Tuosta kissat ja vauva asiasta tuli mieleeni meidän maukulit vuonna 2000, kun tyttönen maailmaan putkahti. Silloin oli kaksi kissaa uros 10v ja naaras 7v, eivät menneet vauvan lähelle puoleen vuoteen! Yhden pakkokuvan otin, kun laitoin tytön kolmikiloisena kissaneidin 4,5kg viereen, tuli soma. Sittemmin tyttö opetteli kävelemään kissaherra tukenaan, piti ihan ronskisti viiksistä ja päästä kiinni ja eikun ylös tolpilleen. Nyt ei taas voi ollenkaan tietää mitkä on reaktiot, kun on uudet kissat (naaras 6v ja uros 4v) vanhat kissat ovat edesmenneet, uros kolme vuotta sitten ja naaras tammikuussa. Yleisesti ottaen kuvittelisin, että eläimet ja lapset tulee toimeen kun annetaan rauhassa haistella ja tutustua ja lapselle tehdään selväksi mitä elukoille saa tehdä ja mitä ei. Eli kielsin kyllä tyttöä, kun oli kissapoloista kävelytukena käyttänyt, mutta ihmetteli varmaan miksi ei saa pörröistä puristella, kun ei se mitään itse siihen sanonut. Toki en niin lellukkaa kissaa ole toista tavannut, ei voi ymmärtää, että se ei koskaan suuttunu vaikka sille teki mitä. Tyttö ei missään vaiheessa suostunu uskomaan, ettei sitä saa käyttää esim tyynynä, kun ei se kissa edes välttämättä muuta kun raotti silmiään ja jatkoi unia. [:D] Se oli kova paikka meille molemmille, kun kissa yllättäen meni todella huonoon kuntoon parissa päivässä ja jouduttiin heti lopettamaan.
Eräs asia mietityttää, mitenkä teillä kellä mahdollisesti on jo lapsia, koska olette kertoneet/aiotte kertoa tulevasta sisaruksesta? Meillä tyttö katselee mietteliäästi mun turvonnutta olemusta, mutta ei oo kysyny mitään. Menin edellisen raskauden kertomaan ja sain pari päivää sen jälkeen sanoa, että ei nyt sit kuitenkaan, kun meni kesken. Silloin tuntu vaan, että on pakko kertoo, kun kaverit tyrkytti vaunui ja muut uteli muuten vaan, nyt oon etukäteen sanonu, ettei tytön aikana huudella mitään. Että kaikkee sitä sitten käy kun heti menee mölisemään lähimmille raskaudesta. Nyt ne kärryt odottelee vaatehuoneessa, että himpunverran ajoissa ollaan.[:)]
Eräs asia mietityttää, mitenkä teillä kellä mahdollisesti on jo lapsia, koska olette kertoneet/aiotte kertoa tulevasta sisaruksesta? Meillä tyttö katselee mietteliäästi mun turvonnutta olemusta, mutta ei oo kysyny mitään. Menin edellisen raskauden kertomaan ja sain pari päivää sen jälkeen sanoa, että ei nyt sit kuitenkaan, kun meni kesken. Silloin tuntu vaan, että on pakko kertoo, kun kaverit tyrkytti vaunui ja muut uteli muuten vaan, nyt oon etukäteen sanonu, ettei tytön aikana huudella mitään. Että kaikkee sitä sitten käy kun heti menee mölisemään lähimmille raskaudesta. Nyt ne kärryt odottelee vaatehuoneessa, että himpunverran ajoissa ollaan.[:)]