i

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Odotus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuosta kissat ja vauva asiasta tuli mieleeni meidän maukulit vuonna 2000, kun tyttönen maailmaan putkahti. Silloin oli kaksi kissaa uros 10v ja naaras 7v, eivät menneet vauvan lähelle puoleen vuoteen! Yhden pakkokuvan otin, kun laitoin tytön kolmikiloisena kissaneidin 4,5kg viereen, tuli soma. Sittemmin tyttö opetteli kävelemään kissaherra tukenaan, piti ihan ronskisti viiksistä ja päästä kiinni ja eikun ylös tolpilleen. Nyt ei taas voi ollenkaan tietää mitkä on reaktiot, kun on uudet kissat (naaras 6v ja uros 4v) vanhat kissat ovat edesmenneet, uros kolme vuotta sitten ja naaras tammikuussa. Yleisesti ottaen kuvittelisin, että eläimet ja lapset tulee toimeen kun annetaan rauhassa haistella ja tutustua ja lapselle tehdään selväksi mitä elukoille saa tehdä ja mitä ei. Eli kielsin kyllä tyttöä, kun oli kissapoloista kävelytukena käyttänyt, mutta ihmetteli varmaan miksi ei saa pörröistä puristella, kun ei se mitään itse siihen sanonut. Toki en niin lellukkaa kissaa ole toista tavannut, ei voi ymmärtää, että se ei koskaan suuttunu vaikka sille teki mitä. Tyttö ei missään vaiheessa suostunu uskomaan, ettei sitä saa käyttää esim tyynynä, kun ei se kissa edes välttämättä muuta kun raotti silmiään ja jatkoi unia. [:D] Se oli kova paikka meille molemmille, kun kissa yllättäen meni todella huonoon kuntoon parissa päivässä ja jouduttiin heti lopettamaan.

Eräs asia mietityttää, mitenkä teillä kellä mahdollisesti on jo lapsia, koska olette kertoneet/aiotte kertoa tulevasta sisaruksesta? Meillä tyttö katselee mietteliäästi mun turvonnutta olemusta, mutta ei oo kysyny mitään. Menin edellisen raskauden kertomaan ja sain pari päivää sen jälkeen sanoa, että ei nyt sit kuitenkaan, kun meni kesken. Silloin tuntu vaan, että on pakko kertoo, kun kaverit tyrkytti vaunui ja muut uteli muuten vaan, nyt oon etukäteen sanonu, ettei tytön aikana huudella mitään. Että kaikkee sitä sitten käy kun heti menee mölisemään lähimmille raskaudesta. Nyt ne kärryt odottelee vaatehuoneessa, että himpunverran ajoissa ollaan.[:)]
 
Kiitos tervetulotoivotuksista VAUVELI [:D]
 
Taalla sita taas maanantaiaamuna tyopaivaa alotellaan lukemalla uusimpia keskusteluita ja potemalla totaalista vasymysta. Eilen aamulla Ikea-reissun jalkeen muutaman tunnin paikkarit, mutta silti vasytti hulluna koko illan. Tana aamuna lahes kymmenen tunnin younien jalkeen olin ihan ku puulla paahan lyoty enka tiennyt oliko yo vai aamu. Pissille piti herata kolmeen kertaan yon aikana... toivottavasti taa tasta tasaantuis ja vasymys jossain vaiheessa helpottais, vaikka luultavasti se kai viela tasta pehenee [;)]
 
Mua on kanssa mietityttanyt tuo kissa-asia... Mitenkohan meidan 2.5-vuotias poikamirri ottaa vauvan vastaan?!? On ollut aina aika pelokas ja sahissyt ihan pikkukissoillekin. Isompia ei paasta lahelleen, vaan kay heti isottelemaan, sahisemaan ja yrittaa raapia. Lisaksi meilla laakari maarasi mut olemaan tarkkana kissanhiekkojen kanssa, vaihtamaan hiekat kumihanskat kadessa tai jos mahdollista, miehen ottavan taman tyon tasta lahtien hoitaakseen [8|] joten niinhan me sitten tehtiin, laakarin maarayksesta [:)] heh!
Onko muille huomautettu asiasta, vai reagoidaanko taalla ulkomailla erilailla asiaan? 
 
Viime viikon keskiviikkona kavin ekakerran laakarilla, joka antoi mulle jo lahetteen ensimmaiseen ultraan, johon menen perjantaina ;) Sillon viikkoja olis tasan 7, joten eikos sydanaanten pitaisi jo kuulua? Odotan ihan hirveesti, etta asia konkretisoituis mulle jotenkin hieman enemman...viikko sitten tein kaksi raskaustestia ja ne oli positiivisia, vasymysta on ollut, tissit ihan hellina ja pienia tuntemuksia alamasussa aina valilla. Silti jotenkin niin uskomaton tunne, etta tekis mieli tehda raskaustesteja joka paiva. 
 
Viela yksi tekninen ongelma: Kuinka te mammat saatte tuohon teidan teksin peraan laitettua tuommosen ihana aikajanan, joka kertoo missa vaiheessa raskautenne on?
 
Hauskaa viikkoa kaikille ja voimia uuden elaman luomiseen! [;)]
 
Hauskaa alkanutta viikkoa arvon ladyt, ja ennen kaikkea kaikille uusille toukokuun palstalaisille, alkaa näyttää siltä että toukokuu 2010 tulee olemaan todellinen vauvakuukausi [:)]
 
TURVOTUS: sitä riittää. Mulle ei mene enää yhdetkään farkut kiinni ja olo on kuin hylkeellä. Paino ei ole noussut yhtään, mutta alavatsa on ihan järjettömän iso. VINKKI: Zarasta ostin kolmet äitiys-farkut, ihan sika-siistit ja voi pitää jo nyt, ei purista eikä kiristä eikä näytä mamma-farkuilta. Eihän ne ilmaisia ole, mutta kun ei enää vanhat mene jalkaan, on pakko uhrautua. Myös Ebaystä ja huuto.netistä löytyy tosi hyvin mamma-vaatteita!
 
MIELIALA: vaihtelut on vähättelyä, ei oikein tiedä miten päin olis kun tulee itkupuuskia, kiukkua ja siihen väliin aina jumalattoman suuria endorfiinin purkauksia, välillä tuntuu että järki karkaa kokonaan.[:@][:o][X(][&:]
 
PAHOINVOINTI: Mä jotenkin ajattelin, että säästyisin tältä koska voin todella harvoin mistään pahoin, mutta nyt se alkoi [:'(]. Ei vielä ole tullu (*kopkopkop*) oksettavaa oloa, mutta ei olla kaukana. Ruoka menee onneks alas, ja hetken aikaa syönnin jälkeen onkin vähän parempi olla, mutta nyt taas tunti ruoan jälkeen tuntuu että saattaa tulla ylös.
 
VÄSYMYS: vuorokauteen ei saa niin paljon tunteja ettenkö vois nukkua niistä joka ainutta [:@]. Ja sit kun vaan makaa sohvalla duunin jälkeen, tulee niin saamaton olo. Koirat lihoo varmaan tämän raskauden myötä samaa vauhtia kun minä jos en tästä piristy, kun en jaksa niitä lenkittää/heittää palloa. Reppanat.
 
VARHAISULTRA: Suosittelen kaikille lämpimästi. Mulla loppui saman tien kaikki ressaaminen ja öinen valvominen ja jokaisen "sivulla tuntuvan" kivun jälkeen. Keskittyminen töissä on parantunut kun ajatukset ei koko ajan harhaile tuolla "entä jos" -alueella. Tähän mielentilaan nähden ultran hinta on edullinen, olisin voinut maksaa enemmänkin tästä mielenrauhasta [:)].
 
Ja sit takas töihin, kahvitauko menikin tätä kirjotellessa [;)]
 
Möhkis77: Ite oon miettiny ihan samaa et miten kerrotaan pojalle pikkusisaruksesta ja ymmärtääköhän lainkaan kun on niin pieni vielä (LA:na tasan 2 [:D]) Mut ehkä seki auttaa sitte tajuamaan kun tulee mahaaa ja masukin potkut tuntuu ja näkyy ulospäin (kai)..

Soitin tänään neuvolaan tuosta tuhruttelusta ja siellä sanottiin et niin kauan ku kipuja ei oo eikä veristä vuotoa niin asialle ei ruveta tekemään mitään. Hö! [&:] Olen kyllä siitä onnellinen et mulla oli tänä aamuna vähän pahaa oloa havaittavissa! Eihän se tae mistään oo mut mieli parani heti. Plus sitten mulla on hillitön väsymys ollut koko päivän. Eli, oon päättäny olla raskaana ja hengailla täällä teidän kaa niin kauan kunnes toisin todetaan! [:)]

Mestis: Hirveesti tekis mieli tuonne yksityiselle varhaisultraan kyllä mennä. Pääseeköhän sinne kuinka nopeesti ja oisko hintaluokka yli vai alle satasen? Kela-korvauksia ei varmaan saa..?
 
Taikkuri: Tuolla yleisen keskustelun foorumilla on neuvottu tuon aikajanan liittäminen omiin tietoihin otsikon "lilypie.com" alla [:)] 
 
Metist: mietinkin itsekseni, että onko tämä jotain mielikuvitukseni tuotetta, kun ei enää vaan tee mieli vetää jalkaan mitään muuta kuin joustavia legginsejä ja verkkareita!! Varsinkin viikonloppuna, kun en päässyt liikkumaan alavatsa oli ihan pinkeä, eikä todellakaan tuntunut hyvältä istua normaalit vanhat housut jalassa! Katselin sitten henkkamaukalla mammahousuja, eivätkä siellä olleet kuin 30-50€, ja mielestäni ihan kivan näköisiä ja mallisia. Mut eihän niitä voi alkaa käyttää ennen kuin on kerrottu raskaudesta muille, koska ne kyllä näyttää mammahousuilta kun on se korkea resori vatsan päälle!!
 
Heipparallaa vaan kaikille!Kissoista täällä näytetään aika kovasti keskustelevan.Silloin kun meidän poika kohta kaks vuotta sitten synty,niin meillä oli 3 kisua ja onhan samat kisut vieläkin [:)] Muistan sen päivän hyvin kun oltiin sairaalasta kotiuduttu,kun kissat tuli ulkotarhasta sisällä niin ne ensimmäisen kerran näkivät meidän vauvelin.Imetin juuri silloin makkarissa ja narttu kissamme tuli oven suuhun ja nuuhkaisi oikein kunnolla ja meni pois,sitten tuli kolli ja teki samoin ja karvat nous pystyyn.Kolmas ei välittänyt mitään.Aluksi nartut ei välittänyt paljon mitään pojasta mutta kun poika alkoi itkemään niin kolli meni olohuoneen nurkkaan aina piiloon ja oli aivan kauhuissaa siellä.Myöhemmin kun aika kului ja kissat alko olla rentutuneimpia niin annoin niitten käydä poikaa haistelemassa rauhassa.Nykysin sitten ne menee aina pois kun poika tulee,joskus antaa pojan silittää niitä.Pinnasänkyyn ostiin sellasen ritilän mikä oli tarkotettu juuri kissoilta turvasuojaksi.Aluksi se tuntu vähän karulta mutta en kuitenkaan uskaltanut ottaa riskiä,että jos kissa olisi sitten joskus yön aika hypänyt pinnasänkyyn niin ei tiedä mitä olisi tapahtunut.Kissalaatikon siivoushomman annnoin nyt heti sinä päivänä ukolle kun plussasin.Ei haittaa meikäläistä sitten yhtään...[;)]
 
Maanantaita kaikille!
Viikonloppu tuli taas lusittua ja mä oon aivan raato. En tiiä johtuuko mun vähän ylibuukatusta aikataulusta vai tästä raskaudesta mutta silmät ei meinaa pysyä auki millään. Lisäks tää huonovointisuus on muuttanu muotoa silleen että ennen autto oloon kun söi vaan tarpeeks usein mutta nyt ei meinaa upota yhtään mikään. [:'(] Pelkkä ajatuskin ruuasta oksettaa ja varmaan myös tää niukka ruokavalio alkaa sitten väsyttämään. [:-] Varsinkii kaikki lämmin ruoka oksettaa ja tässä oon koittanu elää lähinnä salaatilla, muroilla ja hedelmillä... Ei tietysti hyvä mutta kun mikään muu ei kertakaikkiaan uppoa vaan hissi nousee samantien ylös. [:'(]
Häistä selvisin lähes kunnialla... Tosin sielläkin keskityin alkuruokiin, joissa oli onneks useampi semmonen salaatti joita sain syödä ja myös kypsää kalaa löytyi. Pääruuaksi tarkoitettua lihaakin otin mutta yökkäily alko jo pelkästä hajusta olemaan semmosta etten viittiny muitten juhlavieraiden aikana alkaa edes kokeilemaan. [;)] Kaamee vahinko sattu kahvilla kun tyytyväisenä otin ihanaa hääkakkua ja ehdin sitä jo maistelemaan kun aloin ihmettelemään miksei naapuripöydän raskaana oleva rouva syö kakkua ja sitten tajusin että "voi ei, tässähän on varmasti tuorejuustoa!"... Kakku jäi siihen mutta tosissaan ehdin sitä jo vähän syömään ja sitten alko morkkis vaivaamaan että mitä jos nyt oon makeanhimossani tehny pahaa maha-asukille... [:o] Mutta enäähän asialle ei voi mitään... Tää uus ruokavalio on vaan jotenkii ihan ylivoimaista muistaa meikäläiselle kun yleisesti oon syöny kaikkea mikä maistuu vaan hyvälle. [8D]
 
Ikävä tuottaa pettymys mutta ei kaikilla kuunnella sydänääniä ekalla neuvolareissulla. [&:] Riippuu vissiin paljon paikkakunnasta ja neuvolatädistä. Mulla ainakii se täti sanoi erikseen että ekassa neuvolassa kunnellaan sydänäänet mutta toiset kun on menny neuvolaan niitä odotellen ja ovat pyytäneetkin että ne kuunneltaisiin niin ei olla kuitenkaan näin tehty. [:(] Ihan vaan varoituksena että ette sitten kaameasti pety jos sydänääniä ei kunnellakaan. Eikä kaikilla ne sydänäänet edes kuulu vielä siellä viikolla 8 tai 9. Mä yritän kovasti varautua siihen etten ehkä kuulekaan humputusääniä viikon päästä mutta sitte mun on kyllä pakko mennä johkii varhaisultraan yksityiselle ku muuten hajoaa pää.
 
Taikkuri katso lilypie.com:sta noita aikajanoja. [:)] Täältä löytyy hyvät ohjeet jostain palstalta (yleinen raskauskeskustelu tai joku muu yleinen palsta) miten sen sieltä saa itselleen ladattua.
 
Tirri meillä on pari koiraa enkä ole ollut huolissani niiden suhtautumisesta tulokkaaseen. Tuleehan myös eläinlaumoihin uusia tulokkaita eivätkä ne aina ole omia jälkeläisiä. [:)] Meillä nuorempi vähän aristaa taaperoikäisiä mutta vanhempaa saa vaikka hännästä vetää (tai siis ei saa kun mä kiellän [;)]) eikä se sano mitään. Ja kun vauva tullessaan on vielä aikamoinen nyytti, joka ei juuri muuta kun haisee pahalle ja pitää ehkä outoa ääntä niin uskon vahvasti ettei ongelmia tule. Eriasia olisi jos meille suoraan tuotaisiin semmoinen kolmevuotias uhmaikäinen joka kiusaisi koiria aamusta iltaan. Mä jotenkii luotan siihen että tervepäinen eläin kyllä tajuaa tilanteen ja osaa käyttäytyä sen mukaisesti. [:)]
 
Jep... Mä taidan lähteä kotiin että ehtis nukkua yhet supermiesunet ennen illan harrastuksia ja koiran lenkityksiä. [:)]
 
Kurre: mä pääsin melkein samoin tein yksityiselle, riippuu siitä kuinka kauan siellä viihdyt ja mihin menet. Mulla oli kallis, yli 100eur, mutta tehtiin samalla raskaussuunnitelmaa muutenkin miehen ja lääkärin kanssa kun meinaan jatkaa läpi raskauden tuolla yksityisellä puolella. Mutta todellakin suosittelen jos vain ajan saat, fiilikset on niiiiiiiiiiiiiiin helpottuneet nyt! Ja Kela ymmärtääkseni korvaa aina yksityisestä sairaanhoidosta samat summat kuin julkiseltakin puolelta (toki itselle jää aina yksityiseltä enemmän maksettavaa).
 
Tirri: Niin mut kato salaisuus onkin pitkissä paidoissa [:D] Sitä paitsi nyt kun musta ainakin tuntuu että paleltaa koko ajan, on vaan kiva kun toi resori lämmittää tuolla paidan alla [:)]
 
Ansku: tsemppiä ruokailuun, samassa veneessä ollaan, toivottavasti tää helpottaa PIAN.
 
 
Maanantaita täältäkin!

Tilasin tänään varhaisultran, joka on ens viikon tiistaina. [:)] Pääsin vieläpä samalle lääkärille, jolla kävin tytöstä ja sen jälkeisistä keskenmenoista. Ihan kiva et on tuttu entuudestan.

Turvotusta on täälläkin havaittavissa, vaiks ei ihan kuutta viikkoa ole edes täynnä. Mietein jo et tuleeko kaksoset tai onko raskaus pidemmällä, ku aamulla yritin farkkuja änkee jalkaan ja totesin et turha toivo. Tarvii siirtää ne ylemmäks kaappiin ens syksyä odottelemaan.
Painoa on -3,5kg vähemmän ku raskaaksi tullessani, mut silti alavatsa näyttää suuremmalta.
Oonkin todennu et parhaat housut alkuraskaudessa on farkkuleggingsit. Näyttää farmareilta ainakin vähän ja on kuitenkin monin kerroin mukavammat päällä.

Töissä iski tänään yllättäen ihan kauhee olo yhtäkkiä yllättäen aamukahvin jälkeen. Ryntäsin vessaan melkein juoksujalkaan ja kyökein siellä viisi minuuttia ja oksensinkin. Silmät punasina ja naama valkosena astuin ovesta ulos ja sain sellaset myötätuntoset hymyt osakseni. Yks hoitaja sit kehtas kysästä et oot vissiinkin raskaana. No mitäpä muutakaan siihen saatto sanoa, ku myönnellä et näin on. Kaikki oli sit niin kovin ymmärtäväisiä loppupäivän ja sanottiin et osastonhoitajan huoneessa on sohvakin, jonne voi mennä lepäilemään jos oikeen huono olo tulee.. Et eiköhän tää raskaus-uutinen leviä viikon aikana koko osastolle, heh [;)]
 
Apua, mä en ole ees käynyt vaa'alla?! Mitäköhän mahtaa mokoma näyttää...itsestä tuntuu siltä että tissit jo yksinään painaan ainakin kilon kappale enemmän kuin viikko sitten [:D] 
 
Metist: mäkin olen kyllä palelevaista sorttia, tuo onkin aika hyvä vinkki! Pysyisi itse vällyjen alla lämpimänä, eikä tuo toukkakaan sitten palelisi kun äiti on kylmissään [:D]
 
Kiitos kaikille vinkeista... testaan nyt josko saisin tuon allekirjoituksen nakyviin [:)]
 
 
 
ansku81: Ai herranen aika, nyt vasta sun kirjoituksen luettua tajusin, etta lounastin taysin tyytyvaisena sipuli-purjo-porkkana keittoa tuoreen leivan kanssa, mika oli varustettu KUNNON KERROKSELLA TUOREJUUSTOA. uuupsss... [:@] en ajatellut ollenkaan!

Ja Kurre: Tsemppia odotteluun ja just taisteluasenteella eteenpain! Raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan [;)] Iloitaan tasta ihanasta, kutkuttavasta tunteesta ja yritetaan jattaa murehtiminen sikseen. Iloista mielta ja hanta pystyyn!

Ja viela Kiissuliini83: Juu mikas tassa on ollessa kun mies joka aamu tyhjentaa autuaasti kissan pissat ;) ihan rinsessa-olo kun ei itse voi...laakari kaski!
 
Hei, Tänne uutena [;)]

Olen kohtapuoliin kolmekymppinen ensimmäisen lapsen odottaja.
Pesueessani Vauwelia odottaa myös avopuolisoni ja kait jotenkuten asiasta aistien 3-vuotias koiramme Nalle.
Tuleva perheenjäsen on toivottu ja odotettu, joten nyt vain "vappupalloa" kasvatellessa ja suht kivasti kaiken sujumista toivoen täällä edetään [:)].

Arvioitu syntymäaika olisi 2.5.2010, eli 8 viikko umpeutuu huomenna.
Alkuoireina on tullut rintojen arkuutta, turvonnut vatsa kuin jalkapallon puolikas, nimistelyä ja "salamointia" alavatsassa,öklöä oloa joka helpottuu välipaloilla (ei aina) ja älytön väsymys.
Töissä joudun kesken olennaisen perjantainakin lähtemään taukotilaan ja sohvalle ½tunniksi jalat selkänojalle suunnaten köllöttelemään. Tilanne helpottui vasta puolenpäivän jälkeen ja loppu perjantai sujui suht mukavasti. Sen on huomannut, että tämä seitsemännen viikon jälkeinen aika on alkanut vaatimaan rauhoittumistani enemmän. En onnistu olemaan enää niin toimelias kun aikaisemmin olen töissäkin ollut.

Tällaista meillä näin alkuun [;)]
 
Tervetuloa vauweli! [:)]
 
Ehkä me taikkuri annetaan itellemme synninpäästö syömisistä ja yritetään olla jatkossa huolellisempia. [:)] Mä tosissani jossain välissä olin niin sekasin tän ruokavalion suhteen että mietin ihan tosissani että voinko laittaa keittokinkkua leivän päälle vai onko siinä jotain kiellettyä. [8|] Ja sitte kun siitä hysteriasta selvisin ni meinaan aina unohtaa koko ruokavalion. Nykyisin ku ei juuri mitään tee mieli tän oksetuksen takia ni mä oon vaan innoissani jos edes jotain alkaa tekemään mieli. [&:] Mun rupes tänää tekemää ihan kauheesti mieli maksamakkaraa mikä oli tosi outoa ku kaikki muu liha ja vastaavat oksettaa. [&:] Ja sit just sitä ei tietysti voi syödä... [:-] Ei oo helppoo mut sen kestää kun tietää mikä sen mulle tekee! [:)]
 
Moi! Voi sitä maksamakkaraa syödä muttei paljoa, siihen oli vain joku viikkokiintiö. Luki ainakin minulla neuvolalapuissa. Ettei mitään hillittömiä määriä. Itse olen syönyt myös maksalaatikkoa (1 krt/2kk), kaverille oli neuvolassa sanottu ettei siinä niin paljon maksaa ole jos sillon tällöin syö. Ja myös tuorejuustoa ja graavilohta, mutta näitä vahingossa! Graavilohta söin tyytyväisenä voileipäkakussa ennen kuin muistin että sekin oli kiellettynä, ja juustoista luin ensin että homejuustot ovat kiellettyjä, vasta myöhemmin että myös tuorejustot (niitä ei osaa oikein mieltää juustoiksi). Hmm, pakko tehdä juustokakut rahkasta siis hetken aikaa....
 
Voi että, mä kun en o tajunu ajatella koko asiaa. mitkäs kaikki ruoat meiltä vauvamasuilta sit on kielletttyjä??? oon mäkin tuorejuustoa, tav. juustoa ja sulatejuustoa vedelly ihan hyvin mielin. kertokaa te jotka tiedätte tai ootte jo siellä neuvolassa käyneet.[:o]
 
Moikka teille! Elkää olko niin kauhian huolissanne jos ootte vahingossa syöneet jotain, mikä saattaa olla kiellettyjen listalla. Alkuraskaudessa voi syödä vähän kaikkea huolettomammin, näin ainakin mulle sanottiin, kun alkutaipaleella olin. Ja tosiaan, kärsin silloin todella pahasta pahoinvoinnista, ja mikään, ei edes vesi pysynyt sisälläni. Ehkä tämän takia mulle sanottiinkin, että syö mitä haluat, kunhan pysyy sisällä. Mulla laski paino yli 14kg yhteensä, ja vasta tässä vaiheessa (22+1) alkaa pahoinvointi hieman jo helpottaa, ja painon lasku tasaantua [:)]

Tässä on teille listaa: http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10170;10190

Ja maalaisjärjellä sitten mietitään noita... Vaikka olihan se aluksi vähän vaikeeta, "mutta toi oli kiellettyjen listalla", "kyllä sä sitä voit vähän syödä", "enkä voi!"... [:D] En kyllä enää muista mikä mahtoi olla kyseinen ruoka(-aine). Ja ekasta neuvolasta saa myös lappuja ruokavaliosta, ja infoakin varmasti. [:)]

Ja kyllä sitä kinkkua voi leivän päälle pistää, mä ite oon syöny noita voileipäkinkkuja ja sit jotain muuta kinkkua, ei just tuu nyt mieleen... Snellmanin tuotteita tais olla, ja taatusti suomalaista [:D] (Mulla on iskenyt himo reissumies ruisleipään, jonka päällä on hieman mätitanhaa, margariinia ja kinkku! + Lämmin kaakao kruunaa tämän [:D])

Aurinkoisia kelejä sinne!
 
kiitti linkistä enaj.

siinä olikin aikas moinen litanja kiellettyjä ruokaineita. tarvii liimata laput jääkaapin ovelle ja koittaa kattella mitä suuhunsa laittaa.
sienet ja pellavansiemenet ei kuulu ruokavlioon ni ei tartte niistä huolehtia, mut oli siinä sit jotain ihan uuttakin, mist ei ollu tietoo kuten hauki, ulkomaiset pakastevadelmat, idut, maksa, graavi- ja savukalavalmisteet, mäti, home- ja tuorejuustot, yrttiteet ja suola.

jauhelihaa, perunaa sekä pastaa sentään saa syödä, heh he [:D]
 
Taas alkaa työpäivä olla pikkuhiljaa pulkassa. Meillä alkaa mittava sisäremontti tänään uudessa kodissa ja kauhulla odotan, miten oma olo tulee tästä raskauden edetessä muuttumaan!! Vielä on ollut ihan mainio olo - ei väsytä, ei okseta tai ellota, oikeastaan tuo alavatsan lisääntyvä turvotus hämmästyttää. Vetäisin tänään hameen alle sellaisen joustavan "kureliivin" ja totesin peilin ohi kulkiessani, että ei tätä kyllä kauhean pitkään voi enää piilotella töissäkään...tyköistuvat vaatteet saa ainakin unohtaa vähäksi aikaa, ja pakko on varmaan kohta käydä oikeasti ostamassa ne mammahousut, kun omia ei kärsi laittaa jalkaan kun puristavat ikävästi juuri alavatsaa!! Minä kun jotenkin kuvittelin, että eihän se vatsa kasva vielä moneen viikkoon?!! Ihanaahan tämä tietysti on, odotan jo innolla sitä ihan kunnon massua, mutta en odottanut sen vaan tapahtuvan näin nopeasti [:D]
 
Nyt sitten muakin jännättää, että kuunnellaankohan meillä Nokialla ekassa neuvolassa sydänääniä vai ei! Parin viikon päästä tiedän sitten kertoa, vaikka ei sillä - jotenkin päivä päivältä oma olo on rauhottunut ja mieli ottanut vastaan sen ajatuksen että olen oikeasti raskaana. Nyt en enää mieti että "mitäs jos", vaan keskityn humanistin kyltymättömällä mielenkiinnolla tarkkailemaan omaa kehoani ja sen muutoksia [:D] mieskin on niin ihanasti jo huolissaan, etten vaan rehki liikaa remontin ja muuton aikana! Awww, melkein tulee tippa linssiin kun en odottanut sen olevan ihan noin huolehtivainen!! Ihanaa aurinkoista syyspäivää teille toveri-toukomahan kasvattajille!!
 
Takaisin
Top