Hurmaavat heinäkuulaiset 2014

Mä olen liikunnan- ja terveystiedonopettaja. Tällä hetkellä toimin 7-9 luokkien opettajana. Nyt mulla on "kevyttä" jaksoa menossa, mutta vika jakso, kun ollaan vikalla kolmanneksella, onkin vuoden rankin.... Eli jännityksellä odotan, miten jaksan koko päivät.... No ehkä oppilaat tajuaa, että maha rajoittaa mun toimintaa. Terkassa on myös keväällä aiheena seksuaalisuus, raskaus ja ehkäisy ;) eli mun maha on hyvin esillä :) äitiysloma alakaisi viimeistään toukokuun vikana torstaina kun lauantaina onnkevät juhlat, eli taidan yrittää sinnitellä (jos vaan saan) niin vielä kaksi päivää koulussa. Haluan myös hyvästellä mun luokanvalvonta luokan kevät juhlissa.

Tänään sain miehen siskolta, joka on lääkäri ja urheilija, vastauksen mun pulmaan: saan urheilla niin paljain kuin sielu sietää jos ei tule tuntemuksia tms. Jes :) nyt vaan nautin. Onko täällä muita liikkujia?? :)

Vinkkinä samalta henkilöltä oli juoda maitoa paljon raskauden aikana. Tutkimusten mukaan vähentää lapsen maitoallergia riskiä.

Mäkin tein vielä kolmannen testin, ja heti pärähti vahva plussa, kai se vaan pitää uskoa <3

Meitähän on täällä monenmoisista ammateista :)

mukin täytyy ehkä käydä pyytämässä apteekin tädeiltä neuvoa vitamiinin valinnassa. :)

Minä olen lähihoitaja akuutti osastolla, välillä melko rankkaakin on kun paljon vuodepotilaita tai muuten autettavia. Katsotaan kuinka pitkälle pystyn tekemään. Toukokuun loppuun olisi työsopimus tehty, ja koska minulla 4viikon loma niin huhtikuun loppuun olisi vissiin tarkoitus jatkaa.

Minä olen syönyt multivitan raskaus vitamiineja jo tosiaan ennen raskautta, koska ruokavalio ei niin monipuolinen ole allergioiden takia. Maidon kanssa ei ongelmaa, sitä kun tuntuu menevän mielettömiä määriä aina.

Töissä ollut nyt hieman rankkaa muutamat päivät kun jaloilla pitkälti koko päivän ja erilaisia hajuja niin paljon... Pientä flunssan poikastakin meinaa tupata tulemaan, kurkku karhea, punainen ja vasemmalta turvonnutkin.

Kyllä on juu kaikenlaisia ammatteja edustettuna :)
Kaikilla tähän mennessä taitaa olla sellainen työ, että joutuu liikkumaan aika paljon, ja olemaan jaloillaan.

Mua ainakin kanssa vähän jännittää (joo turhaa se vielä on :oops:), että miten pystyy olemaan loppuun asti töissä ennen äitiysloman alkua. Mulla on ennestään jo aika notko selkä ja jonkin verran selkäkipuja, joten se saattaa mun ongelmakseni vielä koitua jossain vaiheessa. Ja kun jaloillaan joutuu koko 8h työpäivän olemaan, istahtamaan ei pääse kuin puolen tunnin ruokatauolla, ja kahdella 12 minuutin kahvitauolla.
Pitääpä siis ostaa hyviä tukisukkia!

Minä oon kätilöksi opiskellut. Tällä hetkellä kotosalla kun muutin miehen perässä uudelle paikkakunnalle:)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mites, onko täällä pahoinvointia ollut kuinka monella. Täällä tuntuu että iltaa kohti vain yltyy vellova olo. Ruokailun jälkeen varsinkin tulee olo että joutuu tekemään töitä että ruoka pysyy sisällä... :/

Mä olen ammattikoulun opettaja. Opetan kokkeja ja tarjoilijoita ja raskas jakso on viimeisenä, muistaakseni 8 tai 9 opintoviikkoa.. Ja taisi aika plajon olla keittiöopetustakin. Tosin opena saa istuakin, ja luulen opiskelijoidenkin ymmärätävn, et ison mahan kanssa ei samanlailla jaksa. Selkä ja supparit vaivas viimeks jo viikolta 28 (ja työkin oli niin syvältä silloin, et ei ollut edes motivaatioo yrittää), mut toivon et jaksaisin pitempään olla.

Työsopimus on toukokuun loppuun saakka, syksyllä meillä vapautuu vakipaikka, mut en usko et saan sitä.. Yritän pitää asian salassa töissä mahd. pitkään, ettei ne vakisopparit lähtis tän takia..Pitäis vaan saada edes se lupaus vakipaikasta ennen kertomista. Onneks kiloja on vähän varastossa, niin kukaan ei heti ala kyselemään.. Jos tuo massu suostuis pysymään suht piilossa helmikuulle saakka.

No mut nyt tärkeintä on pitää vauva-asukki masussa ylipäätänsä. Flunssa on kyllä aika karmiva just nyt. Kurkku on kipeänä ja päätä särkee. Selkää on jomotellu ajoittain monta päivää. Pitäis kamatkin kasata huomista lähtöä varten. Huoh! Antasin aika paljon et nyt ei tarviiskaan lähtee reissuun.

Mulla kanssa Sannie tulee silloin tällöin etova olo.
Aamuisin en ole ennen tykännyt syödä kovin pian heräämisen jälkeen; joskus on saattanut venahtaa usemapi tunti ennen kuin aamupala maistuu.
Mutta nyt on toisin päin, mulla on kauhea nälkä heti aamusta ja tekisi mieli syödä vaikka kuinka paljon heti. Kahvi taas ei meinaa millään maistua, mutta olen nyt silti sen yhden kupillisen päivässä juonut.
Ilta kun lähestyy niin etova olo alkaa yleensä vasta silloin, samoin muuten mahakivut tulee joskus iltapäivällä ja illalla.
Jännä, mulla ei siis ainakaan voi aamupahoinvoinnista puhua. Mutta se varmaan kerkeää tässä vielä moneen kertaan muuttumaankin... kunhan nyt ei vaan alkaisi oksentelemaan!

No sitä tässä irekki miettiny et kuhan ei pahat pksuolot alkais. Mun ystävä oli rv 4-16 pahoinvoiva sillee et mikää ei tahtonu sisällä pysyy. Ehkä tän pienen vellovan olon veilä kestää. Mut on tää silti ikävää.
Nälkä oikeestaa koko ajan pikkasen mut si kuotenkaa ei oikein tee mieli syödä ja si ku syö ni tulee huono olo.
Ja varsinki öisin vaivaa tosiaa ne vatsan juilinnat. Tänää on nauraminen välillä tuntunu vattan pohjas semmosen repäsynä, mutta siellä tuo kohtu taitaa suurennella itteensä tirppaa varten <3 toivon mukaan :)

Mullakin on etovaa oloa iltaa kohden Sanniella ja Martuti. Aamulla kans ruoka uppoaa ja maittaa, mutta iltapäivästä lähtien ei oo olenkaan nälkä ja ruoan jälkeen ehtoo ja röyhtäilyttää. Oksentanut en oo kyllä meinannut kertaakaan, niin pahaksi ei ole mennyt.

Tänään ollut hyvä päivä. Oon varmaan viime päivät ollut niin heikolla energiamäärällä etovuuden vuoksi, että tänään ollut nälkä! Ja moni asia on uponnut hyvin. Nytkin illalla vähän jopa nälkä :) rinnat mulla myös kipeytyy iltaa kohden enemmän. Säikähdin jo aamulla, että missä se rintakipu on! :D jostain syystä karkkia ei tee mieli. Olen ollut aina napsija, :D eli koko ajan illalla tekee mieli syödä joatain ja karkki uppoaisi. No nyt ei ole tehnyt tätä päivää lukuun ottamatta mitään mieli. Olisin voinut olla vaikka kokonaan syömättä....

Toivotaan kaikille hyviä vointeja!

Puuppu, montaako tuntia 8-9 opintoviikkoa vastaa? Mulla esim. Nyt 22h jakso, kun viimeisessä jaksossa 33,3h mikä on paljon liikunnanopelle.... Apuva :0

Mulla oli todella paha raskauspahoinvointi esikoista ootellessa (oksu lensi 24/7 ensimmäiset 4kk) paino laski yli 10kg ja sairaalassakin kävin nesteytyksessä muutaman kerran. nyt oon siis valmistautunut samaan tämän raskauden kanssa, mutta toki oli kiva kokea se hehkeäkin odotusaika..mutta mitävaan kestää kun tietää palkinnon.tällähetkellä pahoinvointi on vielä sillointällöin.

ammatista; teen nettikursseihin animaatiota ja kuvitusta, eli istun koneen takana koko päivän. Onnekkaasti teen töitä vaan 3 päivää viikossa.

epäilin olevani raskaana(ennen kuukautisten alkua) kun;
-hengästyin ja sydän pomputti todella pienestä
-alkoi tulemaan pienen pieniä röyhtäytyksiä
-"vatsalihaksissa" tuntui oudolta kun sängyssä kääntyi /venytteli

nämä tuntemukset tunnistin heti edellisestä raskaudesta.

etova olo ja hajujen herkkyys eivät ole vielä tulleet, edellisen kerran kaikki ruoan hajut, voimakkaat jne. pistivät etomaan vaikka puklu ei tullut :)

hiphei ja iloisin mielin eteenpäin
Jansku

Martuti, mulla kanssa ollu selkäkipuja koko elämän (pitkä ja notkoselkäinen + yliliikkuvanivelinen kun olen), vähän kyllä jännittää sitten loppu metreillä katkeaako keskeltä kahtia, kun selkä notkistuu mahan työntyessä eteen xD

Tapiirinen, karkkia tekee mieli täälläkin ja oon kyllä ihan hyvällä omalla tunnolla syönytkin sitä, tosin en paljoa mut kuitenki. Lakun ja salmiakin oon jättänyt karkkihyllyyn...toistaiseksi... :D

Tuohon pahoinvointikeskusteluun liittyen, ei mulla vaan mitään oo ollu?! Onkohan se sieltä tulossa vai tuleekohan ollenkaan, voimakkaat hajut on kyllä normaalia enemmän käyny nenään mut semmosta yökötyksen oloo ei oo kyllä tullu kertaakaan. Sen oon huomannu, etten syö ihan mitä tahansa ruokaa niinku ennen vaan syön vaan sitä mitä tekee mieli, pitäis varmaan kokeilla syödä sellaista mitä ei tee mieli, josko se sieltä se yökkö tulis sit... Toisaalta hyvä kyllä ilman oksetustakin, joten taidan jättää kokeilut.. :)

Moikka! taidan liittyä seuraan, aika epävarmalta tuntuu, mutta kai pitäisi osata nauttia ja olla iloinen! Meillä 3 vuotta yritetty esikoista, ja nyt sitten näyttäisi tärpänneen ensinmäisestä inseminaatiosta..:) noh, täytyy yrittää pysyä jalat maassa varhaisultraan asti, en ole vielä tilannut sitä, pitää ensiksi soittaa sairaalaan että inseminaatio onnistui, saatta olla että sitäkin kautta pääsee varhaisultraan?!
Olen kampaaja, eli jaloilla ollaan paljon, huomannu nyt jo että illalla väsyttää, mutta kunhan sitä jaksaa joka päivä vähän ulkoilla niin jaksaa taas!:)
On kiva lukea muiden ajatuksia ja miettimisiä!:):happy093

Mua alkoi vähän huolestuttamaan, kun tänään ei ole rinnat aristaneet juuri ollenkaan. Aiemmin varsinkin illalla kun on ottanut liivit pois, on aristusta tuntunut eniten.
Miehen mielestä rinnat edelleen ovat turvonneet ja suuremmat kuin yleensä, hänelle se kyllä passaa :wink

Tapiirinen sehän riippuu lähituntien määrästä. Meillä 1 opintoviikossa on 28 lähituntia (kolmosille 27), joten tuo 8 ov tarkottaa about alkuviikot 8-16 ja to+pe 8-14 päiviä suurinpiirtein. Viime keväänä esimies joutu poistamaan multa yhden kurssin kun se ei mahtunut lukujärjestykseen.. Olin siis tyyliin 8-16 joka päivä jo töissä ja joku kurssi oli sijoittelematta. Ihan ei matikka toiminut.. Jos hyvin käy niin on yksittäisiä vapaita välissä. Tuohon saan toivottavasti vielä bonuksena Taitajakisaajien valmennuksen ja kisamatkan. Toisaalta on jo niin paljon tunteja et ei taida mahtua moiset lukkariin ja siinä vaiheessa on lienee koko maailmalle ihan selvää, mikä kasvaa. Mulla vaan alkaa olla tuntimäärä ihan tapissa, eli jos lisäillään niin alkaa prosentit pyöriä. Toivoin tällekin vuodelle minimiä, eli 26h/vko, alkuun oli 28,99 ja nyt on lisäilty jo vaikka mitä. Kiva olla määräaikasena kun ei voi samalla tavalla sanoo et no way..

Vaikka flunssainen olo onkin ollut, ei kuumetta ole noussut. Päätä särkee, varmaan osittain sohvanukkumisen vuoksi. Kurkku on kans kipeänä.

Mies toi eilen Hopeatoffeeta kaupasta. Söin 3kpl, mut ne ei kyl maistunu kovin hyviltä mun suussa. Outoa.. Sen lisäks se hemmotteli lettuja paistamalla. Niitäkin söin muutaman. Itse tehty mansikkahillo oli päällä ja jestas et se onkin hyvää Aamulla ei yleisesti ottaen maistu mikään, muutaman tunnin päästä vasta. Ja tää on sikäli kovin outoa, et normaalisti en pääse liikkeelle ilman tukevaa aamupalaa. Olen kuitenkin yrittänyt syödä jotain, esim jogurttia ja marjoja, En pääse töissä kuitenkaan välttämättä syömään juuri sopivalla hetkellä.

Huomenta kaikille!
Kahvi maistuu pahalle, onneksi ruoka kuitenkin maistuu ja ei oo pahoinvointia...VIELÄ..molemmilla siskoilla oli pahoinvointia, mutta otetaan se "ongelma" vastaan sitten jos ja kun tulee!:)
Minä olen jo kauan syönyt MINISUN multivitamin Mamaa, sairaanhoitaja sisko kehotti minua aloittamaan jo yrityksen aikana. Huomenna soitetaan sairaalaan, toivottavasti sitten olisi vähän viisaampi lähitulevaisuuden suhteen..
Lähetin tänään äidille kuvaviestin plussatestistä, ja toivotin terveisiä tulevalta lapsenlapselta, tuntuu ihanalta!!:love7 jouluna varmaan voisi kertoa muille sukulaisille, jos on päässyt ultraan ennen sitä..:greet008

Ai niin yks juttu vielä: onko muilla esiintynyt hikoilua? tuntuu että kainalohiestä on tullut nyt "mun juttu", onneks ei sentään haise!!:eek:

Satsuma83, onnea plussauksesta!
Särkylääkkeistä sen verran, että mulle kätilö sanoi että ensimmäisellä kolmanneksella voi vielä ottaa Buranaa, mutta mieluummin siis Panadolia raskauden aikana. Itselläni on migreeni niin migreenilääkkeitä en saa käyttää enää ollenkaan, siksi mulle kätilö sanoi että normi päänsärkyyn ota Panadolia, ja migreenipäänsärkyyn Buranaa.

Mä olen viettänyt lähes koko viime yön vessassa. En oikein tiedä mikä on, ei ainakaan mikään mahatauti. Mutta vatsaa kivisteli ja muljoi lähes koko yön, ja koko ajan oli sellainen olo että nyt lentää laatta. Lisäksi vatsa oli siis löysällä. Mutta en kuitenkaan oksentanut, lähinnä oli vaan siis kamalan huono olo ja mahaan sattui. Mun oli kylmä mutta olin silti aivan hiessä.

Nyt olo suurin piirtein normalisoitunut, tosin aamukahvia en pystynyt juomaan.

Takaisin