Huolet ja murheet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mima_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja taas alkoi verenvuoto. Tällä kertaa punaisempaa. Aivan ku tää päivä ei olis muutenki ollu ihan perseestä ku miehen kans tapeltu ja oon itkeny puolet päivästä. :( huomenna neuvola..

Fransesca, mulle neuvolasta sanottiin, että ei tarvitse odottaa kiertoa väliin vaan saa jatkaa heti yrittämistä. Tosin mulla oli varhainen keskenmeno, heti plussan jälkeen alkoi vuoto ja jos en olis tehny työni takia testiä varhain (1.päivä kk poisjäännistä) en tietäisi ees km. :sta. Olisin luullu normi menkoiksi.
Sen tiedän, että yhtä kiertoa väliin suositellaan jos on jouduttu tekemään kaavinta tai lääkkellinen tyhjennys.
Tsemppiä kaikille jotka hermoilee vuodon kanssa, voi että se on hirveä tunne se pelko :sad001

miRi, mulla tyhjeni itsestään eli ei tarvinnut onneksi lääkkeitä/kaavintaa. Vuoto alkoi rv8+3 tms. ja kesti viikon. Tulin uudelleen raskaaksi heti seuraavalla viikolla vuodon loputtua :)
Tsemppiä myös Annskulle; huominen on parempi päivä, toivotaan niin!

Meillä nyt vuoto pysynyt ruskeana. Nyt siihen jo ihan tyytyväinen jos on ruskeaa eikä punaista.
9+6 ja koitan iloita että kolme viikkoa niin olis se nt-ultra.

Tsemppiä muillekin! Otetaan iisisti

Pitäisköhän minunkin uskaltautua tänne höpisemään vaikka tuntuukin hassulta kun te muut olette rupatelleet täällä jo viikkoja. :shy:
Tulin tänne oikeastaan siinä toivossa, että saisin täältä jonkin näköistä vertaistukea. Plussasin vajaa kaksi viikkoa sitten, kun kuukautiset oli yli viikon myöhässä. Olin varma raskaudesta jo ennen testin tekoa, kun toinen lapsi kyseessä ja olo tuntui tutulta. Tein testin maanantaina ja viikon olin aivan onnessani, vaikka mulla oli toisaalta koko ajan jotenkin outo olo, semmoinen että jotain kamalaa tapahtuu pian. Sunnuntaina mökillä ollessa tuli yhtäkkiä olo, että nyt vuotaa jotain mitä ei pitäis. Viivana vessaan ja housut aivan veressä ja hetki siitä niin valui jo nilkoissa asti. Mietin mitä teen, tuntui, että kaikki loppuu. Mies soitti päivystykseen ja sieltä sanottiin vain, että "se on sitten keskenmeno, kannattaa antaa emännälle lääkettä. Jos alaselkä kipeytyy tai nousee kuume niin tulkaa päivystykseen" Mulle alkoi tulla supistusten kaltaisia tuntemuksia vatsaan ja selkäpuolellekkin. Otin panadolin ja itkin silmät päästäni. Kipu lakkasi kuitenkin tunnin sisällä ja pääsin mökiltä onneksi kotiin. Vuoto loppui illalla ja ihmettelin, että mitään hyytymiä ei ollut tullut. Peruin jo varatun neuvola-ajan maanantaina. En edes tajunnut, että vielä olisi jotain toivoa. Tiistaina tuli ruskeaa tuhrua ja vatsaan alkoi jomottaa. Oksettava olo alkoi hiipiä riesaksi myös tiistaina. Ihmettelin, kun mulla oli vieläkin raskausoireita, jotka vaan paheni. Keskiviikkona varasin ajan lääkärille torstaiksi ja asiaa tutkittiin siellä sitten koko ajan keskenmenona. Ensimmäinen lääkäri pelotteli munasarjatulehduksella, mutta laittoi mut sitten naistentautien polille ultraan. Siellä odotellessani kirkasta verta alkoi taas vuotaa kuin hanasta. Kivut alkoivat myös jälleen ja sain panadolin ennen lääkärin tapaamista. Lääkäri ultrasi pian ja sanoi, että kyllä täällä näkyy pieni alku ja syke! Olin ihan sanaton. :happy: Viikot vastasi kooltaan 7+2, mutta kuukautisista laskettuna oli 6+5. Veri vuotaa kuulemma hematoomasta ja kaikki on ainakin toistaiseksi hyvin, mutta keskenmenon riski on normaalia suurempi. Viikon päästä on kontrolli ja ensi keskiviikoksi sain neuvola-ajan. Nyt hyvin arasti, hieman uskallan toivoa, että jos kaikki menisi hyvin, mutta toisaalta pelko on kyllä jatkuva seuralainen.:sorry:

Janspi, toivotaan että kaikki menee hyvin! Niin monen kohdalla on kaikenmoisia epävarmuustekijöitä, mutta onneksi päivä päivältä eteenpäin mennään ja rv12 häämöttää jonkinlaisena välietappina ainakin minulla mielessä. Toisaalta voi ajatella, että itse emme asioille mahda mitään, siis sille kuinka käy. Kannattaa vaan yrittää olla positiivisella mielellä. Tsemppiä!

Tuntuu itsellä vielä se rv 12 kovin kaukaiselta, mutta toisaalta joka päivähän se virstanpylväs lähenee. Nyt iltaa myöten mieli on vähän piristynyt ja kun lukee muiden kokemuksista niin alkaa ymmärtää, että ei näiden ongelmien kanssa yksin sentään olla. :rolleyes:

Taidan tippua pois maaliskuisista.. perjantaina hulahti housuihin verta oikein kunnolla ja nyt pari päivää vuotanut niukasti kirkasta verta :smiley-angry017

Voi ei! :( Mitkä viikot? Kipua ei siis ole, tai hyytymiä? Tuskin lohduttanee, mutta vielä on toivoa!

Heluna^: Kuten Lillie ylempänä sanoi, toivoa voi olla vielä! Jos ei ole suuria hyytymiä niin tilanne kannattaa käydä tarkistuttamassa (ja kannattaa varmasti siitä huolimattakin vaikka olisi). Vaikka olisi kipujakin niin kaikki voi olla hyvin. Täällä on vuotanut viikon ajan jo, välillä todella reilustikkin ja on ollut kovia kipuja, mutta pari päivää sitten kaikki oli ainakin hyvin ultrassa. Voimia!:smiley-bounce012

Voi kunpa kaikki olisi hyvin :shy: Hyytymiä ei ole tullut eikä mitään muuta kuin kirkasta verta ja tänään on vuotokin ollut aika niukkaa. Ei muita kipuja mutta alaselässä sellasta menkka jomotusta. Täytyy huomenna aamulla soittaa aikaa.. nyt on siis rv 8+6.

No, koska hyytymiä ei ole, niin kyseessä voi olla vaikka harmiton hematooma tai puhjennut kysta. Toivotaan siis, että on harmitonta!

Olen saanut sen käsityksen viimepäivinä netin syövereitä selaillessani, että hematoomat taitavat olla aika yleisiä, vaikkei niistä missään kerrotakkaan ennen, kuin jos sellainen sattuu itselle. Nyt tuntuu typerältä, että päivystävä sairaanhoitaja sanoi puhelimessa suoraan olevan keskenmeno, eikä kertonut, että voikin olla vielä mahdollisuus siihen, että vuotoon olisi joku muu syy. Neuvolan th.kin vain voivotteli. :shifty:

Janspi!
Oon kirjottanu tänne aijemmin oman verisen kokemuksen ja kyllä täälä edelleen ollaan kanssa raskaana. Mulle ei vaan mitään kontrolliultraa ole sovittuna sen takia huomenna soittelenkin josko pääsisin ruikuttaen käynnille.

Ja niin! Meille lääkäri sanoi ensiavussa että keskenmeno.... oikein lääkäri...

Pullahiiri: Olen pahoillani, että joku muukin on joutunut kokemaan tämän saman!:sad001 Lohdullista kuitenkin, että tämmöisestä tilanteesta huolimatta raskaus on jatkunut! :) Täällä on vuotanut taas kaksi päivää reilusti ihan kirkasta punaista, joka toki saa heti pelon pahenemaan moninkertaiseksi. Hyytymiä ei ole onneksi tullut ja kipuakin oli vain eilen. Tuntuu vain mahdottoman pitkältä tässä tilanteessa odotella sitä perjantain ultraa.:shifty:

Kyllä tässä omat huolet ovat pieniä verrattuna muiden, mitä täällä on kerrottu.
Itsellä on huolenaiheena ollut keskenmeno/tuulimuna.
Mulla kun on ikää, ylipainoa ja tupakoin. Lopettamaan en ole pystynyt, mutta vähentänyt kumminkin.
Edelliset raskaudet mennyt hyvin, puoleen väliin asti kestänyttä pahoinvointia ja siitä loppuraskauden kestänyttä närästystä lukuun ottamatta. Viimeisimmästä synnytyksestä on vierähtänyt jo 11 vuotta, joten kaippa muutoksia kohdussa ja muutenkin kehossa on.
Nyt on esim paljon turvotusta ja paineentunnetta alavatsassa sekä välillä kunnon repäisykivut. Kipuakin on, mutta se on sellaista suht tasaista, eikä muistuta mitenkään menkkakipuja, jotka välillä veivät tajunkin.
Toivottavasti oireet ovat positiivisia ja kaikki hyvin. Mulla kun ei tosiaan ollut mitään vastaavaa aiemmin.
Lapset ovat syntyneet 1v2kk ja 2v2kk ikäeroilla, joten nyt "hieman" pidempi väli.

Mulla meni selkä sitten tuhannen p...n päreiks. On ihan sika kipee eikä pysty edes nukkumaan. Istuun ei kykene kunnolla. Sen siitä saa kun kerrankin jaksaa olla reipas ja siivota. Tein imuroidessa jonku ihan minimaalisen kiertoliikkeen ja siinä se sitten meni. Oon ottanu sallitun määrän parasetamolia mutta eihän tuo tunnu mihinkään auttavan. Kiva kun pitäs edes yrittää levätä että jaksaa huomenna (tai tänään jo oikeastaan) olla siellä taysissa. Joo ei tässä oikein uni tuu kun jännittää ja sattuu ihan pirusti. Hyvä yhdistelmä.

Takaisin