Hurmaavat heinäkuulaiset 2014

Oi hurja tätä etomista ja pahoinvointia :S tuntuu että närästys, jota jo aiemmin on ollut kiitettävästi, on aina vaan yltynyt ja röyhtäilen kans koko ajan ja se saa mut voimaan pahoin, tulee aina yökkäilyröyhkyjä, nam! Tänään tuli pieni oksukin, mut olin vähä hölmö ku join kaks kuppia kahvia, vaikka se ällötti mua, mutta join vaan tavan vuoksi ja että en olis niin väsyny koko päivää ja sit lähin sillä kahvimahalla lenkille, niin voi luoja kun se kahvi pyöri siellä ylämahassa ja röyhkyökäilyä tuli koko matka, kyllä siinä varmaan muutama kattoi että mikähän ton ongelma on :D

Huomenna olis sit eka neuvola!Ja ens viikon pe uusi varhaisultra, jos jotain saatais varmasti näkyviin...nyt ainakin tuntuu että pakko sielä on jotakin oikeasti olla kun on näin hurja olo!
Jännittää niin sairaasti kun pitäis tänään pitää esiltelmä yhellä kurssilla ja pelkää et alkaa yököttään kun oon siinä kaikkien edessä puhumassa :S ja huomenna olis työpaikan pikkujoulut ja mennään syömään ja mietin jo nyt kaikkia tekosyitä et voisin jäädä pois, kun pelkään että jos en saa syötyä mitään ja pelkään myös et kaikki arvaa kun en ota mitään viiniä yms ruuan kans.

Onnea taas uusille odottajille!
Meitä alkaa tosiaan olemaan paljon, saan hiki hatussa joka päivä lisätä uusia tietoja tuonne listaan :wink

Nanini, voi ei, tämä pikkujouluaika on kyllä paha... itse olin kaukaa viisas enkä ilmoittautunut pikkujouluihin, kun niistä syksyllä kyseltiin. Eipä tarvitse selitellä kenellekään mitään, miksi ei juo, tai miksi jokin ruoka ei maistu...

Me puhuttiin eilen miehen kanssa, että kuinka hieno asia on, kun meillä on vielä mahdollisuus saada lapsi. Aikaisemmin ollaan mietitty, että kyllä sitten on aikaa itselle, kun vanhemmat lapset tuosta vielä muutaman vuoden kasvaa ja menevät omille teilleen, mutta en mä usko, että sitä mielekästä tekemistä niin paljon löytyy, ettei ehtis jo moneen kertaan kyllästyä siihen itselle elämiseen. Mä en ole sitä sorttia, joka jaksaa hypätä koko ajan jossakin elokuvissa, konserteissa, bileissä, ulkomailla jne. Kunhan joskus pääsee, niin se riittää. Lapset tuo mukavasti eloa ja rytmiä arkeen.
Kummeista ja nimestä on ollut varovaista puhetta :)

Tullukka,
voi, niissä muuten onkin sitä miettimistä... Tuliko jo jotain selkeitä suunnitelmia? :)
Ja paljon on kaikkea muutakin, mitä pitää sitten suunnitella, päättää ja hankkia... ei vaan oikein kauheasti uskalla vielä, muuta kuin rennosti ja varovaisesti vaan rupatella miehen kanssa...

Tänään sit jäi lounas kesken töissä.. Siis ei vaan uponnut, ei pystynyt syömään kuin vähän porkkanoita. Hirvilihapullat ja superhyvä pekonikastike jäi syömättä. Tai siis söin puolukkahillon kanssa noin 1 lihapullan ja totesin et eipä putoa. Työkaverille selitin flunssasta, et se vie ruokahalun.

Nyt kun on päivän seisonut keittiössä, selkä on tosi väsy. Samoin kun ennen menkkoja. Mulla on yliliikkuva nivelistö alaselässä ja raskaushan löysyttää entisestään. Jippii ja jee.. Toivottavasti ei ole tuhottomasti pitkiä päiviä seisoen tiedossa..

Mun ei onneksi tarvitse pikkujouluissa selitellä,kun en muutenkaan ole illanvietoissa mitään alkomaholia tottunut vetämään.työkaverit on myös ainoita,jotka raskaudesta tietää,sillä olen töissäkin aloittanut laatoitusprojektin..milläs sitä selittelet. työkaverit on myös eläneert mukana keskenmenon surut niin on ihan mukava että saavat myös ilossa olla mukana.
Mun himot on tällähetkellä punajuuret ja turkinpippurit (ei onneksi samaan aikaan).muuten ei tee mieli hirveesti pureskella mitään..keitot on jees.turvotus ja närästys jatkuu.ensimmäinen neuvola vasta 3.12.katsellaan sitten saisko sen ultrankin siihen alkukuuhun niin ei tarttis mennä yksityiselle varhaisultraan.

Muakin röyhtäilyttää ja tulee yökkäyksiä niiden mukana, ihan kamalaa, kun on jossain tunnilla ja suu täynnä okennusta! Yök... Oon niin rikki ja puhki ja huonovointinen, että mun on varmaan pakko jäädä saikulle huomenna... En vaan yksinkertaisesti jaksa.

Me käytiin tänään ottamassa miehen kanssa influenssarokotukset, kun neuvolasta ilmaiseksi saatiin. Nyt käsinkin kipeä.... Tulipas valituspainotteinen viesti :D onnellinen olen kaikesta huolimatta :)

Heippa!

Varovaisesti uskallan liittyä seuraanne. Tänään terveyskeskus vahvisti raskaustestin positiiviseksi! =D

Olen 26 ja mieheni 42 tämä on meille toinen lapsi. Meillä on 06/12 syntynyt poika. Ensimmäistä tehtiin yli neljä vuotta ja kaksi keskenmenoa koettiin ennen pojan syntymää. Joten tämä raskaus on aivan mieletön yllätys ja sokki! Tuntuu niin epätodelliselta :D Jotenkin sitä ajatteli ettei toista lasta edes tulisi kun ensimmäisenkin kohdalla oli niin vaikeaa. (Oliko nämä ne kuuluisat viimeiset sanat?)

Jokatapauksessa pikku-kakkonen on matkalla =D laskettuaika olisi 15.7

Tuntemuksia löytyy lievä pahoinvointi, väsymys ja vatsan nippailut.

Hei.

Nyt tuli pieni ongelma vastaan, enkä tiedä mistä tätä nyt kysyisin. Ollaan työporukalla menossa pikkujoulusyömään huomenna. Ja hepä olivatkin vaihtaneet jo sovitun ravintolamme toiseen ravintolaa...joka sattuu olemaan yksi kaupungin kärkiravintoloista Menu ei siis ole kovin laaja. Kääk! Eikö lihan pitänyt olla kypsää....mutta mites kala, esim. Kuha ja siika, saiko niitä syödä? Eikö lohessa ainakin ollut joku kaksi kertaa kuukaudessa elohopeariskin takia. Ja siis en haluaisi vielä näin pienillä viikoilla työkavereille kertoa. Kiitos jo joku viitsisi vastata kun itsellä ei ole aiempaa kokemusta :D

Ite kävin sittenkin jo neuvolassa ja siellä oli puhetta, että lihaa vain kypsänä ja
haukea ei ollenkaan, itämeren isot silakat tai lohi 1-2 krt kuussa,
ahven, kuha ja made ei suositeltavaa, eikä ollenkaan graavi tai kylmäsavu
kaloja, mätiä eikä pateeta :) kopioin sittenkin ton neuvolasta saadusta
vihkosesta, etten ihan höpöjä puhu :)

Okei...eli täähän menee sitten lupaavasti... saisin syödä jälkiruokaa...:p Täytyy siis keksiä jotain millä saan missattua koko syömisen...:confused:

Kiitos Coco vastauksesta :)

Kyllä sä Terra varmaan sitä lohta syödä voisit? Tai siikaa... Tai sitten joku salaatti / kasvisvaihtoehto? Toivottavasti keksit jotain :)

Nuo kuhat jne oli mun lapussa merkattu, ettei paljoa. Eli jos yhden kerran syö, niin ei pitäs olla ongelma. Kypsennettynä tietty, eli ei tartaria, graavia tai kylmäsavua. Käsittääkseni itse lämminsavustettu olis ok. Olen kyllä maistanut itse graavattua siikaakin. Järkeä kannattaa käyttää!

Ja ihan tosissaan läpikypsäksi vedetty pihvi (nauta/härkä) on kyllä niin umpikuivaa et mä en kyl sais siät sellasena edes alas. Jumiutuu kurkkuun. Jauheliha on toki eri asia. Jostakin mikrobiologian opuksesta vuonna nakki ja kivi luin, että liha on sisältä mikrobiologisesti puhdasta, mutta leikkuupinnat voi olla esim. ehecin saastuttamia.

Juu ei ihan orjallisesti tarvitse noita ohjeita noudattaa :) On kuitenkin kertaluontoinen, eli vaikka sitten lohta seuraavan kerran kuukauden päästä.

Suolaista, suolaista tekee kovasti mieli. Sipsejä olen mussuttanut jonkun verran ja mielessä pyörii sellainen ihana vähän tirisevä harmaasuolattu ja kuorrutettu joulukinkku! En kyllä mikään kinkkufani normaalisti ole, vaikkakin ihan ok se on. Myöskin kaikki raikas ja hedelmäinen uppoaa.
Mulla tosiaan tulee se vähän etova olo aina joskus viiden, kuuden aikaan aamuyöllä, mutta päivisin on aika normaali olo paitsi se jatkuva nälkä! Saa nähdä kuinkahan tulee lisäkiloja tämän raskauden myötä. No se on sen ajan murhe sitten.

Myös täällä on aivan mieletön syömishimo! Ja sitä suolaista nimenomaan! Ranskalaisia voisin vetää kiloittain =D

Tänään käytiin miehen vanhempien ja siskon kanssa syömässä. Ennakkoon vähän mietin, et mitähän jos ei yhtään putoo. Mutta valkkasin listalta pizzan ja se toimi. Pystyin syömään puolet (ihan normimäärä) ja se paransi oloakin. Kun siis sai jotain oikeaksi ruoaksi laskettavaa alas saakka. Nyt olis tavallaan nälkä, mut kaapissa ei ole mitään sopivaa (lue jotain mikä menis sulavasti alas). Makeaa en pysty syömään ollenkaan, hyvä juttu!

Hiukset rasvottuu ihan törkeesti ja finnejäkin on ilmestynyt. Niitä nyt on mulla ihan normikierroissakin, mut nyt on sellasia yksittäisiä megapaukamia, joista 2 kpl on kaulassa..

Lueskelin tuossa neuvolan lähettämää raskauskirjaa taas. Jos luen oireita, niin ne täsmää kyllä viikkoon 8. Mutta voihan hcg olla vaan vähän keskiarvoa korkeemmalla, niin oireisto on vahvempaa. Oikeestaan en usko et olisin pitemmällä kuin laskurin mukaan. Kun viimeksi ne menkat kuitenkin oli järjellinen aika sitten. Yks mikä väkisin pullahti mieleen, on tuplat.. Suvussa niitäkin on jokunen ollut. Mulla nimittäin maha tuntuu ja näkyy selvästi (kun osaa läskikerroksen alta katsoa), viikkoja on kuitenkin vasta 6+6. Ja edellisestä raskaudesta on kuitenkin 5 vuotta, niin sen takia ei pitäs kyl kovin aikasin näkyä tai tuntua. Kohdun yläreuna tuntuu myös selvästi häpyluun yläpuolella.

Takaisin