Huolet ja murheet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mima_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noniin, toinen lääkärikäynti kaamean flunssan vuoksi tällä viikolla. Viruksen aiheuttama ilmeisesti, eli ei lääkkeitä...Avaavaa suihketta vaan (ventolinea) tarvittaessa. On kyllä ollut kamala sairasteluviikko! Aivan voimat poissa, ja yskiminen aiheuttaa välillä supistuksia. Sais jo helpottaa! Ärsyttää kun joulu ja uusivuosi menee aivan sängyn pohjalla :(

Pitää kokeilla tuota kokovartalotyynyä. Nyt viime vrk ollu helpompi selän puolesta. Ja kävin tarkistuttamassa paikat. Olivat hyvin kiinni mutta mulla on vissiin bakteerivaginoosi :sorry: selittää ainaki osin supistelut. Paikalliskuuri päällä. Nyt pelkään että onko vaikuttanut vauvaan jotenki tää tulehdus. Toiv ei!!

Toivottavasti lidliin tulee taas pian niitä tyynyjä ni saisin halvalla tyynyliinan siihen ku viimeksi niitä ei ollu enää...

miRi; kuinka se bakteerivaginoosi huomattiin / todettiin? Oliko sulla jotain oireita vai ottiko ne rutiinisti jonkun näytteen? Kuinka paljon sulla on ollut supistuksia?

Täällä sama kuin Mirillä. On jo kolmas vai peräti neljäs tulehdus nyt raskausaikana. Lisäksi jatkuva hiiva myös päällä..:sour:
Eilen juuri hain taas saman kuurin, jonka söin noin 3 viikkoa sitten.. Todella ärsyttävä riesa kun ei meinaa parantua ja en haluaisi vauvaa marinoida antibiooteilla, vaikka onkin paikallis hoito. Pakko kuitenkin hoitaa, varmaan pienenpi paha kuin niin ärhäkkä tulehdus joka käynnistäisi synnytyksen liian aikaisin..
Minulla ei ole aiheuttanut nyt sen enempää supisteluja kuin ns. Normi päivätoimet..
Todettiin kun oireiden perusteella kävin taas lääkärissä sisätutkimuksessa..

Hyvän nukkumatyynyn saa myös ostamalla Jyskistä ison, oisko 50x90, tyynyn. Siihen tyynyliina ja sinne tungetaan vielä yksi tavallinen tyyny. Saa ihanasti kainaloon, olkapää jää hyvään asentoon ja ylemmän jalan saa myös siihen päälle niin lantiokaan ei käänny kieroon. :)

miRi; kuinka se bakteerivaginoosi huomattiin / todettiin? Oliko sulla jotain oireita vai ottiko ne rutiinisti jonkun näytteen? Kuinka paljon sulla on ollut supistuksia?

Otin yhteyttä gyneen noiden supistelujen takia, että näkee onko ne pehmittäny paikkoja. Kysyi onko valkovuotoa tms ja sanoin että sitä kyllä on ollu norm enemmän. Olen siitä mainnut neuvolaanki , mut kukaan ei ole huolestunut ku alkuraskauden sisätutkimuksessa kaikki ok. Otti näytteet, mutta se mun valkovuoto ja sen haju sai jo sen lääkärin vakuuttuneeksi että siellä tulehdus on. Ilmeisesti sellainen pistävä haju liittyy oireisiin, sitä en itse huomannu ennen ku nyt. Ja tuo runsas valkovuoto.
Supistuksia on ollut päivittäin useampi kerta päivässä ja ne on voimistunut. Hoitamattomana bakteerivaginoosi lisää keskenmenon ja ennenaikaisuuden riskiä. Kannattaa tarkistuttaa jos epäilyttää.

Ilmeisesti on myös herkkä uusiutumaan joten tämä tyttö aloittaa myös maitohappobakteerit.

Tuossa jollyroomin alejuttuja selailin, niin siellä näytti olevan raskausajan tyynyjä :) Siis niitä semmoisia kokovartalotyynyjä.

Mun on nyt pakko kysyä: ottaako ketään muuta päähän tää raskaana olo??? :anyone

En tiä onko taas jotenkin huonompi päivä mutta voi hitto tää on väsyttävää puuhaa!!! Selkä eniten ottaa päähän, unta ei oo ollu koska viimeksi, kokoajan itkettää joka asia, pelottaakin siinä samalla..

Ei vaan jaksais nyt millään...

Raskaus ei ota päähän, mut unettomuus kyllä. Joka raskaudessa sama homma, et unet häviää lähes täysin.

No juu, korjaan sen verran että ei tämä raskaus ota päähän mutta kaikki nämä sivuvaikutukset...

Mulla on joku hemmetin hermo jumissa vasemmassa pakara/ristiselässä ja kun nukkumaan mennessä nostan jalat koholle että lepää toi selkä mun vasen olkapää tulee niin kipeäksi etten saa nukuttua.. Joku koko kropan pinne siis!!

Täytyy valita joka toinen yö mihin sattuu, selkään vai olkapäähän :(

Unettomuus häiritsee täälläkin. Iltasin oon tosi väsynyt siin kympin aikaa ja ku meen sillo sänkyy nii pari tuntii menee pyöries et saa unen ku ei löydy hyvää asentoa. Ja iha sama monelt menee nukkuu nii 7 aamul hereillä

Mulla ei ole asennon kans ongelmia onneksi tässä raskaudessa kun normaalisti voinut liikuntaa harrastaa, mut hormonit valvottaa ja tietysti muut häiriöt kuten lapset ja mies :D Se on jumalauta 5h maksimissaan ja sit on kroppa sitä mieltä, et enää ei nukuta! Oishan tuo ihan hyvin jos sais joka yö ton nukutuksi, mut joskus jää unet pariin tuntiin. Onneks se taas helpottaa viimeistään sit kun imetys loppuu...

Jossain mä taisin noista kivuista höpötelläkin, että selkään/lonkkiin/hermojumeihin kannattaa kokeilla venytellä kunnolla pakara&nivuset. Selän jumppaaminen kontallaan, jalannostot ja erilaiset ylävartalon kierrot poistavat jännityksiä kropasta.

Sen verran ottaa päähän että unet on huonot ja päivät takkuaa. Poika 3v kotona ja työt vie kaiket voimat. Outoja öitä. Kädet puutuu aina siltä kyljeltä millä makaan. Herään siihen sitten jos en vessaan tai suonenvetoon. Huomenna neuvola. Tekis mieli sanoa etten jaksa enää töissä. Saa ny nähdä.

Onko kellään muulla murheena suonikohjut? Mulla ollut jo aiemminkin raskauksien takia jonkinlaiset suonikohjut säärissä mutta nyt tässä 3 raskaudessa mennyt jalat aika hurjaan kuntoon. Niitä pakottaa ja turvottaa aika lailla päivän mittaan tukisukista huolimatta. Ikävä vaiva :sad010

Muokattu viimeksi:
Mulla taas kyljet kipeytyy niin että riippuen hetkestä, se on 10min-2h minkä voi samalla kyljellä maata (nukkua) ja sit pitää vaihtaa toiselle kyljelle... Ja selälläänkään ei pysty nukkumaan. Flunssassa nyt melkein 2 viikkoa ja yskiessä pissat lirahtaa housuun :( Onneksi nyt joululomalla on pystynyt nukkumaan päivälläkin.

Täällä kans välillä raskaushormonit valvottaa, viime raskaudessa sama homma. Ja yleensä tietty silloin kun esikoinen nukkuu hyvän yön :D esikon hammasrumba alkaa vihdoin puolen vuoden yhtämittaisen hampaiden tulon ja kipujen jälkeen rauhoittua vissiin (enää 5hammasta uupuu) ja n viikon on nukkunut suht jees. Toki meillä sairastettiin sitten vatsatauti tässä juuri. Itellä kesti 5päivää (vesiripuli 3vrk) ja en saanut syötyä ja pysyy sisällä juuri mitään. Esikko selvisi vrk ssa oksennellen, söi yli viikon todella huonosti. Mutta siitäkin selvitty. Nyt sitten alkoi supistukset häiritä lenkkeilyä todella hurjasti, viimeksi tällainen tuli minusta vasta 40+0 tienoilla näin voimakkaina. Ei meinaa 3km vaunu ja koiralenkki mennä kun pitää n vartin jälkeen pysähdellä todella paljon kun kohtu supistelee niiiiiin voimakkaasti. Ja yhdellä lenkillä jäi päälle koko ajaksi. Masussa myös potkitaan niin kovaa että mua sattuuuuu!! Esikoisesta en muista näin kipeitä potkuja ollenkaan. Mistä mahtaa tuokin johtua?
Hiiva tai kuivat limakalvot jne aiheuttanut viikkoja inhottavan tunteen alakertaan, käyttänyt välillä Canestenia ja joka päivä vagisania. Pitänee käydä näytillä jos menee vielä pahemmaksi. Ihan vereslihalla välillä noi ulkosynnyttimet. Että hoh hoijaa, kyllä kovasti odottelen jo että raskaus päättyy

Takaisin