Huolet ja murheet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mima_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oi ja voi. Tänään on taas vuotanut :(. Menkkakipuja jonkun verran lisänä, ja välillä säteillyt reisiinkin. Mä luulen että soitan huomenna neuvolaan ja kysyn olisko mahdollista päästä tarkistuttamaan tilanne. Kurjuuden kurjuus!!!!

Voi repo! Paljon tsemppiä sinne!! ❤ toivotaan että pieni olisi matkassa ja kaikki hyvin!

Ja toivotaan että pääset tilannetta tarkistuttamaan! :/

Vuoto loppui, mutta soitin siitä huolimatta neuvolaan. Ei ollu lääkäriaikoja vapaana. Sanoi vain, että päivystykseen jos pahenee niin sieltä laittavat lähetettä eteenpäin. Mutta ei nyt kyllä ole tarvetta. Enimmäkseen oireet vaikuttavat nyt kohdun kasvukivuilta. Että ehkä vielä näkyy toivonkipinä.

Mie huomasin eiöen vessassa käydessä paperissa punaisen verikökön. Huolestuin, tänään on tullut semmosta ruskeaa limaa hyvin vähän.. Toivottsvasti on harmitonta. En ole nähnyt tarpeelliseksi soittaa lääkäriin kun ei mitään kipujakaan ole ja veremtulo on niin minimaalista..

annsku; varmaankin kaikki on ok. jos punainen verinen vuoto ei lisäänny eikä ole kipuja :) Mulla oli viime ke vähäistä veristä vuotoa ilman mainittavia kipuja. Kävin to yksityisellä ultrassa, ja kaikki ok. Edelleen minimaalista ruskeaa tiputtelua mutta varmaan ne on sen ke- vuodon "jäänteitä". Ei löytynyt syytä vuodolle.

Taas yksi km ja ihan lähipiirissä. Rv oli hällä 11. Kyllä oikeasti pistää miettimään ja kovasti. Pelottaa.

Huolettaa. Koko raskausaika.
Meillä on 4 lasta ja maalla eläminen aika fyysistä. Nyt jo selkä vihottelee.
Pelkään joutuvani sairaalaan..Pelkään että toinen sydän ei enää sykikään np-ultrassa tai kumpikaan. Tai että toisella on jotain vikaa.. Tai molemmilla. Voe.

Voimia Chantalle!onhan se kaksosraskaus riskiraskaus aina...mut enemmän oot seurannassa varsinki puolen välin jälkeen :) ja onhan siinä riski joutua sairaala lepoon aika iso...otettava vaan niin rauhallisesti kun mahdollista..onneks ite en joutunu sairaalassa olee ku 1päivän ennen leikkausta...

Tää selkäkipu on tänään mennyt ihan uudelle asteelle. Eilisestä illasta asti särkenyt tosi kovaa, ei auta makoilu tai liikunta. Tipan tippaa verta ei kuitenkaan vieläkään tule.. nyt päivästä ollut kipu lähes pelkästään vasemmalla puolella, ei ihan alaselässä vaan siinä ristiselän tietämillä. Pitääkö tässä nyt vielä kohdunulkoista pelätä, tai kystaa? Yksi alkio kohdussa eli vielä kolme viikkoa sitten, mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä muuta on jäänyt matkalle, tai onko keltarauhasesta puhjennut kysta vai mikä hitto mua vaivaa :confused:

Perus suomalaisena en voi mennä lääkäriin, vaan aattelin viikon kärvistellä ja mennä sit heti maanantaina työterkkariin, niin ei kunnalliselle tarvi mennä kuuntelemaan sitä "ota särkylääkettä" -neuvoa. Nyt hoitovapaalla ei oo siihen vielä oikeutta..

Mää vuodan vieläkin verta. En tiedä mutta toivon että liittyy eiliseen ultraan. Ei tää mitään runsasta oo eikä oo mitään kipuja mutta laittaa huolestuun silti.

Mä oon vuotanut melkein aina sisätutkimusten jälkeen ja paljonkin. Suurella todennäköisyydellä liittyy siihen ultraan, tosin en tiiä kauan on ns. normaalia vuotaa siitä syystä.

Mäki oon taas tuhrutellut vähän tänään.. :/ Tosi stressaavaa, kun esikoisen aikana ei tullut tippaakaan, niin ei tiedä, onko tää normaalia vai ei..

Tää on siis minimaalista ja näin ällöttävästi sanottuna tulee vaan pyyhkiessä. Eli ei siis vuoda niinko niagara vaan vähän. Välillä loppuu ja taas alkaa..

Joo aina olis jotenki rauhallisempi olo, jos ei tiputteluvuotoa olis mulla oli tosiaan viime pe niin, että tuli pari tippaa verta ja sen jälkeen ei onneks mitään. Mut aikaisemmissa ei tullu yhtään verta, joten huolettaa. Perjantaina se ultra...
Toivottavasti kaikilla meillä se ois harmitonta ☺

Joo pyyhkiessä täälläkin välillä tulee. En tiedä, tuleeko jotenkin helpommin, jos ponnistelen/kyykin enemmän. Kun tänään ei muuten tuhrutellut, mutta iltapäivällä kun olin kyykkinyt hetken marjapuskassa tuli sit taas vähän jotain rusehtavaa..

Luin kyllä, että monella ollut vuotoa rv6-7 aikaan. Ja voi liittyä johonkin istukan kehittymiseen..?? Mutta en siis tiedä, miten paikkansa pitävää tietoa tuo on.

Jahas, täällähän onkin vinopino samankaltaisin kokemuksin kuin itse.. tsemppiä kaikille! Toivotaan että vuodot ovat ohimeneviä ja kyydissä pysytään. Itseä huolettaa myös toisinaan, taustalla spontaani keskenmeno maaliskuulta. Olin juuri käynyt ar ultrassa samana päivänä, jolloin aamusta tuli kerran rusehtavaa. Syytä vuodolle ei näkynyt ultrassa, sydänkin pamppaili ja toivotteli hyvää raskauden jatkoa. Ainoa mikä mietitytti (vaikka en siitäkään tajunnut kovin huolissani olevan) kun oli jo rv 8+2 ja mittaili moneen kertaan että sai vaan 6+2.. Sehän oli merkki et kehitys pysähtynyt siihen. Ja siitä se vuoto sitten muuttui ja parin päivän päästä alkoivat yöllä aivan JÄRKYTTÄVÄT kivut selässä, reisissä jne jne kunnon supistuskipuja ja vuotoa kuin niagara 1-2vrk. Onneksi kokonaisuudessaan kesti vuoto viikon, mutta noita kipuja oli useita päiviä. Saattoi johtua toki siitäkin että olin esikoiseni synnyttänyt vasta muutama kk aiemmin.
Shokkihan se oli siksi, että ekalla kertaa en edes tosissani ollut jotenkin ajatellut keskenmenon vaaraa, enkä ajatellut tuolla toisellakaan kertaa. Raskaudesta sinällään ei ehditty iloita kuin kolmisen viikkoa, ja kun tuo ihana pikkuinen oli vielä niiiiiiin pieni, niin lohdutti kovasti rutistella häntä kovissa kivuissakin.. <3
Mutta niin, tokihan tämä kaikki nyt laittaa tähän kolmanteen meneillään olevaan raskauteen nyt sitten paineita, vaikka aluksi niitä ei miettinyt niin nyt kun nämä herkimmät viikot rullaavat niin on vähän kumminkin sellainen varpaillaan olo... phuuuh.

Niin ja siis tuon edellisen kokemuksen perusteella nyt arvon, että onko mitään järkeä mennä ar ultraan kuitenkaan, kun ei se ole mikään tae mistään. Viimeksikin kaikki piti olla hyvin ja sydän pamppaili ja olikin oikeasti jo käynnissä km... Mutta ehkä tuo uteliaisuus taas vie voiton ja käydään tsekkaa mikä meininki. Jälkikäteen edelliskerralla kyllä sitten tajusin, että raskausoireet kyllä vaimenivat ja jopa taisivat hävitäkin siinä 6+ viikkojen jälkeen..
Mutta toivotaan nyt meille kaikille kovasti tarrasukkia! :)

Voi voimia ja tarrasukkia teille kaikille! On varmasti ahdistavaa miettiä, että onko normaalia vai ei.. Toivotaan nyt kuitenkin, että kaikilla on harmiton vuoto! :)

Takaisin