Hei kaikille,
Oli pakko päästä puhumaan näistä asioista jollekulle - mieluiten tietysti "kohtalotovereille"...
Kirjoittelen nyt tänne heinäkuun ryhmään, vaikka kalenterin mukaan laskettu aika olisi tuolla kesäkuun lopulla, mutta saattaa olla, että oikeampi LA on heinäkuussa.
Taustani:
Olen 39-vuotias ja endometrioositaustainen. Endometriooma leikattu noin 10 vuotta sitten ja siinä yhteydessä toisesta munasarjasta osa jouduttiin leikkaamaan pois. Viimeiset 10 vuotta olen sitten mennyt e-pillereiden (ja viimeisimpänä minipillereiden) kanssa. Tapasin nykyisen avomieheni tuossa reilu 2 vuotta sitten. Tänä vuonna päätimme ruveta yrittämään raskautta. Jätin pillerit pois heinäkuun alussa ja viimeiset menkat oli 21.9.
Lokakuun puolivälissä mulla oli ihan hirveitä kramppeja alavatsassa ja siksi varasin ajan omalle gynelleni. Sain ajan vasta 7.11. Pelkäsin tietysti, että endo on riehaantunut. Samalla kuitenkin mulla kipeytyi rinnat päivä päivältä vain pahemmin ja pahemmin ja vähän heräsi epäilys (toivo) raskaudesta. Tein ensin yhden raskaustestin, kun edellisistä menkoista oli 5 viikkoa, mutta tulos jäi epäselväksi. 3 päivää myöhemmin yritin uudestaan ja sain plussan!
Gyne teki sitten alkuraskauden ultran, jossa näkyi ruskuaispussi, mutta muuta ei sitten oikeastaan näkynytkään mikä gynen mukaan viittasi siihen, että raskaus ei ole niin pitkällä kuin mitä kalenteri antoi odottaa eli olisi ollut vasta rv 5+, kun kalenterin mukaan 6+... Tähän tietty viittaa myös tuo ensimmäinen raskaustesti, joka ei vielä antanut tulosta.
Gyne oli enemmän kuin yllättynyt, että olin tullut näin helposti raskaaksi, kuulemma lähinnä ikäni takia.
Kyseessä siis ensimmäinen raskaus. Pelottaa ihan hemmetisti, että kyseessä onkin joku kohdunulkoinen raskaus tai että menee kesken tai tai tai... Tiedätte varmaan.
Sain neuvola-ajan 27.11. Jännittää!