Heippa!
En halua pelotella ketään ja tässä viestissä tulee nyt oma kohtalaisen raju kokemus viikonlopulta joten jos olet herkkä älä lue enempää;
Olen kahden lapsen äiti poika-09 ja tyttö-11.
Lapset meni mummulleen hoitoon jotta saadaan kaveripariskunnan kanssa mennä rauhassa syömään Tampereelle ja sen jälkeen elokuviin.
Aamulla nukuttiin oikein pitkää ja harrastettiin aikuisten puuhia kuten vastavihittyjen kuuluukin (1.7 mentiin naimisiin 10 yhteisen vuoden jälkeen)
Päivemmällä paha olo hiipi ja ajattelin että ateriavälit on vain menneet pitkäksi. Noh lähdettiin sitten tampereelle ruokapaikkaan ja tilattiin annokset, olin odottanut tätä ruokailua jo kuukauden.
Tunsin kun verta lorahti pöksyihini ja tunnistin heti ettei se ollut valkovuotoa. Vessassa totesin sen olevan verta ja laitoin siteen kerroin asiasta miehelleni muttei hän säikähtänyt asiaa.
Loppuruokailun ajan kärsin kuumanväristyksistä ja kylmän väristyksistä vuoronperään sekä huonoa oloa, edelleen harmittaa kun se kolmen ruokalajin ateria tuli närpittyä ei nautittua.
Noh suunnattiin sadekuuron saattelemana finnkinoon katsomaan suunnitellusti elokuvaa ja verta tuli ja sidettä vaihdettiin. Mikään muu kuin vesi ei maistunut edelleenkään.
Sovimme miehen kanssa että mennään päivystykseen elokuvan jälkeen josko vaikka näkisi että kaikki on hyvin maussa olisin halunnut heti lähteä mies ei.
Eipä päästy kuin elokuvan loppuun niin tunsin kuinka side tulvii yli ja on pakko paeta vessaan, kompuroin ystäväni laukun hätäuloskäynnistä vessoja kohti. Matka tuntui käsittämättömän pitkältä ja tunsin kuinka veri valuu jalkojani pitikin maalaten kukkakuvioisen maksimekkoni, sekä reidet vereen... vessat jo häämöttivät ja veri oli jo kengissä saakka.
Paniikissa ryntäsin ensimmäiseen vapaaseen koppiin ja laskin housut, ikuiset silmäni kohtasivat veriset reiteni ja siteen missä useampi hyytymä. Niitä läpikäyden tulin siihen tulokseen ettei sikiötä siinä vielä ollut. Veri jatkoi valumista pönttöön ja heitin punaisesta verestä olevat märät pikkuhousut siteen kanssa roskikseen.
Katsoin käsiäni kuinka paljon ne tärisevät ja koitin tavoittaa miestäni joka jäi elokuvasaliin vielä katsomaan lopputekstejä
(poistuin sanomatta sanaakaan olin shokissa) Nyt riisuinkin jo likaista mekkoani ja kuulin kun ystäväni tuli naistenhuoneeseen minua etsien, pyysin hänet koppiin ja hän alkoi itkemään sekä lohduttamaan minua, pian olikin jo isommassa vessakopissa pesemässä Bidee suihkulla reisiäni.
Onneksi olin edellisenä päivänä ostanut citarista tarjouspikkareita ja ne olivat autossamme, mies ne haki ja saimme veret piiloon taittelemalla ylä-osan mekon sisään ja laiton pitkähihaisen neule puseroni päälle.
Silmät punaisena itkusta pesin kädet ja pyyhin levinneet ripsivärit, halusin lähteä kotiin vaihtamaan vaatteet mutta muut olivat sitä mieltä että nyt päivystykseen ilman turhaa panttausta.
Automatka oli nopea ja päivystyksessä meni neljä tuntia odotellessa, lääkärin pakeilla teki mieslääkäri pintapuolisen sisätutkimuksen ja totesi keskenmenon. Sain sairaslomaa maanantain ja tiistain. Maanantaina soittelin neuvolaan ja siellä oltiin pahoillaan sekä myötätuntoisia, lisää sairaslomaa ohjattiin hakemaan omalta lääkäriltä kesä ajan sulun takia, soittelin tiistaina ja sain yleislääkärille ajan sainkin keskiviikolle 10.30.
Mietin miksi meille kävi näin, molemmissa raskaudessa on ollut omat ongelmansa mutta ikinä ei keskemenoa ole ollut ja kaksi suht tervettä lasta on syntynyt.
Puheilmeni soi, viikontakainen 1-kiireellien lähete oli päässyt taysin kautta sastamalaan naistenpoliklinikalle ja he halusivat keskenmenosta huolimatta että tulen ultraan.
Viimeviikolla olin käynyt tiistaina (28.7)ruskeasta vuodosta lääkärillä ja 30.7 terveystalolla yksityisessä ultrassa omakustanteisesti missä oli elävä sikiö sykkeineen.
Mainittakoon vielä että kävin eilen hcg arvot ottamassa fimlabin kautta ja ne oli pilvissä, kuvittelin että istukka ja kuollut sikiö on kohdussa, mielikuvissani jo keskustelin lääkärin kanssa kiivaasti vaatien kaavintaa.
Lääkäri oli hiukan myöhässä, mutta tutun näköinen (hän oli sama kun viimetorstaina).
Selitin kaiken ja setä ultraan todeten että sikiö on elossa ja että sillan on kaikki hyvin. Hieno syke näkyy.
Aloin itkemään ja kysyin mikä on ollut vuodon syy.. se kuulemma on voinut olla keskenmennyt kaksonen.
Sain loppuviikon sairaslomaa ja kehoituksen ottaa rennosti.
Meilke käy kyllä että saadaan edes yksi elävä vauva maaliskuussa.
Anteeksi jos on paljon kirjoitusvirheitä, kyynelsimien ja autocorrectin takaa on hankala kaikkia virheitään korjata.
Nyt jo vuoto on vähentynyt radikaalisti kuten jo sunnuntaina ja viikot 8+3 / 8+4
jäädään siis jännän äärelle ja toivotaan että paketti tulee ehjänä maaliskuussa kotiin, tämä olisi meidän viimeinen vauva, esikoinen menee ensiviikolla koulutielle ja likasta tulee viskari.