i

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Odotus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi Kurre oon niin pahoillani... [:(] Lämmin rutistus... Sanoja ei oikein tähän löydy mutta yritä jaksaa. [:(]
 
Mäkin oon täällä itkeskelly koko illan. Vuoto on oikeestaan lakannu ja koko aikanakii sitä on tullu tosi vähän... Semmosta kellertävää valkovuotoa jota en olis ehkä edes huomannu jos olis ollu jonkun muun väriset alkkarit ku valkoset. Mut silti vaan tuntuu ettei kaikki oo hyvin. [:(] Maanantaina olis eka neuvola, en tiiä jaksaisinko odottaa sinne asti jos nyt ei tuhruttelu ala uudestaan. [&:] Mut pelottaa tosi kovasti.
 
Kiva että vauvelilla oli kuitenkii kaikki hyvin. Antaa vähän toivoa mullekii... Tissit on onneks vielä kipeet ja oireet tallella.
 
Täälläkin on plussattu ja odotus kovaa vauhtia käynnissä. Laskettuaika 2.5.2010.
Eka neuvola on 2.10. Ekaa siis odotetaan ja jännittää niin pirusti. Naimisissa ollaan ja mies on ihanasti mukana. Perheeseemme myös kuuluu koira, westie Aada ja kaksi kissaa.
 
Voimahali Kurrelle, kovasti jaksamista teidän perheeseen [:(]
 
Mutta ihania uutisia Vauvelilta!! Toivottavasti Ansku81 ei tarvi kauaa tuhrujen kanssa murehtia, pidetään peukkuja!!
 
Niin, ja tervetuoloa Tintti84! [:)]
 
Mulla tuhruttelu jatkuu mutta mihinkään ei koske. Vuoto on ehkä vähän vaaleampaa ku eilen eli vaan semmosta aavistuksen kellertävää valkovuotoa mutta kuitenkii. [&:] Tissit on kipeet ja kuvotus jatkuu että ainakii oireet on tallella. Jotenkii on vaan semmonen olo että kaikki ei oo hyvin. aattelin tehdä kotiin päästyäni vielä raskaustestin ja tarkistaa että hormoonit on koholla. Jos testi näyttää selvää plussaa ni sitten ehkä sinnittelen viikonlopun yli maanantain neuvolaan mutta muuten tarttee kyllä lähtee lääkäriin. [&o]
 
Tervetuloa Tintti84!
 
Vähän nyt latteissa tunnelmissa mutta toivotaan että tämä vielä iloksi muuttuu. [:)]
 
HEI KAIKKI!
 
Kurrelle iso symppaattinen ja lohduttava halaus taaltakin... Voimia matkaan!
 
Mulla oli kanssa jonkin verran kellertavaa, hieman paakkumaista vuotoa taman viikon ajan. Pelkasin jo mita tuleman pitaa ja eilen olin jo lahes varma, etta oireetkin on kokonaan havinneet. Tanaan oli sitten aika varhaisultraan ja pieni sydan loi niin julmetusti ja voimalla, etta nayttaisi siella sittenkin olevan kaikki hyvin. [:)] Itku silmassa jo ihan pelkasta helpotuksen tunteesta ja sittemmin pelkasta ilosta... Joten ei masennuta mammat, vaan otetaan vastaan kaikki mita luoja suo.
 
Voimia kaikille odotteluun!  
 
voi että, kamalaa kurre[:(]

oon tosi pahoillani sun ja miehes puolesta et teil kävi noin. ei sitä kelleen soisi (nimim. kokemusta on x3) koittakaa jaksella ja voimia jaksaa tästä eteenpäin.
 
Kurrelle pahoittelut täältäkin!

Pahoinvointi puskee vaan pintaan useammin , viimeksi kesti kokopäiväisesti ekan trimesterin ajan että kai pitäisi olla vaan iloinen että ei sentään ihan samoissa mitoissa ja edelleenkin melko lievänä.
En jaksanut enään olla kertomatta kun tuli töissä puheiksi työkavereiden kanssa, niin on nyt sitten julkistettu tämä uutinen sielläkin. Perheetkin molemmin puolin jo tietävät.

Onkos täällä muuten ketään muita pikku 2. odottajia? Vai oonko ainoa?
 
Huomenta [:)]
 
Täältä ilmoittautuis yksi (hätäinen) toukovauvan odottaja! RV 4+4 tällä hetkellä ja laskettu aika 25.5 ...elikkäs hyvin alussa.
Tein ekan testin jo silloin kun menkkojen olis pitäny aikaa, ja siellä oli hyvin, hyvin haalee haamu...tänään tein uuden testin ja nyt oli jo vahva (melkein testiviivan kaltainen) plussa!!! [:)]  Tiesin olevani raskaana jo ekaa testiä tehdessä... pari vkoa nännit on olleet hullun arat, ja olen ollut kiukkuinen kuin ampiainen. Mies on ollut ihmeissään!
Viikko sitten rinnat tulivat muutenkin kipeäksi ja raskaaksi. Spinningissä olin ihan lopussa, vaikka yleensä en sillä tavalla vedä sippiin. Olin ihan ihmeissäni, kunnes ymmärsin mistä se johtuu. Lisäksi olen ollut ihan kuoleman väsynyt! Yleensä valvon puoleen yöhön, mut nyt oon nuokkunu jo kahdeksan jälkeen. Ja töiden jälkeen haukottelusta ei tuu loppua ollenkaan. Ja nyt pari päivää on ollut pahoinvointia... aina kun syömisestä on kulunut jo useampi tunti [:'(] Ja alavatsassa on kummallinen tunne [:)]
 
Tämä on ensimmäinen raskaus. Tai aikaisemmin yksi todettiin tuulimunaksi jo 7 vkolla. Toivotaan et nyt menee paremmin.
 
Ihanaa lauantaita kaikille [:)]
 
 
 
 
Tuota ruokaaine ohjeiden mukaista syömistä lueskelin ja totean, että meidän neuvolantäti sanoi että ne ovat ohjeita antavia.
Maalaisjärkeä vaan niin pärjää ja tuo pellava meillä heräsi pintaan kun joissain moniviljaleivissä on pellavaa. Sanoi siihen että enemmin kyse on jos laitat raakaa pellavansiementä tm.. puuroosi tai viiliin niin sitä ei kannata tehä eli kaupasta ostetussa leivässä se määrä voi olla niin pieni ja kun sekin on käsiteltyä kun leipä on ollut leipomon uunissa jo.
Leipärasvassa siirryttiin Kevytleviin A-vitamiinin pienuuden takia, mutta neuvolan täti totesi että sitä saattaa jonkin verran huomaamatta saada syödessään mitä vaan muutakin. Olennaista välttää suoranaista ja liiallista kyseisen vitamiininlähdettä kuten vitamiini- ja rohdosvalmisteet.
Juustoista lähinnä mausteiset juustot pannassa ja itse syön Arlan Eva;a tai Pohjanpoikaa ja heidän juustosivuilla kerrotaan että on sopii raskaana oleville.
Maitovalmisteet mun osalta enimiten on pastoroituja koska olen laktoosi-intolerantikko.

Nyt alkuraskaudesta ei kyllä tee mieli makeista tai suolaista.. saa nähdä kuin käy myöhemmin [8|]
 
[:)]Tervetuloa Indigo1404! [:)]
 
Mulla mieli jo parempi ja olo helpottanu. [:)] Vuotoa tulee edelleen mutta nyt se on enemmän semmosta hiivatulehdusmaista kökköstä valkovuotoa. Eli siis todennäköisesti vaan hiivatulehdus. [:)]
 
Vauweli kyllä munkii ontarvinu aina välillä vähän myönnytyksiä tehdä tossa ruokavaliossa. Mä kun oon koulussa töissä ni siellä ei voi oikein listalta valita että mitä syö. [;)] Perjantaina oli sitten kauhun päivä kun ruokana oli maksalaatikkoa... Ei sillä ettenkö siitä tykkäis mut en ollu oikein varma paljo sitä uskaltais syödä. Ja sillee ettei oppilaat kiinnitä huomiota että miks mä syön pelkkää salaattia ja leipää kun niittenkii on pakko kaikkea maistaa. [;)] No sitten pienen köntin maksistakii otin ja naamioin levitettynä sen salaattikasan viereen niin että näytti vähän isommalta köntsältä. Aika jännittävää mut siitä selvittiin enkä lopulta syöny ku ehkä 4 haarukallista sitä laatikkoa. [:)]
 
Tervehdys kaikille!

Täällä toissapäivänä testin tehnyt uusi odottaja :)! Nyt on menossa rv. 5+1 enkä vois onnellisempi olla <3! Laskettu aika olis 21.5, mutta voinee vielä muuttua. Nyt vain pitää toivoa, että kaikki sujuu hyvin.
 
ansku81:
Olen myöskin lasten parissa töissä joten ymmärrän sinua sinäänsä :).
Maksaruokaa saa syödä mutta rajoituksella, kuten makkaraa tai pasteijaa. Ihan totta että laatikko voi olla toinen juttu. No minä taasen en kuulu maksalaatikon ystäviin.
Hieman sivuten mutta ..koirallemme teemme ruoat luonnollisen ruokinnan mukaan eli Barffausta,joten sillein tulee raakaa maksaa ja lihaa käsiteltyä mutta siinä sellaiset sitten onkin :)
Aika vähän tuossa listassa on mitä ei voi syödä.
Olisikohan mulla niin että tietyin rajoituksin tullut muutoksia aikaisempiin ruokatottumuksiin..ei siis paha juttu :)
 
hei vaan kaikille, ja tervetuloo uudet odottajat toukomasuihin!

meillä odotetaan kans toista lasta. ikäero vaan jää aikas isoks, ku ei o aiemmin tärpänny. edellisestä keskenmenostakin jo 8 vuotta. tyttö täyttää talvella 12v, mut on aivan haltioissaan, et on jo niin iso, et osaa hoitaa vauvaa: vaihta vaippoja ja syöttää ym..

nyt on tosi hyvä mieli ku ei o vuotoja tullu enää muutamaan päivään ja ku siel ultras oli kaikki hyvin. puolentoista viikon päästä on viel se varsinainen varhaisultra, jolloin sydämen sykkeen pitäis jo näkyy. jos sillon kaikki on hyvin, ni uskaltaa jo ottaaaa rennommin ja nauttia raskaudsta kun keskenmnon todennäköisyys on enää 4 %. tuskin malttaisin odottaa sinne asti.

oon tosi innoissani vauvasta.[;)] anopille näytin tänään vauvanvaatteita mitä oon jo kerennyt hankkimaan ja yhdessä käytiin kattelees vaunuja, ei kuitenkaan ostettu vielä.[;)] aattelin vuodenvaihteen yli odottaa. sit on jo raskaus niin pitkällä et ilomielin ostelee ja alkaa laittaa vauvalle kaikkee valmiiksi. tammikuussa jo laitetaan äitiyspakkaus-anomuskin vetämään. [:D][:D][:D]

oikeen ihanaa odotusta ja mukavaa viikonloppua kaikille!!!!!!!
 
Jengi täällä vaan kasvaa koko ajan! Hyvä hyvä!

Mä oon siis niin uskimattoman väsyny! 3 edellistä päivää 11 tunnin yöunet+ 3 tunnin päikkärit!! Nyt on jo selkä niin jumissa ettei pysty enempää makaan mut ehkä nukun sit istuen :)
Niin ja millon tää ällötys loppuu ?!?

Jännittää jo maanantain eka neuvola...
 
Onpa täällä jo monta toukotoukan odottajaa!
 
Nannana, mä olen myös ollut todella väsynyt. Ei ole tarvinnut edes yrittää vaikka kuuden tunnin unilla selviämistä! Tilannettani ei yhtään helpota sekään että teen kolmivuorotöitä. Rytmin vaihtaminen joka viikko alkaa käydä todella raskaaksi...
 
Periaatteessa ällötyksen pitäisi helpottaa ekan kolmanneksen jälkeen, mutta eräs tuttuni kärsi siitä koko raskausajan...ja se oli vielä 24/7. Se on niin yksilöllistä, mut ehkäpä se tässä kuukauden sisään hellittää, voisi sitten täysin rinnoin nauttia raskaudesta [:)] Itse jouduin olemaan perjantain pois töistä kun ei paha olo hellittänyt millään. Yritin syödä jo ennen sängystä nousemista ja kaikki kikat kävin läpi mitä olin kuullut mut ei mikään auttanut. Puolen päivän aikaan sain vasta ekat ruoat pysymään sisällä.
 
Neuvolaa odotellessa! [:)]
 
Mahdatte olla aika mielettömiä raskaana olevia, jos vatsa tosiaan näkyy viikolla 7 tai 8. Katsokaa raskaus-kohdasta löytyvä animaatio raskauden kehityksestä, niin ehkä voitte todeta, että vatsa ei hirveän näkyvästi vielä ole kasvanut. Taitaa olla ilmaa tai ummetusta mikä siellä mahassa pömpöttää!

Taidan jatkaa tätä raskautta ilman tätä keskustelupalstaa...
Pahoitteluni kaikille, joilla toukka ei ole pysynyt mukana!
 
Kaikille vaan tiedoksi, että varhaisultraan meno ei aina rauhoita, vaan sillä voi olla päinvastainen vaikutus. Itse menin ruusunpunaisin kuvitelmin varhaisultraan, luullen olevani viikolla 7+2. Siellä, sitten selvisikin, että alkio on vain jotain n. 5 viikkoa vanha. Siinä on kaksi vaihtoehtoa: se on kuollut tai mun ovulaatio on tapahtunut joskus paljon myöhemmin kuin luulin. Toivoa on siinä suhteessa, että olen pillerit lopettanut vasta niin hiljattain, että oma hormonikiertoni ei ole vielä välttämättä normalisoitunut. Eli ovulaatio on voinut tapahtua paljon myöhemmässä vaiheessa. Nyt joudun olemaan ensi viikon torstaihin asti kovassa hermopaineessa.

Jos en olisi mennyt ultraan olisin onnellisen tietämätön koko asiasta. Nyt menen viikon päästä uudestaan ja jos alkio ei ole kasvanut, niin se on kuollut. En tiedä miten kestän torstaihin asti ilman, että pää hajoaa!
 
no voi vaskilintu.. toivotaan et kaikki on hyvin ja vauva on vaan pienempi ku luulit.

mulla pahoinvointi yltyy päivä päivältä. kolmatta päivää jo oksennellu ja kyökkiny pitkin päivää. koko ajan sellanen kiertävä tunne masussa. no, ainakin sen pitäis olla hyvä merkki et on pahoinvointia[:o]

kuukausi vielä, mut sit sais jo helpottaa. ainakin toivon mukaan.

muuten kaikki on loistavasti ja nautin suunnattomasti raskudesta ja tulevasta pikkusesta [:D]
 
Takaisin
Top