i

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Odotus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mul on kans pieni ongelma, kun on omat häät, tarkemmin siis se kirkollinen toimitus,maistraatti ollu jo viime vuonna... [:)] mutta joo,siis en voi olla auton takia juomatta kun sitä ei usko kukaan... [:D] Mutta onneksi tuli älynväläys,että nykyään lähes kaikkea saa alkottomana!!! Ei siis tarvitse herättää huomioo sillä että ei ota alkoholia! [:D] Ravintolaan vaan tein ilmoituksen,että morsiamelle ei mitään alkoholillista illan aikana,kiitos. [:D] Saa nähdä, et miten sit muuten menee.. [:)] Toivottavast pysyy ruuat sisällä ja muuten "hengissä".. [;)]

Onnittelut INXU [:D]

Toivottavasti nyt kävis parempi säkä ko keväällä. Itelläkin onnettomasti päättyneitä raskauksia löytyy kolme kappaletta, mut pakko ajatella niin, et joskus sen tarvii onnistuukin. Toivottavasti nyt ois se onnistunut raskaus ja toukokuun 12.päivä saatais pieni vaavi !! [;)]

Hei vain kaikille! Vieläkö mahtuu mukaan odottelemaan?! [:)] Elikkäs plussasin tällä viikolla ja nyt ois ilmeisesti rv 5 tasan ja LA 15.5. Olen hiljattain mennyt naimisiin ja ennestään meillä on reilu 1v poika. Kirjoittelin aikaisemmin jonkun verran tuonne kuumeilijoiden puolelle, mutta se sitten jäi kun aloin stressaamaan yrityksestä ihan liikaa.. Ja näin siinä sitten kävi et yllättäen täällä ollaan,jes! [:D]

Taallahan on jo vaikka milla mitalla toukokuun mammoja listoilla [:D] mukavaa! Tassa ilmottautuu viela yksi ensikertalainen lisaa, viikkoja on nyt tasan kuusi ja ihan onnen kukkuloilla mennaan. Tanaan ensimmainen hieman huonovointinen aamupaiva, tissit hellina mutta fiilikset korkealla! Mulla laskettu aika 7.5.10 ja sita odotellessa...

Hyvia alkualkoja kaikille ja tulen taalla varmaan piipahtamaan aina sinnoin talloin joten tapaamisiin mammat!

[:)] Taikkuri

Väsyttääää...! :D Ja vielä vähän väsyttää. Voisin nukkua ja makoilla koko päivän! Tosin oireilin päivän pienessä kuumeessakin, mikä verotti vielä enemmän energiaa. Onneksi nyt on jo parempi olo.
Onko muilla ollut sellaista "ongelmaa", että vessassa ei ole tarvinnut käydä kuin pissalla?
Nimimerkki Neljäs päivä menossa...

Ja vastatkaa ihmeessä ne, jotka tietää, otetaanko ensimmäisellä neuvolakäynnillä jo ne sydänäänet?

Nii ja unohdin vielä kommentoida, et kyllä ne sydänäänet kuunnellaan ekalla kerralla, sikäli ku viikkoja on noin 8. Aikaisemmin tuskin kuuluu. Oon enne menny siinä viiden-kuudennen viikon kohdilla ekaan neuvolaan, mut nyt sieltä sanottiin, et tulisin vasta kahdeksannella viikolla, ni tiedetäänkin sit jo paljon paremmin missä mennään, ja voidaan kuulostella sydänäänet samalla. [:)]

Sitä tässä nyt malttamattomana ootellaan. Tulis varmempi olo ku tietäs et kaikki on niinko pitääkin. Alavatta on kipuillu tänään jonkin verran, mikä vähän huolestuttaa, mut toivottavasti se on vaan sitä kohdun kasvua, eikä mitään ennakoivaa keskenmenoo.[:(]

ja tervetuloo messiin KURRE ja TAIKKURI

Onnea kaikille uusillekkin ja kiitos Vauveli :) Mistä päin olette? Itse asun Vantaalla.
Minulla maha oli täysin vasta kohta. Maha oli ihan ripulilla, siitä oikeastaan vähän päättelinkin aluksi että nyt varmaan tulee plussaa :D Koko ajan täytyy kyllä pissallakin ravata x) Itsellä ei keväällä ollut juurikaan huonoa oloa, eikä ainakaan vielä nytkään. Tosin sen verran äidiltäkin kysellyt niin hänelläkään ei ollut raskauspahoinvointia.

Mutta toivottavasti kaikkilla meistä menee hyvin ja saadaan toukokuussa pieni käärö syliin :)

Kiitos tuosta sydänääni-vastauksesta! Menen neuvolaan ihan 8-viikon lopussa. Onneksi sitten saa lisää tietoa ja varmuutta kaikkeen.
On tämä kyllä jännää touhua :)

Huomenta toukomasut!

Aamukyökkäykset suoritettu (kuuleman mukaan sen pitäis tarkottaa hyvää). Mut nyt olo on jo ihan kohtalainen. Kahvia tässä litkin eikä se ainakaan vielä tunnu tekevän pahaa. Oon mä sitä jo hieman vähentäny, mut aamulla se on ihan pakollinen.[:D]

Tissit on niiin kipeet, ja vihreitä verisuonia pullistelee, et hui.. Kui paljo nää mahtaa kasvaa?? Mies eilen naureskeli et sehän mielenkiintosta [8D], jos vielä tästä muuttuu kuppikoko koolla tai kahdella. Nyt kuiteskin jo D:eellä mennään.

Nii ja mä oon Porista[:D]!!!!!

Mites teitin muiden viikonloppu on menny??

KIITOS ansku81! Kuule, olipa mukava lukea että siuakin turvottaa[:D] Yritin netistä etsiä aiheesta 'raskausajan turvotus' ja sieltä tulee vain tietoa loppuajan turvotuksesta ja mahdollisesta raskausmyrkytyksestä. Tiedän kyllä, että kuidut, hedelmät, vihannekset, suolan vähentäminen, riittävä veden juominen ja säännöllinen liikunta auttavat turvotukseen, mutta kun nyt niistäkään ei tunnu olevan apua, vaikkakin normaalisti ovat auttaneet/pitäneet turvotuksen poissa. Ärsyttävää, kun vetää mahaa sisäänpäin, eikä mitään tapahdu!! Ja sillä olen tähän asti pientä pömppömahaani pelastanut[;)]Kylläpä lohdutti tuo siun kirjoitus, kun miulla koko ajan sellainen pöhö olo, hyvä etten ole ainut[;)]

Mites meni hääjuhla? Toivottavasti selvisit kunnialla hääruuasta...

Minun työpaikalla heräsi eilen keskustelu äkillisestä tupakoimattomuudestani, vaikkakin olen tehnyt sen melko pieni eleisesti, enkä ole tupakanpolton lopettamista juuri mainostanut. Kuittasin epäilyt vain terveellisemmän elämän vaalimisella. Olivat tyytyväisiä vastaukseeni[:)] Esimieheni valitsi työpaitoja talveksi, kyllä mielessäni naureskelin kun ajattelin, että miltähän mahdan näyttää kevättalvella siinä tyköistuvassa M-koon työpaidassa[;)]

Olen ollut kovin väsynyt koko viikon, illat mennyt silmät ristissä sohvanpohjalla ja se on vähän harmittanut, ei ole ollut riittävästi aikaa eikä energiaa kodin hoitoon, koiralle ja miehelle. Mutta tänään onkin vapaapäivä ja aivan mahtava ulkoilusää. Lähdenkin tästä mieheni ja saksanpaimenkoiramme kanssa piiiiiitkälle lenkille metsään. Nautin luonnosta, raikkaasta syyssäästä, hyvästä seurasta, kiireettömyydestä ja jos muutama sienikin tarttuisi matkaan[:)] Mieheni kyllä vitsaili miulle, että minun sienestämistaidolla sienet kyllä kannattaa jättää metsään, jotta selvitään suuremmilta vahingoilta, mitäköhän silläkin tarkoitti??

Ihanaista sunnuntaita kaikille!

Sain eilen mieheltä luvan kertoa lähimmälle ystävälleni tulevasta perheenlisäyksestä. Tuntui muuten todella helpottavalta kun voi keskustella nyt asiasta jonkun sellaisen ihmisen kanssa, jolla on lapsia ja on kokenut odotuksen ihmeen jo. Tottakai netistäkin löytyy todella paljon tietoa mutta on se aina eri asia jakaa kokemuksia jonkun kanssa ja kysyä suoraan viisaammalta! [:)] 

Kiitos vastauksesta  sydänääniiä koskien! Tiedämme siis alle kahden viikon päästä taas huomattavasti enemmän. Mulla on myös neuvola ihan 8 viikon lopussa ja jännittää kovasti!

Tsemppiä ja onnellisia odotuksen hetkiä!

Mullakin on ollu vatsa ennemminki löysällä ku kovalla kuten Inxulla.. Nyt on suht hyvä olo, mut mua vähän huolestuttaa tuommonen rusehtava tuhruvuoto jota on tullut jo yli viikon. Ei joka päivä eikä todellakaan paljoa. Eikä mitään kipuja oo. Mut silti huolestuttaa! [:(] Onko muilla ollu vastaavaa? Soitan asiasta varalta huomenna neuvolaan. Esikoisesta ei tällasta ollu ja hypin kohta seinille.

Ai niin ja minä oon Keski-Suomesta [:)]

Voi että :( Toivottavasti ei tiedä mitään ikävää. Neuvolassa ne varmaan osaa sanoa mitä on. Onks sul ollu vattakipuja?

Hei Kurre!

En nyt tahtoisi mitenkään peloitella sinua mutta kun kyselit asiasta niin voisi sanoa että minulla on kokemusta tuosta rusehtavasta vuodosta.Olin raskaana viime keväänä ja minulla oli 3-4 päivänä niukkaa rusehtavaa vuotoa.En sitten hömppö reagoinnut siihen mitenkään vaan ajattelin että se on vaan jotain ylimääräistä vuotoa kun minulla olisi silloin suurin piirtein pitänyt olla kuukautiset.Kolme viikkoa siitä eteenpäin minulla oli eka ultra rv11.Lääkäri ei millään vaikka kuinka yritti niin ei löytänyt mitään elonmerkkejä ja totesi vielä että koko vastaa 8 viikkosta,juuri se viikko kun minulla oli ollut tuota pientä vuotoa.
Nyt on jännittänyt kyllä aika paljon ja joka kerta kun käyn veskissä niin pitää tarkistaa ettei mitään ylimääräistä ole pöksyissä.Vähän yli viikko niin sitten pääsen siihen ekaan ultraani mitä odotan aivan valtavasti.Toivottavasti kaikki menee hyvin tällä kertaa.
Toivon nyt kovasti että sulla olisi kaikki hyvin!Ymmärrän kyllä varsin hyvin että sulla on jännitystä kovasti ilmassa ja etkä malttaisi odottaa että tietäisi missä mennään.

Kurre: Mulla myös viime vuoden lopulla pientä vuotelua ilman kipuja. Osoittautui tuulimunaksi. Toivottavasti sulla on kaikki hyvin, kannattaa ilman muuta tarkistaa. Jotkut vuotavat koko raskauden ja kaikki menee hyvin loppuun asti. Tsemppiä!!

Vauveli: Ei mulla oo ollu mitään mahakipuja, paitsi viime viikolla jotain menkkatyylisiä mut nehän pitäis kuulua asiaan.

Luulin ekaks et se on jotain kiittymisvuotoa kun alkoi tosiaan jo reilu viikko oviksen jälkeen! Kyllä voin sanoa et pelottaa [:(] Ultra mulla ois vasta yli kk:n päästä, mut en tiiä voiko tilannetta jo aikasemmin tarkistaa?!

SoHeRa: Oliko sulla sillon raskausoireita vaikka olikin tuulimuna? Ja näkyykö r-testissä miinuksena kuinka paljon myöhemmin jos siellä ei sit mitään kehitykkään?

Tolkuton väsymys oli ainakin ja pientä pahoinvointia, mutta ei lähellekään niin pahat oireet, mitä on nyt ollu tässä raskaudessa. Mulla todettiin tuulimuna ekassa ultrassa (eli viikkoja oli jotain 11). Istukassa oli edelleen aktiivista toimintaa, joten raskaustesti näytti positiivista ihan sinne asti. Tein testejä vähän väliä, koska aavistin jonkin olevan huonosti. Olisi kannattanut mennä aikaisemmin sairaalaan, mutta päätin odottaa ultraan asti (mainitsin asiasta kyllä neuvolassa, mutta ei neuvolatätikään mitään ihmetellyt, koska mulla ei tosiaan ollu mitään kipuja, totesi vaan vuodon olevan normaalia). Jos nyt olisi sama tilanne, soittaisin heti neuvolaan ja pyytäisin (vaatisin!) lähetteen sairaalaan tutkimuksiin.

Kun se tuulimuna todettiin, niin sain parit pillerit ja niillä kohtu tyhjeni. Muistaakseni parin viikon päästä katottiin raskaushormoonit ja ne oli taas normaalit eli siis normaalit ei-raskaana olevalle. Siitä meni sitten nelisen kk, kunnes tulin uudestaan raskaaksi.

Mut ei sun vuodon tarvitse tarkoittaa, että jokin on huonosti. Saat itsellesi mielenrauhan, kun menet tutkimuksiin [:)]

Kiitos tuosta sydänääni-tiedosta vauveli, olen menossa neuvolaan 9. viikon alussa, niin että eiköhän ne pitäisi sitten kuulua! Itse olen nääs miettinyt, että olisi kiva edes kuulla siellä oikeasti olevan jonkun ennen kuin suuremmin onnestaan perheelle ja ystäville huutelee - nyt on toistaiseksi kerrottu vain tukijoukoille, joiden olkapäätä vasten voi sitten itkeä jos jotain sattuu menemään pieleen!

Rinnat turposivat ja kipeytyivät mulla viikonloppuna. Verisuonet nousi pintaan jo viikko sitten ja odottelinkin, että mahtaako nuo alkaa kasvaa jossain vaiheessa. Illalla hihiteltiin miehen kanssa kun käskin kokeilla, että "eikö nää nyt sunkin mielestä ole isommat kuin ennen!?" [:D] Vanhat liivit mahtuu ainakin vielä päälle, saas nähdä kuinka kauan! [;)] Turvotusta on myös jo ajoittain niin, että tuntuu vatsalihakset ihan piukeilta. Itse oon kyllä epäillyt että voiko jo tässä vaiheessa johtua raskaudesta, vai oonko sattunut vain muuten olemaan turvonnut...miten teillä muilla, missä vaiheessa on alkanut vatsa kasvaa, syystä tai toisesta?

Mä tajusin tuossa juuri, että meillä on LA aika lailla tasan 9kk häistä [:D] ollaan muutenkin menty aika lailla "kaavan mukaan" - opiskelut loppuun, vakituiset työpaikat molemmille, ensin oma rivarin pätkä, huomenna päästään muuttamaan ihan omaan omakotitaloon, elokuussa mentiin naimisiin (niin että tämä on meidän "espanjan tuliainen" häämatkalta [:D]) ja kahden kissavauvan kanssa ollaan muutama vuosi harjoiteltu tätä vanhemmuutta! Tiedän siis jo, että mies on lepsu komentamaan ja pitämään kuria ja antaa minun hoitaa sen puolen - saas nähdä jatkuuko sama lapsen kanssa [;)] hänen mielestään kissoja on helpompi olla komentamatta kun ei ne kuitenkaan tottele [8|] 

Kun teillä muillakin on näitä eläinlapsia, oletteko miettineet miten ne mahtavat suhtautua uuteen tulokkaaseen? Meillä mietityttää lähinnä nuorempi kissa, joka suhtautuu lapsiin hyvin kauhunsekaisin tuntein, sähisee ja hakeutuu piiloon. Vieraita kissoja kohtaan se on todella aggressiivinen, mutta meillä kotona sellainen hellyydenkipeä iilimato ja monelle mutkalle väänneltävä sylivauva että ei mitään rajaa!! Me meinattiin, että täytyy tuoda niille kotiin vauvan tuoksua jossain vaatteessa tai peitossa tms. sairaalasta, että ehtisivät tottua. Myös tuo vauvan nukuttaminen ja kissojen mahdollinen hakeutuminen "lämpöpatterin" kylkeen kiinni on mietityttänyt, vaikka en kyllä usko millään että päälle menisivät, korkeintaan kainaloon lämmittelemään [:D] ihan liikaa näitä tulee varmaan mietittyä - eiköhän ne asiat siitä lutviudu omalla painollaan!

Saas nähdä miten kivalta nämä tissit tuntuvat hevosen selässä heiluessa tänään...toivottavasti saisin jonkun hyvin matalaliikkeisen kauramoottorin, ettei näiden kanssa tarvitse hytkyä siellä satulassa [;)]

Takaisin