i

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Odotus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minäkin sain ystävältä neuvon noihin ruoka-asioihin, että ei kannata olla liian vainoharhainen! "Kielletyt ruoathan" perustuvat siihen, että ruokamyrkytyksen riskiä yritetään pienentää. Tosiasiassa ruokamyrkytyksen voi saada kypsennetystäkin ruuasta, tai sellaisesta ruuasta, mitä mustalla listalla ei ole mainittu. Melkoisen huono tuuri voi olla, jos ruokamyrkytyksen saa nyt raskaana ollessa syötyään tuorejuustoa, jos ei ennenkään ole mitään ilmennyt. Tietysti, mitä riskiä ei ottaisi huomioon maha-asukkia ajatellessa...

Luulen kans, ettei täällä Pohjanmaan pikkupaikkakunnalla otetakaan sydänääniä ensimmäisellä kerralla... harmi. Varhaisultrakin otetaan vasta viikolla 12.
Olen kuitenkin positiivinen! [:)]

Ystävän neuvo tämäkin: Ei muuta kuin ahkerasti möyhimistä! - Kun äitillä on mukavaa, voi vauvakin hyvin! [:D] [:D]
 
Selailin tänään odotuskirjaani vuodelta -97(tyttärestäni) ja hämmästyksekseni/pettymyksekseni [8|] oli kirjannut ekat sydänäänet kuuluviksi vasta viikolla 15. Olin käynyt neuvolassa viikolla 11, jolloin ne ei ollu vielä kuuluneet, joten kuukauden päivät piti siitä sit vielä odottaa. Et mahtaneekohan kuulua nykyäänkään vielä kahdeksannella viikolla vai onko doppler-laitteet muuttunu tarkemmiksi reilun kymmenen vuoden jälkeen.

Onneks sentään tilasin sen varhaisultran ens viikoks, ni ei ihan kahta kuukautta tartte sentään odotella enää..[;)]
 
Hei,

Osallistun mukaan tähän ketjuun.. eli laskurin mukaan laskettuaikani on 5.5.10. eli siis huomenna 7 viikkoa tulee täyteen. On tämä jännää.. Sitä toivois et toi 12 viikkoa tulis pian täyteen... Eka neuvola ois sit ens viikolla. Tällainen mietityttää et kannattaako miehen tulla mukaan ekalle neuvolakerralle?

Hyvää odotusta kaikille[:)]
 
Hei Hipsu82 ja tervetuloa joukkoomme! Mullakin alkaa kahdeksas viikko huomenna, ja eka neuvola viikon päästä, jänskättää! [:)]

Minulle ainakin neuvolatäti sanoi, että miehen on ihan hyvä tulla mukaan, jos haluaa. Sitä "suositeltiin" kunnan nettisivuillakin. Oma mieheni haluaa ehdottomasti tulla mukaan, ja itsekin olen siitä hyvin iloinen. [:)]

Ostimme mieheni kanssa eilen uuden auton. Tietää, että äijä alkaa kasvaa aikuiseksi, kun auton tärkein ominaisuus ei ollutkaan enää takavetoisuus vaan se, mahtuuko takakonttiin lastenvaunut! [:D] Melkein tuli tippa linssiin. [;)]
 
Tervetuloa Hipsu82! [:)]
 
Meritähti, ei niitä tuorejuustoja ja muita kypsentämättömiä juustoja vältetä ruokamyrkytyksen takia vaan siksi että niistä on vaarana saada listeria. Aikuisella sitä listeriaa ei edes huomaa mutta se on kuitenkin muistaakseni länsimaiden suurin keskenmenojen aiheuttaja rakenteellisten vikojen jälkeen. Ja niitä keskenmenojahan me ei tietysti toivota itelle eikä muille. [:)] Liian vainoharhainen ei pidä olla mutta jos aiheuttaisin keskenmenon syömällä ahneuksissani tuorejuustoa ja saisin siitä listerian niin kyllä morkkis olis aika kova. Sen takia mä ainakii yritän välttää niitä kiellettyjä aineita. [:)] Sitähän ei tiedä miten tän raskauden käy muutenkaan mutta ainakii kaiken mihin pystyn vaan vaikuttamaan niin yritän. [:)]
 
Nii joo, mullekii sano neuvolatäti että ekalla keralla olis hyvä tulla miehenkii mukaan. [:)] Sieltä tulee kuulemma aika tuhti infopaketti molemmille. Meillä sovittiin että tulee nyt ekalla kerralla ja sitten ultrauskerroilla, muuten mä selviän yksinkii ettei molempien tartte olla töistä poissa. [:)]
 
Tirri: Meillä ei ainakaan kuunneltu Nokialla ekalla kertaa sydänääniä. Sanoi ettei halua huolestuttaa meitä kun todennäköisesti ei kuulu mitään. Mutta varmaan riippuu neuvolatädistä ja siitä kuinka sitä itse vaatii. Me ei alettu sitä vaatimaan, ajateltiin että eiköhän neuvolatäti sen parhaiten tiedä, ja varmaan siitä olisikin huolestuntu ellei olisi kuulunut mitään!!
 
Hei vaan kaikille toukotoiveille!
 
Ilmoittaudun mukaan joukkoon, LA 1.5 eli tanaan RV7+4 menossa
Olen ulkosuomalainen asuinpaikkana Kanada, ja taalla elellaan aviomiehen seka 15kk vanhan prinsessan kanssa, kera koiralauman 3kpl.
 
Kavin alkuraskausultrassa viime perjantaina jolloin sydamen lyonnit jo nakyivat, kaikki oli hyvin mallillaan.
 
Raskausoireista pahoinvointia on aavistuksen verran ajoittain, mutta ei ollenkaan yhta pahana kuin viime raskaudessa. Rinnat on taas alkaneet "tayttya", imetyksen jaljilta olivat meinaan aika rupsahtaneessa kunnossa mutta nytpa alkoi tulla tyttoihin taas ryhtia [:D] 
 
Kaikille pikkuisille pitoa pintaan etta pysyy matkassa loppuun saakka!
 
 
 
Tervetuloa joukkoon supernova [:D]
 
Yoanna: no saas nähdä sitten parin viikon päästä. Eipä sillä toisaalta enää mulle kauheesti väliä ole, se eka ultrakin on kuitenkin meillä aika nopeasti sen neuvolakäynnin jälkeen kun sillon mennään jo 9. viikolla! Että ehkä sitä kykenee odottamaan.
 
Me päästiin eilen muuttamaan uuteen kotiin, ainakin osittain. Ei kaikkia kamoja vielä raijattu etteivät ole rempan tiellä. Mä kuljin siellä illalla yksikseni ja juttelin olemattomalle masulleni jo että "tästä tulee sitten sun huone"! Varmaan olis mies pitänyt mua ihan pimeenä jos olis ollut paikalla kuulemassa [:D] sanoin sille kyllä illalla, että kunhan toukka alkaa kuulla, saa alkaa sillekin toivottaa sitten hyvää yötä!!
 
Olo jatkuu edelleen hyvänä *koputtaa puuta*, toivotaan että sellaisena pysyykin! Toisaalta pieni laihdutuskuuri ei tekisi meikäläiselle pahaa ollenkaan...[;)] toivottavasti teillä pahoinvoivilla alkaa olo helpottua pikkuhiljaa, en osaa edes kuvitella kuinka ikävältä sellainen olotila tuntuu!!!
 
huomenia!

täällä mieliala menee vuoristorataa. välillä kaikki on ihan loistavasti, ja sit tulee taas jotain joka saa huolestumaan. vatta alko kipuilemaan maanantai-iltana oikeen aika lailla. en jaksanu ees tv:tä kattella ku painuin petiin jo ennen kahdeksaa. eilen aamulla sit soitin neuvolaan yön itkettyäni, et tarkottaako tää ny sit sitä et tulee keskenmeno. kovin tarkkaan kyseli mistä kohti vatta sattuu ja onko vuotoa ym..

no ei ollu vuotoa, mut vattaa kiristi ihan rinnoista alas asti. tuntu mielestäni supistuksilta. sain kaks päivää saikkua. no terkkari kysäs sit et onko ulostamisen kaa ollu ongelmia ja helpotuksekseni ku aloin asiaa miettimään niin en o koko raskaana ollessani (tai siis sen pari viikkoa mitä raskaudesta oon tietäny) kunnolla kakannu. levolaccia siis apteekista hakemaan, jolloin olo helpottu huomattavasti. aamulla olin jo yhtä hymyä et kaikki käntykin hyvinpäin. onnessani hypättiin miehen ka vällyjen väliin (ihan perinteisesti ei uskalleta), kun huomasin et mähän tihkun ruskeeta vuotoa.. [:o]

siis mää en, ku luulin jo et kaikki kääntyy hyvin, ni sit tää vuoto. vitsit sentää ku oikeen suututtaa. miks tän täytyy mennä aina näin.[X(] se oli ihan niukkaa rusehtavaa, ja minuutti sitten ei enää tullu mitään, mut nyt on kauhee pelko koko ajan et mitä jos sittenkin tulee keskenmeno. en jaksais neljättä enää.

mä haluun tän vauvan!!!!
 
Voi vauveli, toivottavasti pikkuinen pysyy kyydissä mukana!! Kovasti jaksamista, täällä ollaan sormet ja varpaat ristissä teidän puolesta!!!
 
kiitti tirri

se ois nii hienoo ku vois nauttia raskaudesta ilman kauheita pelkoja kokoajan et joku menee pieleen. no en luovuta vielä. helpottaa silti ku voi kirjotella tänne tuntemuksiaan.

aamulla oksensin ja mittasin lämmönkin, joka oli tasan 37'. rinnat on arat: et ei ainkaan oo raskauden oireet hävinneet. luin meinaa tuolta etusivulta, et joskus kun oireet häviää se tarkottaa raskaushormoonin laksemista ja tietää km. et sinnitellään ja koitetaan pitää lippu korkeella, ettei oma mieliala ainakaan vaikuttais vauveliin.[:)]
 
Voi ei vauveli, varmasti huolestuttaa. Mut lämpimät voimahalit ja pikkuiselle jarrusukat jalkaan! Hyvä että ainakii oireet on pysyny tallella ni silloin luulisi vauvankin olevan kunnossa. Kai se vuoto alkuraskaudesta on ihan normaalia kunhan ei veriseksi muutu. Ainakii näin oon ymmärtäny. Voimia!
 
aamun jälkeen ei onneks o enää vuotoa tullu. [:)]
mites kurre sulla?
säkin kirjottelit viime viikolla rusehtavsta vuodosta. kävitkö lääkärissä? mitä sanoivat? toivotaan et vuoto lakkas meillä molemmilla ja se tästä vielä iloks muuttuu. huomenna aattelin mennä töihin, jos ei nyt mitään ihmeempää satu illan ja yön aikana.

vauvelilla on nyt tiukat jarrusukat jalassa, toivotaan et auttaa!!
 
Täällä uusi palstalainen ilmoittautuu!
 
LA 14.5 ja kyseessä on aviomieheni (vm79) sekä minun (vm84)ensimmäinen ja hartaasti toivottu lapsi. Alkuraskauden oireita on useita: aivan järkyttävä väsymys ja vatsan turvotus, rintojen turvotus ja aristus sekä lievä pahoinvointi.
 
Kummankaan vanhemmille ei olla vielä kerrottu iloisesta uutisesta. Minä tosin olen jo möläytellyt parille henkilölle, ei tätä suurta uutista jaksa ihan itsellään kantaa!!! Työpaikalla varmaan jo arvataan, epäileviä katseita suureen vatsaani jo luodaan mutta kukaan ei ole uskaltanut kysyä... [;)]
 
Voi ei vauveli, sullakin tuhrua[>:] En käyny lääkärillä ku soitin maanantaina neuvolaan, josta sanottiin vaan et jos ei oo kipuja eikä tuu kirkasta verta niin ei tarvi olla huolissaan. Noh, mulla tuo tuhruttelu jo loppu,mut alkopa sit eilen uudestaan! [:(] Oon oikeesti ihan pelosta sekaisin ja itkin itteni yöllä ihan kipeeksi... Pakko on vaan soittaa uudestaan sinne neuvolaan ja kysellä mitä vois asialle tehdä!Mulla on myös kaikki oireet hävinny, enkä vaan jotenki pysty uskoon et kaikki ois silti niinku pitää. Toivottavasti sulla kuitenkin olis kaikki kunnossa!Ootko ite ajatellu varhaisultraa?

Pitäkäähän te muut oireita yllä munki puolesta! Tervetuloa joukkoon EevaLiisa [:)]
 
Moikka kaikki!
 
Voimia ja ajatuksia kaikille jotka pelkäävät keskenmenoa.
 
Olen ollut niin väsy etten ole edes iltaisin jaksanut tietokonettakaan juuri avata.
Nyt sitten tässä töiden ohessa... ;)
 
Mun oli tuon väsymyksen ja huonovointisuuden (enemmänkin tosi pahaa närästystä)
takia pakko kertoa maanantaina pomolle koska halusin hänen ymmärtävän jos olen kalpea ja väsynyt.
Pomo (miespuolinen) otti asian todella hyvin vastaan ja on onnellinen puolestani. Onneksi minulla on niin hyvä esimies!
 
Sain tietää raskaudestani tasan kaksi viikkoa sitten kun kävin siellä labrassa ja seuraavana viikonloppuna olin todella turvoksissa. Minulla on liikalihavuutta ja jo valmiiksi isohko maha mutta nyt se tuntui vielä suuremmalta... ;) Muutenkin maha oli sekaisin laidasta laitaan.
 
Tiistaina kävin työterveydenhoitajan käynnin jälkeen apteekissa ostamassa Rennietä ja kas kummaa, ei ole närästys vaivannut sen jälkeen. Avaamaton paketti edelleen ;)
 
Ensimmäinen neuvola (Hyvinkäällä) meillä vasta tosiaan 30.9 jolloin olen sitten 10. viikolla menossa. Sanottiin et virtsa- ja veritestien lisäksi luvassa ainoastaan paperihommia. Poikaystäväni tulee mukaan jos vaan töiltänsä pääsee. Tämähän on minun ensimmäinen ja hänelle jo kolmas.
 
Kissojakin perheestämme löytyy 3 kappaletta ja luulen heidän tottuvan tulokkaaseen ihan rauhallisesti, tuskin kuitenkaan heti. Kaksi kissaa tykkää nukkua mun päällä ja kun illat on mennyt telkun ääressä torkkuessa niin peiton päällä (minua tuntuu todella useasti palelevan) makaa sylissä helposti välillä kaksikin kissaa.
 
Mut nyt takaisin töiden ääreen...
 
Jaksamista ja voimia kaikille!!!
 
Rakkaudella raskaana
Rauha
 
Nyt tuhrutan sitten minäkii... [:(]
Ihan kaamee pelko persuksissa... Tänään ollu töissä jotenkii tosi rasittava päivä ja luokan pojat olleet aivan mahdottomia. [:@] sitte vikalla tunnilla palo hihat niitten kanssa ihan lopullisesti ja kun oikein hermostuin ni tuli semmonen polttava tunne alavatsaa ja -selkään, huimas ja poltti. Vähän niin ku menkkakivut mut paljon kovempana. Aattelin että olipas se paha vihlasu (tai ei oikeastaan sattunu mutta semmonen tosi outo olo tuli hetkeksi) ja sitte tunsin että nyt mä vuodan jotain... Heti tunnin jälkeen ryntäsin vessaan ja aavistus rusehtavaa valkovuotoa pöksyistä löyty. Ei onneks verta mut pelottaa kuitenkii vietävästi... [:(] Et nyt tiedän kyllä miltä teistä tuntuu vauveli ja Kurre... Koitetaan pitää mieli korkealla ja pienokaiset sisuksissa. [:)]
 
Tervetuloa uusille!
 
Tää on oikee tuhruäitien kerho. onneks on silti kohtalotovereita niin ymmärretään miltä se vauvan menettämisen-pelko oikeesti tuntuu. mä soitin tänään lääkäriin ja siirsin ens viikon ultra-ajan tälle päivälle. onneks pääsin heti yhdelle peruutuspaikalle.

siel oli tosi mukava lääkäri joka kuunteli kun itkua tihrutin tilannettani. otti ultran ja totes et raskaana ollaan, mut todennäköisesti viikkoa varhaisemmassa vaiheessa, kun vauvan sykettä ei vielä näkyny ja vasta kuudennen viikon jälkeen sen pitäs ultrassa erottuu. veikkas et ois vasta viitisen viikkoa takana. paineli kovin sieltä ja täältä ja totes ettei se ainakaan kohdun ulkopuolinen ole, kun en aristele yhtään ja sit löysikin kohdusta reippaan kokoisen ruskuaispussin. vauva oli vaan niin pieni, joku 1-2mm ettei sydänääniä erottanu. sain uuden ajan kahden viikon päähän, jolloin pitis näkyy. vuotoa ei tullu tutkimuksen aikana ollenkaa, mikä sekin kuulemma oli hyvä enneuste lääkärin mukaan.

hän sanoi että on hyvin yleistä että alkuraskaudessa voi tullu niukahkoa vuotoa. se voi johtua alkion kiinnittymisestä tai sitten joillakin vaan tulee parina kuuna, juuri kun kuukautisten pitäis alkaa pienehköä vuotoa mikä on vaaratonta kunhan se pysyy niukkana.

et tästä mennään taas eteenpäin. yöllä olin varma et tää raskaus oli tässä, ku vuoto oli vaaleenpunasta vaikkakin niukkaa, mut ei nyt sit vissiin ole kuitenkaan syytä huoleen ainakaan toistaiseksi. jos keskenmeno on tullakseen, ni sitä ei alkuraskaudessa voi estää, mut toivotaan parasta, että vauvan kehitys jatkuu normaalisti ja sadaan kaikki ne omat kullan-nuppumme toukokuussa.[:D]

voimia kurre sulle, toivotaan et oireet palaa ja ansku81 tsemppiä sullekin. käykää ihmeessä lääkärillä niin saatte ainakin varmemman olon. 48,50€ jäi kelakorvausten jälkeen maksettavaa tästä ekasta varhaisultrasta. oli se sen väärtti, kun nyt voi jo vähän säästellä kyyneliä.[:)]
 
Ajattelin vain tulla tänne kertomaan et kävin tänään TK:ssa, josta lähettivät sit keskussairaalaan päivystykseen. Niinhän se sit oli et tämä raskaus on keskeytyny.. [:(] Ensi viikolla vielä kontrolli että varmistavat asian (ettei siis kyse olis myöhäisestä ovulaatiosta kun sikiötä ei näkynyt), mutta kyllä tää oli nyt tällä kertaa tässä. Lääkkeillä sit tyhjennetään jos ei ala tulla kunnon vuotoa. Surullinen olen,ei kai muuta...

Haluan teille kaikille toivottaa ihanaa odotusta! Nauttikaa mahoista ja nyyteistä (sit ku niitten aika koittaa) [:)]
 
Takaisin
Top