Huhtikuun huohotukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ultsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja se oli se pariskunta joilta kysyttiin neuvolassa et ottavatko sen riskin et lapsi kuolee synnytykseen kun kotona synnyttävät ja oli sitä mieltä et sairaala on luonnoton paikka synnyttää. Et siitä tulee ongelmia lapselle, et se syntyy sairaalassa. Eihän se lapsi tiiä missä se syntyy.

Muoks. Eivät mun mielestä rokottaneet. Ja rokotuksillahan ei olla voitettu tauteja vaan sillä rokotekattavuudella, jos liian moni jättää rokottamatta niin taudit kyllä alkaa levitä Suomessakin. Ja ne ei oo mitään pikkuflunssia vaan ihan tappavia tauteja. Kovia tauteja pienelle sairastaa.

Siinä jenkkien ohjelmassa oli myös yksi äiti, joka ei antanut rokottaa lastaan. Hänen mielestään polio ei ole mikään oikea tauti, joten sitä vastaan ei tarvitse rokottaa. Rokottamalla polio nimenomaan on saatu Suomestakin häviämään. :)

Ymmärrettävää on, jos rokotuksesta on lapselle enemmän haittaa kuin hyötyä. Kaikkia ei voida rokottaa.

Just, polio on ihan hirveä tauti, jos et kuole ni melko varmasti vammaudut, jos kuulut siihen prosenttiin joka saa lapsihalvauksen. Se jos vielä pääsisi riistäytymään..... Hrrrr.

Polio on ilmeisesti jenkeissä kuitenkin vielä ihan elinvoimainen ja olemassa oleva tauti..

Onneksi moni tauti on saatu häviämään!

Mä voin olla väärässäkin (tällä ihan alulla viittaan edelliseen viestiini), osa taudeista on voitu saada pois rokottamallakin mut se on se rokotekattavuudella monissa taudeissa et taudit ei tartu. Ne jyrää vielä 2010-luvullakin! Ja niiden riski on todellisempi kun mahdollisesti ADHD ja asperger, autismi, joita osa vanhemmista pelkää rokotteissa. Missään ei olla todistettu et ne liittys näihin rokotuksiin.

Kyllä me otetaan koko rokotepaketti vauvalle ja seuraavallillekin mitä tarjotaan neuvolassa. Ikävä se rotakin on pienelle sairaalassa sairastaa vaikka harvemmin se Suomessa ketään tappaa nykypäivänä.

Miehellä oli hyvä idea eilen et teet 4 lasta 10 vuoden sisällä niin mä olin ihan et jos ei sitä nelosta ruveta ihan vielä suunnitteleen :facepalm: kun ekakin on vasta mahassa...

Muokattu viimeksi:
Mira, juuri näin. En vain osannut pukea yhtä hyvin sanoiksi. :)

Nyt mä en muista mikä se oli se rokotus mikä jätetään meidän vauvoilta välistä jos eivät riskiryhmään kuulu...

Ihana aamu kun tunnustelen pieniä raajoja masussa. Ei kai ne rikki mee jos vähän varovasti silittelee. Muutenkin masua tullu siliteltyä viime aikoina kun toinen touhuaa siellä masussa :Heartred

Tarkoitaksä Mira calmette-rokotusta? Tuberkuloosia vastaan? Se oli ainakin semmonen kun meillä arvioitiin ettei tarvitse antaa. Eikö siinä ollu joku et jos jompi kumpi vanhemmista on maasta jossa sitä esiintyy paljon tai jos on tarkoitus lähteä sinne x ajaksi x ajan sisällä niin se annetaan tms ja jotain muutakin vielä.

Meinaako kaikki osallistua siihen vasseu-tutkimukseen?

Eihän tästä ole kauaakaan kun uutisoitiin siitä vauvasta joka menehtyi täällä suomessa kun ei oltu rokotettu. Hinkuyskä oli se mihinkä menehtyi. Todella surullista ettei jotkut vanhemmat vaan tajua että parempi vaihtoehto on rokottaa ku jättää rokottamatta! Rotaa ei otettu taaperolle koska hänellä oli tuolloin silentrefluksi ja muutenkin kipuinen mutta kaikki muut kyllä otettiin ja otetaan ehdottomasti :)

Kaveri otti rorarokotteen myöhemmin omalleen, kun oli oikeaan rokotus aikaan kipeä. :)

Heippa huhtikuu! Mäkään en tiedä, mikä ihmeen vasseu-tutkimus?! Tai tiedä, mitä rokotuksia vauvalle annetaan tai mihin riskiryhmään hän ei kuulu.. luulen, että otetaan vauvalle kaikki rokotukset, mitä suositellaan, sillä meidät vanhemmatkin on rokotettu aikoinaan :)

Mua täällä jo huvittaa aamuöinen tapahtuma. Oon kertonutkin, että mieheni on välillä kovin levoton nukkuja eikä senkään vuoksi perhepeti tule kuuloonkaan meillä. Nyt hän taas viskeli ja heitteli peittoaan unissaan ja siinä samalla paiskasi mua kädellään selkään (onneksi olin selin!), jota mä säikähdin tietty nukkuessani ihan hirveästi ja "lennähdin" lähes mahalleni ja vauva heräsi. Rassukka heittelehti mahassa jos miten ja meinasi kai tulla samantien navan kauttakin jo pihalle. Koitin rauhoitella ja mentiin kuunteleen soittorasian säveliä ja silittelin vaan mahaa, kun jatkui sätkimiset. Kuitenkin sit pian rauhoittui ja alkoi naurattaa, kun lopputuloksena tuli hikka :Heartred:Heartred:Heartred Sitten mentiin taas jatkaan unia :)

Meidän esikoiselle on otettu kaikki perussetit + influenssa + vesirokko (mikä piti itse maksaa vielä). Otetaan uudellekin kaikki. TIetysti sekin vaikuttaa että on lapsella heikompi vastustuskyky jo lähtökohtaisesti.

Oli norovirus-infektiokin helppo lääkärin diagnosoida :D "Se on noro tai rota, onko rokotettu? Selvä, noro on" Noi pienten ripulitaudit on ihan karseita jos ärhäkkä tulee, siis täysi yrjöpaskamyrskyräjähdys. Eikä ne lapset ymmärrä omaa parastaan, esikoinen meinasi pahasti kuivua sen noron takia ja piti väkisin juottaa :( Jos ees toisen saa pois rokottamalla niin KIITOS.

Vasseu?

Siis se vasseu on täällä päin (varmaan nimi vaihtelee alueittain) harvinaisten synnynnäisten aineenvaihduntasairauksien seulonta vastasyntyneeltä.

Suljetaan pois kilpirauhasen vajaatoiminta, lisämunuaisen liikakasvu ja amino- ja rasvahappoaineenvaihdunnan sairauksia ja organisten happojen kertymiseen johtavia sairauksia.

Me meinataan osallistua siihen tutkimukseen.

Soittelin kättärille tutustumiskäyntiä synnärille ja päästään kierrokselle 8.5. :).

Takaisin