Huhtikuun kuulumiset

niinnu Täällä pitäisi tulla postissa kirje jossa aika varattuna, näin ainakin 2007 ja 2010 kun oon ollut viimeksi raskaana. Ja ainakin neuvolassa sanottiin että edelleen sama juttu.. Mutta jos ei ala kohta postia tulemaan niin pitää sitten kyllä soittaa ja kysyä että ovatko mut unohtaneet välistä :/

Mulla ollut tänään joku hormoonikohtaus :D Itkettää ja naurattaa samaan aikaan vaikka ei edes ole mitään syytä :D Onkohan mulla pää hajoomassa :)
 
PePa: Oon itekin odotellut kutsua Kättärille, mutta ei ole vielä tullut tännekään. Viimeksi kun tehtiin neuvolasta lähete ultraan, niin jo seuraavana päivänä tuli kirje kotiin. Siksi olenkin nyt ihmetellyt, kun ei mitään kuulu. Menkkojen mukaan olen myös rv 10+4, joten sen mukaan määritellään ultrauksen ajankohta. Olisi kiva että jäisi edes jonkinlainen varoitusaika, jotta saan järjestettyä miehen mukaan & pojan hoitoon ultran ajaksi...
 
Mulla ainakin tuntuu tulleen kilo tai pari jo painoa, iik! Lienee enimmäkseen kyl turvotusta, olo on koko ajan kuin jollain rantapallolla... 

Tänään olisi sitten meidän ensimmäinen neuvolakäynti :) Ei siellä taida olla kuin jutustelua ja lisäpapereiden jakamista, mutta kiva kuitenkin, tuntuu että homma etenee. Illalla voidaan sitten kertoa appivanhemmillekin... :P 
 
Ei ole painoa kertynyt vielä.

Täällä kaikki ihan muuten ok, mutta väsymys on aivan kamala. Mä eilenkin olisin voinut nukahtaa ihan hyvin töissä, mikäli ei ois ollut mitään ihmeempää ohjelmaa. Yleensä väsymys on pahintaa juuri klo12-17 välillä, jolloin olen töissä. Ja yleensä välipalan aikoihin on kamala huono olo kohtaus. Näyttää siltä, että heti kun tuli 7.vkoa täyteen niin alkoi kunnon oireet; väsymys ja äklö olo. Niin kun kävin kattoo ultrassa, että kaikki oli hyvin.
Miten te muut töissä käyvät jaksatte?
 
Onnekas10: Mie olen kans käyny töissä, ja se on aika rankkaa kyllä ollu, ko väsymys on ihan hirveää! Aamut ei niinkään, mutta iltaa kohen alkaa aina väsyttää. Ja itellä on kuitenki iltapainotteinen työ :/. Kyllä tää tästä...
 
Painoa on tullut vähän reipas kilo normaaliin painoon, lähinnä kai turvotusta, ja piti kaupasta jo hakea isompia liivejä kun on tuo rintavarustuskin kasvanut ihan kiitettävästi..
Väsymys on tääläkin aivan mahdoton. tuntuu ettei mitkään unet riitä!

Tänään oli mulla ensimmäinen neuvola ja lappuja sain pinon mukaan, otettiin verikokeita ja sokerit ja ultrattiin ihan mahan päältä sekä kuunneltiin samalla sydänäänet :) sain lisäksi kaksi ultrakuvaa kotiin mukaan niin saa miehellekin näyttää kun joutui olemaan töissä. :)
Kaikki oli siis ihan kunnossa meidän perunalla ja vastasi aika hyvin viikkoja.
 
^ niin epäreilua kun joillakin on mahdollisuus saada ultraus samalla neuvolassa! :)
 
PePa, täällä kanssa vatsa tuntuu kasvaneen jo! Itse olen jotenkin kummastellut, kun alavatsa jotenkin pömpöttää kumman pyöreästi ja sitten mieskin yksi päivä totesi, että joko se pieni raskausvatsa näkyy. Aivan hirvittävää turvotusta on ollut, joten kaipa se on sitäkin. Iltaisin nimittäin näytän siltä, kun olisi jo puoliväli menossa... :)

Butter, kyllä mullekin on muutama kilo jo tullut. En tiedä onko justiinsa sitä turvotusta tai mitä, mutta normaalia kuulemma, joten tuskinpa kannattaa vielä murhettua painonnoususta. Esikoisen jälkeen ajattelen muutenkin niin, että painoa tulee mitä tulee ja sille en mitään mahda. Söin silloin terveellisesti ja olin aktiivinen menoissani, mutta silti vain painoa tuli 18 kg. Onneksi laitokselle jäi heti 12 kg. :)

Mä ehdin jo hetken luulla, että pahoinvointi on historiaa, kun eilinen oli niin hyvä päivä, mutta pastan marjat, tänään olen oksentanut jo kaksi kertaa eikä kello ole edes vielä kymmentä aamulla... :P Onneksi väsymys on helpottanut ja pystyn nykyään viettämään päivät jo nukkumatta :D Muuten kyllä energiataso on alhainen ja askel tuntuu painavan. Jospa se pahoinvointi jo pikkuhiljaa lähtisi, kun alkaa olla ne tarvittavat 12 viikkoa täynnä... 
 
Millo tää helvetin pahoinvointi lähtee!!! Alkaa suoraan sanottuna ketuttaan, aamupalaan menee tunti ku yrittää sitä syödä, koko ajan on niinku pahimman Noroviruksen kärsiny. Heikottaa, voimat on loppu, etoo ja puhalluttaa. Kyllä vituttaa. Ens viikolla pitäs palata loman jälkeen töihin, mitähän siitäki tulee kun menee koko päivä vuoronperään sohvalla ja sängyllä maaten ja jos jonnekki revit ittes ni illalla kärsitään ku nukahdan istuvilteen. Ompa hauskaa.  Anteeksi, mut pakko avautua :D
 
Hiphei!! Tänään on eka neuvola ja pääsee kuuntelemaan oman pikkuisen sydämenäänet. Toivottavasti kuuluvat. :) <3
Tähän asti raskaus mennyt yökkäilyjen saattelemana mutta muuten on pahin kuvotus ja väsymys rauhottuneet. :)) Ihanata. <3
 
kyl se drops vaan jossain vaiheessa loppuu D ite kärsin kans hmn.. yli kk ainakin sohvan ja vessan välillä ja tuumasin et henki lähtee jos ei olo helpotu, nyt ku on melki 12vk täynnä niin olo alkaa vihdoin kunnolla helpottaa ja on enään ällöolo ja suussa maistuu pahalta..

En tiiä pitäisköhä vaihtaa ryhmää.. tänään oli seulonta ultra ja laskettu aika siirty 26.10 :D ei oo ihme et oon lihonnu jo 3kg ainaki ku onki jo eka kolmas melki takana :D
 
butter todellakin olo on semmonen et henki lähtee, enkä jaksa tämmöstä oloo. Iha sika heikko-olo, tosin nyt ku kello on jo kohta 19.00 ni johan täs alka suht normaali olo olla :D Sain jopa aikaseks lähtee kauppaan ja syödäkki jotain.. Tällä hetkellä aamupalan jälkeen pystyn syömään jacky maitosuklaavanukasta ja banaania ja muuta hedelmää.. oikee ruoka ei maistu, jääkaappiin ku kurkistaa ni alkaa oksettaa. En oo onneks kyl oksentanu, ku pidättelen ja nukun huonon olon pois.. tosin kun herää niin on kyllä kahta kauheempi olo. Etenki ku en saa syötyä riittävästi, ni kai sekin heikottaa. Jaffa oli hyvää, kun kaupasta ostin :D Kunnon maailman luokan krapula, joka kestää päivästä toiseen.. tartten kohta pehmustetun huoneen ku sekoan :D
 
ddrops Nuo sun kirjotukset kuulostaa niiiiiin tutulta :/ Täällä ollut ihan samaa meininkiä nyt nelisen viikkoo kohta ja välissä saattaa olla päivä tai kaks hyvää oloa kunnes taas se alkaa ja sit vaan mennään sohvan tai sängyn ja vessan väliä :P Joutunu ite oleen töistä pois useampia päiviä sen takia kun ei yksinkertaisesti jaksa pysty eikä kykene :( Tänään alkais taas työputki iltavuorolla ja päättyis keskiviikko aamuna...mielenkiinnolla odottaen mitä tuleman pitää!
Mutta toivotaan meille jo pikku hiljaa parempia vointeja :)


Itse kävin eilen kurkistamassa etukäteen masuun ja siellähän se katkarapu huito käsillä ja jaloilla ja sydänkin sykki vahvasti <3
 
Meiza mitä oot sanonu töissä ? vai ooks kertonu pomolle et oot raskaana? Mietin itekki että jos olot ei parane ni jään saikuttamaan, mut mitä ihmettä sanon syyksi :/ Oon kyl sitä mieltä et tää saa olla ensimmäinen ja viimenen raskaus, jos tätä oloa pitää monta viikkoa kestää :/
 
Oon vaan soittanu ja sanonu et mä oksennan ja oon ihan voimaton :) esimiehelle en oo viel sanonu mut jos ei viel oo tajunnu niin kai sille jossain kohtaa tars asiasta mainita :) meillä saa olla 3 päivää omalla ilmotuksella niin hyvin ne on täs riittäny. Jos on kaamee pahoinvointi niin en mä ainakaan pysty lähihoitajan hommaa tekeen kun kaiken maailman hajut sun muut siinä kuitenki on koko ajan työn ohessa :/
 
ON: Tänää sain kotidopplerilla vihtoin sydänäänet kuuluvin emoticon
Pahonvointi ja sairasloma jatkuu edelleen, noh jospa tämä "jatkuva rapula" olo kohta helpotais emoticon

Sairaslomasta: Ei työantajalle tarvi kertoa sairasloman syytä, tämä tieto kuulu vain palkaukse. Minä en ainakan ole kertonut miksi olen poissa, ilmoitin vain sairasloma pituuten työantajalle ja toimitan sairaslomatodistuksen palkkauksen.

Mereneid + Muksu 10+0 *poks*
 
Sairaslomasta vielä.. Meilläki saa olla kolme päivää omalla ilmotuksella, mutta palaverissa sanottiin että esimies odottaa, että työntekijä kertoo sairasloman syyn kuitenkin puhelimitse kun ilmoittaa sairaslomastaan. Tietty voihan sille vaikka sit sanoa henkilökohtaiset syyt sairasloman syyksi. En ees tiedä miten meillä toimii noi sairaslomahommat, tai kolme päivää saa olla omalla ilmoituksella sit kahelle seuraavalle päivälle riittää sairaanhoitajan todistus ja sitten jos sairausloma siitä vielä jatkuu niin sitten tarvitaan lääkärintodistus.. Ja ite ne varmaan sitten postitetaan tosiaan sinne palkkaukseen... en oo ollu koskaan niin pitkään sairaslomalla ni on vähä auki, et miten niiden todistusten kaa toimitaan.
Tänään on onneks ollu iha ok päivä, oon siivonnu ja käyny viel tunnin lenkilläki koiran kaa!! Harvinaista herkkua! Ja meinaan kohta saada syötyäkki jotain :DD Elämän pieniä iloja :D
 
Heip kaikille pitkästä aikaa :) Täällä väsymys vaivaa ja muutamaan otteeseen päivisin tulee etova olo, yleensä heti aamulla ja sitten ruuan jälkeen. Aamulla kun tulee paha olo ja alkaa vatsassa kiertämään niin se on mennyt ohi kun oon aivastanu pari kertaa..hieman outoa mutta tää tapahtuu aina niinä aamuina kun lähden töihin enkä syö aamupalaa kotona vaan vasta töissä :-D Väsymys vaivaa yleensä iltasin, välillä saattaa päivällä töissä olla sellanen olo ettei pysty keskittyy mihinkään kun väsyttää niin pirusti mutta onneksi ei kovin usein. Iltasin jos katon telkkua sängyssä niin se on kyl sitten menoa, silmät ei vaan pysy auki puolta tuntia pidempään jos pötkötän sängyssä. Noh sitten tää pinkeä mahaongelma :) päivisin tuntuu maha tosi turvonneelta ja pinkeeltä eikä sitä oikein pysty edes sisään vetämään tarpeen tullen :D En oo vielä kertonu töissä enkä kyllä läheisillekään vielä. Äitienpäivänä aattelin sitten paljastaa tän pienen uutisen. Tosin tuossa uutisen paljastamisessa mua vaivaa jo etukäteen se että itkuhan siinä tulee kun nykyisin pillitän melkein kaikelle :) mulle riittää se että joku muu itkee niin mullaki tulee kyyneleet silmiin enkä pysty sitä estämään mitenkään. Onko kukaan muu tällanen herkkis?
 
Voi kyllä! Mä oon ainakin sellainen itkupilli, ettei oo tosikaan. Oon muutenkin aika herkkä liikuttumaan, mutta nyt vielä enemmän. On kyllä ensimmäisten uutisten kuulijoiden kanssa itketty molemmat osapuolet :) Pari viikkoa sitten oli Iholla-sarjassa se Luna-vauvan syntymäjakso... Voi hyvänen aika, kuinka mulla valui kyyneleet! Mies vilkaisi mun päälle, meinasi ensin sanoa jotain ja sitten vaan hymyili. Taitaa jo ymmärtää, että tämmönen mä nyt sit oon :) Mutta huomattavasti mieluummin herkistelen ja itkeskelen kuin olisin koko ajan hermona, kun oon semmosiakin raskausvaikutuksia kuullut/huomannut. Parempi näin!
 
Takaisin
Top