Kansliassa hoidetaan tarvittaessa vauvoja. Tää on vähän tämmönen surullinen kokemus vieruskaverista sairaalassa, kun esikoinen syntyi.
Sille naiselle oli tehty sektio ja oli kaikenlaista vaikeutta ilmeisesti jonkun perussairauden takia jota nainen sairasti. Kertoi, että häntä on leikattu useita kertoja. Sillä oli tulehdusarvot pilvissä, kestokatetri ja dreeni leikkaushaavassa, vaikka sektiosta oli kulunut jo kaksi päivää.
Sen vauvaa hoidettiin kansliassa, kun hän ei itse päässyt ylös sängystä.
Olin kolme päivää samassa huoneessa ja jossakin vaiheessa huomasin kuinka nainen vältteli omaa vauvaansa. Hän jutteli mulle ihan pirteenä ja kun hoitajat tuli vauvan kanssa huoneeseen, että nyt olis imetysaika, niin nainen teeskenteli nukkuvaa. Se oli ihan hirveetä! Itse olin ihan onnessani vauva vieressä koko ajan.
Hoitajat eivät ilmeisesti enää edes yrittäneet kannustaa aktiivisesti imetykseen, vaan yrittivät että vainen olisi pitänyt omaa vauvaa sylissä ja antanut pullosta. Nainen kertoi, että luuli saavansa tytön ja tulikin poika eikä hän meinaa uskoa että vauva on hänen omansa. Nainen oli yksin, eikä hänellä käynyt tuona aikana kuin kerran hänen omat vanhempansa vierailulla.
Mua on vaan jäänyt vaivaamaan ja harmittamaan, että mun olis pitänyt sanoa tuosta hoitajille, jos olisin voinut jotenkin auttaa sitä vauva reppanaa ja äitiä saamaan nopeammin siteen heidän välilleen. Olin niin sekasin itse synnytyksestä, että vasta jälkeen päin näitä mietin kunnolla. Kyllähän hoitajat tilanteen varmasti tajusivat, mutta aina sitä miettii olisiko itse voinut tehdä jotain toisin.