Huhtikuun kuulumiset



Kyllä mä pelkään  ja paljonkin. Pelkään niin paljon, että en halua lukea noista kamlasti, koska sitten se pelko aina nousee kovaksi. Pelkääminen ei ole kuitenkaan kovin hyvä sikiön kannalta, koska se kuitenkin jossain vaiheessa rupee aistimaan äitinsä tunteet jne. Stressi ei ole koskaan hyväksi.

Mun mielestä tommosillekin jutuille pitää olla melkein omat osionsa, että sitten saa lukea jos haluaa. Kyllä se on kiinnostavaa lukea toisten kokemuksia ja jakaa niitä, mutta mä en edes ole niitä "herkimpiä", joista voi tuntua pahalta lukea tuollaista. Siksi vaan mietin jotakin varoitusta tai esimerkiksi omaa osiota tuollaiselle :)

Ajatus vain.
 


Onko teillä muuten ollut sen nenätukkosuuden lisäksi  limaa muuallakin?


Mulla ainakin tulee semmosta limaa vaikka muille jakaa O_o

Eikä se oo valkovuotoo vaan pelkkää paksua sitkeetä limaa. ANTEEKSI ÄLLÖ KUVAUS :D

Pakko saada tietää.
 
Heippa taasen :) Tännehän on tullut keskustelua, en oo jaksanu koneen äärellä olla, kun saan sitä tehdä työkseni viikolla. Alavatsakipuja ei ookkaa juurikaan ollut viikonloppuna, tai semmosta pientä nipistelyä kyllä. Kävin ostaa panadolia, ni jos kovin inhottavasti vaivaa, ni nappaan niitä :) Luulen et osa syy vatsaoireisiin on istumatyö ja työhousut, ne kun kiristää ikävästi juuri alavatsan seudulta, pitää varmaan mahdollisuuksien mukaan avata työpäivän aikana napit niin ei nii purista ;)

Nenu ei vuoda, eikä mikään muukaan paikka :) Valkovuoto on aika runsastakin välillä, mut ei muuta. Mulla on noita finnejä tullu iha kauhee määrä ja se kyllä vähän häiritsee.. siis oikein isoja punaisia ja kipeitä, onneks sijoittuu enemmän selkään/niskaan. En ikinä oo kärsiny mistää aknesta tai mistään, ni tä on kyllä uutta ja inhottavaakin. Vaik kuin puhdistan hyvin ni silti niit nousee :S No kai se tästä... täytyykin jo painella pehkuihin ni jaksaa aamulla töihin. Hyviä öitä ja alkavaa viikkoa! :)
 
Moi pitkästä aikaa!

Täällä väsymys ollut niin kamalaa että kirjoittelut ovat tyystin jääneet.

Vaikeat aiheet: Toivottavasti en loukkaa ketään mut mun mielestä on hyvä et täällä keskustellaan myös niistä (keskenmenot yms.). Jos joku ei niistä pidä niin jututhan voi hypätä yli. Varmaan 90% odottajista pelkää keskenmenoa ja valitettavan monille niitä tuleekin, joten hyvähän se on että aiheesta keskustellaan. 

Kivut: En itse ole keskenmenoa kokenut, joten en osaa sanoa kuinka kovaa/millaista siihen liittyvä kipu on. Minulle varhaisultrassa kätilö sanoi, että kohtu on voimakkaasti taaksepäin kallistunut ja tämän vuoksi voi olla voimakastakin kipua. Noh onneksi sellaista ei ole ainakaan vielä tullut, ainoastaan samanlaisia repäisyjä (esim. aivastaessa) kuin esikoista odottaessa. Mutta mun mielestä kannattaa soittaa neuvolaan, äitiyspolille tms. jos kivut mietityttää ja käydä vaikka asia tarkistuttamassa. Mielummin niin kuin stressata ja miettiä asiaa itsekseen.

Oireet: Täälläkin ollut viimeisen kuukauden ajan iltaisin ihan järkyttävää oloa ja väsymystä. Viikonloppuisin tilanne on ollut parempi kun on saanut levättyä. Viime viikolla kuitenkin huomasin parina iltana parannusta asiaan, joten toivotaan että olot alkavat helpottaa. Maanantaina tulee rv 10 täyteen. Esikoinen tästä on myöskin kärsinyt, kun ei voi ymmärtää miksi äiti ei jaksa touhuta ja leikkiä. ;(

Kertomisesta: En muista oliko tästä aiheessa tässä topicissa juttua mutta vastaampas tänne. Me ollaan kerrottu tästä vauvasta jo aika monelle. Molempien vanhemmat ja sisarukset tietävät sekä läheisimmät työkaverit. Pomolle en vielä ole kertonut hänen ollessa sairauslomalla, mutta hänen tuuraajansa jo tietää. Pari kaveria saa asiasta myös todennäköisesti vappuna tietää, mutta sitten ollaan ajateltu ihan julkisesti kertoa vasta np-ultran jälkeen. Tuo ultra on vasta toukokuun toisella viikolla. Mua on itseäkin huvittanut tämän kertainen lörpöttely vauvasta, kun esikoista odottaessa oltiin tosi tarkkoja ettei asiasta kerrottu juuri kenellekkään ennen np-ultraa. Vain pari ihmistä tiesi silloin ja nyt tietää jo tosi moni. Jotenkin nyt toista odottaessa tähän suhtautuu hieman eritavalla. Jotenkin on varmempi olo omista tuntemuksista että kaikki on hyvin, mutta toisaalta jos np-ultrassa paljastuukin jotakin ikävää niin on kiva kun tärkein tukiverkko tietää asiasta.

Jahas, mutta nyt on pakko ruveta lopettelemaan ja lähteä unten maille. Nukkuminen onkin nykyään mielenkiintoista, kun närästys (joka oli esikoisen kohdallakin) on tullut jo tosi voimakkaana ja saan nukkua puoli-istuvassa asennossa jo nyt! Huoh mitähän tämä sitten taas loppuajasta on.
 
mun milelestä on myös hyvä lukea muitten kokomuksia ja tietääpähän sitten vähän et millon johki kannattaa varmuuden vuoksi soitella oireista :) koko viime yön näin taas painajaisia keskenmenosta, yhdessä olin syönyt maissisipsejä ja sen takia tuli keskenmeno, kyllä neuvvola täti haukku mut niin pystyyn et ei huhuh, onneks oli vaan uni :D itellä on kans tullu pari keskemenoa, mutta ne on tullu muutaman pv/viikon päästä plussaamisesta, joten mtn ihme oireita ei ole ollut, alkanut vaan normaalistikkin tosi kivuliaat ja runsaat menkat, lekurissakaan en ole kummastakaan käynyt kun ovat soittaessa vaan sanoneet että mennyt kesken, ei tarvitse tehdä mtn.. niin joku täällä esim keroi että alkoi runsas vuoto ym ja lekurit sanoi samaa, meni silti päivystyksene ja vauvva olikin elossa ! :) sitäkään vaihtoehtoa en ois tienny ellei täällä jaettais kokemuksia..

Täällä akne on levinny rintaan ja selkään :( kauhean näköstä.. ja toi aivasteleminen on ärsyttävää varsinki öisin :D
 
Ihan asiasta kukkaruukkuun: onko teillä muilla muuten pohdittuna mitä tarvikkeita aiotte ostaa/saada ja mistä? Itse haluaisin ostaa mahdollisimman paljon kamoja käytettynä, rahaa kun ei kuitenkaan ole liikaa. Ja ongelmaksi muodostuukin meillä kenties tuo vaunut + auto -yhdistelmä. Meillä on pikkuriikkinen kauppakassi autona ja iso koira, joten miten sinne sitten vielä mahduttaa vaunut ja muut vauvan kamat mukaan...? Uutta autoakaan ei nyt ihan just ole varaa lähteä ostelemaan. Täytynee keksiä joku luova ratkaisu :)
 
Samoilla linjoilla ollaan kuin Vilukissakin. Sanoin viikonloppuna miehelleni että etsitään kaikki käytettynä, vaunut, sitteri, autoon se kuljetusistuin, sänky. Niihi saa muuten törsättyä monia tuhansia euroja ja kuitenkin käytettynä oleva tavara on kuitnekin ihan toimivia ja hyvässäkin kunnossa.. Hoitopöytää ei varmaan ees osteta, ku sängyn päällä on iha hyvä vaihtaa vaippaa yms :) Meillä on molemmilla omat autot, sedanit, mieshän haluaisi farkun, mutta minä en jotenki halua luopua omasta autostani, vaikka ei kahta autoa välttämättä ees tarvittaisi ja säästettäisiin hirveästi rahaa jos ois vaan yks auto. Mut jotenki jos möisin oman autoni niin se oma vapaus häviäisi, en pääse sitten vaikka esim. vauvan kanssa minnekkään käymään päivällä,ja olisin ihan oman kodin vanki. Voihan se mies vaihtaa omansa farkkuun, jos niin haluaa :D
Pienemmät tavarat kuten tuttipullot, tutit yms tietty uutena. En kyllä oikein ees tiiä mitä kaikkea pitää ostaa, mut eiköhän en selviä ajan kuluessa :)
 
täällä kanssa yritetään ainakin ostaa melkin kaikki käytettyinä, onhan tässä niin kauan aikaa että varmaan kerkeää löytää mieleisensä :) ainoa on sänky, haluasin sen semmosen missä on samassa hoitopöytä, sit siitä saamyöhemmin pikkulapsen sängyn, sen jälkeen lastensängyn missä on laatikot sängun alla.. maksaa varmaan paljon mut menee sama sänky ainakin kouluikäiseksi saakka :) mun pitäis saada korttia ja autokin ennen vauvvan syntymää, ei tästä tuu muuten mtn :D
 
Joo meillä yritetään myös käytettynä hankkia mahdollisimman paljon. Vaatteita ihan pienelle varsinkin löytyy erittäin hyväkuntoisina kirppareilta ja netistä ja ystäviltä. Samoin jotain leluja irtoaa ihan varmasti ainakin yhdeltä ystävältä halvemmalla, kun heille on toinen tulossa ja sitten on lapsimäärä täynnä. Kaikki lähtee myyntiin sitä mukaa kun uusi tulokas ei enää tarvitse. Ja me ollaan ykkösenä sitten niitä ostamassa ja jotain saamassa ;)

Hoitopöytä/lipastokombo hankitaan uutena, kun ei ihan kaikkea jaksa lähteä metsästämään käytettynä. Se jää sitten lipastokäyttöön, kun ei tarvitse hoitopöytää enää. Sitteri jo onkin ja noista isoimmista puuttuu siis sänky, vaunut ja turvaistuin autoon. Niitä pitää alkaa metsästämään joskus kesän aikana. Aiemmin ei viitsi, kun näin alussa mennään ja noi on tilaa vieviä kapistuksia kuitenkin.

Auto menee myös vaihtoon. Meillä on yksi auto ja se on minun ja itse haluan sen vaihtoon kesän aikana. Farkku tilalle vaikka en niiden fani ole. Mutta sinne ei sitten tarvitse survoa vaunuja ja esim. ruokaostoksia jne. Tuohon nykyiseen ei kyllä perätilaan vaunut mahdu.
 
Muistelen kauhulla sitä "pitää hankkia" -listaa, jonka esikoisen odotusaikana väänsin. Suuri osahan oli ihan pieniä juttuja, mutta jotenkin se lista näytti niin loputtomalta ja pankkitilin tyhjentävältä ensivilkaisulla. Huuto.net oli käytössä hankintojen metsästyksessä ahkerasti, mutta esim. turvakaukalon ja vaunut halusin ostaa uusina.

Pääsiäisenä innostuin "tekemään kellariin tilaa" eli toisin sanoen työhuone muuntui osittain toisen lapsen huoneeksi . Nyt siellä odotteleekin jo hoitopöytä/lipasto-yhdistelmä, valtavasti pieniä vauvanvaatteita, vauvan korisänky, sitteri ja leluja. Seiniinkin aloin suunnitella jo uutta väriä. Tuossa ohessa tuli tietysti uusia ideoita myös esikoisen huoneeseen, joten iski kunnolla aikamoinen lastenhuoneiden sisustusvimma :)

Auton hankkimista ollaan mekin pohdittu. Tuohon nykyiseen rotiskoon mahtuu juuri ja juuri  nuo meidän sisarusrattaat, turvaistuin ja turvakaukalo. Mitään muuta ei sitten juuri mahdukaan. Eli eiköhän tässä ole meille vihdoin se kunnon syy hankkia isompi (ja muutenkin parempi) auto.

Postista kolahti muuten tulokset Downin seulontakokeesta, ja lisääntynyttä riskiä ei todettu. Tämä oli jostain syystä se juttu, jota mies halusi odottaa ennen raskauden paljastamista muille. Ehkäpä siis nyt riskiviikkojenkin ollessa takana voisi alkaa  julkisesti iloitsemaan tulevasta pikkuisesta :)
 


Me saadaaan KAIKKI tutulta. Siin on vaatteitakin varmaan kahdeksi vuodeksi. Tuttipullot yms muut myös.
 


Me saadaaan KAIKKI tutulta. Siin on vaatteitakin varmaan kahdeksi vuodeksi. Tuttipullot yms muut myös.
 
Hankinnoista: Meillä varmaan suurimmat hankinnat on pinnasänky ja vaunukoppa. Kaikki muu löytyykin jo valmiina isommilta muruilta. Pinnis tuli meille käytettynä ja on aikoinaan ollut mun pikkusiskolla ja taisi olla jo silloin käytetty eli alkaa olemaan jo aika vanha ja siksi haluaisin jo uuden. Tai no tuskin uutta ostetaan vaan käytetty, mutta parempikuntoinen :) Vaunut ostettiin esikoiselle huutonetistä käytettyinä ja ovat kyllä ihan ok kuntoiset vieläkin mutta kakkoselle ostettuihin kärryihin ajattelin kuitenkin hankkia vaunukopan kun sellainen niihin on mahdollista liittää. Olisi kiva kulkea vauvan kanssa vähän uudemmilla kärryillä kun kahden kanssa jo niitä kulahtaneita vanhoja käyttänyt.. Muut hankinnat onkin sitten vain pientä täydennystä vaatteisiin ja varmaan tuttipulloja yms.
Vauvanvaatteita kyllä tekisi hirmusti mieli ostella, on ne vaan niin ihania ja pieniä :) Oon kuitenkin malttanut vielä mieleni. Pitäisi ensin kaivaa esiin jo noita olemassa olevia pieniä ja katsoa että mitä sitä oikeesti tarvitsee..

Muuten ei mitään uutta tänne. Pahaolo jatkuu, mutta ajoittuu nykyään enemmän iltaan. Aamut ja aamupäivät sujuu ihan kivasti mutta sitten alkaa hiljalleen pahaolo taas ilmoittelemaan itsestään ja vaan voimistuu iltaa kohden. Yleensä siinä vaiheessa kun pääsen nukkumaan on jo tosi huono-olo :/ Onneksi uni tulee kuitenkin nopeasti kun väsymyskin edelleen vaivaa.. Tosin sitten saa ravata pissalla ainakin 5 kertaa yössä, on tää vauvan odotus vaan ihanaa aikaa :DD

Ihanaa kun tulee kesä ja ilmat lämpenee, en malttaisi odottaa että puihin tulisi lehdet ja olisi taas vihreää :D
 


Tuli mun teksti tonne näköjään kahdesta :D Joo meillä tosiaan sukulaisella 4 kk ikänen vauva niin sieltä irtoaa hyvin juttuja :)

Torstaina olisi sitten the virallinen ultra ja jännitys on kova!! Oon tuskin vielä viiikolla 12, vaikka tossa alla niin lukeekin, mutta se meni menkkojen ja lasketun ajan mukaan. Torstaina kuulee sen ns virallisen millä mennään :)

Toivottavasti vauva laskee pyllymäkeä ja riekkuu ultrassa kaikkea söpöä, kun isukkikin pääsee ekaa kertaa katsomaan.

Ollaan muuten kateltu nyt ne meidän parhaat nimet kummallekin sukupuollelle :) Muut, nimiä tiedossa jo?
 
Meidän ei tarvitse kauheita hankkia, tosin isompi oma auto olis ihan jees.. Turvaistuinki jo löytyy, kun ostin kaverilta jo edellisessä raskaudessa, mutta tuli se keskenmeno. Ainoastaan, jos tulee tyttö, niin täytynee jotakin ihania tyttöjen vaatteita hankkia ;). 

Laskettu aika muuttui np-ultrassa 26.10, mutta pysyttelen tässä ryhmässä kun olen tähän kerta tullu :). Eli viikkoja olisi nyt sen mukaan 13+4. Np-turvotus oli ok, testin yhteistuloksia ootellessa.
 


No mullekin ennustettiin synnytystä jo muutama kuukausi etukäteen , mutta aion silti pysyä tiiviisti tässä ryhmässä ja toivoa vauvan pysyvän normaalikokosena  ja sisällä loppuun asti ;)
 
Me ei olla mietitty muuta kuin sukunimeä, ja taitaa saada miehen nimen =) mun kaverit on niin vanhoja että toivon että löytyy vielä kierrätykseen meillekin jotain. Vaunut taidan ostaa uutena, kaikkea muuta voi keräillä kavereilta ja muualta. Mutta mitäänhän ei voi vielä edes kysellä kun ei ole vielä virallista. Mutta me ostettiin tänään asunto jossa pikkuriikkinen piha ja lapsevahti naapurissa =D joten se oli hyvä alku.
 
Nimiä ollaan aina välillä mietitty ja tytölle on pari aika hyvää vaihtoehtoa olemassa mutta pojalle ei olla vielä oikein keksitty sellaista mistä molemmat pitäis. Kaikki mun mielestä kivat pojan nimet joita oon ehdottanut niin mies lyttää heti :/ Saa nähdä päästäänkö yhteisymmärrykseen, helpompaa olisi siis jos tulisi tyttö :D Vaikka salaa toivonkin poikaa..
Ja mua harmittaa että aina kun jostain lukee tai kuulee jonkun kivan nimen niin en enää myöhemmin muista sitä. Pitäisi olla joku muistivihko aina mukana ja heti kirjoittaa ylös kun kuulee jonkun kivan :) Eli "pientä" raskausdementiaa alkanut taas ilmaantumaan..
 
Meillä on 2kpl vaihtoehtoja tytölle ja 1,5 pojalle. Pojan toinen nimi meni uusiksi, koska se on sukulaispojalla se nimi mitä oltiin jo aikaa sitten mietitty. Harmillinen takaisku, kun olisi ollut 4 nimeä jo valmiina ja yksi murhe vähemmän :) pitää myöhemmin miettiä vielä pojalle toinen nimivaihtoehto. Sukunimeksi tulee mun nimi. Tässä kohtaa olin aika itsepäinen... Mutta kyllä se mies pehmeni ja on kuulema ok, että mun sukunimi tulee lapselle/lapsille. Haluan olla samanniminen lapseni kanssa ja kun mies ei varmaan naimisiin koskaan suostu niin tässä nyt sitten tulos. Etukäteen jo ahdistaa, että vetääköhän se anoppi sitten herneet nenään nimiasiasta ja aiheuttaa mulle samalla pahan mielen vai pitääkö suunsa kiinni. Eihän se hänen lapsensa kuitenkaan ole..
 
Meil ei oo viel nimiehdotuksia... Mies kysyi onko meillä suvussa joitain nimiä jotka kiertää, mut ei meillä oo. Heillä on, nii kai joku laitetaan ainakin toiseksi nimeksi. Sukunimi tulee lapselle miehen sukunimen mukaan, se oli ittelle aika selviö. Mun veljellä on lapsii ja sen avokki päätti, et tulee sukunimet äidin mukaan, minä en sitä ymmärtäny, et Marzipaani, saattaahan anoppi olla aika järkyttynyt kun kuulee asiasta, mut ei siinä loppujen lopuksi ole mitään ihmeellistä :)
 
Takaisin
Top