i

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Odotus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heips!
Täällä taas yksi uusi odottaja! RV 7 alkamassa, ja olen ihan INNOISSANI!! [:)]  Tästä tietää vain pari kaveria, jotka tilanteen voi ymmärtää, mutta odotan niin paljon sitä hetkeä kun voin varmuudella kertoa myös lähisukulaisilleni raskaudesta. Neuvolakäynnin jälkeen ajattelin yllättää.
Ensioireita on ollut vain rintojen järkyttävä turvotus (jos ne tätä menoa kasvaa, niin uh-huh...) ja vatsan ajoittainen nipistely. Tein vielä uuden testinkin, kun heräsi epäilys oireiden vähyyden vuoksi [:D]. "Odota kolme minuuttia", testissä pyydettin. Ei tarvinnut odottaa kuin kolme SEKUNTIA, niin viivat jo näkyi!
Nautitaan siis hyvästä olosta ja suurista rinnoista niin kauan kuin sitä jatkuu!
 
Vielä lisäyksenä tällainen "esittely".
Olen siis kohta 23-vuotias, ja kihlattuni kanssa päätimme noin vuosi sitten lapsen saada tulla, jos on tullakseen [:)]. Vuosi tosiaan meni, ennenkuin tärppäsi, että ei se taida niin helppoa hommaa olla, kuin mitä annetaan koulun terveystiedon tunnilla ymmärtää...
Ihana olo, toivottavasti tämä kestää!
 
Hei Odotus129, mun kanssa saa sitten intoilla! Mullakin saattaa ne läheisemmät kaverit olla vähän "öö, okei"-meiningillä, kun heille joskus raskaudesta kerron, koska heillä lapsenteko ei vielä ole suunnitelmissa. Olen myös perheeni kahdesta sisaruksesta se nuorempi, tiedän, että isosiskoni tulee olemaan kateudesta vihreä [:'(] ! [:D] 
 
Hei Nanna85!

Kyselit että mistä sais noita dopplereita,niin itse sain huudettua uuden sellaisen eilen huuto.net.Se oli halvin minkä olen tähän asti nähnyt,angelsounds kotidoppler 45€+postarit.Muualtakin nettikaupoista niitä saa mutta kalliimmalla hinnalla(ainakin muutamasta mitkä tuli katsottua).En tiedä sitten että miten hyvin se toimii.Suunnilleen rv 12 pitäs alkaa sydänäänet kuulumaan,mutta tuttavani oli kuullut äänet jo aikasemmin.
 
Plussa tuli viikko sitten, laskettu aika olisi sitten 3.5.10 [:)] En olisi ikinä uskonut että ensimmäisellä tärppää, vasta reilu kuukausi sitten todettiin että nyt voisi olla hyvä aika, tosin olen ollut ilman pillereitä jo vuoden päivät. Mulla ollut aika laidasta laitaan oireita, kuvotus alko viikolla ja oli aika tuskaista olla yövuorossa kun kolmen/neljän aikaan alkaa se paha olo. Koita siinä sitten paljastamatta selvittää pomolle miksi työ ei oikein luonnistu. [:D] Rinnatkin ollu tosi kipeet, ei oikein rintaliivit houkuta. Mutta eipä noilla niin väliä jos vain pienokainen pysyy mukana ja saamme terveen lapsen.
 
Odotus129: Ikää itsellä 23, eikä omassakaan kaveripiirissä ole kenelläkään vielä ajatukset lapsissa, että  samassa veneessä ollaan. Saattavat vielä enemmän yllättyä jos pääsemme kertomaan että häiden lisäksi vietetään ristiäisiä ensi kesänä [:D] Mulla ollut myös sellasia "menkkakipuja" ja ollut vähän huolissani, mut ilmeisesti kuuluu asiaan? [:)]
 
Onnea kaikille odottajille!
 
 
 
Mä en ole pystynyt pitämään tätä asiaa salassa. Olin niin onnellinen tehtyäni testin, että oli tarve jakaa asia muidenkin kuin miehen kanssa. Molempien äideille, miehen siskolle ja kahdelle läheisemmälle ystävälle olemme kertoneet. Muille emme aiokaan kertoa kuin vasta ensimmäisen ultran jälkeen.

Mutta, jos kaikki ei mene nyt hyvin, niin seuraavalla kerralla en enää kerro. Toivotaan, että kaikki menee hyvin!
 
Kiitos todella paljon linkistä! Hyvä tietää ettei ole aihetta huoleen [:)]
 
Nyt odotellaan että kello tulee 12 ja voi soittaa neuvolaan...
Aika tarkaksi on täälläpäin mennyt; ainoa aika kun voi soittaa on klo 12-13
 
 
 
 
 
Täällä ilmoittautuu kans yks toukokuun äiti (32v) [:D]

Me ollaan yritetty lasta tooosi kauan.. Saatiin kyllä tytär 11vuotta sitten, mut sen jälkeen tuli kolme keskenmenoa. Kahdeksaan viime vuoteen en o sit edes onnistunut tulemaan raskaaksi. Yrityksiähän noihin vuosiin toki mahtuu vaikka kuinka. Lapsettomuushoitoihin sain ajan kaks vuotta sitten syksyllä, mut peruutin viime tingassa. Alko pelottaa ajatus ettei se ehkä sittenkään tuottais tulosta. Mut viime viikolla tapahtu jotain ihan ihmeellistä..

Rinnat alko aristaan, tai oikeestaan se oli jo toissa viikolla. Tuntu niin piukeilta ja painavilta, että ihmetytti. No keskiviikkona ois pitäny menkat alkaa, mut mitään ei kuulunut. Vatta vaan nipisteli siihen malliin ku ennen menkkoja ruukaa. Torstaina eto heti aamusta ja kyökein vessassa herättyäni. Tein aamujumpan (n.25min) ja ihmettelin miten oon aivan hengästynyt ja hikivesi valuu ihan norona kaulaa pitkin ja pääkin ihan märkä.. lähdin silti vielä lenkille ja reilun kilsan päästä oli jo niin heikko olo, et palasin sisälle ja mittasin kuumeen. +37' tasan. Luulin tulevani kipeeks, mut sit olo alkokin helpottaan iltaa kohden. Ystävä tokas, et sä oot varmaan raskaana. Nauratti jo pelkkä ajatus, enhän mä voi saada lapsia ku ei o mitään kuulunu kahdeksaan vuoteen..

Perjantaina sit päätin tehdä testin, joka näytti kahta viivaa.. Voi sitä riemun määrää.. itkun sekasta naurua ja aivan epätodellinen olo. Tää on jotenkin niiiiiin mahtavaa.
Toivottavasti tällä kertaa lykästää ja vauveli pysyy sisällä loppuun asti.
Oon ihan riemusta sekasin.
 
Ihanaa vauveli! Lämpimät onnittelut!!! [:)][:)][:)] Tulee ihan tippa silmään kun kuulee tommosia upeita "selviytymistarinoita". [:)] Ei sillä etteikö jokainen lapsi olis ihme ja onnittelujen arvoinen mutta sitten kun jotkut on yrittäny vuosia vailla tulosta niin se tuntuu lähes lottovoitolta. [:)] Itsellä ei yritystä takana "ku" 9kk mutta sekin tuntu jo loputtomalta ja voin vain kuvitella mikä epätoivo mut olis vallannu jos yritys olis venyny vuosiin... [&:]
 
Lämpimät tervetulotoivotukset myös muille uusille tulokkaille! [:)] Kiva kun meitä on jo kohta monta! [:)] Toivotaan kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki pysyy mukana toukokuulle saakka! [:)]
 
Onnea mielettömästi vauveli ja tervetuloa meidän "toukokuuta odottavien" joukkoon [:)] Oli kyllä ihana lukea sun tarina, pidetään peukkuja että kaikki menee kaikilla menee hyvin!
 
Kiitti! Onnea täs tarvitaankin. [:)] Alkuus on nipistelly vatta jonkun verran, mut luin täältä ettei se välttämättä mitään kamalaa tarkota. Et se on vaan kohtu joka venyy ja muuttuu. Mikä helpotus!!

Tänään on ollu paras raskauspäivä tähän astisista. Aamulla toki kyökein ku heräsin puol kuuden korvilla, mut se meni sit ohi ja töissä pysy kaikki sisällä, vaik vähän kuvottikin aika-ajoin. Vatsa ei o ollu olleskaan kipee!! Ihanaa..

Selasin kahvitauolla innoissani jo IKEAN kuvastoa, ja mietein minkälaista hoitopöytää vauvalle hankkis ja sänkyy ym.. Lauantaina käytiin tyttären kaa ostaas vauvelille ekat vaatteet. Lindexistä löyty sellanen ihana setti, johon kuuluu nuttu, pöksyt ja tossut. Kermanvärinen, mis oli joku nalle edessä. Sopii sit kummalle vaan [;)]. Sisaruksille ja molempien vanhemmille kerrottiin heti ku testi oli positiivinen. Kyl ne oli innoissaan ja onnellisia et vihdoin lykästi. [:D]

Mukavaa alkuraskautta kaikille teille kans ja toivotaan et kaikilla menee hyvin!
 
Täälläkin ilmottautuu hysteerinen odottaja, LA 2.5. Olen 29v., ekaa kertaa näissä puuhissa ja jotenkin ihan pihalla. Onneksi mulla on hyvä mies joka pitää järjen päässä.

Mä kyllä tuskastelen ton salassa pidon kanssa. Ollaan päätetty ettei kerrota muuta kun lähemmille ennen ekaa ultraa mut enhän mä pysty oleen hiljaa... Toisaalta haluun kertoo kaikille mut sit se on tosi kurjaa jos joku onkin pielessä, tuulimuna vaikka.

Mäkin ensin aattelin et onpa helppoo kun ei ollu yhtään mitään oloja, paitsi sit tänään alko! Nyt on siis 7 viikko alkanu, ruoka ei maistu, kun väkisin yritän et olo parantuis niin etoo viä enemmän.
 
Jee, seitsemäs viikko alkoi!
Ja jee, vatsa meni sekaisin... Piti heti tietysti googlettaa, että oonko normaalien kirjoissa, ja joillakin kuulemma kyseinen vaiva jatkunut melko pitkään... No, enköhän mä tämän kestä [:)]
 
Mun tekis kans mieli kertoa lähimmille, anoppi on ollut huolissaan, kun oon ollut niin väsynyt ja huonovointinen! [:D]
Toisaalta olisi ihan ok kertoa - jos tästä ei mitään tule, niin tiedän, että kaikki olis sitten tukena silloinkin.
 
Kertokaa ihmeessä läheisillenne.
Eiks jaattu ilo vaan tuplaa sitä omaa onnea. [:D]
Mä en ainakaan pystyny pitään sisälläni noin hienoo asiaa.. Tuntu et se näkyy jo päältä, kun oon yhtä hymyä. Ja jos sit niin ikävästi sattuiskin käymään, ettei kaikki mene toivotulla tavalla, ni ymmärtävätpähän sit ainakin miks on itkunen olo. Empatiaa ainakin saa osakseen. Toisaalta jos ei kellekkään oo kertonu, ni miten ne vois lohduttaakaan, ku eivät tie menetyksestä mitään [:(]
 
Huh, onpa meitä jo monta onnekasta täällä toukokuuta odottelemassa[:)] Onnittelut kaikille äideille. Hassu sana...äiti...tulee vain mieleen oma äiti eikä niinkään se oma nassu joka peilistä aamuisin tuijottelee...

Salassa pitämisen taito puuttuu täältäkin ja se vähän harmittaa. On vain jotenkin niin vaikeaa pitää omana tietona maailman tärkeintä asiaa. Omalle äidilleni olen kertonut (sekosi[;)]), anopille sekä muutamalle ystävälle.

Olikohan se vauveli joka kommentoi selailleensa Ikean kuvastoa[;)] Minäkin täällä sain jo sisustajan siivet alleni, samaan aikaan mielessä pyörii lastenhuoneen sisustus ja vauvan mahdollinen terveys. Huh, päässä risteilee monta asiaa, pinnallisia ajatuksia joista sitten potee huonoa omaatuntoa ja sitten syvällisiä ja huolestuttavia asioita, jotka vetävät mietteet vakavaksi. Kunpa osaisi vain nauttia!

Ansku81, totta hedelmät auttavat pitämään verensokerin tasaisena ja näin ei pääse pahaolo yllättämään, on minullakin auttanut. [:)] Kun vain muistaisi napsia niitä hedelmiä...olen monta vuotta taistellut ylipainon kanssa ja nyt viime vuosina saanut painon kuriin ja ruokailutottumukset mitoitettua suhteessa liikuntaan. Tiedän, että minulla on taipumusta epäterveelliseen naposteluun ja ylensyöntiin. Toivon todella etten nyt hairahdu niihin ja saan pidettyä kilot kurissa. Tiedän kokemuksesta että 'huono ruokailu' (minun tapauksessa rasvainen ruoka, isot annokset etc.) tekee vain huonon olon, morkkiksen ja väsyneen fiiliksen, voi kunpa nämä terveellisen elämän eväät kestäisivät minulla koko raskauden ja mieluiten koko elämän ajan.

On mukava kirjoitella tänne, kun tuntuu että täällä kotona PITÄÄ olla muutakin juteltavaa kuin vain tämä lapsiasia. Toivottavasti ette käsitä väärin, olemme molemmat asiasta innoissamme, mutta on muutakin elämää ja haluan että kummatkin (lue:mieheni) saa hengähdystauon asiasta (olipa tylysti sanottu). Tai noh, mielestäni on tärkeetä saada katsoa vaikka Sinkkuelämää-uusintoja aivot narikassa, ilman että raskaus yms. ovat KOKO ajan mielessä. Höh, käsittiköhän tuosta miun pointtia. Yhteenvetona=pelkään että aihe kuluu, jos siitä koko ajan täällä kotona jauhaa. Noh, nyt tuosta ei tajunnut senkään vertaan[:D] Tämä menee entistä monimutkaisemmaksi, hei hei
 
Hepskukkuu! Täällä lisäystä porukkaan! [:D]Tänään kävin ostamas testin kotiin tulles..plussas..parin tunnin päästä apteekkiin ostaan uus..edelleen plussas! 2 vuotta epätoivoista yritystä takana ja olo on todella sekava! Itkua,naurua ja pelkoa.. Oireet toistaiseks ainakin hyin lieviä,ilman rintojen pientä aristusta olisin tuskin vieläkään osannut tehdä testiä![:)] Mut ei täs kyl osaa ajatella edelleenkä mitään,on kyl nii uskomaton juttu! Laskettu olis laskurin mukaan 10.5..
Ja mul itsel siis ikää 31v.
 
Ilmottaudun myös poppooseen mukaan [:)] lauantaina tein ensimmäisen positiivisen testin ja nyt eilen aamulla toisen! Laskettu aika laskurin mukaan olisi mullakin 10.5. Meitä onnisti heti ensiyrittämällä, tuntuu aivan uskomattomalta!! Oireita on vielä ollut vähän, ensimmäisen viikon kuvotuksen aallot olivat ja menivät, nyt rinnoissa huomaan muutoksen: hormoninäppyjä, verisuonet nousseet pintaan ja nännit tummuneet ja näyttävät jotenkin lautasen kokoisilta! Odotan jo innolla uusia muutoksia, varsinkin sitä masua [:D]
 
Onnea kaikille toukokuun äideille  ja ihanaa odotusta!!
 
Niin ja tarkennusta täältäkin siis [:)] täytin juuri 27 ja menimme 8.8. naimisiin. Hanimuunilla laitettiin sitten peitot heilumaan ja meitä lykästi heti ensimmäisellä yrittämällä - tunnen oloni niin etuoikeutetuksi kun lueskelen täältä teidän joidenkin pitkäänkin jatkunutta haaveilua!!
 
Ja vauveli, on kyllä kovasti syyhyttänyt huutaa tätä onnea koko maailmalle, mutta toistaiseksi kerron vain läheisimmille kavereille, joiden olkapäätä vasten voin sitten itkeä jos jotain menee pieleen. Ensimmäisen neuvolakäynni jälkeen 9 viikolla ajateltiin vanhemmille kertoa ihanat uutiset [:)] tulee vaan olemaan vaikeaa pitää tieto itsellä, kun meillä alkaa oman kodin remontti- ja muuttoprojekti ensi viikolla - varsinkin jos satun olemaan huonovointinen ja väsynyt! Vielä ei ole tuommoista ilmassa, mutta ans kattoo ny, mikä on tilanne parin viikon päästä!? No toisaalta, eihän tässä ole kun 3 viikkoa neuvolaankaan (28.pv), ehkä juuri ja juuri sinne asti maltan odottaa [:D]
 
Takaisin
Top