Huolet, murheet ja kaikki se epävarmuus...

Mymmis: Toivottavasti kaikki on hyvin ja huolehdit turhaan. <3

Vuononvaltiatar: Voi keskustelupalstojen keskenmeno ketjut... Mä olen alkanut pelkäämään kamalasti lääkkeellistä tyhjennystä, jota kai yleensä suositellaan. Pysyhän poissa niiltä palstoilta ja nauti raskaudestasi!

Huomenna on kontrolliultra, mutta lähinnä olen siis huolissani siitä, mitä tapahtuu ultran jälkeen.
 
vatukka paljon tsemppejä huomiselle! <3 Itse jostain syystä kanssa kammoan tuota lääkkeellisetä tyhjennystä. Siksi valitsin viime keskenmenon tullen kaavinnan, kun minun annettiin päättää. Tosin jos he olisivat sanoneet, että kaavinta voi vaikuttaa negatiivisesti seuraavan raskauden alkuun, olisin ehkää valinnut toisin... Parille tutulleni on lääkäri noin kertonut...
 
Heti ekaksi pahoittelut kaikille joille on huonoja uutisia tullut ja tsemppiä jokaiselle!!

Mulla edellisessä raskaudessa päivää vaille 12viikkoa valahti veret housuun ja sitä ei ollut vähän... kiiruhdin vessaan ja sitä tuli lisää, kirkasta verta.  Säikähdettiin miehen kans ihan perseettömästi ja itkuhan siinä tietysti tuli. Muuta ajatusta ei ollut kuin keskenmeno. Soitettiin äitipolille jossa sanoivat että asialle ei voi näillä viikoilla mitään jos kesken menee ja käskivät tulla heti jos tulee kipuja. Kipuja ei tullut. Aamulla soitin neuvolaan ja sanoivat että saa tulla vaikka heti sinne ultrattavaksi. Ei muutaku muut lapset hoitoon ja kouluun ja menoksi. Iloksemme voin kertoa että sielä oli touhukas vauva paikallaan ja sydän sykki <3 Tämän siis halusin kertoa teille vuotaville tsempiksi ja syy omaan vuotooni oli istukka joka oli kohdunsuun edessä. Poikamme on nyt jo 1v4kk :)

Keskenmenoista sen verran että kaverini äidillä oli seitsemän keskenmenoa ennenkuin sai kaverini joka meinasi syntyä ihan liian ajoissa, tulikin keskosena vaikka ei onneksi liian aikaisin. Kaverini äiti sai toisenkin lapsen ja tietääkseni ihan ilman keskenmenoja ja ihan täysiaikaisen vauvelin sai :) Että ehkäpä se onni muillakin kääntyy!
 
Viitonen kiitos tarinasi kertomisesta! Tuo tulisi mein kaikkien muistaa, ettei aina ole kyse keskenmenosta, vaikkakin se ylinnä mielessä saattaa ollakin :)
 
Taas pikapäivittelen nopeesti ja omanapailen :D sori...
Täällä siis sitä (edelleenki ruskeeta) tuhrua tulee lähinnä vähän paperiin pyyhittäessä kun käy pissalla....mitään kipuja tms. ei edelleenkään ole...välillä on ihan sellasta vaalenruskeeta ja välillä vähä tummempaa....ja tämähän sai alkunsa sen sunnuntain pupuilun jälkeen joten jotenki nyt vaan aattelen et se sai siellä liikkeelle jotain vanhaa verta tai limakalvoo. Tiedän kyllä että kaikki riskit myös on mut paskaaks tässä voi asialle yhtään mitään :D on kyl aika persiistä kun näköjään tää on tälläistä huolta alusta asti. Ens viikon pe sit selviää ar-ultrasta mitä siellä on ja toivottavasti kaikki on hyvin <3 muuten oireet on kyllä ennallaan eli kaikki mahdolliset löytyy :) sovittiin nyt et pupuilut jätetään ainakin ennen sitä ultraa ettei nyt mitään lisäharmia aiheuteta. Mies ihanan kannustava <3
Jessica
 
jessica3 harmi, että siellä on tuo tuhru edelleen läsnä :( Kumpa nyt vaan loppuisi. Mutta se on hyvä merkki, ettei oireet ole hävinneet minnekään :) Toivotaan kaiken olevan siellä hyvin! :)
 
Mun on nyt aika poistua täältä, ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno.

Toivon parempaa onnea teille kaikille, että pikkuiset pysyisivät matkassa!
 
Suuret pahoittelut vatukka, jaksamista asian käsittelyyn!! Toivotaan, että uusi raskaus alkaa pian, vaikka eihän se sama asia ole!! <3 Tosi surullista, kun kaikki pikkuiset ei jaksa loppuun asti! emoticon
 
Täytyy sanoa, että mielessä pyörii kaikenlaisia kauhuskenaarioita, kun tää olotila on niin karmea hela tiden. Että jos on molaraskaus tai monisikiöraskaus, että korkean hormoonipitoisuuden takia olisi kaamea olotila. Hope not, mutta sitä vaan aattelee... :(
 
Voih, olen pahoillani vatukka.. Jaksamisia ja uusi raskaus voi alkaa hyvinkin pian keskenmenon jälkeen, itselläni oli yhdet kk km jälkeen ja tässä ollaan rv 9+5. Luontohan nuo hoitaa itsekseen, mutta kamalaahan se on ja aika tuntuu menevän niiiin hitaasti..

Kävin eilen ultrassa, koska luulin itselläni juurikin keskeytynyttä keskenmenoa mutta siellä pienoinen heilui ja kääntyili kovinkin ja sydän löi kauniisti. Minulla edellinen keskenmeno kummittelee luultavasti koko raskauden ajan ja varsinkin alkuraskaus tuntuu niin pelottavalta. Mutta koitetaan elää rauhakseen ja iloita näistä :)
 
pahoittelut täältäkin vatukalle! :( mulla oli eilen gynekologi. ultras sitte ja kohdunsisänen raskaus oli, sekä kaikki tarvittava löyty. myös sydänäänet saatiin näkyviin.<3 täälä siis toistaseks kaikki hyvin ja ainakin vähän helpotti kin tietää et ei ainakaa oo tuulimuna tai kohdunulkonen kun on ollu niin kovia kipuja. kahteen kontrolliultraan määräs vielä ennen sitä 12vk, vähän se jäi mietityttään, että oliko siäl kuitenki jotain pieles, vai johtuko vaan noista edellisistä km:istä ja tuulimunasta.. no, nyt taas vaan odotellaan.>
 
vatukalle voimia ja tsemppiä, jos käyt vielä täällä nämä lukemassa. Uutta yritystä sitten vaan putkeen, kun saatte ajatukset ja omat fiilikset sille tolalle. Toi on niin kamala tapahtuma :( Jaksamista ja itke niin paljon kuin itkettää!
 
Tuossa aiemmin hätäilin niitä hcg-arvoja, olivat nyt nousseet 350:stä 7600:aan ja viikko tosiaan väliä. Lääkärin mukaan ok?
 
Minä ekassa raskaudessa kysyin noista hcg arvoista, niin labra sanoi, että seuraavana päivänä arvo on aina tuplaantunut. Muistaakseni mun arvo oli silloin 87000;)
Jostain netistä löysin silloin sellaisen taulukon, mikä pitäisi olla arvo missakin vaiheessa raskautta. Ja sehän riippuu sitten siitä, onko yksi vai monikkoraskaus.
 
voi että menee jännäksi. olen ollut passiivisena taustalla. silti sympatiani menevät niille jotka jo omansa ovat menettäneet. se on aivan kamalaa. itsellä on nyt juuri kriittisimmät ajat mitä tulee keskenmenoihin, aina näinäi päivinä mennyt kesken. tosin tälläkin hetkellä oireita on sen verran ettei km vielä ainakaan ole alkanut, hcg n täytyy sen verran korkealla olla vielä mutta jännäks menee. keskiviikkona pääsen yksityiselle ultraan! jos siellä olisikin kaikki hyvin, olisi se eka kerta nähdä sydämenlyönnit vaikka jo neljäs raskaus. ihan kiikun kaakun tämä... jännittää ihan vietävästi.
Mty tuossa hcg arvoja kyseli ja Serafiina tiesi taulukosta kertoa. laitan sen vielä tähän meille kaikille jos lääkäristä arvoja saatte:

aika hedelmöityksestä / aika viim. kuukautisista / HCG:n määrä mIU/ml
     1 viikkoa /      3 viikkoa /      0-5
      2 viikkoa /      4 viikkoa /      3-426
     3 viikkoa /      5 viikkoa /      18-7340
     4 viikkoa /      6 viikkoa  /      1080 - 56500
     5-6 viikkoa /      7-8 viikkoa /      7650 - 229000
     6-9 viikkoa /      8-11 viikkoa /    25700- 288000
 
Takaisin
Top