Meillä esikko onneksi osaa nukkua oli hiljasta tai melusaa, valoisaa tai pimeää. Toki mitä pimeempi niin sitä paremmin nukkuu mutta vaunuissa viimeki kesänä veteli hyvin sikeitä. :)
Katselen Manhattanin äitiyskonsulttia ja siinä on joku hippipariskunta, jotka eivät halua käyttää vauvalla vaippoja. Äiti on vasta raskaana, mutta ovat ihan varmoja, että menevät kommandona. Miten?
Mie aina katson noita ohjelmia missä omalaatuiset esikoisen odottajat ovat ihan silmät kirkkaina että me tehdään sitten näin ja näin ja nauran itekseni että HAHHAHHAH katsotaan vaan.....
Hmm miten... ehkä jos asuu jossain missä on aina +23 lämmintä? Ja kodinhoitaja joka sitten siivoaa koko ajan?
Elaffy, mä näin joskus jossaki tv-ohjelmassa, että jotkut amerikkalaiset ei halunnu käyttää vauvalla vaippoja, niin ne vei aina tietyin väliajoin vauvan lavuaarin päälle pissaamaan . En tiiä miten kakkaamisen hoitivat .
Kyllähän pienellä vauvalla on vessaviestejä, jotka sammuvat, jos niitä ei huomioida. Mutta kokonaan vaipatta kuulostaa kyllä kovin.. hmm.. sotkuisalta. Itse toivon, että oppisi lukemaan vauvan viestintää ja juuri vaikka pissattamaan lavuaariin. Helpottaa varmasti kuivaksi opettelua. :)
Vvv (vessahätäviestintä) on tosi sitovaa vanhemmille. Kyllähän se onnistuu, mutta siinä on tosi kiinni vauvassa koko ajan, ja sitä on vaikea toteuttaa muualla kuin kotona vauvan kanssa. Ainakin alkuun.
Meillä esikoinen oppi 5-6kk iässä käymään potalla, suurin osa kakoista tuli pottaan, kun näin milloin poikaa kakattaa ja kiikutin äkkiä potalle. Se homma vaan kaatui ab-kuuriin, joka pisti vatsan toiminnan sekaisin. Ja lopulta poika oli rapiat 2,5v kun pääsi päivävaipoista...
Sehän oli se joku ihan ihme pariskunta, kun asu tyyliin metsässä ilman telkkareita sun muita? :D Eivät muistaakseni edes neuvolassa käyneet juuri ollenkaan.
Minä olen onneksi missannut tuollaisen jakson ihan täysin. Siis onhan se nyt tietysti vapaaehtoista, käyttääkö neuvolan palveluita ja muutenkin, mutta jotenkin on vaikea suhtautua kovin ääripäissä eläviin ja fanaattisesti johonkin suhtautuviin ihmisiin.
Joo ne kuunteli sydänääniä vessapaperirullan hylsyllä Ja haki vettä lähteestä. Ja se nainen taisi synnyttää KOLME PÄIVÄÄ ku ei ne voinu mihinkään sairaalaan lähteä ku se on luonnotonta
Pitäisi alkaa nukkua, mutta ei väsytä yhtään. Vauvat onneksi taisivat nukahtaa, kun sen verran hiljaista tuli mahan puolelle. Syötiin miehen kanssa viinirypäleitä ja vauvat riehuivat ihan kamalasti sen jälkeen. :D
Tsemppiä kaikille vuodelepoon joutuneille! Kaksi viikkoa sitten jouduin sairaalahoitoon korvaperäisen huimauksen vuoksi ja nyt alkaa tilanne olemaan jo aika valoisa. Kolme päivää olin kokonaan vuodepotilaana kun liikkuminen ei onnistunut sitten ei yhtään. Heti kun tippaletkun sain pois ja sain itse hoiperrettua vessaan, soitin miehen hakemaan. Huh, nyt kovasti kuntoudutaan synnytystä varten!