Huolet / pelot

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja iskallt
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tää pelko keskenmenosta ei lähde millään pois. Jokapäivä se käy jossain vaiheessa mielessä että entäjos siellä onkin vain tyhjää ja ultraan on varmasti vielä melkee kuukausi aikaa nii tuskallista odottaa
 
Ymmärrän ton huolen keskenmenosta paremmin kun hyvin. Ite kävin naistenpolilla jo toista kertaa veren vuodon takia. Alkio oli onneksi edelleen elossa, mutta kohdusta vuotaa verta (jotain hematooman näköistä siellä oli).. Tää on niin pelottavaa ja stressaavaa. Perjantaina uudestaan ultraan.. Sinne on ikuisuus ja pelkään että verenvuoto yltyy ja tää menee kesken.
 
Täällä tänään jotenkin tosi huolestunut olo. Mitään syytä ei olis olla huolestunut, kun mitään kipuja eikä vuotoja ole. Jotenkin on vaan pelokas olo ja käyn jo läpi, miten toivun jos esim. nt-ultrassa sikiö onkin kuollut. Hajoaa pää jo pelkästä ajatuksesta. Yksi varhainen keskenmeno on jo takana, siitä kai tämä pelko johtuu. Noh, onneksi näitä päiviä ei viikossa montaa ole kun pelottaa. Huomenna menen neuvolaan ja kokeillaan jos sydänäänet kuuluis. Jos ei kuulu, tiedän että hermostun, vaikka tiedän hyvin myös sen, ettei ne aina tässä vaiheessa vielä edes kuulu. Blääääää. :( nyt 10+4
voi tätä ihmismieltä..
 
Argh!! Kävin suihkussa tänään ja kuivatessa pyyhe ihan veressä...hirmuinen säikähdys, kunnes tajusin raapaisseeni itseäni :D
 
Minä söin äsken mandariinia ja ku olin syöny puolet, ni huomasin toisessa puolikkaassa mustia täpliä (hometta). Mitähän siitä nyt seuraa...? :(
 
Joo, google on ihan hirveen hyvä keino saada itsensä ahdistuneeksi mm oireista, oireiden puutteesta, hormoniarvoista ja kaikesta. Kannattaa muistaa, että noilla palstoilla joissa keskenmenoista ym puhutaan on roimasti yliedustettuina ne, joille on jotain sellaista sattunut sekä ne jotka on aktiivisesti asiasta huolissaan.

Oon kyllä toki itekkin sortunut samaan, mutta päätin lopettaa kaiken googlailun kun alkoi vaan ahdistaa.
 
Mua alkaa huolettaa tää oireiden väheneminen :arghh: pahoinvointia ei enää oo juuri ollenkaa, välillä etova olo.

Yritin eilen taas kuunnella kotidopplerilla enkä saanu kuuluviin yhtä nopeeta jumputusta kun viimeks, ni nyt pelottaa ettei kaikki oo kunnossa.
Ultraankin vielä kaks pitkää viikkoa! :meh:
Kai täytyy vaan toivoa et kaikki olis hyvin.
 
Älkää huoliko. Oireita tulee ja menee. Itsehän olen oireeton,ainoa mikä ajoi tekemään testin oli kamala väsymys.. luulin johtuvan töistä mutta en muutakaan ostettavaa kaupungilta löytänyt ostin testin huvinvuoksi. Testasin rv 7+4 :) :)
 
Meritähti90, eikö sulla ala jo niitä viikkoja olla sen verran kasassa, että ne oireet sais muutenkin jo alkaa helpottaa? Pahin piikki hormoneissa tais olla keskimääräsesti 7-9 viikolla, jonka jälkeen pitäisi alkaa laskea ja olo hiljalleen helpottua. Mulla olo hieman parani viikon 8 jälkeen, mutta ei niin paljon, että tässä pystyisi mitään tekemään :D On sentään jo jotain, kun vähän parantunut.
 
Meritähti, kyllähän nuo oireet toista kolmannesta kohden pitäisikin alkaa helpottaa. Älä huolehdi, eiköhän siellä pikkuisella ole kaikki hyvin :)
 
Joo nyt on 10+3 eli kai se vois olla normaalia et oireet vähenee...
eikä tietenkää pitäis raskauksia vertailla vaan olla iloinen jos nyt pääsee helpommalla kun viimeks, mut sillon ku oksenti rv 7-20 ei tarvinnu miettiä onkoha masussa elämää:grin toisaalta oli kyllä ihan kamalaa.
Ehkä pitää unohtaa tämmöset jutut mihin ite ei voi vaikuttaa ja keskittyä nauttimaan masuasukista ja keväästä!
 
Mua huolettaa kun en oo saanut sydänääniä kuuluviin vaikka tänään on jo 10+4. :confused: vaikka tosiaan ei tiiä vaikka olis edessä istukka ja vaikka kaikki voi olla silti ihan hyvin vaikkei vielä kuulu. Silti se huolettaa :shy:
 
Mulla on ollu toistaiseksi aika erilainen raskaus ekaan verrattuna, enemmän huonoa oloa ja vähemmän mielitekoja. Kyllähän sitä väkisin aina vertaa ekaan raskauteen, vaikkei pitäis. Ihmettelin sitäkin kun esikoisesta kävin rv5+6 ultrassa ja silloin oli 5mm pitkä alkio, nyt tämä pipana 4mm pitkä rv 6+2 ultrassa... voiko ne vaihdella noin vai eikö esikoisen kohdalla gyne osannut katsoa oikeita viikkoja sitten koon mukaan...
 
Mua huolettaa kun en oo saanut sydänääniä kuuluviin vaikka tänään on jo 10+4. :confused: vaikka tosiaan ei tiiä vaikka olis edessä istukka ja vaikka kaikki voi olla silti ihan hyvin vaikkei vielä kuulu. Silti se huolettaa :shy:

Mä sain vissii viikko sit ihan selkeen sykkeen kuulumaan ja nyt en enää sitä löydä. Kuuluu viuh viuh ja tasainen jumputus mut mun mielestä se ei oo tarpeeks nopee ollakseen vauvan syke.
Mut eikös kotidopplereita suositella käytettäväks vasta paljon myöhemmin? :)
Eli ehkä meiän molempien huolet on turhia ja ollaan vaan liian ajoissa liikenteessä :wink
 
Mä sain vissii viikko sit ihan selkeen sykkeen kuulumaan ja nyt en enää sitä löydä. Kuuluu viuh viuh ja tasainen jumputus mut mun mielestä se ei oo tarpeeks nopee ollakseen vauvan syke.
Mut eikös kotidopplereita suositella käytettäväks vasta paljon myöhemmin? :)
Eli ehkä meiän molempien huolet on turhia ja ollaan vaan liian ajoissa liikenteessä :wink

Sillä vauvallakin on vielä niin paljon tilaa siellä,että jos on siirtynyt kauemmaksi niin eihän sitä sitten enää kuule.

Ehkä me ollaan liian ajoissa liikenteessä ja vaan hermoillaan turhaan :shy: Raastavaa odotella seuraavaa ultraaa!! :cool:
 
Mulla on ollu toistaiseksi aika erilainen raskaus ekaan verrattuna, enemmän huonoa oloa ja vähemmän mielitekoja. Kyllähän sitä väkisin aina vertaa ekaan raskauteen, vaikkei pitäis. Ihmettelin sitäkin kun esikoisesta kävin rv5+6 ultrassa ja silloin oli 5mm pitkä alkio, nyt tämä pipana 4mm pitkä rv 6+2 ultrassa... voiko ne vaihdella noin vai eikö esikoisen kohdalla gyne osannut katsoa oikeita viikkoja sitten koon mukaan...

Vau.fi:ssä on nuo arvioidut koot joka viikolla. 6+0-6+6 koko on 4-8mm. Mitä myöskin lukenut, niin mittaaminen noin pienestä on vaikeaa ja millimetreillä voi periaatteessa heittää.. molemmissa sun raskauksissa koko näyttäis menevän tuohon 6+- viikon viitearvoihin..!
 
Meritähti ja pookkana, älkää huoliko dopplerista. Itsekin sain äänet kuuluviin jo olikohan 8+6 tms, eilen (10+2) kuuntelin uudelleen ja en löytäny mitään. Tsemppasin olemaan panikoimatta sillä että ehkä oli vaan tosi hyvää tuuria että kuulin tuolloin yli viikko sitten, eihän nyt näilläkään viikoilla välttämättä kuulu mitään kun sikiö pääsee niin piiloon vielä. Ja nyt aamulla kokeilin uudestaan niin kuuluikin heti se jumpsutus :) Nyt en aio hetkeen kuunnella...
 
Huh, mäki sain taas kuulumaan!
Oli eri puolella kun viimeks, joten sai hakea pidempään. Mut tasainen nopea syke löytyi kun jaksoi etsiä:joyful:
Nyt mäki annan ton dopplerin odotella enkä huolestuta itteeni enää.
 
Minäki oon kuunnellu kotidopplerilla enkä oo saanu mitään vielä kuuluviin. Eilen olin jo löytävinäni, kunnes tajusin, että se olikin mun oma syke joka jyskytti hulluna kun niin jännitin. :D:D:D Nyt 10+5
Nyt odottelen tässä neuvolan aulassa. Kiltti neuvolantäti sanoi, että voi yrittää myös kuunnella. :)
 
Takaisin
Top