Huolet / pelot

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja iskallt
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos pookkana, tuntuu paremmalta kun saa oikeasti vastauksia, kun neuvolastakin vastaus oli vähän epämääräinen. Ei varmaan neuvolatäti oikeen tiennyt asiasta tarkemmin niin antoi vähän ympäripyöeeän vastauksen, vaikka totesikin ettei kai se mitään ole tehnyt. Kun sitten taas röntgenhoitaja sanoi että aina voi tulla jotain, kun asiasta kyselin siinäkohtaa kun piti ottaa vielä uudet kuvat. Tällöin olin jo melko varma raskaudesta ja uusia kuvia ei koettu niin pakollisiksi että ne jätettiin sitten ottamatta. Jäi ristiriitaiset tunnelmat kun koitin arpoa näistä että pitääkö olla erityisen huolissaan vai eikö pidä.
 
Pitikin mennä katsomaan verikokeiden tulokset ja googlettelemaan, nyt meni yöunet ja tuli kamala ahdistus :sad010
 
Mäki kävin eilen kattomassa sen arvon, mulla oli yli 500 mut niinkun todettu eihän se mitään välttämättä kerro
 
Mäki kävin eilen kattomassa sen arvon, mulla oli yli 500 mut niinkun todettu eihän se mitään välttämättä kerro
Ei kai, mutta verraton ystävä google ei osannut antaa ainoatakaan hyvää kertomusta... Jonottelen juuri puhelimessa neuvolaan, että voin kysyä asiasta. Koko yö meni itkiessä ja koiranunta nukkuessa.
 
Mulla oli molemmat arvot mielestäni aika pienet, mutta riskiluvut oli silti ihan olemattomat. :)
 
Enpä tullut hullua hurskaammaksi. Neuvolassa ei edes näkynyt ne testitulokset ja jotain ympäripyöreitä vastauksia antoi. Miten tässä viikon selviää nt-ultraan?!
 
Mäku oon tällänen stressi ihminen ni en oo menny kattoo niit verikoe tuloksii :p ja täällä niin moni on jo sanonu et niistä ei voi mitään päätellä ku on kuulemma niin yksilöllistä :) ainoo mikä kiinnostas ni et otetiikse toksoplasma vai ei ja et mikä tulos.. ens viikol toka neuvola käynti ni siel sit selvii :)
 
Mulla oli kans mielenkiintoiset tulokset. S-PAPPA oli yli 3000 ja se toinen 124. Ns. "Normithan" ois kuulemma 700 ja 70. Mullakin siis viittas kaksosraskauteen arvot, mutta ei siellä asustele kuin yksi eikä niskaturvotustakaan ollut.

Eipä noita yksittäisiä verikoearvoja kannata googletella. Ne lasketaan sitten riskiluvuiksi. Ihan hulluna on heittoa ihmisillä noissa!
 
No nyt oli yllätys! Eilen oli nt-ultra ja verikokeet pariviikkoo sit. Tänää tuliki jo netpostiin hussilta kirje joka tulee myös paperisena kotiin. Downin syndroman eli trisomia 21 koe on normaali eikä lisääntynyttä riskiä ole todettu. Ei aiheuta jatkotutkimuksia. Ihanaa! :) (mut mites se edwardi syndrooma joka tutkitaa samal, tuleeko sitä oma kirje.)
 
Osaisko kukaan auttaa?

Mahakipuja ollut nyt parina päivänä, silleen ylempänä, niin kuin navan kohdalla sivulla.. tulee mieleen ihan perinteinen "mahakipu" mitä ollut lapsena..aikuisena en muista kärsineeni tällaisista.. vähän tulee mieleen että olisi suolistojuttu, mutta voiko olla noin ylhäällä?

Sitten oli äsken sellasta että menossa pissalle ja alavatsaa kivistää oikein kunnolla sieltä jostain virtsarakon tai kohdun suunnalta että oikein sattuu.. helpottaa kun on pissannut.. voiko vielä näillä viikoilla johtua että kohtu painaa rakkoa?!

13+5 menossa.

Huolestuttaa noi, pitääkö mennä lääkäriin vai onko jotain perusoireita?
:wideyed:
 
Kohtu painaa rakkoa. Ja älkää naiset päästäkö rakkoa liian täyteen, voi aiheuttaa supistelua jo aikasinkin :) Kohdussa ja virtsarakossa on samankaltaista lihaskudosta ja rakon liika täyttyminen käskee kehoa tyhjentämään joten voi aiheuttaa supistelua. Helpottaa kyllä heti kun on käynyt pissalla.

Se mahakipu voi hyvinkin liittyä suolistoon. Kohtu nousee koko ajan kasvaessa ja työtää suolistoa ja muita sisäelimiä ylöspäin. Myös pieru voi jäädä jumiin ja aiheuttaa yllättävänkin kivuliaita tuntemuksia. Kannattaa kokeilla vatsan hetkutusta "napatasseilua" ja kevyttä mahan hierontaa myötäpäivään.
 
Navan kohdalla voi alkaa kipuilu tuntua myös siksi että pikkuhiljaa alkaa vatsalihakset erkanemaan toisistaan.
 
Kiitos vastauksista! :Heartpink
Ei siis ehkä kannata panikoitua ihan megana?!
Vatsa on kyl eläny viime ajat omaa elämäänsä, esim närästystä on ollut paljonkin..

Nytkö ne vatsalihakset sit jo erkautuu..kääks :wideyed:
 
Mulla on muutenki yleensä tosi paljo ilmaa vatsassa ja nyt raskauden aikana se sattuu tuplasti enemmän, pitää vaa kestää. Ja paukutella.
 
Niin on yksilöllisiä, mutta todella matalat arvot viittaa vahvasti siihen, että jotain on pielessä...[/QUOTE]

Mutta en mä ees tietäis mitkä on ne matalat ja mitkä korkeet :s siis et mihi verrata. Vai onks google täynnä lukuja.. iha hyvä että en tutkinu niitä :)
 
Noissa arvoissa voi olla näköjään tosi isoja eroja:eek:
Oon iloinen, et oon hillinny itteni enkä oo menny kattomaan lukuja. Luotan vaa siihen, kun kirjeessä sanottiin kaiken olevan ookoo. Toki ei sekään 100% varmaa ole :)
 
Mulla oli kuopuksesta toi s-pappa 200, matalalta kuulostaa nyt aateltuna mut terve lapsi syntyi. Mutta joo, näitä ei kyllä pitäis yhtään ajatella eikä katsoa alkuunkaan.
 
Takaisin
Top