Huolet ja murheet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mima_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hienoa Heluna^, että kyydissä oli kaikesta huolimatta kunnossa oleva tyyppi!:)

on noi vuottarinat niin huikeita.Miulla kuutosen odotus sai kanssa järkyttävän käänteen kun olin joku 11+ viikol ja yhten yönä heräsin julmetus verilammis. no ei tullu muuta mieleen kun tasan tarkka km. aloin vaihtaa ja pestä lakanoi ihan shokis yöllä. vessanpönttöön lumpsahti sellanen kämmenen kokoinen verilaatta jonka luulin olevan istukka tms, mä ongin sen purkkiin silloin ja kuskasin mukana sairaalaan seuraavana pv. Siis oikeesti kun sulta lorottaa häränkurkkuna vertaj a tulee tollanen klöntti niin et sä mieti et kaikki on varmaan ihan ok :D Mut mulle kävi onnellisesti,pikkuinen oli tosi reipas mutta iso hematooma oli valuttanu sitä veripatjaa kohdun sisään ja sit se vaa tuli pois. sanoi että puoleenväliin kun pääsee niin riski helppaa. loppu hematooma imeytyi elimistöön ajan kuluessa.

Mulla on siitä kummallinen raskaus, että ikinä, ei ikinä ennen siis about 11 raskaudessa, mua ei tuhruta,eli siis minkään valtakunnan vuotoo ei tuu. Onnekas? Joo, mutta voi sitä olla huolissaan sitten vaikka siitä, ettei oo pahoinvointii joka pv, taikka muita oireita mitä ne ikinä sit onkaan. Ja jännään ens maanantain ultraa tääl kädet ristissä

Voi ei, mulla on tänään tullut ihan kunnolla verta ja klimppejä.. Juuri tänään varasin ajan ekaan ultraankin, sen jälkeen räjähti.. Klimppejäkin on tullut. Metsässä käytiin koiran kans käveleen niin housut valahti täyteen verta, piti paita pistää perseen alle etten autoo sotke. Kipuja on, muttei ny mitään semmosia että kivusta kaksinkerroin vääntyisin mutta jomottaa koko alamahan seutua ja selkää :( huomenna soitan jonnekki, tänään en kertakaikkiaan JAKSA :( nii ja tänään mulla 10+0..

Voi anssku paljon voimia, toivotaan parasta! ❤

On täällä maaliskuisissa ollut paljon huolia näiden vuotojen kanssa. :( toivottavasti kaikilla menee raskaus kuitenkin hyvin. ❤

Tsemppiä kaikille! Toivottavasti harmittomia vuotoja! Itselläni tuli verta rv8+4 ja tuhruvuotoa rv 8+5--10+1 välisen ajan. Nyt ollut kolme päivää ettei oo tullut mitään, mutta koko ajan sitä on jotenkin varuillaan asian suhteen.

Tsempit täältäkin kaikille, toivotaan että vuodot eivät merkitse mitään sen vakavampaa. Hermoja raastavaa tuollaiset..

Tiistaina hain tyttöä ekaa kertaa päiväkodista ja ovessa oli lappu, että vk31 oli havaittu enterorokkoa. Nyt esikoinen ei ole ainakaan viikkoon menossa päikkyyn, mutta rupesi kuumottamaan toi rokko.. onko kellään mitään tietoa/kokemusta aiheesta?

Tiistaina hain tyttöä ekaa kertaa päiväkodista ja ovessa oli lappu, että vk31 oli havaittu enterorokkoa. Nyt esikoinen ei ole ainakaan viikkoon menossa päikkyyn, mutta rupesi kuumottamaan toi rokko.. onko kellään mitään tietoa/kokemusta aiheesta?

Meillä on mun muutamat serkut nyt siinä taudissa.. Ja yhden äiti ja mun veli oli. Noi serkut on kaikki semmosia alle 5v, mutta hyvin on kaikilla mennyt ohi, vaikka ikävää tietty 40 asteen kuumeessa ja yltäpäältä rakoissa. :/

Tarttui joltain mun veljen rippijuhlissa, onneksi mun vauva (ja minä) vältyttiin taudilta!

Sitä on nyt ihan sikana liikkeellä.

Mutta siis sehän on tosi vaarallista sikiölle äitiin tartuttuaan? Vai sekotanko rokon nyt toiseen, mutta että keskenmenonriski on suuri, jos perheessä on joku tartuttaja, muistaakseni.

En tiedä miten vaikuttaa raskauteen enterorokko mutta sen sairastaneena voin sanoo että on sitten niin pirullinen tauti että. Menee ohi muutamissa päivissä mutta ne suun rakot on jotain niin kipeetä ku voi olla. Yleensä rakot tulee suuhun, käsiin ja jalkoihin. Se on vähän niinko suu ja sorkkatauti. Se tarttuu monta kertaa kun se virus muuttuu aina. Kuulemma. Ja vesirokko ja parvorokko on niitä ns vaarallisia raskausaikana. Muistaakseni.

Mää taas onnistuin vetään selkäni juntturaan. Oli jo hieman parempi kunnes eilen kumarruin ja se taas naksahti. Tällä selällä ei kyllä töihin olla menossa jollei tää parane. Edelleen harmittaa maata tää loma kokonaan kun olis jotain voinu tehdäkki.

Äkkiä mielenkiinnosta guuglettelin niin ei pitäis enterorokon olla vaarallinen sikiölle. Toki google on aina google mutta. Kannattaa tokk varmistaa neuvolasta vaikka.

Mä googletin nyt kanssa ja löysin hyvän listan, eli vihurirokko, enterorokko ja tuhkarokko olis sen mukaan sikiölle vaaraksi, jos läpäisee sikiökalvon. Tuhkarokko jopa aiheuttaa välittömän vammautumiset ensimmäisellä kolmanneksella ja noi kaks muuta keskenmenon ja ennenaikaisen synnytyksen riskin. :confused:

Enterorokkoa meillä oli pari vuotta sitten, ei saatana mikä tauti! Lapset selvisivät pienillä näpyillä ja kuumeella, itellä oli kurkku niin täynnä rakkuloita, että en moneen päivään kärsinyt syödä. Miehellä tuli kämmenet, sormet ja jalkapohjat täyteen rakkuloita, ei kärsinyt kävellä kunnolla, iho alkoi kuoriutua ja jonkun ajan päästä kynsiä alkoi irtoilla :(

Mä kans äkkiä lukasin, niin läpäisessään istukan voisi aiheuttaa keskenmenon, ennenaikaisen syntymän tai sikiön kuoleman :/ Aika huonoon aikaan tämä alkuraskaus nyt näiden syksyn tautien osalta...

Mutta siis sehän on tosi vaarallista sikiölle äitiin tartuttuaan? Vai sekotanko rokon nyt toiseen, mutta että keskenmenonriski on suuri, jos perheessä on joku tartuttaja, muistaakseni.

Eikä oo, se on ihan minimaalinen riski saada se kanta, mikä voi olla haitaksi.. Nimittäin tuo äiti jolla on se on raskaana ja on kyllä tarkistanut asian kaikkialta. ;D

HUOM: Ei kaikkialta googlesta, vaan neuvolasta ja lääkäristä. :) hänkin ylireagoi (ei ihme) heti tähän.

Noni, hyvä tietää siis ettei ihan tarvitse erakoitua sisätiloihin, vaikka en kyllä sellasta tautia yhtään jaksaisi potea :rolleyes:

Noni, hyvä tietää siis ettei ihan tarvitse erakoitua sisätiloihin, vaikka en kyllä sellasta tautia yhtään jaksaisi potea :rolleyes:

Joo, aikuisillahan saattaa kynnet tippua ja nahkat lähteä jaloista. että oon kyllä onnellinen, että pelastuttiin.

Mulla kyllä tuli viime viikolla suuhun muutama joku rakkula, joihin tuli reikä sen jälkeen. Oli niin kipeitä, ettei voinut hampaita pestä tai muutakaan. Mut en tiiä sit, kun ei tullut mitään muita oireita? Mutta ei oo ennen tullut tommosia. :D

Takaisin