Huolet ja murheet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mima_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun on myös pakko välillä ottaa 1g panadolia autokolarissa vaurioituneen selän kipuilun takia. Kävin viikko sitten lääkärissä vielä varmistamassa asian niin juurikin tuo kolme kertaa päivässä 1g panadolia on ihan turvallista masuasukille.

Tämä kai nyt tänne kuuluu.eipä oo iha äsken ollu näin tiukkaa rahallisesti :( tosiaan saa miettiä millä saa ruuan yms riittämään 6päivää vielä :( auton laitto oli alkukk johon meni aika paljon rahaa meidän tuloista :( huoh...no kuhan lapsille ruokaa riittää niin kaikki hyvin.ärsyttää vaa ku itelläki tuo nälkä meinaa vähän väliä vaivata :( blaaah...

Edellinen raskaus päättyi raskausmyrkytykseen ja käynnistykseen, jokseenkin sitä nyt jännittää uusiutuuko vaiva vai ei. Verenpaineen kotimittaus jo aloitettu, toistaiseksi paineet normaalit (kärsin valkotakkikammosta, eli on täysin turhaa mitata painetta neuvolassa ym.) Muuten yrittää olla stressaamatta yhtään mistään, aina parempi itselle ja sitä kautta myös masuasukille. :happy:

Täähän on tällä hetkellä kun mulle tehty pino. Täällä kans varhainen keskenmeno toukokuussa ja nyt uutta yritetään pitää matkassa. Jotenki sekaset tunteet kun yrittää vaan olla pelkäämättä. Nyt 4+3 meneillään ja menkkakivut puskee. Ai että tätä vessassa ravaamista ja tarkistelua. Mies ei edes uskalla iloita kun vaan tuntuu että valmistautuu pahimpaan. Sehän meille aiheuttaakin kärhämää kun tuntuu että se latistaa omaakin mielialaa. Viimeks eilen tapeltiin ja sitten mulle sanottiin ettei meinaa tulla mihinkään raskauden ajan juttuihin mukaan ja synnytykseen voinki ottaa kaverin mukaan. Joo vaikkei uskois niin molemmat ollaan 31 vuotiaita mutta tapellessa näköjään taanutaan 12 vuotiaaks. Huoh.. kai tää sitten tästä..

Lieköpä tämä varsinainen huoli tai murhe, mutta suuri muutos enempikin. Täällä olisi paikkakunnanvaihdos edessä ja vielä melko nopeasti. Kovasti urakkaa edessä. Eniten "huolettaa" laittaa esikoinen päivähoitoon, että miten pärjää. Mutta enempi kait se on niin, että miten äiti pärjää :grin Alunperin oli kyllä tarkoitus olla kotona siihen asti, että esikoinen täyttää 2v. Mutta tämä uusi tulokas ilmoitti itsestään jo näin hyvissä ajoin, niin piti tehdä uudet järjestelyt. Onneksi tämä ei ole pitkäaikainen järjestely. Mutta sydäntä raastaa jo ajatuksen tasolla laittaa lapsukainen hoitoon..

Hyrrä2 meillä on melkein sama tilanne. Pysytään siis samassa kaupungissa, muuttaa pitää koska ei hissiä, kohta iso maha ja sen jälkeen taapero ja tuplarattaat.. Miehen piti jäädä viideksi viikoksi vain isyysvapaalle ja minä siksi aikaa töihin, mutta koska mies saikin opiskelunsa järjestettyä ja uusi tulokas ilmoittautui, päätimme laittaa esikoisen päikkyyn, tosin vain neljäksi kuukaudeksi.

Surettaa äitinä, koska oli myös päättänyt, että alle 2v en laita päiväkotiin, mutta toisaalta esikoinen on maailman reippain ja sosiaalisin pieni tyttö minkä tiedän, joten tiedän että ratkaisu on hyvä kaikkien kannalta. :) Saas nähdä miten kovaa itkuhuudan kolmen viikon päästä kun aika koittaa :rolleyes:

Mä ihmettelen jos tää raskaus etenee normaalisti. Jossain ketjussa puhuttiin keltarauhasesta ja nyt kyllä täytyy sanoa että se ei varmaan oo mulla ihan kunnossa tällä kertaa. Mä olen nyt viimisen viikon aikana yhtenä päivänä tuntenu kun se on juilinu ja sinä päivänä mulla oli tosi huono olo. Sen jälkeen ei mitään. Tänä aamuna ei enää edes krapulaista tunnetta. Vatsa on vielä turvoksissa ja rinnat, mut muuten täysin normaali olo. Ei normaalia mulle! Ei taida meille tulla maaliskuista vauvaa :shifty:

Repo ei mullakaan oo kauheasti ollut oireita paitsi turvotus ja arat rinnat. Etovaolo on pysynyt poissa eikä vatsassakaan sen kummempia oo viimepäivinä tuntunut.

Se keltarauhanen ilmoittelee mulla itsestään ehkä viikon välein.. Esikoisesta en edes tainnut ovulaation aikaa tuntea mitään kipua ja kyllä se lapsi siellä mahassa kasvoi ihan ilman keltarauhasen jomottelua. :) Toivotaan että on vain oireetonta ja kaikki menee hyvin :)

Mulla ei kyllä esikoisen aikaan ollut mitään vatsatuntemuksia :bored: Eikä oo tainnut nytkään olla kuin ihan pari nippasua, jos nekään ees mihinkään munasarjoihin liittyy..

Mä en tosin oo tuntenut ovulaatiotakaan kuin nyt ekan kerran tässä tärppi-kierrossa. Ennen ekaa raskautta en oo sitä tuntenut koskaan :)

Täällä yksi murehtia.. pariin otteeseen tullut vaaleenpunasta vuotoa ja oireet lievemmät kun aiemmissa raskauksissa näillä viikoilla.. oon diagnosoinut itselleni tuulimunan. Tiistaina varmistamaan asia.
Mullakin taustalla keskenmeno ja raskaudenkeskeytys.. nää peräkkäin.. vähän sellenen tunne että ei kahta ilman kolmatta..

Voi junibea... toivottavasti oot väärässä ja kaikki olis hyvin. :Heartred

Selkäkipu on palannut kovempana.. ainoo mikä lohduttaa on se, ettei oo vuotoa mutta eipä sekään mitään kerro :(

Mulla kans oli km toukokuun lopussa (tuulimuna). Todettiin alkuraskauden ultrassa yksityisellä noin rv7+3, alkoi vuotamaan itsestään pois muutama päivä ultrauksesta. Vuoto oli onneksi fyysisesti "kevyempi" kokemus kuin olin pelännyt, meni ohi viikossa. Henkinen puoli on ollut rankempaa... Tulin raskaaksi heti seuraavalla viikolla vuodon loppumisesta. Nyt yritän rentouttaa ja rauhoittaa mieltäni... Tänään rv 8+1 sen arvion mukaan, mitä sairaalassa arvioivat kun kävin siellä alkuraskauden ultrassa rv6+4. Silloin näkyi myös syke :)
Tilasin dopplerin jotta saisin mielenrauhan, ensi viikolla aion kokeilla sitä. Tsemppiä kaikille ja rauhallista mieltä, toivottavasti tällä kerralla onnistuu, peukut pystyssä! :)

Takaisin