Hurmaavat heinäkuulaiset 2014

Voi apua, miten on kaikki niin sekavaa ja epätietoista!menin siis tiistai aamuna keskussairaalaan koska se maanantain lääkäri oli mut sinne käskenyt raskauden keskeytykseen, koska syke on niin heikko ja sanoi ettei toi sydän enää tiistaina lyö ollenkaan!no eilen sitten ultrattiin vielä keskussairaalassa jossa syke näkyi ja he taas sanoivat että viikkoja voi olla vain vähemmän että kaikki näyttää muuten ihan hyvältä!?!?!Kahden viikon päähän uusi ultra...Mä en tiedä miten me kestetään sinne odottaa, tai sitten voi olla että alan vuotaa jo ennen sitä, en nyt itekään tiedä mitä ajatella, jotenkin on jo niin usko mennyt vaikka sitten kuitenkin toivoo että jos se maanantain lääkäri teki vain virheen tms...

Nanini-huh ompa outoa sekoilua :( ensiks viedään kaikki toivo ja nyt annetaan sitä kuitenkin. Mutta toisaalta ihanaa että sitä toivoa vielä on ja kaikki voi loppujen lopuksi päättyä tosi hyvin :) tsemppiä!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Tsemppiä Nanini! Varmasti on inhottavan epävarma olo. Omituista sekoilua on kohdallasi lääkärillä tapahtunut. Toivotaan, että kaikki menee hyvin!!

Nanini, muakin esikon raskaudessa lääkäri itketti urakalla, et keskeytetään kun ei vastaa viikkoja. Mulla oli siis ollut menkat ihan sekaisin, ja viikot olis pitänyt olla 10+. Olikin 4+ ja ultrassa ei näkynyt mitään. Onneksi kuitenkin taistelin edellisen lääkärin sanojen perusteella vastaan, ja vaadin et hcg seurantaa (pitää tuplaantua vuorokauden välein tjsp). Ja sit parin viikon päästä oli ultra, jossa pikkuinen näkyi. Sillon oli rv 5+3. Olin tullut raskaaksi kp 56, ja menin päivystykseen kovien vatsakipujen takia. Kohdunulkoisen takia noin plajon seurattiin, mutta oikeaan paikkaan poika asettui. Nyt yritä vaan jaksaa, tiedän, miten rankkaa se on. Mä kävin joka toinen päivä verikokeessa sen pari viikkoa. Kun ultrassa saatiin näkyviin, jatkui normaalina raskaudenseurantana neuvolassa.

Mä olen edelleen kipeenä. Sain varmaan toisen flunssan edellisen jatkoksi. Ihana tohtori edelleen ja sanoikin, että loppuviikoksi saikulle, kun olet raskaanakin. Lääkärin jälkeen vedein 2-3h päikkärit.

Pikkujoulut jää nyt väliin tän sairastamisen takia. No, pikkusen olo on tärkeämpää, vaikka mä rakastankin hyvää ruokaa. Maanantaina olin illallisella, jossa oli kyllä herkkuja (ja iso osa kiellettyjen listalta..) Kampasimpukoita ja jättikatkarapuja (kypsennettyjä, mut toki kampasimpukat ei ole sisältä saakka umpikypsiä). Pääruokana oli sisäfilettä, sisälämpönä noin 54 astetta, mureaa ja taivaallista. Jälkkärina omenapiirakkaa ja itse tehtyä jäätelöä. Söin kaikkea, liha meni kaikki!! Jäätelöstä ja piirakasta jäi yli puolet, en vaan pystynyt syömään niin makeaa. Sisäfileen kanssa oli ankanmaksaa, jota vaan maistoin vajaan puol teelusikkaa, maistui liian maksalle mun suuhun. Muuta kovin "vaarallista" ei ollut. Maaliskuussa on luvassa seuraava herkkuillallinen, ehkä mun pitää sinne pyytää jotain omaa.. Luvassa kuitenkin 6-7 ruokalajia, ja mies saa juoda viinit.

Heippa kaikille!

Täällä menossa rv 5+2 tai jotain ja ilman oireita. Ainoastaan menkkamaiset kivut alavatsalla ollut jo reilun viikon. Ne tuntuu pelottavilta sillä aiempien keskenmenojen vatsakrampit on yhä mielessä. Raskauduin varhaisen keskenmenon jälkeen enkä oikein uskonut viime viikolla positiivista testitulosta todeksi.

Kävin verikokeessa viime viikolla kun oli rv 4+4 ja silloin testitulos reipas 500. Tänään sain tietää eilisen hcg:n tuloksen ja se oli 2590. Hoitaja ei kommentoinut mitään muuta kuin että ei ole ainakaan laskenut. Eikös arvon pidä suurinpiirtein tuplaantua 48:ssa tunnissa ?! Noh, noussut ainakin on. Miten tässä ikinä jaksaa odottaa ensi vuoden puolelle ekaa ultraa

Nanini, toivotaan että kyse oli vain siitä että viikkoja onkin luultua vähemmän. Yritä ottaa rauhassa (joo, vaikeeta se on...), kaikki järjestyy. Tsemppiä!

Kiitos teille jälleen, erityisesti Puuppu, kun kuulee toisen samankaltaisisa tarinoita, joissa on onnellinen loppu,niin jaksaa taas itsekin vähän uskoa että kaikki voi toisaalta olla ihan hyvinkin. Piinaavat viikot edessä, mutta en tiedä mitä muutakaan tehdä kuin koittaa vain jaksaa jotenkin.

Hei
Esittelenpäs miekin itteäni vähän, eli olen 28 vuotias, mies samanikänen, kesällä mentiin naimisiin. Perheeseemme kuluu jo 2 ihanaa pientä tyttöä, tytöt iältään 2v 3kk ja 10 kk. Joten 3 olisi tulossa perhettämme täydentämään. Asutaan maalla omakotitalossa. Oon hoitovapaalla tyttöjen kanssa jo valmiiks, ens syksynä olis ollu tarkoitus palata töihin, mutta se nyt ilmeisesti siirtyy vähän...
Tuli vähän yllättäen tuo plussa, kun kuvittelin että kierto sekoilee vielä imetyksen ansiosta. Nyt sit jännätään joulukuun alkuun että saadaan tietää onko mahassa ketään ja mihin laskettuaika oikeesti sijoittuu. Kellekkään ei olla vielä kerrottu että meille tulee taas vauva .

Mut yritän hivenen lueskella ketjua taaksepäin, jotta tutustuisin muihin.

Mä en kestänyt tätä epätietoisuutta enää vaan varasin just äsken ajan varhaisraskauden ultraan yksityiselle. Mullehan tehtiin toi ultra jo 2 viikkoa sitten, mutta silloin ei näkynyt alkiota vielä lainkaan. Nyt haluun tietää, että näkyykö siellä jotain... :p

<3 APUA, se on sitä itseään nyt!!!!!!!!! Katsotaan miten jaksan täällä koneella käydä lueskelemassa ja jakamassa omia oloja. Muistan kuinka esikoisen kanssa netissä oli tarvittava vertaistuki, aivan upeaa tällainen mahdollisuus :) Eikö?

heppura, tervehdys vaan! Kiitos :) Hienoa "tavata tuttu" samalla palstalla taas!

Mulla ilmeisesti (tai kunnes toisin todistetaan) menossa 5+1. Oireiksi voisi luetelle alkuillasta iskevän väsymyksen ja iltaisen järjettömän palelun. Väsy myöhemmin illalla jopa niin rajua että jää tv ja valot päälle ja suorilta jaloilta päivävaatteet päällä sänkyyn! Ajoittain myös vatsaa nippailee ihanasti <3

Ja en tiedä onko oire vai mikä mutta kun selkä ollut valmiiksi hieman kipeä, niin tänään kun tuota esikoista nostin huolimattomasti niin jotain häikkää tapahtui selässä ja nyt sitten kävelen kuin pökäleet pöksyssä! Arvelen että johtuu kudosten löystymisestä, tai sitten tämä on ihan jotain mun omaa selkäkipuilua?

Jep jep... Tää saa ilmeisesti kohta poistua täältä seurastanne... Tän päivän ultrassa ei vieläkään näkynyt alkiota. Lääkäri arvioi, että olis rv 5. No, niinhän mulle sanottiin jo 2 viikkoa sitten (eri paikka, eri lääkäri). En pystynyt hämmennykseltäni kertomaan tuosta edellisestä ultrastani. Raskaus on siis ilmeisesti mennyt kesken, vaikka ei ole ollut vuotoja eikä kipuja. Kahden viikon päästä kontrolli, jos sitä ennen ei ala vuoto.
Voi v... Ens viikolla ois neuvola. Nyt aika sekavat fiilikset.

Takaisin