä aamuisin päälle laittaa :rolleyes: Innolla odotellaan, että pääsee vielä neuvolaan toteamaan, että masussa kaikki hyvin :Heartred

Minä aiemmin huolestuneena kun ei oireita ollut. Nyt on alkanut pahoinvointi nostaa päätään, onneksi ei kovin pahasti. Mutta tämä väsymys, ihan tajutonta!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Pakko avautua. Tänään olisi töihin lähtö pitkään vuoroon, joka tarkoittaa yön yli vuoroa. No ei siinä mitään, mutta, olen joka ikinen ilta ollut nukkumassa viimeistään yhdeksältä viimeisen viikon ajan. Odotan kauhulla iltaa... Siks toisekseen tämä vitun turvotus on nyt iskenyt urakalla päälle. MIKSI JO NYT!!?? Ihan oikeesti. Saa etsiä päälle pantavaa puol tuntii, kun kaikki näyttää päällä ihan paskalta. Eli kamala raskausoire: jäätävä turvotus. Eikä siinä kaikki, nälkä on saapunut kuvioihin. Voi V*#¤#¤&" !!! :angry4

Anteeksi, mutta mukava kuulla etten ole ainoa turvonnut. Varsinkin iltaisin maha on toooodella turvonnut! Mietinkin kuinka se on mahdollista!!??
Tsempit Stork yötöihin, täälläkin uni tulee ysin jälkeen, joten ymmärrän kauhulla odottelut.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Turvotusta myös mulla, iltaa kohti pahenee, mutta on näköjään jo heti aamustakin sen näköinen vatsa, kun olisi ison pasta-annoksen syönyt!
Mulla aika samat oireet kuin monilla muillakin. Ennen positiivista testiä ja muutama päivä sen jälkeen oli menkkajomottelua, sitten jomottelu vaihtui yleiseen särkyyn alavatsalla. Pahoinvointia tai väsymystä ei ole vielä tullut, nyt vain tuo alavatsan särky ja turvotus.
Niin ja hiukset rasvottuu päivässä ja varsinkin iltaa kohti alkaa paleltamaan.

Ihanaa, kun on kuitenkin jotain oireita, niin uskoo olevansa ihan oikeasti raskaana !

Teillä ihan samat oireet ku mullaki! :)
Mieskin eilen totesi et näkyy jo! nyt 6+0 ja turvottaa koko mahaa kyllä, alamaha repäsyjä edelleen, väsyttää ja koko ajan ruoka mielessä.. (kokkailen päässäni etukäteen ja haaveilen niistä IHAN kokoajan :grin ) ja jos ei syö nii etoo, janottaa ja se sitte pissattaa! Eilen taisi hieman heitellä mielialatki ku jotenki töksäyttelin ihan mitä sattuu.. onneks sentään en itke päälle.. :smiley-ashamed005

normi farkut puristaa joka paikasta.. onneksi on tregginssejä... :grin

Tsemppiä oireiden kanssa.. onneks tää on vielä aika pientä.. :)

Mulla on ollut lauantaista asti ihan krapulainen olo... Vaikka luonnollisesti en alkoholiin ole koskenut sen jälkeen kun sain tietää raskaudesta! Nälkä olisi mutta ei oikein tiedä mikä maistuisi, suuta kuivaa, oksu kurkussa ja on muutenkin vähän levoton olo. Ja väsymys on edelleen ihan jäätävää. Komppaan myös tuota turvotusta, mulla on yhdet housut ja parit leggarit joita pystyy käyttämään tällä hetkellä, kaikki muut ahdistaa ja puristaa! Pitänee varmaan kohta niitä äitiyshousuja alkaa ostamaan, vaikka viikkoja on vasta 6+1... :rolleyes:

Joo, Legginssit!!!! Mäkin joudun käyttämään nyt LEGGINSSEJÄ ja mä käytän niitä hyvin, HYVIN harvoin ja vain pitkän paidan ja bootsien kanssa ja nyt kaikki pitkät paidat korostaa mahaa ja bootsit tuntuu epämukavilta!!!! Ja ne saamarin legginssit on ainoat jotka tuntuu mukavilta ja stringejä ei voi käyttää kun ne vasta epämukavalta tuntuukin... että todella "tyylilyylinä" liikenteeseen o_O Pitänee ruveta etsimään mama-vaatekauppaa, josta saa kivoja vaatteita, eikä mitään saatanan Nanso-paituleita...

Mulla menossa nyt 5+1, en ole kärsinyt oireista juuri yhtään. Viime viikon lopulla oli kauheita menkkajomotuksia, nyt enää vain vähän. Väsymys on kuitenkin kova, voisin vain nukkua. Toivoisin kuitenkin että oireita olisi enemmän, tuntuisi enemmän todelliselta. Tein raskaustestin kolmeen kertaan ennen kuin pystyin uskomaan tämän todeksi. Pelkään ja jännitän niin paljon, että onko siellä vatsassa kaikki hyvin. Varsinkin kun ennen plussaamistani olen juonut alkoholia :( Täytyy vain toivoa, että pieni voi hyvin<3

Nyt on hiiva tullut lisönä oireena.. diflucanin lääköri määräsi mutta epäillyttää kovasti uskaltaako tuota ottaa kun ei suositella raskaana ollessa. Millä itse olette hoitaneet hiivaa aikaisemmissa raskauksissa tai nyt olevissa jos on ollut :oo pelottaa keskenmenon riski :/

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Terveiset töistä. Hyvin onnistui vuoron hoitaminen. Vatsa tosin pömpötti koko illan ja yön.. Kiitos tuesta tyypit :smiley-angelic003 Eilinen ketutuskohtaus on laantunut vatsassa tuntuvien "kuplien" ansiosta. Tosi jänniä tuntemuksia :smiley-bounce012 Onko kellään muulla kuplia masussa?

:goodnight

VINKKI: Hiiva on suolistossa, sitä kuuluu olla siellä jonkun verran mutta kun se pääsee valloille :wink Kokeile teelusikallinen Leivinjauhoa sekoitettuna kylmään veteen... (ei mikään maku elämys) mutta poistaa hellävaraisesti kehosta sen ylimmääräisen hiivan. Leivinjauhe ei ole vaaraksi kellekään ja se saattaa vaan laittaa suolen toimimaan. Poistaa ylimmääräisen hiivan ja lopettaa oireilun kehossa :)

Täällä 5+2 menosssa, oireina nännit :grin niiden herkkyys, matkapahoinvointi olotila, päänsärkyä, jotain tuntemuksia aika ajoin alavatsassa ja karseeta röyhtäilyy tai että tuleeko oksu vai röyhy o_O röyhtäsyllä kuitenkin tähän asti selvitty :oops: 5+0 tuli rusehtavaa valkovuotoa päivä, se säikäytti mutta nyt taas kirkkaasti mennään normaaleissa vuodon väreissä :grin tietty voihan se rusehtavakin olla normaalia. Pari ikävää km:n takana niin kaikki värit säikäyttää! :mad:

Kohta tuonne mahtavaan säähän lenkille! Muistakaa lenkkeillä ja liikkua paljon... se auttaa oireihin ja myös auttaa mahdollisessa synnytyksessä jaksamaan :)

Lisättävä vielä eilinen jäätävä itkukohtaus! Loppua ei tullut ennenkuin lopetti koko leffan kattomisen... mainoskatkolla itku loppu ja alkoi taas kun leffa rupes pyörii :smiley-angelic006

onko kenelläkään hyvää vinkkiä millä hillitä tätä pahoinvointia ja oksentelua? täällä oltaisiin kovasti sellaisen tarpeessa :wink kahden tunnin välein syöminenkään ei oikein enää auta ja mitään ei ylipäätänsä tekisi mieli suuhun laittaa, vaikka urhoollisesti syönkin.. :oops:

Paratiisitar, siihen ei taida olla mitään :grin hehe!
Joskus ärsytti kun itsellä edellisillä kerroilla oli karseat olot ja vinkkejä tuli että "ÄLÄ ajattele sitä..." :eek: Ihan kuin kukaan raskaana oleva haluaa väkiseeen oksentaa, voida huonosti ja joutua tiputukseen ha! :grin

Toiselle sopii ja toiselle ei... Mä yritän röyhtäillä mahdollisimman paljon juoden jotain hiilihappopitoista, tuntuu että se helpottaa ettei tule oksennus. Joskus puhu joku että närästys aiheuttaa pahoinvointia... närästyslääkkeillä joku hillinny sitä pahinta??!! :rolleyes:

Heips! Mulla alkoi oireet melkein viikko ennen plussaa. Kahvi yökötti:confused::cool:oli menkkamaista juilintaa ja koko ajan nälkä vaikkakin krapulainen olo (en kylläkään ollut juonut) nyt kun laskelmien mukaan on 6+3 mahakipuja ei ole ollenkaan enää mutta paha olo on vaan kiihtynyt. En haluasi valittaa kun onhan tämä nyt aivan mahtavaa olla raskaana, mutta olo on niin huono eikä mikään auta. Vessanpönttö on kyllä tullut nyt tutuksi! Turvotus on myös älytöntä! En tiedä mihin tän möhömahan piilottaisi :grin väsymys on tietenkin sitten ihan oma juttunsa ja tietenkin tuo kiukuttelu ja itkukohtaukset. :schocked028 Tuntuu että jännitän ja pelkäään sitä varhaisultraa niin paljon että sekin lisää pahoinvointia :sad001

Mulla on auttanut ainakin hetkeksi tuohon pahoinvointiin jääpalan imeskely, luin tämän vinkin jostain netistä. Se raikastaa ja viilentää mukavasti suuta. Jääpalaveteen voisi lisätä vaikka lorauksen puristettua sitruunaa mausteeksi.

Oletteko kokeilleet pahoinvoitiranneketta? Mulla ei ollut edellisessä raskaudessa pahoinvointia ollenkaan eikä vielä tässä nykyisessäkään *koputtaa puuta :gen045*
Mulla on edelleen paljon aftoja suussa ja ärsyttää kun ovat niin pirun kipeitä. Mahassa on myös paljon ilmaa. Alavatsassa on pinkeä olo ja paino näyttää jo nyt lähtevän nousuun :angryfire esikoisesta mulla laski paino ja loppusaldo oli -9kg,

Tuo närästys on kyllä hirveää. Tänään kävin rennie paketin hakemassa, ensimmäiset vedin jo kaupan ovella :) Tänä aamuna piti banaani kiikuttaa sänkyyn, nyt otin sen jo yöpöydälle odottamaan. Tuntuu että huono-olo on kun turvottaakin tosi paljon. Mulla loppui olot 12 viikon tienoilla esikoisesta, sitä odotellessa. Pitää rakentaa joku ensiapupakkaus eväistä joka päivälle :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kello on vaille kolme yöllä. Voi oksennus sentään. Mun pahoinvointi on nyt viikon ajan keskittyny tulemaan näihin samoihin aikoihin. Helvetti soikoon. Yööööök.

Noniin, täällä on saatu äsken ekat oksennukset ihan ulos asti. Menossa 6+6. Aikasemmin on ollut vaan tosi kuvottavaa oloa, etenkin iltasin, mutta ei oo edes tarvinnut miettiä oksulle menoa. Äsken en paljon kerennyt mitään miettimään kun se jo tuli, onneks olin vessassa meikkaamassa jo valmiiks :D Rinnat on edelleenki tosi arat, mutta kai tähän kipuun jo alkaa turtua, mitään lääkettä en ole ottanu.. Ja kaks edellistä yötä oon joutunu nousee yöllä vessaan. En yleensä ikinä käy yöllä vessassa, en tykkää!!
Mutta koitan nauttia silti näistä oireista, enemmän mietityttäisi jos ei mitään olis. Ja toivon että toi oksentaminen jäi ainooks kerraks. :grin

Takaisin