Hurmaavat heinäkuulaiset 2014

Toivottelen vielä ONNEA ja huippuhyvää loppuvuotta ja loppuraskautta kaikille jo plussainneille ja plussausta odottaville! :talk017

Meille ei tule Heinäkuulaista, aamulla negatesti tehty ja menkatkin alkaa hetkenä minä hyvänsä. Mieheni sanoja lainaten: "Nyt me vaan jatketaan harjottelua!" :)

Siirryn jatkamaan taustailua ja toivottavasti jo elokuisiin seuraavasta kierrosta ;)

Martuti
Oikeassa olet, ehkä kuitenkin parempi pitää täällä vielä kun alussa ollaan :)

Ihanaa BeNe! ihana kuulla :) Itellä kans pelko että olisi tuulimuna tai kohdunulkoinen.. Oli kuitenkin niin toivottu tämä raskaus että nyt kaikki pelot jyllää mielessä, varsinkaan kun ei ole mitään varsinaisia oireita ilmaantunut, kuin väsymys. Onneksi esikoinen pitää jotenkin maantasalla ja liikkeessä. Tekikö kunnallisella vai yksityisellä? Paljonkohan ne hinnat mahtaa olla yksityisellä? :) Meillä eka neuvolakin vasta 20.11

Täällä Tampereella maksoi mun omalla gynellä 60eur. Riippuu tosi paljon paikasta minne menee vissiin.

meillä 27.11. Ultra femedas ja siel saa kelakorvauksen vast viikolt 10. eteenpäin. Ja siel vaihtelee lääkärin,mukaa. Matti mandelin kaikista halvin ja todella mukava. Ja kelakorvauksen jälkee vielä 75e
en ainakaa sen halvempaa en pk-seudulta löytäny....

Heippa vaan kaikille! Liityn nyt myös mukaan, vaikka tilanne onkin tällä hetkellä hiukan epävarma. Eli muutama raskaustesti on jo tullut tehtyä, joista viimeisessä eilen tehdyssä kaksi oikein selvää viivaa. Tänään aamulla heräsin kuitenkin vatsakipuun ja vessakäynnin yhteydessä huomasin vuotavani kirkasta verta. Ei tullut paljoa mutta ihan selvästi kuitenkin ja nyt päivän mittaan on tullut vaan ihan pientä tuhrua. Pelottaa ihan tosi paljon, mutta täytyy nyt vaan uskoa, että asiat kääntyy parhain päin kunnes toisin todistetaan. :)

Niin ja olen siis 26-vuotias ja toista lasta odotellaan, esikoinen on 2-vuotias.

Tervetuloa minunkin puolesta kaikille uusille :)

Täällä on vähän huonoa oloa, mutta väsymys on sitäkin kauheampi.
Onneksi esikoinen pitää vauhdissa niin ei jää aikaa jämähtää paikalleen.

"Huojentavaa" kuulla, että en ole pelkoni kanssa yksin...

Alkaa olemaan vaikeaa pitää muutamalta työkaverilta raskaus salassa, tänäänkin aamulla mun syöminen kaffetauolla töissä taisi olla jotenkin vaikeen oloista, kun yksi työkavereista kysyi onko huono olo... sama nyt ollut parina aamuna että joku kysynyt..
Miten saisi siis näytettyä siltä että söisi samaan tahtiin kuin ennenkin, vaikka koko ajan onkin yököttävä olo?! o_O

Martuti, pienempiä annoksia? Siis enemmän ilmaa? Ja vaikka sämpylän sijaan leipäviipale jne. Aina voi jotain hölistä terveellisemmistä elämäntavoista tai kesäkunnosta ;) Tsemppiä! Nuo ei oo helppoja tilanteita.

Mä luulen et nuo kollegat on arvanneet, eivät enää tyrkytä.. Mutta eivät ole kyselleetkään. Tänään on ollut flunssaa lukuunottamatta hyvä päivä. Väsyttää, mutta ok.

Joo tarttis varmaan ottaa pienempiä annoksia, ja koittaa sitten vaan syödä useemmin jotain pikku välipaloja...

mä käytin edellisessä raskaudessa kotidoppleria, joka oli tooosi ihana <3 käperryin raskaan työpäivän jälkeen peiton alle ja hiljaisuudessa kuuntelin pikkuisen niin nopeaa& voimaksta sydämmen tykytystä.

tosin joskus kun ei sykettä oikein löytynyt niin olihan se vähän outoa, mutta koskaan en huolestunut. kokeilin sitten myöhemmin uudestaan. ja joskus luulin löytäneeni sykkeen ja se taisi olla oma syke :D

onko kukaan suunnitellut hankkivan?

Jansku, käytettynä ehkä voisi ostaa jos sattuisi jostain tupsahtamaan eteen, mutta uutena en ainakaan ostaisi. Suurimmassa osassahan se geeli on kalliimpaa kuin itse laite! Ihastuttava ajatus siis että voisi itse kotona kuunnella, mutta mä luulen että taidan tyytyä noihin neuvolaultriin.

Ai niin BeNe, ihanaa että kaikki hyvin, onnea!
Haluaisitko jakaa vähän tarkemmin varhaisultrakokemustasi vaikka tuolla Neuvola- ja ultrakuulumiset -osiossa...? Mua kiinnostaisi tietää miten kaikki tapahtuu, kun itsellä varhaisultra viikon päästä :)

Onko teillä muillakin aivan _tajuttomia_ vihlaisuja alamahassa, kun tekee jonkin äkkiliikkeen tai nostaa jotain painavampaa? Meinasin äsken esikoista nukuttaessa herättää toisen ulinaan. Tuntui kun olisi puukolla väännetty :S

Kyllä sielä siis jotain on joka ilmoittaa olemassaolostaan :D

Jansku
Ei ole, mutta haluisin joskus kokeilla. :) En tiiä raaskinko ihan omaa hankkia kun se menee kuitenkin siihen et joka 30min oon tarkistelemassa pulssia :D

Mää ajattelin sellasen dopplerin hommata varmaan.. Käytettynä myös jos löydän..jos en, niin uutena - saa sen varmasti eteenpäinkin!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

satsuma83 , mulla on just toi angelsound doppleri-hyvintoimi! siitä geelista, mä muistaakseni käytin ihan jotain vartalirasvaa enkä ostanut mitään geelejä, toimii siis ilman niitäkin :)

kad1, joo noita vihlaisuja tuntuu jos esim kääntyy "oudosti"/liian nopeasti tai yskii huonossa asennossa.

Onko kellään tietoa voiko tuota selätintä käyttää alkuraskaudessa? Paikallistin vasemman jalan puutumisen luutavasti liikaan makoiluun ja tolla selättimellä yleensä saan alaselän jumit aukeamaan..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Uusi ensikertalainen odottaja ilmoittautuu joukkoon! :) Muutama päivä takaperin plussasin, ja olihan se aika shokki, vaikka tämä on kovastikin odotettu asia. Täällä tuntuu monet olevan jo varanneet neuvolaa sun muuta, itse ajattelin ettei sillä ole vielä kovin kiire, kun monet teistä sitä joutuu odottamaan viikkoja?

Täällä ilmottautuu uusi plussannut laskettu aika on 27.6-4.7 tarkentuu kuhan pääsee ultraan :)
Ammatiltani olen kokki/lastenohjaaja, mutta tällä hetkellä olen kotiäitinä. Ensimmäinen lapseni on 1v4kk hänestä tulin heti raskaaksi,mutta kakkonen odotutti miltein puoli vuotta :)

Takaisin