Huolet, murheet ja kaikki se epävarmuus...

Keskustelun 'Laskettu aika maaliskuussa 2013' aloitti Mimulie, 22 heinä 2012.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Cissi84 Peruskäyttäjä Tammikuunmammat 2015

casssu: Kyllä meillä ainakin neuvolalääkäri kirjottaa tarvittaessa saikkua...
  2. Pandaku Aloittelija

Juu meilläkin neuvolalääkäri kirjoittaa ja neuvolatäti eli terveydenhoitaja kun on, niin voi kirjoittaa 3pv saikkua. Meillä kyllä toi neuvolatäti tosi nihkeesti kirjottelee, mielummin laittaa lääkärille ajan, joka sit päättää onko sairasloman tarvetta..
  3. Mty Aloittelija

Ultrassa käyty, siellä näkyi 13,6mm pitkä kaveri jolla sykekin näkyi hienosti, rv niiden mukaan 7+6 eli päivää pidemmällä kuin omien laskujen mukaan (en muista tarkkaa alkamiapäivää edellisille kuukautisille). mutta helpotti kyllä oloa nähdä että kyllä se vielä mukana on :)
  4. vuononvaltiatar Ihastunut foorumiin

onnea Mty hyvistä ultrauutisista! :)

(.) Tänään oli ar-ultra. Olinkin varma, ettei näin pitkällä raskaus vielä ole, kun oli pidempi kierto tuolloin. Ultrassa näkyi sikiö ja lapsivettä, muttei sykettä varmaksi saanut esille. Näkyvyys ei kuulemma kymppi myöskään ollut. Mutta mitään keskenmenoon viittaavaa lääkäri ei kuitenkaan nähnyt ja pyysi tulemaan kahden viikon päästä uudelleen näytille. Ilmeisesti kiinnittyminen on vaan tapahtunut myöhemmin... Plussatessani rv 5+1 viiva oli kyllä niin haalea vielä ja rv 5+2 digitesti antoi vaan 1-2vkoa raskaana... En ole vielä huolissani... huom vielä... Mutta tietenkin jos ollaan noin paljon myöhässä, siirto huhtikuisten puolelle varmasti uhkaa :(
  5. Cissi84 Peruskäyttäjä Tammikuunmammat 2015

Vuononvaltiatar: Tsemppiä! Ei kyllä mikään mukava tilanne odotella pari viikkoa! Kävitkö sairaalassa vai neuvolassa? Ainakin meillä neuvolan laitteet ei ole niin tarkkoja, että ei ihme, jos sykettä ei näkynyt. Varsinkin, jos alkio on sopivassa asennossa. Pidetään peukkuja, että 2 viikon päästä on hyviä uutisia :)
  6. Sagatar Peruskäyttäjä

Täällä aikamoinen järkytys tänä aamuna. Ensimmäisen vessareissun yhteydessä nousin sit ylös ja olin vetämässä vessaan, kun huomasin et pönttö oli ihan veressä. :O Istahdin sit takasin alas ja pyyhkäsin vielä verisen klimpinkin. Minkäänlaisia kipuja ei kuitenkaan ollut. Soitin äippäpolin päivystykseen, jossa ohjeistivat seuraamaan tilannetta. Sanoivat, että on hyvä merkki kun ei ole kipuja, mutta jos vuoto jatkuu hullunlailla tai kipuja tulee, niin uudelleen yhteys päivystykseen. Sanoi myös, et jos tulee kipuja, niin täytyy ottaa panadol ja katsoa onko siitä mitään vaikutusta kipuun. Maanataina joka tapauksessa täytyy soittaa äitiyspolille. Saas nähdä, kovasti jännittää ja pelottaa, et tässäkö tää nyt sit oli. (aikasempia keskemenoja ei mulla ole taustalla). Ottaakohan ne mut joka tapauksessa ultrattavaksi, kun se np-ultra-aika olis tulevana keskiviikkona?!

Täytyy vaan yrittää pysyä rauhallisena.. tai no itse suht rauhallinen olenkin, mutta toi mies on ihan lievästi sanottuna hysteerinen.
  7. kristamariia Uusi käyttäjä

Joo täällä käytiin torstaina ultrassa eikä siellä sit ollu mitään.. Kuulemma voinu mennä kesken jo heinäkuussa ku "menkat" tuli.. kiva vain että kuukauden sai olla siinä uskossa että saa sen oman pienoisen ja sit sanotaan et joo se on menny kesken jo sillon.. mutta noohh, uutta yritystä, ei tässä enää pillereitä aiota aloittaa.. :) nythän neuvolatäti tosiaan pelottelee kohdun ulkoisella raskaudella, mut nyt ois jo melkein kymppiviikko eikä vatsaan oo sattunu ollenkaan eikä mitään, ite oon sitä mieltä et se hormoni varmaan säilyy siellä keskenmenon jälkeenki aika kauan, *ituttaa vain ku pelotellaan, ku muutenki tässä vähän luulotautinen oon.. mut tuskinpa se se ulkoinen ois ku ei tosiaan mitään kipuja oo ollu olleskaan..
  8. Piemonte Uusi käyttäjä

Hei vaan,

Olen lueskellut palstaa itsekin täynnä intoa. L.a. piti olla 18.3., mutta eilen sitten ei enää sikiön sykettä löytynyt ja ensi viikolla sitten kohdun tyhjennykseen... Ellei spontaanisti tyhjene sitten ennen. Voi hitto. En muuta sano. Sitä kun jo oli suunnitellut mielessään esikoisen kanssa eloa ja oloa. Mutta onnea kaikille, keillä raskaus jatkuu ja menee hyvin.

9. Mymmis Aloittelija

Kaikille osanotot menetyksestä..  Itselläkin oli viime raskaus tuulimuna ja ei uutisen saaminen mukavaa ollut.. Mutta jatkettiin yrittämistä ja yhdet kk oli kunnes raskauduin taas. Tarkoitan tsempata muita jatkamaan yritystä vaikka se saattaa tuntua vaikealta..

Tänään 12+1 viikkoa ja epäusko valtaa mut välillä täysin. Eipä tuo pelko taida missään välissä hävitä.
  10. Anneli84 Uusi käyttäjä

Mä sain helmikussa keskenmenon, oli silloin rv9+4... Se pelotta aina nyt tämän raskauden kanssa, tänään 9+6....Tilasin dopplerin viime viikolla ja se tuli jo alkuviikosta, mut en uskaltanu sitä kokeilla ku ei yleensä kuullu mitään näin aikasin...

Kokeilin sitä doppleria tänään ja siellä se sydän sykki kovaa vauhtia!!!!!! emoticon

Kyllä se keskenmeno on mielessä melkein joka päivä ja pelottaa aina ku vatsa kipulee vähän enemmän ym. mutta silloin oli silloin ja nyt on nyt, toivotaan parasta! Eka ultra jännittää ja toivon mukaan se vähän auttaa tähän huoleen! Odotellaan sitä viel melkein 3viikkoa...

Eli tsemppiä ja voimia kaikille onnistuneille ja ei vielä onnistuneille, kyllä se onnistuu vielä!
  11. Pandaku Aloittelija

Täällä on kokoajan kauhee pelko persees.. En uskalla yhtään nauttia tai iloita raskaudesta kun sellanen olo ollut jo monta viikkoa että kesken on menny kun oireet sillon loppu kuin seinään :S
    Nyt siis ainoastaan vessassa ramppaamista (mutta oon kyllä lisännyt veden juontiakin) ja tosi tosi tosi heikkoa etomista joistain hajuista..

Dopplerilla en ole saanut kuuluviin mitään :(  Mutta hienoa Anneli84, että sun pikkuisen sydän siellä jyskytti! :) Missä kohtaan suurinpiirtein pikkukaveri majaili? Ajattelin kun meillä aika samat viikot niin voisivat lymyillä samoilla kohtiin, ellei mulla vaikuta toi lyhyt aika viime raskaudesta kohdun korkeuteen..

Eikä sekään tietty auttanut yhtään kun kävin lukemassa ketjua "keskeytynyt keskenmeno". Siellä monella oli jopa oireet jatkunut vaikka raskaus viikkoja sitten keskeytynyt..
    Plaah sori, pakko oli päästä purkautuu..

Suuret pahoittelut kaikille pikkuisen menettäneille, näitä ilmoituksia on tullut jo ihan liikaa! :(
  12. Mty Aloittelija

Tänään lisähuolta aiheuttaa kivut alaselässä ja kramppimaiset kivut vatsassa, nyt vissiin odotellaan jos alkaa vuoto ja se oli sitten luultavasti siinä :/ tai sitten tämäkin on "normaalia"?
  13. Pandaku Aloittelija

Mty, mä valittelin lääkärille just tuollaista alavattan kramppaamista, sanoi että varmaan johtuu kohdun venymisestä. Joten se voi myös olla sitä! :) Alaselkä kivuista en osaa sanoa mitään kun mulla on melkein aina, oli raskaana tai ei, alaselässä välillä viiltävääkin kipua..
    Toivotaan ettei vuoto ala!

Nyt mun on pakko hehkuttaa!! Mä sain ne sykkeet kuuluviin!! Siellä juna jyskytti niin kuuluvasti, ettei jäänyt epäilyille varaa etteikö olis ollut mun pieni sintti siellä!<3
    Mies soitti töistä just kun haltioituneena kuuntelin niitä sykkeitä ja itku tuli kun sanoin et sain ne vihdoin kuuluviin!
    Voi mikä helpotuksen tunne..
  14. Anneli84 Uusi käyttäjä

Ihanaa Pandaku et sait äänet kuuluviin!!!! :) Maailman ihanin ääni <3
    Se helpottaa oloa TOSI paljon :)

Niin mä ainakin sain äänet kuulumaan suoraan navan alla ihan häpykarvojen rajassa jos joku muu sitä miettii...
  15. Pandaku Aloittelija

Niin on ja niin helpottaa! <3 :)

Samoilta kohdin myös minä sain kuuluviin! :)
  16. vuononvaltiatar Ihastunut foorumiin

Pandakun sydänäänille :)

Sagatar kumpa siellä kaikki olisi kohdillaan <3

kristamariia & Venice pahoittelut keskenmenoista <3

Kiitos tsemppaajille!! :) Täytyy vaan uskoa, että ensi viikolla syke saadaan näkyviin :) Neuvolan ultralla tehtiin sisäkautta ultra.
  17. yosa81 Peruskäyttäjä

Suuret pahoittelut menetyksistä :( Liikaa tullut suru-uutisia tähän ketjuun. Kovasti voimia vuotojen kanssa kärvisteleville tai muuten epätietoisessa tilanteessa oleville. 

Itsellä oli viime ultra pari viikkao sitten ja kaikki oli ok. NP-ultra olisi torstaina, jännittää kovasti onhan kaikki ok. Viikonloppuna alkoi tulla harkkasupistuksia kävellessä ja pari kertaa vähän vihlaisi. Onneksi ei ole enää monta päivää kun saa nähdä tilanteen!

18. Saaga** Aloittelija

Voi että osaakin tuntua pahalta.. Meillä oli tänään niskapoimu ultra... Pieni köllöteli masussa hyvin kehittyneenä, sydän vaan ei sykkinyt :( :( Oli tapahtunut ihan muutama päivä sitten...
  19. Pandaku Aloittelija

Voi ei Saaga! :(  Vetää ihan sanattomaksi..
    Lämpimiä halauksia sinne ja paljon jaksamisia! <3
  20. Cissi84 Peruskäyttäjä Tammikuunmammat 2015

Voimia Saaga! Toi on just pahin tilanne, mitä voi :( Sitä itekin pelkää, että joutuu kohtaamaan moisen surun ja menetyksen. Sure rauhassa ja itke, kun itkettää. Etsi ihmisiä, joiden kanssa voit puhua asiasta. Jaksamisia!

Jaa tämä sivu