Huhtikuun hulinat

Onks se niistä maailman nuorimmista vanhemmista? 12 ja 13 vuotiaat? Vauvan mummo on 27v... Hullu maailma.

Kävin ite kattoon. Eli oli just ne. Sen tytön isäkin oli tajunnu missä mennään vasta kuukausi ennen synnytystä...

Ei ne näköjään ollukaan nuorimmat. Mites toi 5v 8kk?

ei 5-6 vuotiaan kehossa oo "valmiuksia" ainakaa minkään biologian mukaan, ja kun kattoo vuoslukua ja että missä päin nii voi olla vähän virheellinen tuo ikä

joo aika karua.... tuskin kumpikaan on tajunnu et mitä toi OIKEESTI tarkoittaa... ja ihemttelen että vanhemmat ei oo puuuttunu tai sossu, vai oisko muka oikeesti pysyny salassa ihan kaikilta :eek: mä kans mietin tota 5vuotiasta :confused: tuli vaan ekana mieleen et tohon aikaan niin onkohan pysyny raukka edes hengissä... tuskin tuolloin kummempia sektioita tai kipullääkkeitä, varsinkaan tuolla maassa :sad001 järkyttävää huttua!!!

Luin kans aika järkyttyneenä tota juttua.. Kun miettii millanen itte on ollu 12 vuotiaana, niin on aika uskomatonta et moista voi tapahtua.. Ei lasten tarttis saada lapsia..

Täällä vielä kasvatus puhuttaa :) Itse myönnän olevani kyllä semmonen kersantti Karoliina, että varmaan ukollakin menee ne kivekset kassan ku mä oikeen ärjäsen. Olen nipo ja tiukkis ja pirunmoinen jäärä jos jonkun asian päätän. Kun hommat toimii niin tulee palautetta ja tehdään myös kivoja juttuja ja osaan myös relata (ainakin omasta mielestäni...)

Mä välillä katon ihan silmät pyöreenä noiden koululaisen kavereiden touhuja. Meille tullaan sotkemaan ja tyyliin hajottamaan paikkoja. Jääkaapille mennään ku omalle, että "mulla olis vähän nälkä". :confused: Palautetta vähän annoin ku puhekyky palasi. Tein hyvin selväksi miten meillä toimitaan. Yhden pojan kanssa keskusteltiin siitä onko leluja tarkotus rikkoa vai pitäsköhän niillä leikkiä. Kävi järestään rikkomassa kaikki noiden pienempien hiekkalelut. Asetin sitten jo ukaasin, että jos vielä jotakin rikkoo niin sitten maksaa tai hankkii uudet tilalle (ainahan siis myös vahinkoja sattuu, mutta tää hyppi ämpäreiden päällä ja potki traktoreita). Nakkeli niskojaan ja oli sanonu meijän lapsille "kertovansa teijän äitistä iskälle". :p Ei tullu iskä juttusille, eikä oo poikaakaa näkyny... Tää jätkä on just semmonen, että jos yhtään kukaan sanoo poikkipuoleisen sanan ni lähtee kotiin ku asioita ei voi tehdä muuten ku hänen tavallaan.

Itekin tietty kovasti toivon, ettei meijän lapset koskaan hölmöilis, mutta ainahan jotain sattuu. Meillä on lapset perineet varmaan kummankin vanhemman uppiniskasuuden, mutta pärjäävät ihmeen hyvin tuolla "ulkomaailmassa". Antavat muille lapsille periksi, vaikka puolensa osaavan pitää ja aikuisten kanssa pystyvät toimimaan. Kotona sitten kolisutellaan sarvia yhteen ja katotaan kuka on kuka.

Kerran muuten yks koululaisen äiti soitti mulle ja kun esitteli ittensä aloin jo oottaa että jaahans, mitähän se on nyt tehny. Tää äiti soitti pyytääkseen meijän tyttöä niille kylään :grin Äitillä taas luotto korkeella...

Meillä esikko meni vajaa vuoden vanhana perhepäivähoitoon, ku mun oli pakko jatkaa opintoja. Ei tietenkään joutunut olemaan niin pitkiä päiviä ku oisin ollu töissä. Kakkonen oli vähän reilun vuoden hoitoon mennessään ku sain töitä ja miehellä irtisanomisuhka päällä. Ja nyt tää kolmonen on saanut "nauttia" kotihoidosta ja jatkaa sitä edelleen. Ei noista nyt selkeesti eroa tuon perusteella nyt huomaa, saa nähdä joskus tulevaisuudessa.

Mua nauratti hirveesti noiden isompien hoidossa oloaikana kun piti täyttää sitä jotain hitsin vasua (varhaiskasvatussuunnitelma???) ja siinä kysyttiin missä hoitajan pitäs asioida lapsen kanssa ja mitä tehdä ja mitä asioita opettaa. Sanoinkin sille hoitajalle, että mulle riittää, että lapset on hengissä, mielellään syötettynä ja kuivat vaipat jalassa päivän päätteeksi kun haen ne hoidosta. Kaikki tommoset asiointiopettelut sun muut on mun mielestä kodin hommia.

Tulipahan taas tarinaa...

Mä kyllä muistan viime tai edellisvuodelta uutisen jossa 13-v brasilialaistyttö oli saanut kolmoset-nää oli hänen seitsemännet lapsensa! siis aiemmin kaksoset tyyliin 10-vnä ja 11v-nä..
olis kenties pienen koulutuksen paikka noissa kulttuureissa.
vaikuttais että noi katolilaiskulttuurit vaan helposti jättää ehkäisyopetuksen sikseen(?), toki saattaa kys tyttö olla kokonaan kaiken koulutuksen ulottumattomissa.

Eihän ehkäisyä oo olemassakaan katolisissa maissa. Mun yks ystävä oli reppureissailemassa pitkin maailmaa ja kerran jossa hostellissa muistaakseni irlantilainen tyttö sai kovia alavatsakramppeja. Ystäväni oli sitten kysellyt että miksei niitä oo tutkittu niin tyttö sanoi ettei naimaton alle 25-v saa käydä gynellä! Ehkä oli hänen perheensä mielipide eikä yleinen käytäntö mutta aika järkkyä minusta että kuukautiskivutkin luokitellaan syntisiin asioihin.

Mä näin viime yönä sellaista unta ettei tää vauva ollutkaan mun miehen. Mies oli kyllä kuvioissa, mutta olinkin jo raskaana ennen kuin oltiin tavattu. Siinä unessa poikkesin töissä ja siellä oli ilmoitustaululla todennäköisyyslaskelma sille että isä oli joku yksi työpaikan kesäharjoittelija. Lapussa oli poikaparasta kuvakin, mutta ei näyttänyt kyllä yhtään tutulta :grin

Mä näin unta että mun mies oli pettäny mua töissä esimiehensä kanssa. Mun kaks kaveria tiesi tilanteesta ja niille tuli kauhee kissatappelu kun toinen halus kertoo mulle mut toinen ei. Siinä ne huus meiän ovella ja repi toisiaan hiuksista kunnes tajusin mistä on kysymys. Menin sit itkien herättään miehen ja sanoon että tiedän niin mies vaan nousi sängystä sano että sen esimies on vaan niin kuuma ettei voinu sille mitään ja lähti ovesta ulos. :o Ei paljoo naurattanu herätessä...

Mä taas karkasin unissani reilaamaan. Lähetin jostain Unkarista miehelle tekstarin, että sori kulta, en viittinyt kertoa lähdöstäni kun olisit kuitenkin kieltänyt, palaan laskettuun aikaan mennessä.

Olin viimeyönä kouluampujan tähtäimessä. Tuolilla sain torjuttua ammukset. Sit yritin kuristaa sitä, mut ei siltä lähteny henki vaikka pää meni monta kertaa jo ympäri. Varpaasta kun purin, niin edes rauhottui! :rolleyes:

Vilkas yö ollu Pionilla :grin

Mä olin viime yönä vanhassa työpaikassa etsimässä raskaana olevaa työkaveriani. Joka olikin jo jäänyt äitiyslomalle. Tämä työkaverini on oikeastikin raskaana ja jää äitiyslomalle tulevana maanantaina. Enneuni? :)

:D Mun unet on lakanneet vissiin kokonaan, mutta kiva lukea teidän unia!
Noi pettämisunet on hirveitä, jos ovat todentuntuisia.
Joskus nähnyt jotain ihan läppäunia vieraissa juoksemisesta ja unessakin jo sanonut "tän on pakko olla unta, c'moon!!!!".. ;D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Takaisin