Huolet ja murheet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mima_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tiko74: Oireesi ainakin kuulostavat minusta aivan normaaleilta raskausoireilta, joten sinuna odottelisin aika luottavaisin mielin! Onko paikkakunnallasi milloin mahdollisuus päästä ensimmäiseen ultraan? :-)

Mavajolle: Olet ilmeisesti ottanut selkäkipuun Panadolia tai vastaavaa? Minulle kerrottiin viime viikolla lääkärissä, että koviin kipuihin voi saada alkuraskaudessa tarvittaessa myös Panacodia lääkärin määräyksestä. Sehän on parasetamolia myös, mutta siinä on muutakin lääkeainetta. Kannattaisiko sinun kysyä lääkäriltä, olisiko sinun mahdollista saada sitä avuksi koviin selkäkipuihin? :-)

Joo oon kuullu että saa panacodia syödä. Kysyn tänään siltä gyneltä josko se vois määrätä mulle turvallisia lääkkeitä. Mää vaan vähän pelkään tota panacodia kun se on aika vahvaa mut kai sekin on parempi kun tää kaamee kipu.

Jos saat jotain vahvaa lääkettä ja vaikka määräys olisi ottaa esim. 2 tablettia kerralla, niin voit alussa ottaa vain vaikka puolikkaan tabletin, jotta keho alkaa tottua lääkkeeseen. Aikoinaan kun sain ensimmäisen Panacod-kuurin niin kahdesta tabletista pää meni ihan pyörälle, kun lääkkeessä on kodeiinia. Nykyään ei ole enää moista vaikutusta kun on joutunut useamman kuurin syömään. Ja toki ei kannata ottaa lääkettä juuri ennen kun pitää lähteä jonnekin, varsinkaan auton rattiin. :-)

Juu niin mä aion tehdä jos sitä mulle annetaan. On tää aika sietämätön kipu. Ei edes nukkuun kunnolla kyenny. Istuminen on pahin ja ny pitää bussilla lähtee körötteleen tonne taysiin. Onneks ny ei mikään maailman pisin matka..

Te joilla on paljon veristä vuotoa, pidättehän huolta ettei rauta-arvot pääse tippumaan liian alas? Hurjalta kuulostaa tuollaiset hematoomat :wideyed:

Untamoinen: Viimeksi ainakin labroissa oli vielä kaikki arvot kunnossa, joten luotan vielä arvojen kanssa ensi kertaan. :-) Ilokseni kahden päivän vuoto jopa loppui tyystin tähän aamuun mennessä!:happy093

Kirjoittelin ohimennen aiheesta jo pariin muuhunkin keskusteluun, mutta varhaisultra lähestyy ja tuntuu, ettei kaikki ole kunnossa... Joko sieltä ei löydy asukasta ollenkaan, tai sitten matkassa on eloton kyytiläinen... Kävin 22.7. labroissa joissa mitattiin myös HCG-arvo joka oli 14700 mIU/ml eli vastasi oletettuja viikkoja (6+), mutta eipä tuo juurikaan enää lohduta. :confused2

Varhainen: Olin lukevinani, että sinulla oli pari päivää enää aikaa ultraan? Toivon sinulle jaksamista tuon tuntemuksesi kanssa, pian saat jo kuitenkin onneksi tietää missä mennään! :) Uskon, että tuntemuksia ja pelkoja on monilla muillakin, mutta eivät ne silti läheskään aina osu oikeaan. :)

Täällä oli eilen melkoinen verenvuoto aamusta ja ea:ssa tosiaan käskivät soittaa tänään omalle lääkärille ja toivottivat parempaa onnea ensikertaan. Lääkärissä juuri äsken käyty ja pääsin jonottamaan ultraan samantien ylimääräisenä.
Saa nähdä kauan saa odottaa...

mä olen yrittänyt viimeiseen asti olla kurkkaamatta tähän ketjuun, kun olen luonteeltani sellainen kaikkienpuolestamurehtija.. hyvä tavaton miten monella on ollut vuotoja..sylin täydeltä toivottelen teille ihan jokaiselle kovastipaljon tsemppiä ja positiivisia ajatuksia <3 onneksi joukossa on ollut muutama hurjaakin hurjempi, mutta hymyyn päättynyt tarina - ne ovat varmasti kullanarvoisia niille, joilla itsellään on vuotoja ollut !

pistää kyllä ihmettelemään joidenkin terveydenhuoltoalan ammattilaisten sanomiset ja käytöskin, meille ainakin opetettiin ihan jo toisen asteen sote-alan koulutuksessa sitä, kuinka tärkeää on miettiä itsensä siihen potskun asemaan ja toimia/puhua sitten niin kuin toivoisi itseään kohdeltavan. mielenkiintoista, että toiset ihan pelkän puhelimen välityksellä voivat tehdä satavarmoja km-diagnooseja.

älkää ihmeessä luovuttako ennenkuin teillä on faktaa tiskissä ! ja onhan niitä niitäkin tarinoita, kuinka "äidin lämpö" on muuttanut mahdottomia mahdollisiksi. <3

tuosta selkäkipuasiasta. itsellä ollut vuosia säännöllinen kipulääkitys selän vuoksi, joka nyt raskauden myötä purettiin (kauhulla odotan tulevaa tosin, mutta minulle masukki on prioriteettien kärjessä). tyksin gyne tuumasi, että tarvittaessa on turvallista ottaa 50mg tramalia, itselle kun ei tuo panacod sovi kodeiinin vuoksi ja panadolilla on sama vaikutus kuin fluoritabletilla kipuun: none. eli kyllä niitäkin vaihtoehtoja sitten löytyy jos joku ei sovi tai on tehoton. itselle tiedossa tiheentyneitä käyntejä fyssarilla (onneksi lähetteellä) ja ft:n suosituksesta käyn sitten tarpeen mukaan myös kiropraktikolla, jolla kokemus vauvamasuista, kaurapussi on nyt jatkuva kaveri.

Tiko74: Oireesi ainakin kuulostavat minusta aivan normaaleilta raskausoireilta, joten sinuna odottelisin aika luottavaisin mielin! Onko paikkakunnallasi milloin mahdollisuus päästä ensimmäiseen ultraan? :)
Vkolla 10-12 kait, Helsingistä olen. En pääse varhaisultraan tai muutakaan erityiskohtelua kunnallisella puolella, koska olen niin nuori! :laughing005Mut, jos olisin 43, eli vuoden vanhempi, niin sitten en kuuluisi enää "nuoriin". o_O
Mulla on eka neuvolakäyntikin vasta 9vkolla, niin ehdin käydä sitten verikokeissa.
Kovasti tekis mieli mennä ar-ultraan, ihan vaan mielenkiinnosta.

Onpa kurjaa, että joka puolella Suomea ei ole samoja mahdollisuuksia päästä varhaisultraan ilmaiseksi ja eka neuvolakin on siellä mielestäni tosi myöhään! :wideyed: Meillä päin ekan neuvola-ajan voi ottaa jo vaikka viikolle 6+ ja varhaisultraan pääsee halukkaat 7-9 viikolla samalla kun on neuvolalääkärikäynti. Onneksi teillä taitaa olla aika paljon valinnanvaraa sen suhteen minne mennä ar-ultraan, jos haluaa mennä. Jaksamista sinulle Tiko74 odotteluun! :)

Takaisin