Huhtikuun mutinat

Mekin varattiin kirkko n. kuukausi ennen häitä, viikkoa ennen sitä taidettiin päättää päivämäärä. Mutta meillä ei vieraita ollutkaan kun 15 hlö :D niin oli helppo varata ravintelikabinetti sellaiselle pienelle porukalle, kun ei mitään ihmeellistä ohjelmaa vihkimisen ja syömisen lisäksi ollut :P
Pidetään sitten (ehkä vuoden päästä) kesällä kavereille erikseen jotkut pirskeet, kun niitä jäi harmittamaan juhlien puute...
 
aina oon miettiny mitä haluun yms.. mut kuukaus enne ku varattii toho nii varattii myöhemmäks ajaks eikä sen kummemmin suunniteltu ku aikaa oli.. kaasot ja bestmannit kysyttii.. no sitku muutettii nii tajuttii että nepäs on jo kohta.. pappi oltii keretty kysyy mut sillekki kävi toi uus pvm.. kaikki tehtii ite ruuat yms mut ei se ikinä ollu juhlissa ongelmana ku tottunu tekee :)
 
ooo miekii tahon naimisiiiin! :P :P pienestä asti suunnitellu häitä.. :D
 
Meillä järkättiin viime kesänä reilussa puolessa vuodessa häät. Ihan hyvin ehti siinä ajassa. Toki meillä ei ehkä ne ihan perinteisimmät kinkerit ollutkaan, mutta käytännössä kaikki tehtiin itse. Ei musta olis ollut montaa vuotta häitä suunnittelemaan, mutta kukin tyylillään.
 
Meillä vietettiin ystävänpäivänä häitä, jotta saatiin yhteinen sukunimi ennen vauvaa. Kaikki sujui nopsaan... Joulun aikana päätettiin päivämäärä, sit etsittiin hääpuku ja mietittiin ruoat jne. Pienet ja sievät olivat meidän häät, sellaiset mistä olimme haaveilleet. Vieraita oli siis vain 24hlöä. Eli kyllä nopsaan saa järkättyä juhlat jos vaan haluaa. Mulla oli aiemmin ajatus et vuoden haluan suunnitella, mutta vauva päätti tulostaan, ni päätettiin nopeuttaa...
 
Hahaa mainitsinpa avioliiton sillee ohimennen tossa ;D ukon silmissä vilahti kauhu!! x) outoa tulee olemaan jos omalla muksulla eri sukunimi ku itellä o.O nii se kyl o veljenki perheessä ku eivät oo vielä naimisissa..
 
Saahan ne suunniteltua pikaseen, jos vaan tahtoo :) Mä rakastan suunnittelua (olin myös tapahtumakoordinaattori Suomessa vielä ollessani, joten :D) ni tykkään tehdä kunnon suunnitelmat ja aikataulut. Meillä siis hääjuhlat tulossa näillä näkymin heinä- ja syyskuussa 2016. Eli täällä Ausseissa ja syksyllä Suomessa. Mies sanoi, että haluaa järjestää Aussihäät, mutta kovin näyttää nyt siltä, että mulle ne kahdet tulee järkättäväksi, Huoh :p
Vähän alkanut myös houkutella, jos kuitenkin siirtäisi helmikuulle Suomihäät, olisi rantahäät täällä ja lumiset (toivottavasti..) Suomessa :)
 
Meillä häät 2018 ja päivämäärä mulla ollu päätettynä jo ennenku tavannut miestäni. :D
Kihloihin mentyämme (2.9.13) sitte puhuttiin, että kohta ihmiset käy kyselemään päivämäärää ja yhteistuumin päädyttiin tuohon päättämääni päivään. :) se oli miehellekki ok ja saahaa toivon mukaan vähän säästettyä rahaa siihen mennessä. Päivämäärä juurikin siksi tuo tietty, kun se on sama päivä kun vanhemmillani.. Kesähäät ja eräänlaisena kunnianosoituksena vanhemmilleni. :)
Voihan se toki tässä matkalla vielä muuttua. Ikinä ei tiiä. :D

Tavallaan ois kiva semmone pikkunen hääjuhla tähän ihan piakkoin, vaikka maistraatti ja kekkerit, mutta koko ikäni kirkkohäistä haaveillu ni ei se sit kumminkaa ois sama käydä kirkossa sanomassa Tahdon 3v päästä ku ootte jo maistraatissa sen sanoneet. :)
Lapselle tulee isän sukunimi ja en edes koe sitä oudoksi, oon miettiny oman sukunimeni kanssa että pidänkö vai otanko miehen oman. Tätä nimeä ei Suomessa älyttömiä määriä ole ja tässä kaupungissa ainakaan :D Onneksi miehenkään nimi ei mikää Suomen yleisin nimi ole. :)
 
Mun täytyy ihan mielenkiinnosta kysyä, että yhdistäkö ihmiset aina isot juhlat kirkkohäihin? Tai siis, olen miettinyt, että miksi usein puhutaan että jos vaan pienessä piirissä pitää häät niin sitten mennään maistraattiin ja isot häät pidetään kirkossa?
Sama settihän niissä on molemmissa noin niinkun pääasiallisesti, ja ilmeisesti maistraatissakin se vihkiminen on ilmaista niinkun kirkossakin? Ei niitä marssejakaan kai ole kirkossa pakko ottaa, jos ei halua niin juhlallista tilaisuutta :)

Hauska olisi kuulla ajatuksia. Toki vakaumukselliset syyt paikan valinnan suhteen nyt on jotenkin itsestäänselviä, mutta kaikilla ei varmaan se ole se valinnan peruste?
 
Ei mun mielestä kirkkohäiden tarvii olla isot! Eikä edes mitenkään mahtipontiset tai super juhlavatkaan, ihan hyvin voi olla kirkossakin pienellä porukalla ja siitä siirtyä tädin kauniiseen puutarhaan itsetehdylle karjalanpaistille :) Ja päinvastoin, hyvin voi isot bileetkin alkaa vasta vastaanotolta.

Itse kyllä haluan kovin klassiset ja perinteikkäät häät, tuskin nyt kovin isot kuitenkaan tulee olemaan. Ja kirkosta tosiaan tulee vain siunaus, en ole edes riparia käynyt :p Se vaan jäi.. Hääkirkoksi haaveilen Tuomiokirkkoa, ei pienempi käy :rolleyes:
Mutta halutaan molemmat virallisesti mennä naimisiin ennen vauvaa ja minähän en omissa häissäni raskaana ole :D! Ei kai siellä maistraatissa (tai käräjäoikeudessa täällä) pääse edes sanomaan tahdon :wink
 
Kiitos vain teidän kirjoitusten, minäkin sitten viime yönä unissani menin naimisiin :D no ei, vielä ei kyllä riitä energia muuta kun vauvan tuloon valmistautumiseen, häät sitten joskus :) Jee, sokerirasituksessa käyty ja Kanta-sivuilta kävin äsken kattoon niin puhtaasti meni läpi :) :) nyt on vähäsen puhtaampi omatunto noista ajoittaisista (lue päivittäisistä) mässäilyistä :P Ootteko muuten äippälomalaiset ottanut jotain projekteja tai muuta, täällä nyt viikko oltu lomalla ja tekeminen alkaa kovasti loppua kesken :eek:
 
Siis kyllä maistraatissa sanotaan tahdon, mutta siellä ei tosiaan ole mitään pitkiä puheita niinkuin papilla yleensä, eikä siinä ite sanota muutaku se tahdon. Lisäksi voi sitten olla joku runo minkä vihkijö lukee. Meidän toimitus oli runoineen viidessä minuutissa ohi.
 
Ahaa! Kirkossa meni sentään vartti :D ja oli livemusaakin alkuun ja loppuun
 
Hei, mitä tuo tarkoittaa kun äitiyspäivärahahakemuksessa kysytään oliko se nyt vähennyksissä matkakuluja...tarkoittaako se sitä, että se summa mitä siihen laitat niin vähennetään siitä loppusummasta vai mitä ihmettä:D ?
 
Muokattu viimeksi:
Siinä tarkotetaan verovähennyksiä (esim. jos tienaat 35 000 ja sit siitä vähennykset=matkakulut x määrä + muut vähennykset x määrä = tulot tyyliin 32 000 eli saat sen mukaan sit sitä äp-rahaa, jos haet siis korotettua viim. puolelta vuodelta, toimii siis kuin verovähennykset, mitä nyt yleensäkin haetaan, ainakin mulle tuli se esitäytetty veroehdotus just postissa, ni ne on niitä samoja vähennyksiä.)

Käräjäoikeudessa todentotta kysytään myös sitä tahdon-asiaa :) Ja mä en oo mikään hääihminen, enkä käyttäisi yhtään enempää rahaa tai vaivaa kuin maistraatin/käräjille ajan verran. Kirkossa en suostuisi koskaan menemään naimisiin, koska en sellaiseen edes kuulu. :)
 
voihan sitä mennä kahen todistajan läsnäollessa ja pappi nii vaikka kuumailmapallossa naimisii :D et missä vaan voi ja kirkossa voi pitääö isot tai pienet häät.. en oo ikinä ollu alle 70henk häissä.. yleensä 100-150henkilöö ollu :) yhteensä oon ollu 8:häissä
 
Edellisessä elämässä menin naimisiin kirkossa, lyhyimmällä kaavalla ja meillä oli vieraita n.40 koska oli pienet suvut. Eihän sitä ole myöskään pakko varata kaikkein suurinta kirkkoa.. No nythän myö ei täs miun nykyisessä elämässä olla naimisissa ja tarkkaan mietin, jos asia milloin ajankohtaiseksi tulee, et onko tarpeellistakaan. :wink aikanaan oli ajatus et pitää olla naimisissa ennen lapsia yms. mutta koska elämä ei aina mene niin kuin suunnittelee ni nykyään en ole samaa mieltä, selviipä helpommalla ainakin jos ero joskus tulee
 
Takaisin
Top