Huhtikuun hulinat

Joo pitää toivoa, että toi kättärin ruuhka, mihin tuskin tulee helpotusta reilu kuukauden sisään, jouduttais sitä kotiin lähtöä. Kaverit on osannu kertoa, et siellä alkaa vähän kans seinät kaatumaan päälle vaikka käytännössä ihan hyvät oltavat oliskin.

Oon sitä mieltä, et aina se vieraan ihmisen läsnäolo nukkumistilanteessa häiritsee, kuorsasi tai ei.

Mun keino on ollut tirsat aina kun unijukka on napattavissa ja korvatulpat. Pätkäunta se on kotonakin, eipä se muuksi siitä muutu ekoina kuukausina..

Mahdollisimman nopeasti kotiin vaan.. Mut vähän valmistaudun henkisesti et voi joutuu hyytymisjuttuja ja vuotoja seuraamaan niin tuskin ainakaan yhden yön jälkeen päästävät naikkarilta pois.

En pysty nukkumaan tulpat korvissa, kutittaa ja ahdistaa ja aamulla on sit poskiontelot aivan tukossa. Ja tuskin pystyisin senkään vuoksi, että jännittäisi, jäisikö vauvan äännähdykset kuulematta.

Eniten kammoan just sitä siellä oloa, "yksin", ilman miestä! :( kaipaan jo nyt kotiin vaikken vielä oo synnyttämään menossakaa!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Ja hei, oottako hoksannu muutoksia hiuksissanne? Mullon aina ollu tikkusuorat hiukset paitsi iha lapsena ollu luonnonkiharat, ja nyt hiukset alkanu tässä loppuraskaudessa taipumaan. Voi siis sanoa et mulle on tullu luonnonkiharat :)

Mun hiukset ei oo muuttunu mitenkää :) Kerran ei oo meinannu väri tarttua, muuten ei oo tapahtunu mitään :) Nyt tarttis päästäkki kampaajalle ennen ku tää syntyy :rolleyes: Mut mistäs siihenki rahaa :p

Mulla on hiukset alkanut kasvaan nopeemmin täs raskauden aikana. Varmaa puolet nopeemmin nyt kasvanu..latvat vaan on nyt niin huonot et tarttis kyllä päästä vähä saksittavaks..

Mulla on hiukset tosi mahtavassa kunnossa. Tosin imettäessä ne sitten tippuu, joten nautin nyt vielä kun voin.

Mulla kanssa hiukset tuuhentuneet ja ehkä kiharuus erottuu selvemmin kun ovat kuohkeammat. Ovat kasvaneetkin tosi nopeasti. Samoin kynnet. Mulla ei ole ikinä ollut näin pitkät kynnet kun ne on normaalisti ohuet ja lohkeilevat.

Supistaa, jännä kun välillä nää jää päälle nää supparit, maha siis tosi pitkään pinkeenä? Huomenna onneks se neuvolalääkäri..
Esikoisen ajoilta unohtunut muutamia juttuja..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mulla kynnet voi paremmin kuin koskaan, mutta sitten taas juon maitoa myös enemmän ym. Jos vaikka niin yksinkertainen syy. Tontulle pitää huolehtia kaikki mitä tonttu tarvii, mut täytyy syödäkin synnytyksen jälkeen myös yhtä monipuolisesti.

Mulla molemmissa odotuksissa hiukset ja kynnet vahvistuneet :)
Mutta imetys tiputtanut hiukset kunnolla, hiusraja pakeni viimeksi 4-5 cm :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mä meen kyllä ottamaan heti jotain lisätukkaa jos hirveesti ohenee, hiukset on vaan ollu aina mulle se juttu, jos nyt pinnallisia ollaan, niin tärkein osa ulkonäössä, en haluu mitään lirulettiä! Enkä leikata lyhyttä mammatukkaa.

Ei mammatukkaa, ei! Pitkähiuksisena sitä aina välillä tuskastuu ja aattelee, että nyt menen ja katkaisen tämän reuhkan, mutta sitten taas... ei. Ei prinsessatkaan vedä tukkaansa miesmallille synnytyksen jälkeen.

Muoks: mulla on ollut jos jonkinpituista tukkaa ja oikein superlyhyt kampaus ois välillä ihana! Mutta nyt kun oon saanut kasvatettua sen täyteen mittaansa, tuntuisi luovuttamiselta ja noh, jotenkin mammalta leikata hiukset nyt.

Mä en nyt meinaa päästä tuosta yli, kun muutamia viestejä aiemmin puhuitte maahanmuuttajista ja siitä, kuinka he saavat erikoiskohtelua Suomen sairaaloissa. Siis että saavat lääkärinsäkin valita! Että mua ottaa päähän tää ulkomaalaisten paapominen, anteeks vaan. En ole rasisti minäkään, mutta tuo joidenkin maahanmuuttajien loisiminen ja sitten taas Suomen valtion puolelta tuleva paapominen v*tuttaa. Maassa maan tavalla. :angry1
Jorvi olisi ollut vielä vuosi sitten meilläkin synnytyssairaala, mutta onneksi nyt ollaan K-HKS:n piirissä, niin ei ole ihan niin monikulttuurista meininkiä.

^ Tuohon kommenttina, että ymmärrän erityiskohtelun esim. jos äiti ja lapsi pitää eristää muista äideistä ja vastasyntyneistä jonkun tartuntariskin vuoksi. Tai jos äidille synnytys on tavallista rankempi vaikkapa ympärileikkauksen vuoksi.

Sitä vastoin en ymmärrä sitä, että joidenkin kulttuurien ja kansallisuuksien edustajien annetaan tulla ja mennä ja mesota kuin markkinoilla vain siksi, ettei uskalleta sanoa.

Mua taas riepoo, koska mun mies on maahanmuuttaja, työtätekevä ja veronsa maksava tuottelias yhteiskunnan jäsen. Sit sitä kohdellaan täällä kuin roskaa, koska osa maahanmuuttajista on tollasia sikoja.

Takaisin