Huhtikuun hulinat

Joo ilman muuta erityiskohtelua silloin, mikäli terveydentila sitä vaatii. Aivan kuten suomalaisillekin. Ja tosiaan, mitään mulla ei ole maahanmuuttajia vastaan mikäli todella yrittävät kantaa kortensa kekoon osana meidän yhteiskuntaa.
Mutta tuo säännöistä piittaamattomuus yms. saa joka kerta mun kierrokset nousemaan.

Tuo hiustenlähtemisjuttu on kyllä jännä- mulla ei kasva juurikaan karvat raskaana, ja tippuu reilusti tukkaa imettäessä-mutta samalla alkaa puskea uutta paksua hiusta juurista. on erittäin koomisen oloinen silloi kun se uus tukkaa puskee siinäneljänsentin pituudessa vanhan tukan juurilta..melkein kun etu,-sivu ja niskatukkaa:rolleyes:..
kokonaisuus ei oo koskaan huonontunut! paksua pitkää ponnaria pidän yhä vaan..

Tuo on niin totta mitä Cedju kirjoitti. On niitä hyviä ja ahkeriakin maahanmuuttajia ja romaneja, mutta valitettavasti ne muutamat työtävieroksuvat yms. yksilöt pilaavat kaikkien maineen.
Samahan se on suomalaisilla ulkomailla: kaikki suomalaiset on juoppoja. Yleistäminen on niin helppoa.

On asioita, jotka on kulttuuri/ uskontosidonnaisia mm. tuo, että musliminaisella pitää olla naislääkäri. Ja mulle ainakin sopii tuo, ei vaikuta mun eloon pätkääkään. Mutta se mua ahdistaa, että meillä on vuosikymmeniä ellei jopa vuosisatoja koulussa keväällä laulettu Suvivirsi ja nyt siitä pitäis luopua eri uskontoa edustavien takia. Suvivirsi kuuluu meidän kulttuuriin ja mun mielestä se pitäisi pitää ohjelmassa. Menkööt muut sitten siksi aikaa oven ulkopuolelle, jos eivät voi olla kuuntelemassa.

^^ Pakko kommentoida tohon suvivirsiasiaan että mä en oo pienenä osallistunu uskontotunneille ja sillon jos niille ei osallistunu, ei ollu velvollinen osallistumaan kirkkoon jouluna ja keväällä. Mun kanssa koululle jäi sitten ne muutamat eri kulttuurin edustajat. Loppujen lopuks mä taisin olla sieltä kirkosta pois kerran, muuten halusin mennä mihin kaveritkin.
Täs jutussa ei nyt oo taas päätä eikä häntää mutta tarkotan vaan sitä että miksei voida sit järjestää eri tilaisuuksia jos tuntuu että joku perinne loukkaa jotakuta??

Mä juttelin taas eilen vanhempien ja viisaampien kanssa synnytysasioista ja siitä etten haluis olla sairaalassa kauan mutta mua kehotettiin jälleen varautumaan siihen että kyllä siellä useita päiviä menee, maidonnousu kun ei välttämättä heti tapahdu ja sen imettämisen opettelu voi viedä aikaa. Niinpä mä keskityn nyt psyykkaamaan itseäni siihen että jaksan useamman päivän siellä. Kuulemma se lepo tulis siellä kyllä tarpeeseen et pitää toivoa että ois tuuri matkassa.

Oon samaa mieltä noista maahanmuuttajista... Jos elävät kuten täällä on tapana, niin ei muuta ku tervetuloa vaan! Mut sit on just niitä, keitä pitäis kohdella ku prinsessoja ja prinssejä, saa tehdä mitä haluuvat ja mennä miten haluuvat.... Ohi kulkiessa huutelevat huoraks tai rasistiks.... Muutaman vuoden Korsossa asuneena tuli mitta täyteen... Ite opiskelin ja kävin töissä ja sit nää toiset mölys yötä päivää joka kerroksessa, kun eivät käyneet töissä saatika opiskelleet.... Kun valitin, että hiljaisuus alkaa klo 22 niin haukuttiin ja yritettiin pelotella..... Yks yö koverrettiin puukolla ulko-oveen.... Ja jos mulle sanotaan lääkärissä että "et sä mitään naislääkäriä saa" niin ei sitä pidä antaa muillekaan...... Olise minkä värinen tai maalainen immeinen tahansa....

Meilläkin koulussa oli järjestetty eri uskontolaisille "elämänkatsomus" -tunnit.... Ja kirkko päivinä ne sai ite päättää lähteekö kirkkoon vai jääkö kouluun ja niillä oli sit näitä elämänkatsomus -tunteja sillon... En kans ymmärrä mikä ongelma siin on... Ja ite en koskaan ole ajatellu Suvivirttä millään tavalla uskonnollisena, se on aina ollu mulle vaan kesäloma tunnari :grin

Ja maahanmuuttajista uskonnon kautta hiuksiin :grin
Mulla on nykyään melko lyhyt tukka ja helvetti soitkoon mua riepoo kun tullu 3pyörrettä päähän raskauden aikana.... Ja nyt nää karvat sojottaa ihan mihin sattuu :mad: Huivi päässä joutuu kulkee.... Ja imetyksen aikana mulle tuli sellanen "Kalle Palander" hiusraja :confused: sitä odotellessa....

Niin ja kuka täällä sano ettei rinsessoilla ole poika-tukkaa?!?!?!!?!? ONHAN!!! mm. Dianalla oli lyhyt luukkia ja se on ainoo ihan oikee prinsessa..! :p Ja disneyn prinsessoilla ainakin Kaksin Karkuteillä tähkäpäällä oli lopuks poika-tukka ku se katkas sen reuhkansa..... niiii.....

Mä oon niin erilainen :) mä haluan olla siellä sairaalassa niin pitkään ku tarvis. Mä viihdyin siellä viimeksi ihan hyvin sen yhden yön (huonekaveri kuorsas oli ainoa miinus). Mutta jos sattuu hiljaa nukkuva huonekaveri nii kyllä mä viihdyn siellä sen kolme yötä ihan mukavasti! ! :)

Oon kerran aikasemmin ollut 4yötä tiputuksessa, ikävemmästä syystä tosin. Mutta mulle jääny ku hyvä mieli sieltä ja tykkäsin olla paapottavana :-D

Onko tayssissa niin kivat kätilöt? Vai alanko kattoo paikkaa pitkästäniemestä? 0___o

Jo mimmma ei mullakaan niin kiire ole pois sieltä sairaalasta, iso miinus on tietty se jos en saa nukuttua juuri yhtään esim huonekavereiden tms takia.
Mut siinä missä jotku täällä haaveilee et pääsis jopa samana päivänä kotiin niin se ois mulle kauhistus, hirveessä hötäkässä just synnyttäneenä kotiin ja sit pitäs pärjätä jo omin neuvoin!
Ja haluan olla siellä senki takia jos tulee jotain omassa tai vauvan voinnissa niin apu on heti saatavilla eikä tarvi alkaa soittelee ja kyselemään ja lähtemään takas sairaalaan.

Maahanmuuttaja-asiaan sen verran, että ei kyllä toimi molempiin suuntiin noi jutut, kun yritäppä jossain muslimimaassa saada heitä muuttamaan tapojaan tai muuta niin ei varmasti muuta mitään kenenkään ulkomaalaisen toiveesta, mutta täällä sitten pitäisi muuttaa meidän tapoja niiden takia...

Mun entisellä työpaikalla oli eri kulttuurista nainen, joka esim. kerran oli töistä poissa siksi kun suvussa oli jonkulainen avioliittokriisi, siis ei edes hänellä itellään vaan jollain sukulaisella, ja sit piti olla töistä poissa et sai aikaa tukea sitä sukulaista. Menisköhän läpi ku ite olis saikulla tuollasen takia... :D

Pitäis ehkä enemmän kirjoittaa tonne parisuhdeketjuun, mutta palaan nyt vielä hetkeksi tähän mamuaiheeseen. Me kun ollaan molemmat ateisteja niin ei ehkä osata samaistua moniin niihin ongelmiin, joita uskovilla voi olla. Mä en ole ikinä oikein ymmärtänyt minkäänlaista uskonnollista jääräpäisyyttä, seurustelin jonkin aikaa suomalaisen uskossa olleen kanssa ja se oli jo aivan liikaa - jos asiasta ei voi keskustella ja ainoa perustelu mielipiteelle on "raamattu sanoo niin", alkaa kunnioitus toista ihmistä kohtaan rapista. Suhde oli hyvä niin kauan kuin keskustelu pysyi muissa aiheissa. Ja tää oli ihan koulutettu normaali-ihminen! Nyt kun miehen kanssa ollaan liikenteessä niin monesti olen törmännyt oletukseen, että me -minäkin tietysti- uskomme johonkin kummalliseen jumalolentoon. Uskokoot ne, jotka haluaa mutta ei siitä tarvitse tehdä mitään isoa numeroa eikä oletusarvoista! En minäkään tuputa ateismia kenellekään tuolla toreilla, kouluissa tai työpaikalla.

Mutta siitä tulikin mieleeni, pitäisköhän vaihtaa kotikieleksi espanja? Täytyykin perehtyä lapsen monikieliseen kasvatukseen. Taidan lähteä kirjastoon!

Mäkin ehkä kammoksun sitä, että mä lähtisin synnytyksestä seuraavana päivänä kotiin. En kyl ehk halua siltikään viikkoa olla sairaalassa.. Ehkäpä semmonen 3-4 päivää olis hyvä. Varsinkin kun eka lapsi tulossa niin haluan olla varma et pärjään kotona vauvan kanssa. Haluun kans olla varma, että vauvan vointi on hyvä ennen kun lähetään kotiin sairaalasta ettei tarttis palata takas sairaalaan, mutta tietysti tapahtuu myös semmosii asioi mihin ei voi vaikuttaa.

Tohon maahanmuuttaja-asiaan heitän sen verran omaa lusikkaa soppaan, että esim. toi Suvivirteen liittyvä kohu on joka kevät (ja joka syksy/talvi joululaulukohu). Muistaakseni näistä uskonnollisista tilaisuuksista oli viime syksynä uutinen, että suurimmalle osalle maahanmuuttajista on se ja sama lauletaanko kevätjuhlissa Suvivirsi tai joulujuhlissa joululauluja. Siinä uutisessa oli et eniten tässä hangottelee suomalaiset kirkkoon kuulumattomat noista lauluista yms. Aika pitkältihän nykyään kouluissa järjestetään kirkon aikana muuta tekemistä elämänkatsomustieto porukalle ja islamin uskosille eikä kevät- ja joulujuhliinkaan oo pakko tulla jos ne laulut niin ahdistaa.

Mä oon joskus tosta naislääkärijutusta puhunut tuttujen kanssa eikä se nyt ihan niin toimi, että muslimeja varten olisi omat osastot joissa on vain naishenkilökuntaa - eihän semmoista oo muslimimaissakaan, enemmistö lääkäreistä on miehiä sielläkin. Synnytys hoituu läsnäolevalla henkilökunnalla, mutta vähemmän kiireellisissä tilanteissa voidaan ottaa toiveita huomioon, koska kaikille on helpointa jos esim. pelokas odottaja saa toivomansa naislääkärin. Tositoimissa lekurin sukupuolella ei sitten ole niin paljon väliä, luonto huolehtii siitä että häveliäisyys unohtuu.

Mulla se sairaala "kammo" (ei se ees mikää kammo oo, oma koti kullan kallis-ajatus vaa) johtuu varmaan siitä että mun eijjoo ikinä tarvinnu aikaani sen kauemmin niissä sairaaloissa viettää ja täällä ku on pikkusta vaille paljo niitä lestadiolaisia ja jos semmonen sattuu huonetoveriks ja tullaan sit koko perheen voimin kattoo ni eihä siihe huoneeseen sit muita sovikkaa!ennoo rasisti mut anteeks vaan musta tommonen "hässitään ja lisäännytään ristiin rastiin- uskonto" eijjoo tervettä...:rolleyes: ehkä sit kuitenki oon TUON "uskonnon" suhteen rasisti..ihan niinkö hyö on meijän suhteen ku käytetään ehkäsyä ja meikataan! Mut niin pontti oli se et oon siellä sen ajan mikä pitääki olla mukisematta mut kyllä se koti on paras paikka olla ja opetella käyttää sitä vauvaa. Saahan sieltä sairaalalta neuvoa ja apua vauvan hoitoon. Mut perhehuone yritetään kuitenki saaha.

hiukset on aina ollu paksut-en tiiä ovatko nyt paksummat ollu... ainakin rasvottuuvat paljo helpommin :S kynnet myös kasvaa paremmin nyt... onneks on hiuksissa vähä harvenemisen varaaki

Miekään en usko että kaikki maahanmuuttajat on sellaisia, tapailin joskus 3 vuotta Suomessa asunutta miestä ja ei hän vastannut juurikaan kaikkia streotypioita maahanmuuttajista (teki töitä, opiskeli, suku ei ollut hullua), Mutta asuin 2,5 v alueella johon laitetaan heti kaikki ketkä tänne ensin tulee..
Ja voin kertoa, naiset katsovat suomalaista nenän vartta pitkin, miehet olivat suurin osa hyvin aggressiivisia suomalaisia kohtaan..
Bussissa huomasin usein tämän..
Myöskin se mistä tulee, vaikuttaa aika paljon, Irakilaisten kulttuuri on hieman erilaisempi kuin nää muutama muu maahanmuuttajaenemmistö..

Mua rupesi kerran kaupan kassalla neuvomaan sellainen tosi tumma mies, "laita sinä napit kiinni näin" kun viikkasin hänelle juuri myytyä paitaa..
Myöskään suurin osa näistä tosi tummista ei sano "anteeksi, moi, heihei, kiitos"..
Mitä nyt 2 vuoden aikana vaateliikkeessä kerkesin näkemään, niin asenne on aika ylpeä..
Ei pidä yleistää, poikkeuksia varmasti on..
Ja kyllä se vitutti kerran katsella kun huivipäinen nainen työnsi bussissa yli 1000 e vaunuja, minulla vieressä käytetyt 150 euron vaunut ja toisella naisella vielä halvemmat ja rähjäisemmät kuin minulla.
Teki mieli tehdä meme Fb:n "näin se maailma pyörii täällä Suomessa" ja sit siinä ois voinut olla sen naisen nyrpeä/ylpeä naama ja hänen puhekuplansa "kyllä me tiedetään miten meitä pitää kohdella, ja miten meille pitää antaa rahaa"... ;/

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Ainiin, ja Dublinissa pitää myös varoa ettei turisti pidä liian lyhyttä hametta tai paljasta liikaa.. Kuulemma voi saada kadulta rääkymistä asiasta :D
Mutta Suomessa, meillä on kaikki sallittua!
Laillistakaa vielä se Kannabis niin sitten on kunnon rentomeininki..
Kaikki ulkomaalaiset tänne meidän syleilyyn, ja Putinkin varmaan valtaa suomen siinä välissä.. Eiköhän peli ole menetetty, meidän pitää löytää itse maa jonne mennä sikailemaan :D

Hiusrajasta! Noin puolen vuoden jälkeen imetyksestä alkoi kasvaa siilitukkaa otsalle niin paljon, että oli pakko leikata semmonen miniotsis. Se oli niin hirveen näkönen, kun sieltä siilin väleistä kasvoi muutamia pitkiä hiuksia. Eihän siihen mitkään pinnit tai pannat auttaneet, näytti vaan hirveemmältä.

Ja tuohon maahanmuuttaja sairaala asiaan. Se on ihan Suomen laissa määrätty, että hoitohenkilökunnan täytyy kunnioittaa potilaiden uskonnollista taustaa ja järjestää hoito mahdollisimman pitkälle niin kuin potilaan arvot määrää. Ette kuule tiedäkään mitä kaikea toi laki sisällään pitää. Mun mielestä laki on hyvä, mutta joskus oikein täytyy itse ponnistella olemaan kaikille potilaille tasa-arvoinen eettisistä arvoista puhumattakaan.

Noi lääkärijärjestelyt hoituu aikas helposti, huone järjestelyissä uskon henkilökunnan ajattelevan enemmän muita potilaita, ettei kukaan joutuisi kärsimään just niistä sukukokouksista. Ruokakärryssä on niin paljon nykyään erilaisia sekoituksia tietysti allergioiden, sairauksien takia ja myös uskonnollisista syistä. Me hoitsut hommataan tulkkeja, joka on laissa myös yks määrite. Eri uskontotaustaisilla on kaikenlaisia tapa sääntöjä parranajosta pukeutumiseen.

Noi on ihan ok juttuja, tätä päivää ja varmasti vain lisääntyy koko ajan. Parhaamme yritetään, mutta kaikkea ei vaan voida toteuttaa. Mutta mua riepoo eniten uskontotausta joka kieltää antamasta esim. Lapsille verensiirtoja ja ilman sitä lapsi on kuoleman kielissä! Tuohon asiaan on olemassa keino huostaanottaa lapsi ja silloin päätösvalta hoidosta siirtyy pois vanhemmilta. Mutta arvatkaa vaan tapahtuuko tuo huostaan otto ihan hetkessä.

Ja vielä täsmennys, että maahanmuuttajat ei ole todellakaan ainoa ryhmä jonka vuoksi sairaalassa järjestellään asioita! Sitä hommaa löytyy ihan meistä suomalaisista.

Mullakin tukka on oikein kuohkeana ja uutta puskee hirveetä kyytiä. Ennen kuin vauva on 6kk niin tukka tippuu päästä. Viimeks ei vaikuttanu kokonaisuuteen, vaikka hiuksia lähti ihan tukkoina pois. Tokan lapsen jälkeen oli hiukset pakko leikata lyhyemmäksi, kun näytti niin kauhealle karvanlähdön jälkeen.

Mä en kans ymmärrä tätä suomalaisten kykenemättömyyttä ylläpitää omaa kulttuuriaan, ehkä toisten kulttuurien vallan alla oleminen aikoinaan on jättänyt jonkinlaisen 'sopeutuminen muihin on helpompaa' -syndrooman. Terveydenhuollossa saa suomalainenkin vaatia uskonsa perusteella asioita, mutta meille se usko on monesti paljon näkymättömämpää ja yksityisempää. Me ei myöskään olla yhtä yhteisöllisiä kuin muut, joten on vaikea käsittää miksi joku toinen tarvii sen koko perheen tuen sairaalaankin.

Mulle usko ja hengelliset asiat on tärkeitä ja ne näkyy meidän elämässä ja arjessa. Periaatteessa mulle on ihan sama onko ne asiat esillä koulussa vai ei, mut selkeä päätös suuntaan tai toiseen olis tehtävä. Yhtä huono vaihtoehto on korvata hengelliset juhlat jollain halloweeneillä tms. vain uskonnottomilla juhlilla. Tarviiko niitä juhlia sitten juhlia koulussa ollenkaan. Ei ainakaan olis sisältöongelmaa kun vaan päätettäisiin, että kirkkovuoden juhlapyhät ynnä muut juhlat on vaan koulusta vapaata kalenterin mukaan ilman sen suurempia seremonioita. Uskontotunneilla voisi käydä kaikki, kun niihin sisältyisi tietoa kaikista uskonnoista, ei pelkästään ev.lut tai islam. Koulu on käsittääkseni yleissivistävä laitos, joten mä en käsitä, miks siitä pitäis tehdä mitään uskontojen taistelukenttää. Jokainen koti ja perhe järjestäköön sitten niitä juhlia lapsilleen mitä haluaa ja hoitakoon sen hengellisen kasvatuksen miten haluaa.

Ainiin, ja Dublinissa pitää myös varoa ettei turisti pidä liian lyhyttä hametta tai paljasta liikaa.. Kuulemma voi saada kadulta rääkymistä asiasta :D
Mutta Suomessa, meillä on kaikki sallittua!
Laillistakaa vielä se Kannabis niin sitten on kunnon rentomeininki..
Kaikki ulkomaalaiset tänne meidän syleilyyn, ja Putinkin varmaan valtaa suomen siinä välissä.. Eiköhän peli ole menetetty, meidän pitää löytää itse maa jonne mennä sikailemaan :D

Käytiin Irkuissa viime keväänä ja nimenomaan majoituttiin paikalliseen perheen luo jossa miehen sisko oli au pairina. Jos turisteille räätään pienistä hameista niin sit on aika tekopyhää. Siellä nuoret kylkee aivan alipukeutuneina ja ylimeikattuina kuin jotku... No tiiättehän... Ei yhtään kunnioiteta virkavaltaa. Ei kyllä kauaa keskustassa illalla viihdytty. Että turha siellä on tursiteille huudella. Tosin siellä pitää muistaa että kaupunkihan on jakautunut kahteen. On aika lailla räikeesti köyhemmät ja rikkaammat. Noin muuten maa on aivan uskomattoman kaunis!

Tarkoititkohan liii-saaa Dubaissa? Mä mietin, että siellä kyllä ei saa olla hihattomia tai alle polvipituisia vaatteita muuta kuin hotellialueella.

Takaisin