Huolet, murheet ja kaikki se epävarmuus...

Vatukka: voimia sinne mahottomasti! tsemppiä odotteluun.

Täällä lorahti verta ja vähän hyytymää housuun.. nyt sit pelkoperseessä katotaan muuttuuko, ja mihin suuntaan.. jos huomenna sit soittais aikaa johonkin päin..
 
Vatukka: Hyvä silti, että sait ajan ylipäätä johonkin, että seurataan miten tilanne etenee. Juu lääkäritalon hinta kieltämättä oli hiuma verrattuna Mehiläiseen. Siellä mehiläisessä se Kilkku oli ainakin tosi miellyttävä. Tsemppiä sinne seuraavaan ultraan. <3

Hou: Ompas kurja tilanne sielläkin, toivotaan et ratkee parhain päin. Toivotaan, että pikkuisenne pysyy kyydissä! <3 Kauniita ajatuksia sulla tulevaisuuden varalle. Tuntuu, että miehet lämpenevät vanhemmuuteen hitaammin, koska oma mieheni joka kuitenkin itseäni vanhempi sanoi, kun aloimme yrittämään lasta, että ei hän lapsia ollut kamalasti ennen miettynyt ja oli vähän sillä linjalla, että niitä tulee jos oikea puoliso löytyy. Oletan itseni olevan, kun halusi niitä kanssani tehdä. :)  Ensimmäinen raskautemme meni valitettavasti kesken ja oli mies pahoillaan, mutta myös toiveikas uudelle raskaudelle, kun itse olin täysin murtunut. Uutta raskautta kun ei alkanut kuulua mieskin huolestui ja aina kun kuukautiset alkoivat veti mieskin vakavaksi. Silloin tajusin, että mieheni ajatus lapsien saamisesta on muuttunut, kun hänelle tuli vesi silmiin, kun saimme uuden plussan. En tiedä miksi kerroi tämän sinulle, mutta itse ehkä koin,että miehet eivät niin osaa ajatella asioita ennen kuin pelkäävät, että mitä jos niitä ei tulekkaan. Totesi mieheni myöhemmin mm. että hän oli ihan varma, että hänessä on jotain vikaa, kun lasta ei kuulunut. :)

Vanilj: Toivon niin kovasti, että kyse on harmittomasta vuodosta. <3
 
kiitos tsempeistä!
Vuotaa vieläkin, ei älyttömästi mut vuotaa, ja verihyytymiäkin tulee. vähän niin kuin menkkakipuja (mut mulla ei ikinä menkat oo ollut mitenkään kovin kipeitä)
Soittelin neuvolaan, jos alkaa reipas vuoto tai kivut niin sitten päivystykseen saa soitella, jos pysyy tälläisenä/loppuu niin huomenna soitella neuvolaan. jos vuoto muuttuu rusehtavaksi niin ei oo hätää..Kyllä musta tuntuu että keskenmeno se on.. jotenkin vain kun alkaa miettiä että ei mulla edes pahoinvointia oo juuri ollut...
Yhtään ei oloa helpota flunssa ja kuume.
 
Voi Vanilj! Toivottavasti kaikki päättyis parhain päin.
Vaikka itse jokainen oman kroppansa kai parhaiten tuntee ja tietää varmaan jollain asteella mitä tapahtuu =(

Voimia sinne! Ja pidetään toivoa yllä kunnes toisin todistetaan!!!
 
vanilj:
Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Itsellä vuotoa oli viikoilla 5 ja 6, ennen vuotoa tuli kova vatsakipu joka kesti noin viisi minuuttia. Sen jälkeen tuli kirkasta verta, joka muuttui nopeasti ruskeaksi. Vuotoa noin päivä ja lopuksi ei tarvinnut edes sidettä.
Nyt kaikki pitäisi olla ihan ok.
Minua neuvottiin, että jos kipu kuukautiskipumaista (et tarvitse särkylääkettä) ja kirkasta, niin ei turhaa hätäile.
Mutta koko ajan jännittää vuotaako vielä vai ei / onko kaikki hyvin..
 
Hou: Toivottavasti vuodot pysyvät poissa ja kaikki menee hyvin!

vanilj: Voi kun inhottava tilanne sinullakin, kunpa vuoto pian loppuisi. Jaksamista! Tiedän kuinka kurjalta vuotaminen tuntuu. Miten/miksi ei ole hätää jos muuttuu rusehtavaksi? Kyselen siis kun en ole tuollaisesta kuullut ja itsellä on ollut jo kaiken väristä ja näköistä vuotoa.

Tällä hetkellä on suhteellisen rauhallisen odottava olotila täällä.
 
vatukka: en tiedä miksei ole hätää, mutta neuvolatäti tuumas näin että kun muuttuu rusehtavaksi niin sitten ei ole hätää...en tajunnut kysellä sen enempää asiasta.
Hou: sitähän siinä jännää että onko tää keskenmenoa vai ei, neuvolatäti sanoi että normaalia jos raskauden alkuvaiheessa vuotaa verta, mutta mikä lasketaan normaaliksi vuodoksi ja normaaliksi kivuksi? 
vuononvaltiatar: sitä toivotaan, kyllä on varpaat ja sormet ristissä toivoen että loppuisi.
Sartzuli: niinhän se on, valmistaudun keskenmenoon, mut toivon silti että vuoto ei sitä olisi...

omaa napaa taas..
Mä soitin päivystykseen, kun ajattelin että sinne pääsis tarkastaan tilanteen, mut oli tympääntyneen kuulonen hoitaja ja sanoi että se alkio tulee ihan itekseen sieltä pois, että buranaa voi ottaa jos on kipeä. Että sitten voi tulla päivystykseen jos on niin kipeä ettei särkylääkkeet auta ja jos vuoto on tosi runsasta yli 4 päivää..hoitaja tuumas vielä perään että niin täytyy ajatella että alkion kehityksessä tuli häikkä ja luonto sen hoitaa pois..

Eli huomenna sit soittelen neuvolatädille ja katotaan mitä tehään.. ja jos ei mitään niin maanantaina soittelen suoraan äippäpolille.

vähän niinkuin menkkakipuja, mut välillä ei yhtään mitään kipuja... mut nyt on vähentynyt vuoto, mut tarttee silti sidettä pitää.. ihan kirkkaan punaista se vuoto on..
 
Itselläni tuli juuri äsken ihan yhtäkkiä veristä vuotoa. Ei mitään kipua tai muutakaan ennen sitä :o Ensimmäinen raskaus niin en nyt oikein tiedä, että tarkoittaako keskenmenoa vai mitä. Hirveä tunne :(

Lisäys. Vuoto muuttui rusehtavaksi ja loppui aika pian. Toivottavasti pieni pysyy mukana<3 Pitäisikö kuitenkin soittaa huomenna neuvolaan ja kysyä asiasta? Koko ajan vain miettii, että menikö kesken vai mitä tapahtui.
 
Tuo ruskea vuoto on todennäköisesti "vanhoja jäämiä" kohdusta / seinämistä tms.
Yksityisellä lääkäri ja neuvolan terveydenhoitaja sanoivat myös, että jos vuoto veristä, MUTTA kirkasta, niin hätää ei pitäisi olla. Kirkkaasta vuodosta minulla muuttui nopeasti siis ruskeaksi ja muutamia "sattumia" kyllä oli mukana. Toivottavasti ei liian ällöttävää luettavaa :) mutta toivon että tästä apua muille, jos vuotavat. 
Mutta kaikesta tärkeintä on rauhoittaa oma mieli! Ihme ja kumma tähän itse pystyin, kun jätin netin ja googlen ihmeellisen maailman hetkeksi. 
 
Sayas: mulle neuvolasta sanottiin ohjeeksi että jos vuoto vähenee ja muuttuu rusehtavaksi niin sitten ei ole mitään hätää, että se ei tarkoita keskenmenoa. Mutta kannattaa soittaa neuvolaan jos murehduttaa liikaa. :)
Hou: niinhän se on että googlen kautta aina vain pahentaa kun siellä on juttuja ihan laidasta laitaan.

tänään 12.15 ultrattavaksi, neuvolatäti sanoi että siihen kannattaa kuitenkin varautua että sykettä ei vielä näy kun on niin alussa. Mä niin tykkään tuosta neuvolatädistä kun se itte edotti että se ultrattais ja se varas sit ajan päivystykseen.
Yöllä oli tullut vain vähän vuotoa... ja kipuja kun ei oo, tai no välillä pientä menkkajomotusta, mut niin on ollut koko alkuraskauden.
Nyt täytyy vaan keksiä pojalle hoitaja, tai sitten keksiä sille tekemistä rattaisiin ja sillä mennä sinne...Mies on tietenkin just nyt toisella puolella suomea, ja mummakin on sairaalassa ja kaikki muut töissä.. pöh..
 
Kävin siellä ultrassa, lääkäri oli hirmu mukava.
Siinä sitten ultrasi ja sanoi että tuossa voisi olla jotain, ja tuossa voisi jopa sydän olla..
mut sanoi että on niin mahottoman alussa raskaus ettei osaa sanoa varmaksi.
Sit teki sisätutkimuksen ja sanoi että kyllä keskenmenolta näyttäisi.. määräsi labraan raskaustestin tekemään, kahden jälkeen saa sinne soitella, jos on nega niin tietää että se on satavarmasti keskenmeno, mut jos positiivinen niin viikon päästä uusi testi labrassa...
mut kyllä mä nyt uskon että se keskenmeno on..
 
Mä oon vältellyt tämän osion lukemista, kun yritän vältellä stressiä. Omia huolia ja murheita myös mielessä kummittelee, mutten tahdo lietsoa niitä.

Vanilj voi kuinka kamalaa. Pahoittelut :(
 
Evelina: kannattaa nauttia raskaudesta koko ajan, jos ei mitään poikkeavaa ilmaannu :)


labratulos: negatiivinen
 
Vanilj: Suurimmat pahoittelut sinne ja paljon jaksamista.

Omat murheet tuntuu taas vähän pienemmiltä. Pahoinvoinnit ja muut...
 
Takaisin
Top