Ihanat/kamalat raskausoireet

Ihanat kamalat raskausoireet. Mulla on tänään 5+1 ja vielä on melko lievät raskausoireet alavatsansärkyä lukuunottamatta.
Etovaa oloa tulee ajoittain päivällä etenkin, jos ruokailusta on kulunut pidemmän aikaa.
Esikoista odotaessa kärsin ihan lamaannuttavasta väsymyksestä, saa nähdä alkaako taas jossain vaiheessa.
Nyt täytyy yrittää tehdä kaikkea kivaa ja ulkoilla vielä, kun vointeja on :)

Tsemppiä kaikille kovasti oireileville, harvemmin sitä joutuu koko raskauden ajan halaamaan vessanpönttöä.
Voimahali :smiley-angelic003
 
Mulla pahin pahoinvointi ajoittuu nykyään iltapäivään, kun pääsen töistä... Pari kertaa olen yökkäillyt kotimatkalla kun olen päässyt bussista ulos.:happy2 Illalla sitten aika tarkalleen klo 20-22 on ollut pahoinvointivapaata aikaa. Palelu on myös yltynyt johonkin älyttömiin sfääreihin. Tuntuu että tärisee ja hytisee vaikka olisi viisi kerrosta vaatteita ja viltti päällä. Kädet on koko ajan jääkylmät. Mitään ei juuri huvita tai jaksa tehdä työpäivän jälkeen. Joo valivali vaan :grin
 
Täällä on vatsa ollut monta päivää turvonnut. Nännit on arat ja kohdun kohdalla nipistelee välillä. Viime viikolla oli pahoinvointia, muttei oksentelua, tällä viikollaollu vain muutaman kerran paha olo. Lämmöt pysytelleet 37 asteessa. Aamuisin olen pirteä ja iltaisin aivan loppu. Ensi viikolla yövuoroputki kauhulla odotan! Tänään 4+3
 
moi.. :greet025

tänään 6+3 , aamulla pieni oksu.. yök!
+ mulla ei pyöri päässä mitään muutaku RUOKA!!! suolaset herkut!! haluan joitaki herkkuleipiä, makaronikinkkusalattia, väinämöisen palttoonappeja porohässäkkä levitteellä... argh!! :smiley-angry019


Onneksi kohta on kahvitauko ja saa sentään omenan ja kahvia.. :smiley-ashamed005 voi mielihalut sentään... :rolleyes:
 
Mulla kans mielihalut jyllää... Tarkkaan pitää miettiä että mitä voi syödä että menee alas eikä tule bumerangina ylös. Hapankorput, voileivät, hedelmät, karjalanpiirakat ja viili uppoaa hyvin! :p Perunamuussia ja uunimakkaraa tekee mieli myös. Mä en oo syönyt punaista lihaa juuri ollenkaan vuosiin!! Nyt en pysty edes ajattelemaan kanaa ilman että tulee pala kurkkuun. Kalakin on vähän siinä ja siinä, ainakin se haju on niin kammottava muutenkin että tuskin kotona laitan vähään aikaan.

muoks. Viikot nyt 6+4
 
Muokattu viimeksi:
Täällä viikkoja vasta 4+, ja oireettomuus painaa mieltä. Ihan lievää närästystä ja huimausta ja kauhee flunssa, mutta sitä nyt liikkeellä muutenkin. (Tosin jostain olen lukenut että alkuraskaudessa elimistö laskee puolustustaan vauvan kiinnittyä, ja silloin kaikki muutkin pöpöt tarttuu helpommin matkaan?)

Tuli sellainen juttu mieleen, että olisitteko kilttejä ja merkkaisitte viesteihinne millä viikolla olette menossa. Marraskuun alun ja lopun laskettuaikalaisilla kun voi olla neljäkin viikkoa eroa raskausviikoissa, ja kun näitä oireita lueskelee näin "jälkikäteen" niin olisi kiva vähän pysyä kärryillä millä viikoilla ihmiset mitenkin oireilleet (vaikkei niitä oireita todella voi mitenkään vertaillakaan). Itsellä ainakin tekemistä pysyä kärryillä omissakin viikoissa, saati että muistaisin ketjun alusta asti muiden viikot :D
 
Mulla oli eilen töissä todella kovaa vatsakipua. Osittain paikallistin kivun kohdun seudulle ja osittain myös suolistoon. Alavatsa oli pinkeä ja aivan kuin joku olisi puhaltanut ilmapalloa sisältäpäin. Jossain vaiheessa tuli jo vähän huono olo ja tuskahiki. Mutta meni kyllä sitten ohi parin tunnin jälkeen. Voi olla että oli "menkkakipuja" ja sitten vielä siihen suolistojuttuja, mä kun olen tosi allerginen myös. Kivut alkoivat siis ruokailun jälkeen.

Mutta koska mitään vuotoa ei ole ilmennyt eikä muutakaan ihmeellistä, niin oletan kaiken olevan hyvin.
 
Huvittuneena naureskelin eilen illalla, että kun tosissaa nyt 5+5 menossa ja viikko vaihtuu aina maanantaina :grin ettei mene mullakaan viikot sekaisin, kun maanantai aloittaa aina uuden viikon :p

Pahoinvointia tasaseen, tuli kuuma iho ja paleltaa.. Isäntää huvitti ja kauhistutti että mihin kaikkeen tämä vartalo joutuukaan :) Aivastaessa kourasee alavatsasta tai lähinnä suurin nipistys ikinä! o_O Nyt alkaa päänsärky olee takanapäin.... kopkop... :rolleyes: ei oo hetkee juilinu ohimoo.

Mulla vähän vuotoja oli tuossa ja jopa säikähdin, että tässä mennään taas!! mutta hyvin vähäisiä ja nyt voin jopa uskoa, että kiinnittymistä tarkoittanee ne tuollaiset mini vuodot. Raskausoireet kun ovat kuitenkin edelleen ja enkä ole mitään km:nää verrattavia kipuja saanut :oops:
 
Moiiii....:)

Täällä mennään viikoilla 5+3

Niinhän siinä sitten kävi, että jouduin hakemaan sairaslomaa jo näinkin varhaisessa vaiheessa :sad001 . Järkyttävää aamupahoinvointia, alavatsaa juilii ylösnoustessa ja aivastaessa, iki ihana vanha vaiva iskias taas nostaa päätään...
Vatsan turvotusta on myös ja työhousuista nappi ei meinaa enää mennä kiinni :confused: muuta ei pysty ajattelemaan kuin ruokaa ja aivan hillitön himo appelsiinimehuun ja jäätelöön :p. Mutta päivääkään en vaihtais pois :love017
 
Heippa! 5+5 menossa täällä ja hieman alkanut pahaolo tekemään tuloaan, eilisestä ollut vähän sellanen olo ku olis palakurkussa koko ajan. Edelliset kaksi raskautta kärsin voimakkaasta pahoinvoinnista joka. alkoi rv 6-7, se oli ympärivuorokautista yökkäilyä ja vessanpönttö tuli hyvinkin tutuksi.o_O Väsymys ollu kans yksi voimakkaimmista oirestani ennenkin, ja loppuviikosta on sekin päässyt mukaan kuviohin. Vähän nää pienetkin oireet keventää mieltä siitä, että kaikki oliskin hyvin sielä masussa. Mulla siis eka viikko plussan jälkeen selkäkipuja joita aiemmissa ei ollut ja se sai huolen keskenmenosta tai tuulimunasta.:sad001 Selkäkipu tosin on tällä viikolla vaivannut vain yhden päivän, se on ollut ihan positiivista. Ensiviikolla kuitenkin tulee varmuus tuohonkin asiaan terveyskeskuksen ultrassa rv 6+4, pelon ja sekavin tuntein sitä kohti mennään. Parempi kuitenkin saada varmuus kun viimesin keskenmeno vielä tuoreessa muistissa.
 
Mulla kans ajottain jomotusta / menkat alkaa tuntemuksia alamahassa. Edellisissä raskauksissa joissa kaikki meni hyvin oli vieläkin kovempia alamaha jomotuksia joten uskon kuuluvan täysin asiaan. Keskenmenoon johtaneessa raskaudessa ei taas ollu minkäänlaisia kipuja. olen myös lukenut, että toi reisisärkykin ollu normaalia.:)
 
Moi :) Rv4+6 (?) menossa ja päällimäisenä oireena alavatsakivut, jotka jatkunu jo useamman päivän. Erityisesti oikean munasarjan kohdalta vihloo ja pistelee lähes koko ajan. Nännit on tänään ollut kovat ja vähän kipeät, muuten onkin ihan normaali olo :)
 
5+2 ja oireena tullut muutama päivä takaperin TURVOTUS! Ja siis sellainen mikä näyttää raskausmahalta :D Törkee pallo, eikä tunnu aamullakaan kovasti pienemmältä. Tietty oon kyl syönytkin jonkin verran enemmän ku yleensä *krhm* :P
Ja rinnat tuntuu ehkä vähän täyteläisemmiltä, mikä onkin se paras raskausoire tällaiselle A-kupille :wink


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Niin joo, ja tietty perus vihlonta vatsassa jos vähänkään rivakammin tekee jotain liikettä. Ja sitten mä aina panikoin et nyt kävi jotain :P


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Mua alkoi kyllästyttää tämä turvotus ja tuska kun housut ei mahdu jalkaan.. Ostinpa siis huuto.netistä tänään äitiysfarkut, -leggarit ja -hameen. Ah nyt ei enää kiristä vyötäröä! :smiley-bounce022 Viikkoja siis vasta 6+6 mutta so what, pääasia että olisi edes vähän helpompi olla.
 
Autumn sehän on pääasia, että itsellä on mukava olla :) minäkin tilasin henkkamaukasta parit pökät, mut ne tulee vasta ens kuussa :angry1 ja viime raskaudessa kuljin suurimman osan ajasta legginseissä :P


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top