Huhtikuun hulinat

MKS:ssä on vauvala. Siis ihan vauvalan nimellä kulkeva huone, missä on sänkyjä ja lasin takana hoitajien boksi, kanslia erikseen. Eli ihan oikea vauvala, minne saa vauvan viedä hoitoon/käydä opettelemassa vauvanhoitoa yhdessä hoitajan kanssa. Täällä on myös imetys/leikkihuone erikseen.

Tulipahan taas aktivoitua Liberokerhon tili ja ekan koodinkin syötin jo sinne. Tästä taas alkaa vaippojen osto ja koodien keräys :)

Pakko tulla pikaisesti postaamaan tänne hirmumielenkiintoinen artikkeli, jossa selvennetään lähinnä sitä kuinka armoton paikka kohtu on ihmisalkiolle, miksi meillä on kuukautiset ja etenkin kuinka agressiivinen istukka oikeasti onkaan. Alkoi tuntumaan siltä, kun mun keho oliskin parhaillaan taistelukenttä. Pieni ihme, että näinkin pitkälle on jo päästy! What is the evolutionary or biological purpose of having periods?

(Englanninkielinen artikkeli, jota ei kannata lukea, jos on "tieto lisää tuskaa" -tyyppiä.)

Meillä mies on ihan suomenkielinen, mutta uneksii kyllä välillä vaikka norjaksi :p Mitään tolkkua siitä polinasta et saa, mutta juttua tulee.

Mä en osaa kuvitella, että näkisin vauvassa mitään vikaa. Mutta siihen ei paljoo mulla varmaan tarvittais, että yliskamarissa vippais sen verran, että kokisin ite olevani lapselle jotenkin epäkelpo ja huono äiti jota pieni reppana ei ansaitse. Tästä pääsenkin aasinsillalla tähän aamuun, jonka perusteella ei varmasti tarvii käydä sitä Vuoden mutsi -pokaalia pokkaamassa itelleen. Meni niiiin hermot ton koululaisen kanssa, että oikeen kurkkuun sattu ku sille taas suomensin asioita :sad001 Elämä on...

Mulla sattui myös kerran huone"toveriksi" moniongelmainen nainen- miehensä oli myös sairaalassa, jollain toisella osastolla. nainen kävi tupakalla yöllä useita kertoja(pois sellaisen puolituntia..), jätti vauvan huoneeseen huutamaan, mä sille sitten hoitajia soittelin..sillä kävi myös hoitajat jotain mittailemassa vähänväliä. olin ihan poikki yön jälkeen-oma vauva kun nukkui tyytyväisenä:confused:. pääsin onneksi heti sen yön jälkeen kotiin-ei siinä juurisynnyttäneenä ole voimia alkaa toisen ongelmiin perehtyä. vaikka muuten ottaisin mieluusti selvää ihmisen tilasta ja auttaisin jos pystyisin.

Lambi, mulla oli ihan samanlainen tapaus vieressä ja se ei syöttänyt öisin vauvaa kertaakaan, hoitajat sitten herättivät aina sen syöttämään vauvaa - no, me oltiinkin hereillä sitten oman pojan kanssa myös, kun sen vauva herätti meidät kaikki..
Ja sen mies tuli niin darrassa ja tupakantuoksussa sinne että hyi :/

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Hyi, toivottavasti ei tule mitään haisulia kämppikseksi! En vaan pysty olemaan, jos joku haisee pahasti tupakalta. Tai meluaa. Tavoitteena on kyllä lähteä kotiin heti kun vain mahdollista.

perhehuonetta/yhen hengen huonetta meinaan vaatia-saa mieskin olla mukana. ja sit äkkiä pois kun vaan lastenlääkäri antaa pikkuselle kotiinlähtöluvan.

meille sanottiin synnytysvalmennuksessa, että niitä perhehuoneita kannattaa kysyä osastolle siirtyessä, jos sattus vapaana olemaan-antaavat siinä järjestyksessä kai? ja sit sanovat että mahdollisuuksien mukaan noista yksiöistä tekeevät "perhehuoneita" ja tuovat isälle sängyn... mut jos ei oo vapaana nii sit on isoihin huoneisiin tyytyminen-ei kuitenkaan saa etukäteen varata heti synnärille mennessä... olipas ympäripyöree vastaus :cool:

Onko synnäreillä jotkin perusteet, joilla jakavat noita "yksiöitä"?
sattumankauppaa, I'm afraid..
tarjosivat mulle varastoa seuraavaksi yöksi tuon tapauksen johdosta, johon sänky olis mahtunut..äh, joskos kuitenkin kotiin!!

Me oltais haluttu se perhehuone mutta oli kaikki huoneet täynnä. Käytävän tuoksusta päätellen kaikissa niissä poltettiin mirhamia ja suitsukkeita... Ja nämä tämän kansalaisuuden omaavat eivät muuten lähde sairaalasta parin eikä kolmen päivän päästä koska ne sairaalalaskut maksaa sosiaalitoimi! Sori vaan tämä avautuminen... Ei ole tarkoitus loukata ketään!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Esimieheni ku sai sen toisen samoihin aikoihin ku mä esikoisen niin sanoi et naapuri huoneessa ei vierailu ajoista kauheesti välitetty. Oli jotain eri kansallisuutta ja juhlivat koko sovun voimin aamusta iltaan ja sairaalan henkilökunta ei puuttunut asiaan vaikka vierailu aika oli vain klo 18-19. Aika törkeetä minusta. Ja käynnistykses kun olin niin ihmettelin suuresti kun kuulin et eri kansallisuuksilla on oma käynnistys puoli sillä heillä ei saa olla mies lääkäreitä jne muita sääntöjä. Anteeks nyt vaan, mut en mäkään saa lääkäriäni valita ? Aika outoo mun mielestä. En ole rasisti, mut ihmetyttääpä vaan nämä etuudet o_O

Helsingissä on ainakin todella vaikee saada perhehuoneita Naistenklinikan remontin vuoksi. Kättäri kun tuppaa olemaan koko ajan ruuhkautunut.

Itsekin toivon ettei samaan huoneeseen päädy ketään haisulia! Oon tosi herkkä tupakan/muille voimakkaille hajuille. Saan päänsäryn. Toki nääkin on asioita joille ei voi kauheesti kai mitään.

Meillä on huomenna tutustumiskäynti Kätilöopistolle. Välillä harmittaa, kun tutut ylistää Kättäriä, että siellä on niiiin paljon perhehuoneita ja omaa rauhaa. Sitten mun pitää pyytää, että suuta soukemmalle kun tilanne ei todellakaan ole sama nykyään... Kun en mä ehkä halua kuunnella sadatta kertaa sitä samaa hehkutusta menneisyyden Kättärin ihanuudesta. Henkilökuntaa on kuulemma tarpeeksi, mutta tilaa ei.

Jorvissakin törmännee jos jonkinmoisiin kulttuureihin. Meillä ei sinällään ole tarvetta perhehuoneelle - asutaan niin lähellä sairaalaa, että mies pääsee kulkemaan helposti - mutta mä en vaan kestä pätkän vertaa haisuleita, kuorsaajia, kovaäänisiä keskustelijoita ja vielä vähemmän sitä jengiä, joka ei piittaa vierailuajoista.

Toki toivon yksiötä, jos sellaisen vain saa. Muussa tapauksessa me lähdetään kyllä hyvin vauhdikkaasti kotiin.

Täälä päin perhehuoneet on lähinnä tarkoitettu niille joilla on pitempi matka sairaalaan.
Meillä n.tunnin matka sairaalalle, toivottavasti saatais perhehuone jos vaan on vapaana.

Takaisin