Huolet / pelot

Ihanaa hippunen että kaikki hyvin. Mulla tekis mieli kans mennä tarkistaan mut en tiedä lähteekö ne ultaan neuvolassa tai päivystyksessä jos ei vakavampi tilanne.. enkä haluais taas maksaa yksityiselle.
 
Täällä ultrataan neukussa kyllä jos on huolta kun ultra kone löytyy talosta :) Sanoikin että jos huolettaa ,jatkossa soitto/sähköposti ja katsotaan :)

Se lima klöntti pelästytti kyllä ja riekaleet.
 
Soitin neuvolaan. Eivät olleet huolissaan. Niillä kuulemma kuunneltas vaan sydänääniä joita ei vielä näillä viikoilla välttis kuuluis. Sanoi että akuuttipäivystykseen mennä jos huolettaa mutta sanoi ettei oikeestaan tarvis. Mietin että alkaakohan ne sielläkään ultraamaan.
 
Jahas. Taas vuotaa ruskeaa aamusta. Jotenkin aina yön aikana kaikki vuoto varmaan pakkautunut tuonne sisälle ja sit aamulla vuotaa ulos. Huoh. Ärsyttää kun aina kun aattelee että jes nyt loppu vuoto niin alkaakin viikon päästä uusiksi. Näin vielä unta keskenmenosta!

Mulla kans useina aamuina vuotaa oranssihtavaa... :sad001 ja aamuyöstä keskenmenounet on melkein jokaöinen juttu. Aika synkkä tapa aloittaa päivä.
 
Soitin neuvolaan. Eivät olleet huolissaan. Niillä kuulemma kuunneltas vaan sydänääniä joita ei vielä näillä viikoilla välttis kuuluis. Sanoi että akuuttipäivystykseen mennä jos huolettaa mutta sanoi ettei oikeestaan tarvis. Mietin että alkaakohan ne sielläkään ultraamaan.



Eilen soitin ja sanoi ettei ota kun viikkoja vähän ja tylysti käski seurata kotona ,luonta hoitaa jos hoitaa.. tosi kiva vastaus [emoji15] argh!
 
Mulla viikot 8+4 ei mitään tietoa miten istukka porautuu. Tällä viikolla vois kaiketi ruskuaispussi surkastua ja keltarauhasesta en ole varma milloin se surkastuu.. ja voikohan nämä ees aiheuttaa vuotoja? Tosiaan mayday ihan kauhee tapa aloittaa päivä huomaamalla vuotoa. Oon itkeny niin paljon tänä aamuna kun pelottaa vaikka ennenkin on vuotoa ollut. Nyt olin vaan jo aatellu että ne olis loppuneet kokonaan.
 
Mulla viikot 8+4 ei mitään tietoa miten istukka porautuu. Tällä viikolla vois kaiketi ruskuaispussi surkastua ja keltarauhasesta en ole varma milloin se surkastuu.. ja voikohan nämä ees aiheuttaa vuotoja? Tosiaan mayday ihan kauhee tapa aloittaa päivä huomaamalla vuotoa. Oon itkeny niin paljon tänä aamuna kun pelottaa vaikka ennenkin on vuotoa ollut. Nyt olin vaan jo aatellu että ne olis loppuneet kokonaan.

Mulla on nyt just sama ultran mukaan 8+4/8+5.. eli juuri nyt istukka porautuu :)
 
Mitä se siis tarkoittaa se istukan porautuminen? :D
 
Luulin että se istukka muodostuis jo ihan alussa ja olis kokoajan kiinnittynyt. Vai tiukentaakohan se sitten otetta entisestään :D
 
Ihanaa ettei Hippunen ollut si kuitenkaa keskenmeno!

Tosta veriryhmästä...mä oon kans negatiivinen mut ykskään mun lapsista ei oo...edellinen raskaus oli ensimmäinen,jossa sikiön veriryhmä selvitettiin jo raskausaikana... Verikokeissa jossa vasta-aineita katotaan täytyy käydä 2-3 kertaa raskausaikana... Mulla niis ei o koskaan ollu mtn hälyttävää,eikä oo muuten veriryhmä vaikuttanut mihinkään... Mut jos esim saa keskenmenon niin sen jälkeenki on hyvä käydä se piikki ottamas,koska se auttaa aina siinä seuraavassa raskaudessa...näin ainakin mulle sanottiin ja mun kohdalla toimittiin kun kerran sain keskenmenon...
 
Luulin että se istukka muodostuis jo ihan alussa ja olis kokoajan kiinnittynyt. Vai tiukentaakohan se sitten otetta entisestään :D

Kyllä se on mukana kokoajan mutta kehittyy raskauden edetessä. Rv 12 muistaakseni se on viimeistään täysin valmis. Tällöin helpottaa viimeistään myös pahoinvointi ym kun hormonit ei enää kierrä meidän elimistön kautta vaan istukka hoitaa homman ja tuottaa hormoonit itse. Ja tuolloin meidän elimistö pääsee vähemmällä. Näin niin kuin maalaispäällä selostettuna :D
 
Mulla sanoi lääkäri, että istukka toimii jo aika täysillä rv 12, mutta kokoa kasvaa ja voi vähän "liikkua", eli reunat saattaa pikkasen siirtyillä. Etenkin jos on kohdun suun kohdilla, niin voi siitä hiukan vetäytyä.
 
No juuustjoooo, nyt alko pelottaa et onko kaikki hyvin, kun oon viikoilta 5 lopusta lähtien kärsinyt kamalaa pahoinvointia ja nyt ei oo mtn. Paitsi, aamuisin lentää edelleen laatta vähintään sen kaksi kertaa. Tiedän et oireet saattaa hävitä jo, mut silti tuol pääkopassa vähän kutittaa et onko kaikki sittenkään kunnos. Toivotaan et on. Nt-ultrakin vasta 5.6
 
Rita, meillä on samana päivänä ultra :) Minullakin on nyt se kummallinen etova olo poistunut lähes kokonaan. En tiedä syönkö liian vähän vai onki liian pitkät ateriavälit, mistä tuo olo olisi johtunut. Edelleen kyllä iltaa kohden tulee aavistuksen huono olo, mutta päivät alkaa olla normaaleja.
 
Täälläkin pahin pahoinvointi helpottanut, mulla nt-ultra 7.6. Sain tänään kotidopplerilla sydänäänet kuulumaan ja nyt suostun uskomaan, että oireet oikeasti voivat helpottaa. Mullakin pahoinvointi on ollut todella voimakasta ja siksikin pelotti kun ollut 3pv jo suhteellisen hyvä olo (toivotaan että pysyykin hyvänä).
No pointtini oli ehkä se, että kyllä ne oireet voi lievittyä ja kaikki olla kunnossa. Oisko sulla Rita29 mahollisuutta päästä esim. neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä niin saisit mielenrauhan:)
 
Se on tosi yksilöllistä miten pahoinvointi edistyy. Sitä ei edes kunnolla tiedetä mikä saa odottajan voimaan pahoin ja miten se homma toimii. Tällä hetkellä monet ajattelee, että just ne hormoonit tekis sen olon, mutta se on kai vain sivistynyt veikkaus. Hormoonitasot on myös tosi yksilölliset :)

Mulle on tullut jostain flunssa. Todella todella ärsyttävää. Vaikka en ole edes niin kipeä, niin ei kyllä jaksa mitään :sad001 Toivottavasti tuo taaperokin ei sairastu. Se olisi ihan helvettiä olla päivät itse kipeenä kahdestaan tuon kanssa silleen, että saa vielä rauhotella ja hoitaa tuota taaperoa flunssasta. :confused: Ihana mies tuli tänään aikaisemmin töistä hoitamaan taaperoa, että sain nukuttua päikkärit ja levätty. Huomenna hänellä on niin tärkeää menoa, ettei pysty olla kotona ylimääräistä. :sad001
 
Hei, onko kellään mitään kokemusta röntgensäteilyn vaikutuksesta sikiöön?
Kun mulle kävi niin, että päästä otettiin kahtena peräkkäisenä päivänä kuvia röntgenissä otsaontelotulehduksen takia, mutta en silloin vielä tajunnut olleeni raskaana. Kuvaukset on osunut 5+0 ja 5+1 ja nyt välillä mietityttää että onko säteilystä voinut aiheutua jotain vaurioita. Toisaalta luulisi että jos jotain vakavaa vauriota on päässyt syntymään niin menisin kesken ennen rv12.
Yritin aiheesta googlailla, mutta en päässyt varmaan lopputulokseen säteilymäärästä.
Neuvolastakin oltiin kyllä sitä mieltä, että kohtuun kohdistuva säteilymäärä olisi niin pientä ettei todennäköisesti mitään vakavaa ole aiheuttanut. Ja luulisi jo ekassa ultrassa jotain näkyvän jos on näkyäkseen.
Nyt viikkoja 11+5 ja perjantai aamuna jo ultra.
 
Hei, onko kellään mitään kokemusta röntgensäteilyn vaikutuksesta sikiöön?
Kun mulle kävi niin, että päästä otettiin kahtena peräkkäisenä päivänä kuvia röntgenissä otsaontelotulehduksen takia, mutta en silloin vielä tajunnut olleeni raskaana. Kuvaukset on osunut 5+0 ja 5+1 ja nyt välillä mietityttää että onko säteilystä voinut aiheutua jotain vaurioita. Toisaalta luulisi että jos jotain vakavaa vauriota on päässyt syntymään niin menisin kesken ennen rv12.
Yritin aiheesta googlailla, mutta en päässyt varmaan lopputulokseen säteilymäärästä.
Neuvolastakin oltiin kyllä sitä mieltä, että kohtuun kohdistuva säteilymäärä olisi niin pientä ettei todennäköisesti mitään vakavaa ole aiheuttanut. Ja luulisi jo ekassa ultrassa jotain näkyvän jos on näkyäkseen.
Nyt viikkoja 11+5 ja perjantai aamuna jo ultra.

Säteilymäärä vauvalle on ihan minimaalinen. Tietty jos tietää olevansa raskaana, niin vatsan päälle laitetaan kunnon lyijypeitteet ja lääkäri arvioi erikseen onko kuvaaminen oikeasti tarpeellista. Olen kyllä monen kuullut olleen kuvattavan vaikka lääkärit ja hoitajat ovat tienneet raskaudesta. Että ei ole niin kovin vaarallista sikiölle. Nykyään kuulemma just kuvataan aika pikkusilla tehoilla, vain täsmä alueita ja kunnon suojauksilla. On tarkempaa hommaa kuin joskus aikoinaan ja sen myötä myös turvallisempaa :)
 
Takaisin
Top