Heippa kaikki.
Mä tänne uutena kirjottelen, enkä oo edes vielä tonne esittäytymis- tai muihin ryhmiin ilmottautunu/kirjottanu, koska jos/kun ei vaavi pysykkään mukana niin ei tarvi itteensä sitten poistella sieltä, näin kun on joutunut useamman kerran tekeen. Mulla siis laskettu aika on näillä näkymin 28.3. Ennestään yksi synnytys heinäkuussa 2010, raskauksia takana useampia. Keskenmenoja ollut ennen esikoista, sekä nyt esikoisen syntymän jälkeen. Toisesta alettiin haaveilla heti melkein synnytyksen jälkeen, eikä ehkäsyä mulla oo ollu sen jälkeen käytössä. Viimesin raskaus oli tasan vuosi sitten samaan aikaan, joka todettiin 12vk:lla tuulimunaksi. Syyksi näihin mun keskenmenoihin jne. on epäilty endoo, koska mitää muuta ei ole löytyny. Tuon endon pahenemista on nyt tutkittu ja kovastikkaan eivät pari kk sitten antaneet toivoa toisesta lapsesta enää,..
Nyt siis ihmetykseksi rt positiivinen ja pienessä toivossa eletään. Pelko on niin kova, ettei ole vielä kenellekkään halunnut kertoa ja silti jossain pakko saada "puhua".. Tuulimunan jälkeen sanoin miehelle, että siihen loppu yrittäminen, mä en enää kestä keskenmenoja, oksentelua, raskautta tai mitään, kuitenkaan en pystyny alottaan ehkäsyä ja kuitenki me yritettiin, kuitenki vuoden raskauttomuus teki hyvää, mutta ei kuitenkaan vieny sitä keskenmenon pelkoa pois. Mulla siis nyt ton tuulimunan takia tarkemmat syynit, ens viikolla gyne ja sitä seuraavalla neuvola, sekä noiden välissä tai viim, seuraavalla viikolla Tayssissa ultra.. Parin viikon päästä siis ainakin viisampana siitä onko sikiö oikeassa paikassa vai onko sitä ollenkaan ja lyökö sydän, ehkä sitten uskaltaa jo kirjotella isommin ja kertoa perheelle, ehkä.. Kovasti on kipuja kokoajan, mutta niin on ollu jo vuoden, tuulimunan tyhjennyksestä saakka, alamahassa ja selässä. Päänsärkyä ja ihan vaan pientä pahaa oloa, ei rajua oksentelua niinku on ollu ihan jokaisesta raskaudesta, sikskin epäilyttää onko sielä kuitenkaan mitään. Sitä koittaa elää päivä kerrallaan ja olla miettimättä koko asiaa, vaan ei pysty. Joka kerta vessaan mennessä, herätessä, tarkistaa onko tullu vuotoo. hmph.. eipä vaan auta kun odottaa ja seurailla tilannetta. Etukäteiskyselyt ja Neuvolan lähettämät laput täytän vasta osotusaulassa, ettei tarvi (taas) turhaan.
Niin ja pahoittelut kaikille niille joiden vaavit ei pysyneet mukana. Aina se tuntuu yhtä pahalta sen pikkuisen menettäminen, on se sitten 5vk:lla tai 20.. sen lapsen on jo niin nähnyt mielessä, salaa suunnitellu tulevaisuutta jne. Voimia ja jaksamisia myös uusin yrityksiin, koskaan ei sekään helpolta tunnu.
Ja sit vielä teille joiden kanssa tunnetaan ennestään, asiasta ei tiedä kun oma mies ja yksi sisko, joten älkää möläytelkö:) En vaan jaksanu alkaa vaihtaan nimimerkkiä sen takia, et voi johki kirjottaa, kun täältä ei kuitenkaan muut tunnista, kun ne joiden kansa ollaan nähty:) En jaska sit soittaa kaikkia läpi ja kertoo et nyt kävi näin ja sitä kyselyä, kun iloinnu liian aikasin.
Tulipas pitkä, mutta nyt voi taas kevyemmällä mielellä jatkaa yövuoroo, kun on saanut ajatukset tyhjennettyä, eikä tarvi vaan mielessä pyöritellä:)