Hurmaavat heinäkuulaiset 2014

Voi jösses sanon minä.

Alkaa varmaan hormoonit potkimaan, kun tänään jo saatiin pieni suuttuminen ukon kanssa aikaa huonosta vitsistä.

Tilanne meni jota kuinkin niin, että tuskailin kyynelsilmin sitä, kun en tiiiä mitä oikein saa turvallisin mielin syödä ja join glögiä. Tuskailin sitä juusto asiaa (pehmeet vs. kovat), että käykö jos syö pastöroidusta maidosta tehtyjä juustoja yms... Sit ukko sano että oothan sie syöny juustokakkuu ja mie että joo, sitten se kysy että mitä mie juon ja saanko juoda sitä ja mie sanoin että: "en tiiä oon ihan hermoraunio kun en tiiä mitä saa syyä ja juua" ja sitten se heitti siihen että "pitäsiköhän sun harkita sitä aborttia sitten". No minusta oli aika huono heitto ja suutuin. Vaikka se tarkottikin että ei kannata ressata niin paljoo syömisestä.

Sitten kerkisin vielä puhelimessakin itkee sille sitä kuinka se ei ymmärrä yhtään ja vitsailee vakavilla asioilla... Sovittiin hetken päästä molemmin puolisilla anteeksi pyynnöillä.

Mut btw oon OIKEESTI ihan hermoraunio mitä saan syyä ja mitä en, kun kaikesta on niin sekalaisia mielipiteitä ja kantoja että ei tässä pieni ihminen tiiä mitä ajattelis.

Siinä glögissäkin on inkivääriä :( Ja niinku minä siitä tykkään.

Joo, no se katto ensin öö olikos se ny 19.12. mut oon kolmivuorotyössä niin se ei käyny ni sitten sanoi että katsotaas muualta nyt sitten kun täällä ei muita aikoja ole saatavilla.
Ja en ole kuullukkaa et jorvissa olis röntgenin puoli rempassa (?), olen nimittäin itse jorvissa töissä :D
Mutta onneksi saatii ajat silti ennen joulua, ja samapa tuo sitten minne se aika on :)

Onnea uusille plussanneille!

Omituinen Höpö,
huomasitko kun muutamat foorumilaiset olivat laittaneet nettilinkkejä tänne, joissa on ohjeita että mitä ei saa syödä?
Käsittääkseni pastöroidusta maidosta tehtyjä juustoja saa nimenomaan syödä.

Sannie ja Nanini,
musta tuntuu ihan samalta, että aivan kuin aika olisi pysähtynyt... tuntuu ettei se varhaisultra ole ikinä, saatika eka neuvola...

Mutta toisaalta, nyt on masutoukalla sydän alkanut kehittyä, ja se saattaa jo jopa lyödä. Miten ihana ajatus!

Mä en käsitä tätä mun vatsakipua. Taas heräsin yöllä järkkyyn kipuun, nyt jo kolmas yö peräkkäin. Mä en osaa edes oikein paikallistaa sitä, että tuleeko se kipu kohdusta vai suolistosta vai mistä... mutta alhaalta vatsasta kuitenkin. Ja on tosi tuskaa herätä siihen yöllä ja koittaa kärvistellä pitkän aikaa, ennen kuin taas helpottaa ja saa unenpäästä kiinni :sad001 Päivisinkin mulla aina välillä kipristelee vatsa, mutta se ei ole kivuliasta kuitenkaan.

Martuti, elä huoli. Mulla ollu kans just tollasta aina välillä öisin ja mitä muiden puheisiin luottamista ni monella muullakin ollu öisin nitä kipristelyjä ja "kipuja". Ite yritän ainakin ajatella että niin kauan kun ei satu niin kaikki hyvin :) vaikka välillä nuo kipristelyt aika voimakkaita onkin ja sellaisia menkkamaisia. Särkylääkettä ei kuitenkaan kertaakaan ole tarvinnut ottaa :)

Ja jos nyt kenellekkään muulle sitä hiivaa tahtoo pukata niin neuvola sanoi että Canesten Kombi hyvä raskaana ollessa, ainoastaan sitä asetinta ei saa käyttää.
Samoin kun kaikilla joilla vesitokko ollut niin tuo vyöruusu saattaa pukkaa hormonien vaihtelujen takia. Mutta se ei ole sinänsä vaarallista, silti kannattaa soittaa neuvolaan ja ilmoittaa sinne tilanteesta. Sitten pitääkin lääkäriä varata jotta saadaa aloitettua lääkitys.

Minulla odotusta helpotti tänään se että postissa kilahti esitietolomake ja muuta tietoa raskaudesta, mm se mitä saa syödä :)
Ja viikon päästä tuo odotettu neuvola nyt sitten on! Siitä 1,5vko ja yksityinen ultra :)
Odotusta odotusta :D

Ai niin, sulla onkin Sannie tuo neuvola jo aiemmin... mulla neuvola vasta kun viikkoja 9+3.
Ja varhaisultra mulla on jo ennen neuvolaa, rv 7+2.

Joo no kyllä mäkin nyt jaksan uskoa että ne mun yölliset vatsakivut on asiaankuuluvaa. Ehkä se tunne vain on voimakkaampi kun yöllä siihen herää kesken unien...

Martuti, joo minä kävin lukee ne. Ehkä pitäis pysytellä noissa virallisissa listoissa eikä lukee keskustelupalstoilta kommentteja :D Tuntuu että oma maalaisjärki on hassahtanu ihan jonnekin ulkoavaruuteen viime päivinä...

Mä ajattelin ainakin mennä noitten virallisten listojen mukaan.
Niissä on kuitenkin lueteltu ne ruoka-aineet, jotka oikeasti voivat olla vaarallisia sikiölle.

Lisäksi varmasti monet "osaavat" kertoa kaikenlaista nippelitietoa ruuista joita tulisi välttää, kuten kaikkea missä on lisäaineita (eli siitä sitten vaan tekemään kaikki ruuat itse A:sta alkaen...). Niistä en ajatellut välittää. Pari päivää sitten haksahdin jotakin keskustelua lukemaan, mutta aika nopeasti lukemisen lopetin, kyllä meitä on niin moneen junaan :rolleyes:

Mulla edelleen vaan se pieni vuoto jatkuu... :/ Se on siis tosi pientä eli vaan pyyhkiessä jää paperiin ja näyttää valkovuodolta, johon on vähän sekottunu verta. Raskausoireet on kyllä edelleen ihan samat kun ennenkin ja nytkin on maha niin turvoksissa, että ei voi erehtyä. Tänään soitin neuvolaan ja sieltä sanottiin, että voi olla alkava keskenmeno, mutta voi myös olla, että ei tarkota yhtään mitään. Tässä vaiheessa ei voi tehdä muuta kun odottaa. Eka neuvola-aika varattiin parin viikon päähän ja jos ennen sitä tulee kovia kipuja tai vuoto lisääntyy reilusti, niin pitää soitella sinne. Mutta kerran selkeesti nuo oireet tuntuu, niin en ole toivoani vielä menettänyt. :)

Ai niin, se piti vielä sanoa, että mulla edellisessä raskaudessa lääkäri käski käyttää hiivaan gyno-daktarinia eli sekin on turvallinen. Suun kautta otettavia lääkkeitä ei kuulemma saa ottaa.

Täältä taustaseurailijana huutelen kaikille valtavan paljon onnea plussauksesta! :)

Aivan kertakaikkisen ihanalta porukalta vaikutatte ja toivoisin todella pääseväni itsekin oikeasti mukaan! Taitaapa vaan käydä niin, ettei saada vieläkään plussaa. Lasta yritetty enemmän ja vähemmän yhteensä noin vuoden verran (8kk tauko välissä lääkekuurin takia) eikä yhtään plussaa ole saatu vaikka nuoria (21v ja 25v) ja oman tiedon mukaan terveitä olemmekin. Ehkäpä vielä joskus :rolleyes:

Täällä ilmoittautuu uusi plussannut. :) Laskettu aika osuu 7.-10.7. väliselle ajalle. :) Päivä tarkentuu myöhemmin. Noista syömisistä. Mä odotan nyt kolmattani ja olen ainakin edellisten kanssa syönyt ihan samoin kuin normaalistikin. :D En ole edes jaksanu oikein tutkia että mitä saisi syödä ja mitä ei. Maksaa ei saisi syödä, sen tiedän, mutta olen mä maksalaatikkoakin syönyt, siinä on niin vähän maksaa, että tuskin mitään haittaa on. Ja muutenkin olen vähän sitä mieltä, että järki mukaan siinäkin hommassa. Tuskin pieni määrä ketään vahingoittaa. Pahempiakin aineita käytetään raskausaikana, niin ei tosiaan mistään syömisistä kannata turhaan stressata. :)

Lowica,
toivotaan että on vaan mitätöntä tuhrua josta ei tarvitse välittää!

Haavetoive,
kyllä vielä tärppää, ehkä juuri silloin kun sitä vähiten odotatte :wink Tsemppiä!

Mia82, onnea plussauksesta!

Minulla tuli myös rusehtavaa vuotoa himppasen silloin kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja ehdinkin jo tuonne toiseen keskusteluun manata asiaa. Mutta se loppui alle päivässä ja nyt muutamat päivät tullut vain valkovuotoa runsaammin kuin normaalisti.. Mutta sehän kai kuuluu asiaan. :)
Meillä on töissä mahdollisuus käyttää ultralaitetta ja siihen koulutuksenkin olen saanut joten arvatkaa vain mitä töissä sitten tein. :D Siellä oli "nestemollukka" kohdussa ihan oikeassa paikassa, oikein kun tihrusti olin näkevinäni myös pienen pienen solukertymän. Mutta viikkojahan vasta 5+2 joten ei ihme että mitään kunnollista ei näkynyt! Mutta onni että mollukka on siellä missä pitää! Nyt sitten vain pitkä odotus 22.päivään niin pääsee neuvolaan. Tänään sain postissa vihkosen jossa kerrottiin niistä sikiöseulonnoista yms. ja esitietokaavakkeen joka pitää täyttää ensimmäiselle neuvolakäynnille. Isännällä nyt kamala huoli kun kirjoitin kalenteriin neuvolapäivän, ettei kukaan lähisukulainen sitä näe, koska olemme päättäneet kertoa heille vasta jouluaattona. :)

Sannie, niinkin ihanasta asiasta kuin hiiva :D mulla kun ei ikinä ole ollut ja vaikka kuinka työssä siitä pälpättänyt niin omalle kohdalle kun asiat tulee, on peukalo keskellä kämmentä :D eli voikohan olla hiivaa kun mulla yleensä ei valkovuotoa juuri tule ja nyt aika runsaastikin ja hieman "kokkareita" välillä.. Eilen kutisi, jonka pistin kyllä seksin piikkiin kun selkeästi limakalvot kuivat....
Mia, samoin päättänyt että terve järki riittää ruoka-asioissa.. :)
Niin ja TERVETULOA kaikki uudet <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Tervetuloa kaikille uusille! Meitähän alkaa olemaan täällä jo aika joukko!

Täällä oli ollut puhetta ammateista, itse olen ICT-alan firmassa johdon assarina, joten istumatyötä pääasiassa.Tosin assarit yleensä ovat semmoisia joka paikan höyliä, niin kyllä sitä tulee juostuakin ihan kiitettävästi ympäri taloa.

Täällä oireet vaihtelevat. Pari päivää oli ihan että ei mitään ja aloin tietenkin jo huolestua, mutta sitten lauantaista eteenpäin on kyllä pahoinvointi lisääntynyt selvästi. Lauantainakin oltiin Halloween-juhlissa ja join alkoholitonta viiniä (YÄK!) ettei kukaan kavereista huomaa. Kun lähdimme kotiin iski pahoinvointi ja kotiin päästyämme tuli oksu. Tuumasin että tämähän on kuin olisi ollut oikein perusteellisesti viihteellä :) Pahoinvointi on siitä lähtien ollut kyllä enemmän tai vähemmän läsnä koko ajan. Tulee semmoisina aaltoina, oksua ei onneksi ole kuitenkaan tullut enää.
Alavatsaa nippailee aika usein, mietinkin että onko se ihan normaalia? Eilen kun sohvalla maatessani käännyin jotenkin hassusti, niin repäisi oikein kivuliaasti kohdun kohdalta ja sitä jomotti sitten pitkän aikaa sen jälkeen. Mitäköhän sekin oli?

Huomenna on varhaisultra ja neuvolan mukaan 6+0, omien laskujen mukaan olisi 6+2. Toivottavasti siellä näkyisi edes, että kaveri on oikeassa paikassa kiinni. Jännittää kyllä aika paljon!

Moi!

Onnea kaikille plussanneille! Täällähän on jo suuri joukko heinämasuja!

Itse plussasin eilen haalean viivan, tänään jo vahvemman! La 18.7. Raskautta yritettiin huimat 16 kiertoa ja vihdoin pitkä yritys palkittiin! Esikoinen on syntynyt 2011 ja sai alkunsa 4. yrityksestä, joten ennätettiin jo huolestua ja kaksi viikkoa sitten mulle tehtiin munatorvien aukiolotutkimus, jossa asiat kunnossa. Se lienee helpottanut lapsentekostressiä (joka oli jo ihan pilvissä)! Edellinen raskaus oli oireeton, samaa toivon tässäkin. Miehen kanssa ollaan molemmat 31.

Heeeei taas kaikki, miulla vähän kirjoittelu nyt jääny.

Ammateista aloin ihe puhua ja joku kyseli siellä minkä eläinten kanssa pääasiassa oon tekemisissä niin kyllä se painottuu ihan siihen lypsykarjapuoleen miun hommat :) Toiveikas olin et lypsyjakkaran kanssa pystyisin nyt sit tekemään hyvin, ettei polvetkaan rasittuis kyykistellessä kun/jos painoa alkaa tulla, mut tajusin että en mie sen jakkaran + mahan kanssa taivu yhtään mihinkään :D

Mie jännitän päivä päivältä enemmän ekaa neuvolaa, kun pitää odotella sinne 10.12 asti :/ no, onneks jo siellä sit kuulostellaan niitä sydänääniä ja melkein heti sit pääsee ultraan..

Olisko miten tyhmä ajatus tehä uusi keskustelu tänne joka kuukaudelle...? :) "Marraskuun marmatukset" "Joulukuun jollotukset" jne... :)

No niin, nyt sitten lapset tietävät, että heille on tulossa pieni sisko tai veli :). Kerroin eilen, mutta vanhempi on sen verran tarkkanäköinen, että oli jo jotain kuulemma aavistellut. Oli nähnyt mun foolihappotabupaketin, kun en sitä sen kummemmin mihinkään piilottanut. Paketin kyljessä lukee selvästi, että on hyväksi ennen raskautta ja raskauden aikana.. No, minusta on mukavaa, että voidaan jännittää yhdessä, kun en ole kellekkään muulle sanonut vielä. Kovin tuntuivat olevan iloisia asiasta.
Pahoinvointia ei ole onneksi ainakaan vielä kuulunut. Vanhemman tytön kanssa oli toisin. Olin siihen aikaan (v.2000) kolmivuorotöissä ja mulla oli karmeaa aamupahoinvointia ja jouduin töissäkin vähän väliä ryntäämään vessaan yökkäilemään. Toisen lapsen kanssa oli lievempi pahoinvointi ja enkä muistaakseni oksennellut kovin paljon. Tulin aika nopeasti uudelleen raskaaksi ekan syntymän jälkeen. Tytöillä on ikäeroa 13,5 kk.
Ammatiltani olen hortonomi ja tällä hetkellä opiskelen kasvintuotantotiedettä, kun halusin vielä jatkaa opiskelua aiheesta. Tällä hetkellä siis saan olla aika paljon kotona, vaikka tosin pian menen töihin takaisin, kun pahin tenttiryysis on ohi.
Pissanäytteen meinaan tänään viedä labraan.

Takaisin