i

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Odotus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnittelut uusille toukomassuille ja tervetuloa porukkaan! [:)][:)][:)]
Onpa kiva kun meitä on jo monta! [:)]
 
Me ei olla vielä kerrottu oikeastaan kenellekään (paitsi sisko ja yks kaveri tietää kun ne suoraan kysy enkä asiaa kieltänytkään), mä oon vaa jotenkii niin paniikissa että jotain pahaa sattuu ja joutuisin sitte käymään saman "inforingin" läpi... [8D] Tai mähän julistaisin tätä koko maailmalle mut mies on selvästi varovaisempi ja haluaa odottaa sinne ekaan ultraan tai ainakin ekaan neuvolaan asti. Eka neuvola on 1,5 viikon päästä ja jos siellä kuullaan ihanat sydänäänet niin sitten kyllä kerrotaan. [:)] Välillä kun oikeen väsyttää ja oksettaa ja mieli on kaikkea muuta kun hyvä niin tekis mieli asiasta sanoa. Tai kyllähän mä muutenkii meinaan koko ajan möläytellä kaikkea mistä varmaan jo kaikki arvaa. [;)] No katsotaan... Oon nyt ottanu etapiksi sen neuvolan ja jos en sinne asti saa pidettyä mölyjä mahassa niin sitten ei voi mitään. [;)]
 
Cinderella en nyt muista puhuinko täällä vai tuolla jollain toisella palstalla että myös se jogurtti on aika kova sana kuvotukseen. [:)] Kun mun kaveri oli mukana tutkimuksessa, jossa testattiin raskausajan gefilus-tuotteiden käytön vaikutuksesta lapsen allergioihin ja tulokset näytti ainakin silloin lupaavilta. Sitten ajattelin että ei niistä varmasti haittaakaan ole ja oon nyt ostanu kaapillisen gefilus-joqurtteja, -jogurttijuomia ja -mehuja mitä popsin päivittäin. En tiiä johtuuko niistä vai hedelmistä vai raskausajasta vai kaikista yhteensä mut olo tosiaan ON helpottanu. [:)]
 
Nii, piti vielä lisätä että syy siihen ettei olla vielä kerrottu on myös se, että meijän äiti on ehkä maailman pahin juorukello ja jos sille kertoo niin siitä tietää sitten koko kylä ja suku... [;)] Inhottavaa sanoa näin omasta äidistä mutta vaikka kuinka häntä rakastankin niin tuo nyt vaan on taivahan tosi. Ja vaikka olis ihana ajatus kertoa lähipiirille niin mä en silti tahdo että koko kylä ja suku siitä tietää ennen kun on varmaa että joku masussa elää ja on oikeassa paikassa. Koska olis ihan tosi inhottavaa sitten vastailla puolituttujen kyselyihin että en mä jääkään mammalomalle kun se olikin kohdunulkoinen tms. Ja sitten todettiin miehen kanssa että äiti repis pelihousunsa jos kerrottais muille ennen sitä. [;)] Eli näin teimme päätöksen kertoa vanhemmille sitten vasta neuvolan jälkeen ja suuremmassa mittakaavassa sitten vasta viikon 12 jälkeen. [:)] Vähän pessimististä ajattelua mutta näin meillä. [:)]
 
Onnittelut kaikille uusille ja meille muillekin tuleville äideille.
Aikas yleistä tuntuu toi lapsettomuus olevan. Kaks vuotta yritystä on sekin pitkä aika, kun tosissaan haluu lasta. Kaikilla ei ikävä kyllä onnistu ensi yrittämällä.. Et voikin todeta et lapsia saadaan, eikä tehdä [:)]

Nyt kuitenkin ollaan kaikki yhtä onnellisessa asemassa kun ootellaan pikkusiamme. Ihanaa!!
Kyllä me taidetaan saada toukokuun odottajia vielä aika paljon lisää, ku mullakin laskettu aika jo 12.5 ja toukokuuta riittää vielä melkein kolme viikkoa senkin jälkeen [;)]

KAUNIITA UNIA JA VAUVOJEN SULOSIA KUVIA
 
Hei kaikki ja suuremmoiset onnittelut kaikille odottajille!

Olen 29 v ja ensimmäistä kertaa raskaana. Kaikki on siis uutta ja mieletöntä.
Olemme nyt viikon verran tienneet raskaudesta ja huh huh... [:)]

Laskettu aika tällä hetkellä 3.5 ja ensimmäinen neuvola käynti 30.9 (kuluispa aika nopeasti)

Tänään ollut kaikki pahin päivä mitä tulee kuvotukseen ja närästykseen... Ja tänään olin myös ennätysväsynyt töissä. Mutta ei haittaa, olen niin onnellinen.

Kiva että täällä on jo monta odottajaa ja on kiva jatkossa vaihtaa kuulumisia ja kannustaa ja tukea toinen toista, sekä tietenkin intoilla [;)]

Rakkaudella raskaana
Rauha
 
Wautsi miten paljon tänne on parissa päivässä tullut lisää porukkaa: onnea kaikille! [:)]
 
Meillä on kans salassapito-ongelmia mutta omaksi yllätyksekseni mies on se pahempi osapuoli tässä! Sovittiin ettei puhuta ennen tämänpäiväistä ultraa mutta eiköhän hänen sukunsa jo tiedä. Tehtiin päätös että salataan ekaan ultraan asti, koska todennäköisyys selviytyä nyt on 96% ja vko 12 98%, joten emme aio tuonne ensimmäisen kolmanneksen loppuun asti sinnitellä (ei pysty [;)]).
 
Tänään on se päivä jota varten olen viikon valvonut eli eka varhaisultra. Edelleen on kipuja eli kohdussa tapahtuu, eikä vuotoa ole, mutta pelko on silti ihan hirveä. Toivottavasti illalla saan kertoa hyviä uutisia täällä!
 
vauveli ja cinderella: ette olis sanoneet mitään Ikeasta, nyt juutuin sitten suunnittelemaan tonne sivuille... [;)] Samoin juutuin Ebayssa selailemaan äitiysvaatteita ja lastenhuoneen sisutustavaroita: SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI katsastamaan.

Ai miten niin aikaista... [:D]
 
Mä olin kans tosi väsyny tänää töissä. Pyysinkin et saisin lähtee tuntia aiemmin kotio. Huomenna sit teen tunnin extraa. Ymmärtäväisiä ja tosi mukavia kaikki on ollu. En toki kaikille o vielä kertonu, mut muutamalle työkaverille kuitenkin.

Nyt kahdeksi parturiin hakemaan uutta "lookkia".
Tarvii hankkia pirtsakka odotustukka. Aattelin jotain punertavia raitoja ottaa ruskeeseen pohjaan. Pätkiä päältä, mut jättää kuitenkin niskaa pidemmäks, nii et taipuu nätisti korvien takaa. [;)]

Onks teillä muilla tullu jo sellasta tunnetta, et tarvii uusiutua "odottajan näköseks"?? [:D]
 
Metist Eks ookkin mahtava alkaa suunnittelemaan jo vauvan huonetta. Mä ainakin oon jo ihan fiiliksissä. [:D] KÄvin jo kattoos lasten kirppiksellä ihania uudenverosia vaunuj ja turvakaukaloita vastasyntyneille. En millään malttanu olla pitelemästä.. Aah, tuskin maltan odotta et tulis jo toukokuu. [:)]

Nii ja hirmusesti onnee ensimmäiseen ultraan. Kerro illalla miten meni. Mun tekis kans kauheesti kävästä jo heti pikapuolin ultrassa, ni sais varmuuden et kaiki on hyvin. Menitkö yksityispuolelle vai saiko neuvolast noin aikasen ajan?
 
Meillä rupes mies sisustamaan. [:D] Tai rupes suunnittelemaan vauvalle sänkyä ja hoitopöytää mitkä vois itse nikkaroida. [:)] Meillä kyllä nytkin suurin osa huonekaluista on ihan miehen omaa käsialaa eli vähän jo ounastelinkin että varmaan itse haluaa tehdä mutta musta oli jotenkii tosi symppistä kun alkoi eilen niitä suunnittelemaan ja puuhaamaan. [:)] Vähän toppuuttelin että ehkä ei vielä ihan tänään kannata aloittaa, ainakaan jos haluaa pitää asian vielä salassa kun meillä ei mitään varsinaista verstasta ole mihin saisi pinnasängyn piiloon ja kukaan ei varmaan arvaa mitään jos meillä rakennetaan pinnasänkyä pihamaalla. [;)]
 
Toisaalta ei tää kyllä kauaa salassa pysy jos pahoinvointi jatkuu yhtään samanlaisena ku eilen ja tänään... Eilen tein äitin kanssa parin tunnin lenkin ja puhaltelin ja röyhtäilin siihen malliin että luultavasti kaikki luuli mun olevan kauheessa krapulassa tai raskaana. [;)] Ja harvoin mä näin keskellä viikkoa krapulassa oon. [;)] Ja hyvä että kotiin kerkesin kun se laatoittaminen ja norjan harkat alko vessanpytyn kanssa. [:'(] Tänää en oo vielä oksentanu mutta kovin lähellä on ollu monta kertaa. [:-] Töissäkii oli aivan tuskaisaa kun koko ajan etoo eikä tiiä milloin kannattaa oikeesti lähtee juoksemaan vessaan ja milloin röyhtäsy riittää. [:'(]
 
Kerro Metist sitten heti miten siellä varhaisultrassa kävi! [:)] Ihanaa, toivottavasti kaikki menee hyvin! [:)] Pidän kovasti peukkuja! Musta on kanssa alkanu tuntua että se varhaisultra olis ollu kiva mut mies ei oo nyt kotona enkä haluu mennä yksin... Ja nyt olis vissii ne parhaimmat viikot mennä. [&:] Mut meillä on se eka neuvola reilun viikon päästä eli ehkä mä sieltä saan jotain helpotusta tähän epätietoisuuteen... Tai kuvotus-olo on kyllä semmonen että raskaana kyllä ollaan. [;)] Mut kuitenkii olis ihana nähdä jo maha-asukki tai vaikka edes kuulla sen sydänäänet. Ja tietää että ollaan oikeassa paikassa eikä missään kohdun ulkopuolella. [:)]
 
Jeps... Mä taidan mennä popsimaan hedelmiä ja marjoja tonne sohvan nurkkaan jos vaikka sais oksentelun pidettyä poissa tämän iltaa... [:)]
 
Nyt on miehen vanhemmille kerrottu! [:D] Ne ei juorua, ja ymmärtää tilanteen :) Anoppi oli innoissaan ja onnellinen, tietysti!

Onnea kaikille uusille tulokkaille minunkin puolesta!
 
Nyt on varhaisultra käyty. Voin vannoa että mun sydän pysähtyi hetkeksi kun lääkäri-setä katsoi ultran kuvaruutua kulmat rutussa ja aloitti: "Nyt on kyllä sellanen juttu että..."
 
Ja sitten kun se jatkoi "...tämä sikiö ei ole vielä 6+0 vaan 5+4", meinasin potkasta sitä ja lujaa (se oli sopivasti hollillakin kun alateitse tuota ultrausta teki) [:D] [:D] [:D] Mieskin pääsi onneksi mukaan, ja sekin näytti ensin siltä että se pyörtyy ja sitten siltä että se repeää liitoksistaan [:)]
 
Eli kaikki tosiaan hyvin, toi mun pitkä kierto on vääristänyt päiviä sen verran että tosiaan arvio tässä vaiheessa oli että on 5+3 tai 5+4 meneillään. Mutta pieni sydän sykki jo ja ihan oikeassa paikassa. Nyt on niin helpottunut olo että...
 
Eilen laitettiin jo lähimmille ystäville viesti: "Vielä on aikaista, se tiedetään, älä siis kerro tätä kellekkään: Kohta ei kysellä, mitä teemme, pomo on tulossa perheeseemme. Saamme toukokuussa ikiliikkujan oivan, nahkavekkarin aikaisin soivan. Nyt on masussa pienet sormet ja varpaat, mistä on kyse, sen varmaan jo arvaat"
 
Tänään olo on kuin lottovoittajalla.[:)]
 
Ihanaa että kaikki on hyvin [:D] Ja aivan mainio tuo viesti, pakko tiedustella, että saako tuota hyödyntää!?
 
Tirri: anna palaa vaan, ei se mun tekemä ole vaan vanhoista loruista potpuriksi kasattu [:)]
 
Ihanaa Metist, olitkii jo tänne käynyt kertomassa kuulumiset. [:)] kävin jo tuolla toisella palstalla rutisemassa että miks et informoi mitään. [;)] Kiva että kaikki on hyvin! [:)] Ja aivan mainio runo! [:)] Tota olis kyllä kiva käyttää jos päätetään sitte reilun viikon päästä asiasta lähimmille ilmoitella. [:)]
 
Mulla on edelleen aika karmee olo ja nyt kun mies on reissussa ni olis kyllä kiva jos joku lähipiiristä tietäis ni saattaisin saada esim. koirien lenkitykseen apua. Meillä asuu vanhemmat ja sisarukset sen verran lähellä että aina välillä lenkittävät koirat jos meillä on itellä kiire päivä mut ihan joka päivä ei viittis pyytää. Varsinkaa jos ne kysyy että miks en ite ehdi ja vastaa vaan että oon niin kiireinen makaamaan sohvalla... [;)]
 
Super suuret onnittelut meidänkin puolesta. Aivan ihanaa. Mull meni ihan vilunväreet [:)]. Tekis ihan kauheesti mieli mennä sinne ultraan ja saada varmuus, et kaikki on niin ku pitää.

Ootteko muuten mittailleet lämpöjänne. Kuuluuko lämmön olla koholla 37' molemmin puolin läpi raskauden, vaiko van alkuraskaudessa? Mulla kun oli selkeesti laskenu puol astetta eilen ja pelästyin.[:(]
 
Hienoa Metisti että kaikki on hyvin! [:)]
 
Ja muutenkin ihana lukea kaikkien juttuja, lähtökohdat on kuitenkin niin erilaiset kaikilla mutta onnenaihe on yhteinen [:)]
 
Ei tainnut lääkäri ihan loppuun asti ajatella miten lauseen aloitti :D
Itseänikin kovasti houkuttelisi tuo varhaisultra, onko kenelläkään muuten mitään tietoa paljon sellaisesta saa pullittaa yksityisellä?
Katselin aikani kuluksi aamulla myös lääkärikeskus-yhtymän sivuja. Heillä on ainakin Helsingissä sellaiset laitteet joilla tekevät 3D/4D tutkimuksen. Siinä näkee lapsen kaikki piirteet tosi selvästi. Paras kuulemma käydä aika loppuvaiheessa ja suosittelevat myös jos rakenneultran lisäksi. Näkyy selvästi jos on jotain poikkeamia. Siitä saisi tallenteen DVD:lle...kaikkea ovat viisaat ihmiset jo kehittäneet [:)]
 
Me ei olla kerrottu vielä kenellekään. Mies tahtoo pitää asian salassa ainakin ekaan neuvolaan asti joka on kahden viikon päästä. Ite taas haluaisin edes yhdelle kertoa, jotta olisi sitten yksi ulkopuolinen joka lohduttaa ja ymmärtää jos kaikki ei olekaan niin kuin pitää. Tämä viikko on taas ollut sellainen et olen miettinyt oonko raskaana ollenkaan kun paha olo ja rintojen aristus on hävinnyt. Vatsakaan ei enää juurikaan kipuile. Toisaalta voi johtua rytmistäkin. Heräilen näin iltavuoroon mennessä vasta kymmenen aikaan...tiedä sitten. Malttamattomana odotan neuvolaa.
 
Laittakaahan tunnelmia kaikki kun olette neuvolassa käyneet [:)] Kuuleehan siellä jo sydänäänet jos ei aikaisemmin käy ultrassa? Tämä on ensimmäinen raskaus ever, joten on vielä niin paljon kaikkea epäselvää ja vielä enemmän uutta!
 
 
 
Kiva lukea toisten kuulumisia ja olla hengessä mukana! [:)]
Itsel etova olo jatkuu ja mahaa nipistelee...silti niiiiiiiiin vaikea uskoa todeksi. Ekaan neuvolakäyntiin on viel liikaa aikaa ja ekaan ultraan viel enemmän. Eikä sitten oikein uskalla edes intoilla vielä.
 
Onnittelut! Oli mukava kuulla, että kaikki oli kunnossa. Kovin aktiivisesti en ehdi kirjoittelemaan, mutta hengessä olen mukana[:D]

Minulla etova olo jatkuu[:'(][:'(] Painoa on tullut 2kg lisää!!!! Olen niiiiin turvoksissa, etten halua farkkuja suunnitellakkaan jalkaan. Onko muilla tällaisia turpoamisvaivoja? Tiedän, ettei parissa päivässä voi tällä tavalla lihotakkaan, varsinkin kun olen katsastellut melko tarkkaan mitä tuosta nenän ja leuan välistä puottelen[;)]
Olisi edes sellainen ihana raskausmasu, eikä tällänen turvonnut ällö kumpu...Kaikenlaisia vaivoja, mutta muuten fiilis kyllä ihana[:D]
 
Turvottaa joo. [:-] Maha on kun vauva vois tulla jo muutaman kuukauden päästä vaikkei se vielä ole kuin pieni kirppu. [;)] Ja sitten se maha on vielä semmonen ettei sitä saa vedettyä sisään niin ku normaalisti tälle mun pötsille teen tarpeen vaatiessa. [;)] Vaa-alle en oo uskaltanu edes mennä ku tunnen oloni möhköfantiksi mutta varmasti siis lisää kiloja on tullu vaikkei juuri muu ku hedelmät ja salaatti uppoa ja nekin tulee aika usein ylös. [:-] Mut hei, mä en oo tänää oksentanu vielä kertaakaan! [:D] Greate! Kuvotus jatkuu mutta on ollu jotenkii paljon parempi olla. [:)] Ehkä johtuu siitäkii että oli lyhyt työpäivä ja vapaailta eli nukuin pitkät päikkärit iltapäivällä ja sitten ulkoilin vaan useamman lyhyemmän lenkin koirien kanssa eli oon levänny ja syöny koko ajan. [:)] Huomenna pitäis lähteä sukulaistytön häihin. Vähän jännittää että mitä jos pahoinvointi iskee siellä... Mutta ehkä mä vaan leikin että "oon ottanu yhden liikaa". [;)] Mut toisaalta ku lähden autolla jo ihan sen takia ettei tarvi selitellä juomattomuuttaan ni ehkä se ei kuitenkaan oo paras selitys... Siis ruokamyrkytys! [:)] Nyt inhottaa kun kukaan ei oikein tiiä tästä raskaudesta siellä, siis kaikki jotka tietää ni ei pääse tulemaan. [&:] Olis kiva kun olis joku johon tukeutua huonolla hetkellä. Mut mä siis lähden omalla autolla niin pääsen sieltä sitten heti pois kun haluun tai tarvii. [:)]
 
Hei!
Uskaltaiskohan tänne jo kirjottaa :) Elikkä plussa tuulia onneksi tännekin päin saatu :D
Elikkä ensimmäistä lasta odottelen, keväällä tosin ultrassa löyti keskeytynyt raskaus [:(]
LA 15.5, köh köh sama kun odottajan xD Nyt vaan peukut pystyyn, että parempi tuuri kuin keväällä.


Meidän perheeseen kuuluu kihlattuni (ensi kesänä aviomieheni), Mona rouva ( 11v. collie) ja ensi torstaina kotiin tuleva 2kk Kira neitonen. En kauhen monelle uskaltanut kertoa vielä. Töissä kerroin, ihan senkin takia että saa ottaa vähän rauhallisemmin (hoitaja), omat vanhemmat ja tulevalle kummille :)

ps. Kirjoitan yövuorossa, pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä :D
 
Takaisin
Top