Huolet / pelot

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja iskallt
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kävin neuvolassa eilen eikä siis katsottu eikä kuunneltu, olisi pitänyt se arvata. Eka ultra vasta viiden viikon päästä. Tänään 7+3, eli silloin taitaa olla 12+1-2... Inhottaa kun ei tiedä onko täällä edes kukaan ja missä kunnossa :(
 
Menehän Lady19 ihmeessä varhaisultraan jos yhtään löytyy ylimääräistä rahhaa. En olis mitenkään kestänyt tähän asti ilman siellä käyntiä. Helpotti kovasti kun näki sykkeen ja että tyyppi oli oikeassa paikassa. :) Se ja sama, paljonko meni rahaa kunhan mieli keveni.
 
Menehän Lady19 ihmeessä varhaisultraan jos yhtään löytyy ylimääräistä rahhaa. En olis mitenkään kestänyt tähän asti ilman siellä käyntiä. Helpotti kovasti kun näki sykkeen ja että tyyppi oli oikeassa paikassa. :) Se ja sama, paljonko meni rahaa kunhan mieli keveni.

Komppaan Maikkista! :) mun mielestä loppujen lopuks n. 100€ on pieni hinta siitä (hetkellisestä) mielenrauhasta jonka varhaisultrasta saa :)
Tietää ainakin, onko masussa mitään ja onko oikeassa paikassa.
Mulle ainakin ultrassa sanottiin, että ei näy ollenkaan vuotoja ja kaikki näyttää niin mallikkaalta, että keskenmenon riski on erittäin pieni. Rauhoitti mieltä mukavasti + onhan se ihana saada "pavusta" pari kuvaa:grin

Jos Helsingin tai Lahden seudulla asuu, niin Perhe Arte on halpa paikka.
Oulun seudulla myös tais olla joku suosittu ja edullinen paikka!
 
Joo täällä Oulussa on Meri-Oulun äitiysneuvola, jossa maksaa kaikki ultrat 60e. Ite kävin Gynekossa, siellä jäi Kelan korvauksen jälkeen hinnaksi 128e. Riippuu lääkäristä ja sen palkkiosta.
 
Itsekin oon kokeillut jo muutaman kerran doppleria, mutten oo saanut sydänääniä kuulumaan. Keskeltä alavatsaa sain kuulumaan viuh viuh äänen, voiko se olla istukka? Viikot kuitenkin "vasta" 9+2.
 
Itsekin oon kokeillut jo muutaman kerran doppleria, mutten oo saanut sydänääniä kuulumaan. Keskeltä alavatsaa sain kuulumaan viuh viuh äänen, voiko se olla istukka? Viikot kuitenkin "vasta" 9+2.

Mä oon ymmärtäny et viuh viuh on istukka :)
Sydänäänet sain ekan kerran kuulumaan 9+4 ja tänään 10+3. Ihan alhaalta, karvoituksen tasolta. Ekalla kerralla oli ihan vasemmassa reunassa, tänään oikealla alhaalla mut lähempänä keskiosaa.
Eli aika paljon saa etsiä, et näillä viikoilla löytää :) ja tosi alhaalta!
Mut sit ku sen löytää niin ei voi erehtyä, on niin nopee syke!
 
Juu tosi alhaalta sain kuulumaan viuh viuh äänen. :) Tarvis vaan malttaa odottaa kuuntelemisen kanssa, ettei ala stressata.
 
Pulla, varmasti säikäyttää tuommoinen mut ihan loistavaa, että noin nopeesti pääsit tarkastamaan tilanteen! :) ja mikä parasta, että kaikki oli hyvin!
 
Tänään tuli vuosi pienen pojan kuolemasta(syntyi viikolla 29).
Tämä uusi raskaus stressaa aikalailla ja sitä vain toivoi eträ kaikki menee hyvin. Postissa oli tullut niin monta aikaa äitiyspolin seurantaan ja lisä ultriin että se ainakin vähän vie stressiä pois[emoji5]
 
Tänään tuli vuosi pienen pojan kuolemasta(syntyi viikolla 29).
Tämä uusi raskaus stressaa aikalailla ja sitä vain toivoi eträ kaikki menee hyvin. Postissa oli tullut niin monta aikaa äitiyspolin seurantaan ja lisä ultriin että se ainakin vähän vie stressiä pois[emoji5]

Osannotot <3 Paljon onnea raskauteesi <3 Toivotaan parasta ja että stressi pikkuhiljaa jäisi hieman taka-alalle vaikkakin varmasti aina kummittelee mielessä.
 
Hui. Aamulla pyyhkiessä todella hentoa vaaleanpunaista jäi paperiin. Pikkuhousunsuojaan jäänyt nyt pieni vaaleanpunainen tahra... koitan soitella tänään ja aikaistaa mun ultraa! Nyt 6+4
 
Tsemppiä Naurava Kulkuri tähän raskauteen! Varmasti ollut ihan kamala kokemus.

Koitetaan kaikki muistaa ettei kannata murehtia etukäteen kaikkia mahdollisia riskejä mitä raskaudessa voi olla ja tulla. :)

Diann, toivottavasti vaan vaaratonta vuotoa mutta hyvähän se on käydä tarkistamassa.

Mulla sanottiin viikko sitten ultrassa että mulla on kohdussa (lähellä kohdunkaulaa) jotain nestettä, luultavasti verta, mikä todennäköisesti jossain vaiheessa vuotaa tuhruna ulos. Mutta ei ole tullut tippaakaan punertavaa... jäi kysymättä gyneltä että mitä sitten jos se ei vuoda sieltä pois?
 
Pulla2017: Mulla on ollut samanlaista kaks kertaa tässä parin viikon sisällä. Mulle sanottiin ekan kerran että Lugesteronit voi aiheuttaa tollaista vuotoa (mullakin luget käytössä), ja toisella kerralla löytyi sitten mahdollinen hematooma. Se veren näkeminen sai kyllä totaalisen paniikin aikaan. Onneksi sinä ja minä ollaan kumpikin päästy pian tutkimukseen..

Mulla on huomenna varsinainen varhaisultra, kyllä jännittää ihan hirveesti että onko kaikki hyvin edelleen. Ja näkyykö vielä hematoomaa.. Vuoto loppui kyllä siihen päivään kun alkoikin. Jouduitko Pulla2017 sairaslomalle? Mä jouduin viikoksi ja sanottiin ettei saa kantaa/nostaa mitään painavaa, lähinnä kuulemma kannattaa katsella televisiota :D
 
Voisiko Diann olla limakalvoilta vuotoa? Mulla oli esikoisen aikaan aina seksin jälkeen tollasta vaaleenpunaista vuotoa kun oli limakalvot niin kuivat. Toivotaan että on vaaratonta tuo sinulla.
 
Hui. Aamulla pyyhkiessä todella hentoa vaaleanpunaista jäi paperiin. Pikkuhousunsuojaan jäänyt nyt pieni vaaleanpunainen tahra... koitan soitella tänään ja aikaistaa mun ultraa! Nyt 6+4

Mulla oli tota viikolla 5+ ja rusehtavaa viikolla 6+. Lääkäri sanoi olevan limakalvoilta/kohdun limakalvolta.. mitä näitä nyt on... eniveis, ihan vaaratonta. Sen jälkeen ei oo ollut!
 
Mä sain ajan gynekoon 9:20. On pakko saada varmuus. Vessakäynnillä tuli pönttöön vähän enemmän punaruskeaa mut pari tippaa vaan. Nyt ei taas ole housuun vuotanut. Ens ke ois ollu ultra mutta en halua koko viikonloppua olla epätietoisena.
 
Mä sain ajan gynekoon 9:20. On pakko saada varmuus. Vessakäynnillä tuli pönttöön vähän enemmän punaruskeaa mut pari tippaa vaan. Nyt ei taas ole housuun vuotanut. Ens ke ois ollu ultra mutta en halua koko viikonloppua olla epätietoisena.

Tsemppiä! Hyvät todennäköisyydet että ihan harmitonta! Mullakin oli veristä vuotoa ja varhaisultrassa kaikki ok. Sehän säikäyttää silti. Olin itse ihan varma että kesken menee kun kouristi kovaa vatsasta ja tuli ihan pari teelusikallista sitä verta eikä vaan pientä tuhrua. Onneksi se sitten loppu ja osottautu harmittomaksi. Oliko että jopa joka neljännellä on harmitonta veristä vuotoa alkuraskaudessa ja vain noin yksi kymmenestä raskaudesta menee kesken (ja suuri osa näistä on niin varhaisia, ettei nainen vielä edes tiedä olevansa raskaana).
 
Takaisin
Top