Huhtikuun kuulumiset


Rosebud kirjoitti:


Eikös se ollut 2 tai 3 kuukautta jonka sisällä pitää kastaa?


Ei sitä lasta ole pakko kastaa ollenkaan. Nimetä se pitää, mutta kastaminen on eriasia. Meillä ei ole esimerkiksi tarkoitus kastaa lasta ollenkaan.


 
Niin mäkin kerroin :)

Mutta lisää näistä ehdottoman tarpeellisista tarvikkeista: Kuinka monella on aikomus hankkia hoitopöytä? Itse olen miettinyt, että kuinka paljon sitä oikein lopulta tarvitsee, meillä ainakin on niin pieni kämppäkin että minne lie saan sen pinnasängyn edes ahdettua... Olen katsellut Brion sänkyä, jonka päälle saa hoitotason, onko jollain tästä kokemuksia? Mahtaako muilla olla samanmoisia, Brio on nimittäin sieltä kalleimmasta päästä ellei satu löytämään netistä käytettyä versiota... :)
 
Hoitopöydästä: Meillä on lipaston päällä hoitotaso, jota on käytetty esikoisella vaatteiden pukemiseen ehkä 4-5 kertaa. Kylppärissä oli taas ensimmäiset 3kk hoitopöytä/amme-yhdistelmä, ja hoitopöytää käytettiin päivittäin vaipan vaihdossa. Tuo viritelmä on nyt myyty pois, eikä aiota tällä kertaa moista hankkia tilaa viemään. Ajateltiin laittaa pesukoneen päälle jonkinlainen hoitoalusta, jossa ekat kuukaudet pystytään vaippa vaihtamaan. Tuon ajan jälkeen homma hoidetaan sitten kylppärin lattialla.
Vaatteiden vaihto on mun mielestä ollut kätevintä sängyllä tai lattialla, joten tuota lipaston hoitotasoa tuskin tulee käytettyä paljoakaan. Hoitopöytä ei siis ainakaan meille ollut kovin tarpeellinen esim. sitteriin verrattuna :)
 
Meillä on yhdestä isosta työpöydästä tarkotus tehdä hoitopöytä ainakin alkuun. Sitten jos tuntuu, ettei sitä tarvitse, niin pöytä palaa normaaliin käyttöönsä. Mitään erillistä pöytää/tasoa ei ole tarkoitus hommata, kun meilläkin on pienen asunnon "vika".
 
Meillä oli ensimmäisen kanssa ihan Ikeasta ostettu pinnis, jonka päälle ostettiin se Brion taso. Eli sitä tasoa varten ei tartte olla Brion sänky. Kätevä systeemi siihen asti, että lapsi alkaa nousta seisomaan. Edelleenki on helpoin vaihtaa tason päällä, joten nyt on käytössä puhallettava alusta, jota käytetään pesukoneen päällä. 
 
meillä oli hoitopöytä tasan viikon käytössä kun synnytyksen jälkeen mun selkä oli niin todella kipeä ettei yhtään kestäny kumartelemista jotta hoito pöytä oli tosi hyvä juttu mutta sen koommin sitä ei sit oo enää käytettykään kun vaippa ja vaatteet oli sit yksinkertaisin vaihtaa sylissä... meillä semmonen ehdottoman tärkee nukkuessa on unirätti... esikoonen ei pysty nukkumaan ellei rätti oo naamalla saas nähä tulooko tästä toisesta rätti vauvaa
 
Meinasin myös, että hankittaisiin lipasto jonka päälle saisi hoitotason, mutta luovuin ajatuksesta. Hankitaan ihan vaan hoitoalusta ja isketään se pesukoneen päälle. Kylppärin puolella vaipparoskis kuitenkin tulee olemaan, niin tuntuu fiksummalta idealta.
 
Mä oon kateellinen teille, jotka voitte sen hoitoalustan iskeä pesukoneen päälle. Meillä on päältä täytettävä pesukone, joten ei oikein toimiva ratkaisu. Eikä viitsi ajatella uudenkaan hankkimista, kun nykykoneet on niin epäluotettavia ja tämä 2001 pelittää hienosti edelleen, joten sitä ei vaihdeta ennen kuin se uuvahtaa :) Meille tulee varmaankin lapsen vaatteita varten lipasto, ja siihen päälle sitten alusta. Sängyn päälläkin tuntuu moni vaihtelevan, mutta sellainen kumartelu kuulotaa musta vähän ikävältä. Katotaan nyt sit miten todellisuudessa nämä hommat meillä hoituu :D
 
Voihan se olla, että meilläkin todellisuudessa sitten vaihdetaan vaipat ja vaatteet jossain ihan muualla kuin mitä nyt suunnittelen ja mietin :) mutta ainakin sen tiedän, että ihan turha satsata hoitopöytäjuttuihin erikseen, kun toimivia vaihtoehtoja löytyy kotoa valmiina.

Tämä tyttö lähtee nyt vapunviettoon alkoholittoman skumppapullon kanssa! Tosi hauskaa vappua kaikille!
 
Mulla pinniksen päälle laitettava brion hoitotaso ja tosi tukevalta ja hyvältä vaikutti :) Käyttökokemuksia ei toki vielä ole mutta ainakin tuntui olevan juuri soppelin korkuinen ja kaikin puolin hyvä ratkaisu varsinkin kun ei vie ylimääräistä tilaa :) Ja kun kympillä sain niin ei voi valittaa!
 
Pesukoneen päälle kylppärissä olisi toki näppärä, mutta meillä ei kylppäriin vaan mahdu. Meillä on kyllä sivusta täytettävä pesukone, mutta kun sen päällä on jo laatikosto, jossa kylppäritavaroita. Siksi oli pakko kehitellä hoitopöytä tuonne toiseen huoneeseen työpöydän päälle. Ei siitä onneksi vessa ole monen metrin päässä :) Käytännössä sen sitten varmaan näkee, että tuleeko sitä käytettyä, vai meneekö just jossain kylppärin lattialla tai sylissä. Vielä hankala sanoa, kun ensimmäinen kyseessä. Varmaan sitä on vaan ihan hukassa kuitenkin :D
 
Lejon: Meillä on just päältätäytettävä kone, ja tällä hetkelä son ihan kätevä kyllä pittää siittä huolimatta sitä alustaa siinä päällä. Muistais vain aina yöks jättää auki. Ja tuole pojale ei tartte olla koko aikaa vaihtamassa ennää vaippaa, niinko vauvale. Eli aluks mennään seuraavanki kanssa sillä brion hoitotasolla.
 
Tänään 12+0 täynnä ja perjantaina np-ultraan, jee! Hiljalleen alkaa konkretisoitua tää raskaus kun mahakin alkaa pyöristyä :) Eräälle tutulle syntyi vappuaattona lapsi ja toiselle on nyt toukokuussa kans tulossa, joten vauvat vaan pyörii mielessä :) Ja vielä pitäis malttaa opiskella ja tehdä töitäkin. 
 
Takaisin
Top