Hurmaavat heinäkuulaiset 2014

Memmu79, mäkin sain just varattua ajan joulukuun alulle, 4.12. olis aika. Oli vähän hankaluuksia, kun piti saada sellaiselle ajalle, ettei tarvi olla töistä pois, eli käytännössä mulle sopi vaan keskiviikkoiltapäivät kahden jälkeen. Ystävällinen ihminen ajanvarauksessa sitten sumpli ja sumpli, että löydettiin sopiva aika. Mulla menee nyt viikolle 10 se, kun täti sanoi, että eka kerta olis hyvä käydä viikoilla 7-9. Mutta kuulemma kymppikin vielä käy.

Hei moikka kaikki taas pitkästä aikaa minun puolesta :)

Ihana oli pitkästä aikaa istua alas kaikessa rauhassa ja lukea, mitä teille kuuluupi.
Uusille plussanneille isosti onnea miunkin puolesta! Ja harmillista, että täältä on näkynyt joitakin pudonneen pois :/

Mie tuossa puhuin isännälle, et olis toisaalta kiva käydäkin siellä varhaisultrassa..No mutta, viikkoja on nyt 6+2, kuinka nopeasti sitten ajan enää sais ja kattelin tuossa lähimmän yksityisen hintoja niin jos oikein ymmärsin niin 70-120e ultrat..Ehkä sitä vaan on jaksettava odotella sinne 10.12 asti :) Piiiitkä aika!!!

Hyvin hyvin omituisia mielihaluja tullut. En oo ikinä osannu syödä suolakurkkuja paljaaltaan, aina pitäis olla leivän päällä esim..eilen illalla ihan tuskailin miehelle, et MIE HALLUUN suolakurkkujaaa-aa!!! :D Toinen on, kun mies ja tytär tykkää syödä kermaviiliä (?) jos esim dippikastiketta tehdään niin ottavat välistä lusikalla kermaviiliä..mie oon kattonu sitä aika kieroon..eilen tein ihe kastiketta ja om-om..totesin et anna rakas äkkiä mausteet tai tää kermis häviää kohta parempiin suihin... Noohh.. :D Lisää näitä odotellessa.

Miullahan oli tää tupakoinnin lopetus projekti..mitä pidempään on polttamatta, sen enemmän tulee mielihaluja LIIKKUA,lenkkeillä,hölkkäillä jne. Hölkät taijan suosiolla jättää väliin, mut kävelyssä tuskin mitään pahaa on ;)

Moi taas, voimia släpille!<3

Mullakin pahoinvointi ja väsymys jyllää nyt ihan kunnolla. Tänä aamuna heräsin 7.30. (Normaali aika mulle)Valvoin tunnin, kun mies lähti töihin. Kohta oli kuitenkin pakko ottaa vielä yli tunnin unet kun oli niin kaamea olo! Mitään ei tee mieli en saa edes puuroa alas, oksenna en kuitenkaan, vaan yönkin vaan niin, että ruoka nousee kurkkuun. Nyt toivon että helpottaisi pian. Kamalinta tässä on kun ei voi nauttia ruoasta. Kaikki on nyt "pahaa". No eipähän pääse raskauskiloja vielä kertymään :D

Urheilla en ole itsekään jaksanut. Olen niin väsynyt. Tämä on vaan hyvin outoa, kun yleensä olen ollut oikea durasel pupu, joka liikkuu hirveästi ja jaksaa mitä vain. Nyt kroppa pistää vastaan. Pakko silloin levätä :)

Aamulla harkitsin jo sairaslomalle jääntiä, mutta vielä raahauduin töihin. Oppilaat hieman ihmettelivät kun jouduin istumaan tuolilla yms. Kun yleensä heilun ja mahdollisesti liikun heidän kanssaan.... Siinä vaan siten selittelin selkäkipuja :D

Meillä tulossa työpaika yhteinen yrityslounas keskiviikkona, enkä tiedä miten siitä selviän kun en saa palaa kurkusta kakomatta alas... Kai pitää vaan yrittää hymyillä ja syödä pieniä suupaloja.

Meillä varattu varhaisultra myös femedaan, niin kuin sanniellakin, ensi viikon torstaille, sillon täynnä 8+1. Olisi päästy jo nyt torstaina 7+1, mutta varattiin silti vasta ens viikolle, etten painikoi, jos ei sydänääniä kuulukaan... Nyt kuitenkin harkitsen, josko olisikin pitänyt mennä jo tällä viikolla :D meillä maksaa siellä femedassa 79€. Keravan Terveysasemalle, Aavaan, kun soittelin, ekalla kerralla sanoivat, että maksaa 150-200€ ja tänään kun vielä kysyin niin sanoivat 220€! Eli ajellaan kyllä Keravalta Helsinkiin :)

Mulla hieman enemmän nipailuja vasemmalla alavatsalla. En tiedä olenko veinoharhainen, mutta pelkään kohdunulkoista, niin pakko käydä ultrassa... Onneksi välillä nippailee, myös oikealta ja jomotelee koko alavatsaa. Kertakaan ei ole vuotoa tullut ja kivut eivät ole kovia. Eli ehkä olen vaan liian pelokas.... Onko teillä muilla toispuoleisiä nipistellä?

No nyt tuli kaikki teksti tänne yhteen keskusteluun, eikä esim ultrakuulumisiin, mutta annan mennä nyt. Ensi kerralla tsemppaan ja kirjoittelen erikseen! :)

Tapiirinen, mulla on ollut myös välillä nippailuja jommalla kummalla puolella pelkästään ja aina se käy mielessä, että onko jotain nyt vialla. Mutta lopulta olen "päättänyt" että ne ovat normaaleja kohdun kasvuun liittyviä nipistelyjä. Ja kun viime viikolla varhaisultrassa syke näkyi, niin pakko luottaa siihen ja mennä sen voimalla eteenpäin :)

Kävin tänään yksityisellä varhaisultrassa 5+5, sikiöpussi ja ruskuaispussi oikeassa paikassa, ja muuten kaikki näytti hyvältä!!:) kahden viikon päästä 7+5 sitten Tyksiin katsomaan uudestaan( kun inseminaatiolla tehty), silloin on mies mukana!:) kirjoitin aikaisemmin että varhaisultra yksityisellä maksaa 66€, joo näin oli, mutta +käynti, niin maksoi kuitenkin 127€...mutta oli kyllä sen arvoista saada nähdä että näin kaikki hyvin tähän asti...

Ja saikku jatkuu. Kävin aamulla lääkärissä, kun edelleen yskä on kova ja kurkku kipeänä. Ihana lääkäri oli siellä kyllä :) Kertoi kuinka nyt rakennetaan ainutlaatuista arkkitehtuuria ja siksi ei voi lääkkeitä käyttää. Määräsi kuumaa mehua ja höyryhengittelyä. Kefexiniä meinas kirjottaa, mut olen sillekin allerginen. Joten luomuna jatketaan. Jos olo ei ole parempi, torstaina samalle tohtorille uudestaan :)

Esikko piti hakea korvakivun vuoksi iltapäiävllä hoidosta. Köllittiin sitten yhdessä sohvalla. Vauhtia alkoi poikaan tulla kun kipulääke alkoi vaikuttaa. Nyt on sit mietinnän alla, mennäkö huomenna tohtorille. Toisaalta, eipä siitä suurta iloa yleensä ole ja kun lappuakaan ei nyt tarvita. Luulen, et jos on suht ok, ei mennä.

Muuten olo on ihan ok. Repäisykivut on vähentyneet. Tissien turvotus ei. Ihanaa kun voi kotona hengailla ilman tissiliivejä. Jotenkin olo alkaa varmistua, mutta en tiedä, takaraivossa silti pelko nakuttaa. Nythän on jo 6+1, maalia kohti..

Heipsan. En millään jaksaisi lukea koko ketjua läpi, selailen sieltä täältä ja hyppään vaan keskellä mukaan jos vielä mukaan mahtuu.
Mulla on nyt viikkoja vasta 5+2, aika matelee. Varhaisultra on 22.11 ja ensimmäinen neuvola vasta 3.12. Aikaisemmista raskauksista enka neuvola on aina rv5-6 nyt 8+jotain.. Vaikken erityisesti ensimmäisiä neuvolakäyntejä odotakaan, sisällöltään kun ovat aika turhia :P Mutta kyllähän se neuvolassa käynti konkretisoisi tätä raskautta!

Viime yönä näin vauvaunta. Meillä oli pieni poika <3
Olin juuri päässyt laitokselta kotiin ja olin ihan hukassa. Sairaalassa ei oltu oikein
opastettu mitenkään ja en osannut esim. imettää (tästä oon nähnyt aiemminkin unta).
Lisäksi mulla oli baby wipesit lopussa :)

Onko muut nähneet jo vauvaunia?

minni88: Oon tuol fb-ryhmä ketjus kirjottanu kuinka salainen fb-ryhmä toimii. :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tervetuloa Bambie ja onnea täältäkin :)

Mä tekasin vielä tänään digitaalisen testin ja se näytti että 2-3 eli viikoilla 4-5 mennään, saattaapi myöhentyä tuo la ehkä.

Nyt on pitänyt aamuisin tarkistaa, olenko unissani syönyt esim.jumppapalloni tai jotain vastaavaa...aivan järkyttävä turvotus ja maha näyttää siltä että olis pidemmälläkin. jatkuva ylensyöneentunne aiheuttaa sitä pahaaoloa kun ei tee mitään mieli syödä muttei ilmankaan voi olla...

Kiitos kovasti kun saan tulla teidän kanssa jakamaan näitä odotukseen liittyviä juttuja. Näin alussa kun ollaan, niin en uskalla muille kauheesti puhua ja näin ihanasta asiastahan haluaa puhua! :D
Mä en oo vielä mitään vauvaunia nähny, mutta huomaa että nukun levottomammin ja heräilen yöllä usein. Ja joka herätyksellä luonnollisesti on pakko luikkia vessassa käymään :P Aamulla on niin väsy ettei meinais millään jaksaa nousta lasten kanssa. Oon niin kiitollinen, että esikoinen menee vasta yhdeksään kouluun. Se on jokseenkin edes inhimillinen aika herätä :D Muutenkin väsymys tuntuu alkavan painaa herkemmin. Nykyään nukun pojan kanssa päiväunetkin lähes joka päivä, muuten ei meinaa jaksaa iltaan asti.
Onko täällä muita jotka on valmiiks jo lapsen kanssa kotona? :)

Mulla on 1,5v tyttö, jonka kanssa olen kotona hoitovapaalla. Mä olen ammatiltani lastentarhanopettaja ja likkaa odottaessa jouduin jäämään sairauslomalle jo marraskuussa, vaikka äitiysloma alko maaliskuussa. Mulla tuli niin paljon supistuksia, kun olin alle kolmevuotiaiden ryhmässä, missä jouduin paljon nostelemaan ja kyykkimään ja kumartelemaan, että lääkäri käski mun jäädä kotiin. Nyt on helppo olla, kun ei tarvi samalla tavalla miettiä sitä omaa jaksamista kun töissä ollessa.

Mä olen kanssa, tosin esikoinen täyttää kolme nyt joulukuussa ja menee vuoden vaihteessa tarhaan. Mun pitäisi hetkeksi aikaa löytää töitä kun paikkakuntaa vaihtaneena entiseen duuniin ei ole paluuta. Ihanaa kyllä on ollut olla lapsen kanssa kotona <3

Mulla on kotona joulukuussa vuoden täyttävä poika ja sit esikoinen on ekalla luokalla. koulupäivät on 4 tuntisia, joten pääosin hänkin siis kotona. On kyllä ihanaa kun ei aamulla tarvi kiirehtiä mihinkään, eikä tarvi miettiä miten olla päivittäion ihmisten kanssa kertomatta asiasta :D

Släpille osanotot huonoista uutisista ja tsemppiä uuteen yritykseen!

Uusille tervetuloa, meitähän alkaa olla aika joukko jo kasassa :)

Takaisin