Huhtikuun hulinat

hirveen mankumisen laitan pystyn, jos en saa perhehuonetta ku itellä sairaalaan reilu 50km ja mies ajaa 200km sinne :smiley-angry026 olis ihan mukava saada olla sit pikkusen kanssa kolmestaan...

Meillä turha ees haaveilla mitää perhehuonetta ku on semmonen 45 minuutin matka ja tuonne ku tulee iha kauempaaki synnyttään. Yritetään kyllä saada mut en usko et niin käy. Pessimisti ei pety ja optimisti ei ylläty ilosesti! ;)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Perhehuone meilläkin tietty toiveena, mut tuskimpa moinen tuuri meille kävis. Mä pistän kyllä kauheen haloon pystyyn, jos saan huonekaveriks sellasen jonka suku on on 24/7 paikalla mölisemässä, NO WAY! Mulle on paskan hailee mistä kukin on kotoisin, samalla tavalla pitäis kaikkia kohdella sairaalassakin.
Kuorsaamiselle yms ei voi mitn (ärsyttää tietty silti) mut just joku röökin/viinan haju ei vaan kuulu sairaalaan, jos ei voi olla ilman niin sit ei tarvii tunkea sairaalaan vierailemaan vaan odottaa sinne kotiin. Tän takia en esim omia vanhempia pyydä ku sit vasta kotiin vierailemaan koska röökin haju on niin vahva niissä(polttaneet koko ikänsä ja viimesen 25v sisällä... ), ja vaikka mä siitä just just selviin niin en sitä toisille halua pakotaa!

Mua kyllä ärsyttää jos huoneet jaetaan jonku kulttuurisen poikkeaman takia, ei se oo yhtään reilua :mad: Tiedän työssäkin kun joskus joku asiakas on niin pelottava, että se saa eri oikeuksia, kuin joku joka on kiltisti. En tarkoita nyt sitä että kun tulee jostain toisaalta olisi pelottava, vaan sitä kun henkilökunta ajattelee että päästään helpommalla kun... (en tiedä oliks tää nyt yhtään selvä kannaotto mut kuiteski :grin)

Minusta se menee niin, että maassa maan tavalla :) Et kyllä pitäisi tottua siihen miten täällä toimitaan kun tänne muuttaa. Ottaen huomioon miten hyvää palvelua vielä täällä sairaaloissa saa ja suomessa on hyvä hoito moniin muihin maihin verrattuna ! :)

Löysin kaappieni kätköistä n. 6v vanhoja tutteja ja tuttipullon tutteja. Löysin myös läjän tuttipullon korkkeja ja niitä tiivistysrenkaita, mutta itse pullot on hukassa. Ei voi muistaa mihin olen ne säilönyt :rolleyes: Ja maidonkerääjänkin löysin. Luulin hukanneeni senkin muutossa :)

Minä kyllä mölisen varmasti takaisin, jos jonkun vierailijat häiritsevät omaa eloani! Synnytys ei kuitenkaan ole mikään pala kakkua, joten kyllä siitä täytyy saada toipua rauhassa. Ei siinä tarvita mitään heimojuhlia viereisen sängyn ympärille tai viereiseen huoneeseen.

Sen nyt mitä on tässä viikon verran kerennyt päiväsaikaan pyöriä ostoskeskuksissa, niin jestas, miten tietyistä kansanryhmistä sitä ääntä lähteekin. Istutaan hirveällä laumalla kahvilassa tai hampurilaisravintolassa ja kimitetään kaikki yhteen ääneen. Joo ei kiitos sellaista synnärille...

No meillä on töissä monia kansallisuuksia ja välillä kyllä kun on taukotilassa ja useempi samankielinen sattuu yhtä aikaa syömään ni ei oo tauosta tietoakaan ! Sellanen höpötys et herran jestas vaan. Muutenkin on rankkaa kuunneltavaa jos sattuu olee samas vuoros ja se tauoton pulina ! Ei siinä mitään puhun minäkin, mut kun niillä jollain on niin korviin pistävä ääni :confused: Ja valitettavasti oon huomannu et meill tulee töihin varmaan kaikista surkeimmat tapaukset. Tiedän et on ahkeriakin maahanmuuttajia, mut sit on näitä jotka vaan on ja haukkuu meitä ! Meil oli yks nainen hommissa joka oli tosi ilkee ja haukku siis pokalla kaikkia ääneen vaikka me kuinka yritettiin auttaa ja sietää ja neuvoa sitä. Se ei tykänny kun sille sanottiin mitä pitää tehä koska oli liikaa pomoja. Ja sit meitä väitti rasisteiks vaikka kukaan ollu sitä ulkomaalasen taustan perusteella edes haukkunut. o_O Oon kyllä monesti todennu et on se niin jännää ku ite oot heti rasisti jos sanot väärän sanan, mut eikös sitä rasismia voi olla toisinkin päin ?

Kiitosta vaan näistä kauhukuvista :grin Kuvittelen jo kolme päiväiset heimojuhlat juuri siihen huoneeseen, jossa minä majoitun ja yöt onkin sitten kuorsauksen ja vauvan itkun juhlaa. Voinko synnyttää kotona :eek:

Mä oon kans entistä enemmän sitä mieltä etten haluu olla sairaalassa kun sen 1 yön ja sit heti kun mahdollista niin kotiin! Tai näin tietenkin jos kaikki menee hyvin. Sektion jälkeen ne ei varmaan noin pian päästä pois :/

Mä en oo vaan ikinä kuullu, että ensisynnyttäjä olis päässy yhen yön jälkeen kotiin.. Aina se perus kolme. Mulla ei pää kestä ellei oo käyny hitonmoinen tuuri sen perhehuoneen kanssa!

Apua, kolme yötä! Eihän niissä sairaalan sängyissä pysty kukaan nukkumaan edes yhtä. :eek:

Oon kokeillut useamman kerran, kun endometrioosikipujen vuoksi oon joutunut ensiavun kautta osastolle tarkkailtavaksi. Aina ne reissut päättyivät viimeistään toisen yön jälkeen siihen, että kirjauduin itse ulos, oli olo mikä hyvänsä. Oli vain pakko saada omat vaatteet, oma sänky ja etenkin syötävää ruokaa...

Olipas tosiaan kiva joskus voittaa jossain arvonnassa! :cool:

Ensin kyllä katsoin että ei nyt oo kyllä varmaan just ovis- tai raskaustesteille käyttöä, joita tuolla nettikaupassa myytiin. Ehkä tilaan kuukupin, vaikken tiedä koska sitäkään mahtaa seuraavaks tarvita.

Mä olin esikoisesta 2 yötä! Mut oli kova ruuhkakin et annettiin ymmärtää et kotiin vois jo mennä... Nyt ei tartte kahta kertaa ehdottaa!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä oon varmaan jo niin laitostunut, että ihan tykkään jopa olla sairaalassa synnytyksen jälkeen. Tietty on koti-ikävä, ja nukkuminen sitäsuntätä, mut ihan ok aikaa mun mielestä..

Mä olin esikoisesta kans vaan sen kaks yötä vaikka seurattiin sokereita pienen koon vuoksi :) Ja eipä mua nytkään haittaa olla. Mun mielestä on parempi et ne seuraa mun ja vauvan vointia. Ei sielä kotona vältisti huomais kaikkea. En mä sairaalast tykkää mut itsellä vaan turvallisempi olo :)

Mä olin esikoisen aikaa sairaalassa ma-pe, mutta esikoinen syntyikin sektiolla. Kakkosen kanssa oltiin vain 2 yötä. Ja siinäkin oli toinen liikaa, kun huonekaveri kuorsasi niin autuaasti. Onneksi oli kahden hengen huone ja mun puolella oli telkkari, ni sain sitä katsella sit, kun ei uni tullut :)

Takaisin