Huhtikuun hulinat

Tää radi niin raastaa mua, kun ei voi syödä mämmiä, munkkia, simaa, munia..

Mä laitan simaa ja teen munkkeja ja vedän mignonmunia ja mämmiä kaksin käsin kun vauva on syntynyt.. Vaikka menis juhannukselle. Nyt tyydyn vaan nielemään omaa kuolaani, eipähän nosta sokereita...

Babyshowerit vietetty, kivaa oli:) Juoruumista ja mässäämistä. Nyt oksettaa ja paha olo, väsyttääkin. En oo syönyt aamuisen munakkaan lisäks tänään muuta ku noit (pitkälti makeita)tarjottavia, yrps. Ei tee mieli mitään mut luulen että joku suolainen iltapala tekis ehkä ihan hyvää.
Kurkku on vähän kipeä, jo toista päivää. Pliispliispliis ei mitään flunssaa nyt! Toivottavasti kuuma mustaherukkamehu yms auttais vielä:oops:
Mies on kotikulmillaan viettämässä "viimeistä" rällyiltaa aikoihin, nauttikoon vielä kun seuraavasta kerrasta ei voi tietää :grin Outoa nukkua yksin, mut ehkä nukun taas tosi hyvin ku saan leväyttää tän valaan ruhoni vapaasti pitkin sänkyä ja omia _kaikki_ tyynyt itselleni

Siis tarkoitatko Helsingin reissua?

Joo päivän reissuksi jäi, kun pojan aorttaläppä ei enää vuodakaan eikä leikkaukselle oo tarvetta just nyt. Onneks. Päästiin siis kotiin, eikä jääty sit hesailemaan, kun oltiin niin onnenpöhnässä. Ehkä joskus myöhemmin reikä korjataan, mut koska poika ja sydän voi nyt hyvin, niin ei leikattukaan.

Tukalaa oli kyl mulle se reissussaolo, et ois ollut yhtä tuskaa olla siellä sairaalassa näillä viikoilla.. Ja tietty lapselle vielä tuskaisempaa, enkä keksi miten ois saatu tuo juuri kävelemään ja kiipeilemään oppinut lapsi olemaan telomatta itseään, kaatumatta, putoamatta yms 5n viikon ajan leikkauksen jälkeen. Tai miten oisin pystyny hoitamaan lasta miehen töiden alettua, kun kainaloista ei ois saanu nostella ja muutenki pitäny varoa, kun en meinaa nytkään pystyä hoitamaan ja nostelee, kun hädin tuskin pysyn jaloillani.

Että kaikinpuolin hyvä näin. Ollaan ihan onnessamme, että asiat kääntyi näin päin. :)

Tosi hieno homma!!! :happy093. Varmasti monta kivenmurikkaa tipahti harteilta :) onhan se helpompi sit isompana korjata ja varsinkin kun pärjää hyvin nyt näin..... Onnea koko perheelle!!!!! Tässähän vallan herkistyy.....

Hohoi, elossa ollaan ja kaikki hyvin. Tai noh, kaikki on suhteellista :) Mua olitte ihanaiset jo kaipailleet tuolla maaliskuun keskusteluissa. Kiva huomata, että selkeesti kuuluu johonkin porukkaan ku kaipaillaan.

No joo. Meillä siis sairastetaan yleensä melko harvoin, mutta sit ku sairastetaan ni sairastetaan kunnolla. Eli kuopus onnistu jostakin imuroimaan itelleen taudin ja alotti sairastelun. Perusräkätautia, yskää ja käheetä kurkkua. Seuraavaksi esikoinen veti samantaudin läpi, lisänä kurkunpääntulehdus. Tän jälkeen mies oli ihan tolkku poissa. Sitten sairastukin kuopus uudestaan eli ei vissiin välillä oikeesti parantunukkaan. Kuume huiteli 40 ja äkänen tietty ku ampiainen. Lääkärireissu sitten heitettiin, eikä oikeen muuta löytyny ku mahollisesti alkava korvatulehdus. Lääkäri siinä hetken empi, että jos olis oma lapsi ni alottas ab-kuurin, mut ihan välttämätöntä ei oo. Mä sanoin, että ala tehä se resepti minä en täällä joka päivä juokse ja kuuri oli tytölle elämänsä eka, joten ei siihen "kuole" vaikka söis vähän turhaankin. No toi kuuri sitten taas teki lapsosesta oikeen herttaisen, ainakin epäilen johtuneen lääkkeistä noi raivokohtaukset. Just ku sitten toi kuuri loppu ni keskimmäinen päätti sairastua ja nopeesti ja ihan tosissaan. Hällä todettiin sitten keuhkokuume ja ab-kuuria päälle. Nyt alkaa kaikki olemaan taas normitilassa. Mitä nyt itellä meinaa olla kurkku vähän karhea... ÄÄÄHHH!

Tossa tosiaan äsken mietin, että miks en oo pitkään aikaan täällä käyny ni nyt tajusin, että miks en :grin Vähän meinaa olla takki tyhjä, mutta tästä noustaan. Ja todellakintodellakin toivon, ettei vauva päätä tän rytinän päälle syntyä, minen vaan nyt jaksa. Viikkojakin vasta 33+6 (?). Oma vointi on ihan jees, tai mahan vasenta puolta kiristelee jatkuvasti ja ketterä olen ku sokea sotanorsu mut siis noin periaatteessa...

Jatkan viestien läpi kahlausta, että oon taas kohta ajan hermolla.

Hehei hieno homma Neljän Suora!!!! tai siis ei se että kipeenä ootte ollu ja noin rankasti, mutta siis että kaikki ootta hengissä... huolihan tässä jo ehti tullakin, ettei vaan mitään ole sattunu :) kyl sen kummasti huomaa ku joku puuttuu kärrystä :grin mutta sama menohan se täällä jatkuu, eli ootellaan edelleen :p

Huh mikä rumba ollut neljän suoralla! Toivottavasti nyt jo voiton puolella :) ja ettet ite sairastu! Onneks vauva on vielä masussa ettei ollut vastasyntynyttä tuossa karusellissa vielä mukana... Kohti terveempää kevättä!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Huh. :smiley-ashamed004 Kiva, ettei mitään kamalan kamalaa ole sattunut, kun ei sua, Neljän suora, näkynyt. Vaikka kurjaa tuommonen sairastelukin. Jospa nyt ois sit sairastelut siinä teidän perheelle tälle talvea/kevättä!

Mää hoksasin eilen et ku mies juo niitä "saunakaljoja" viikollaki eikä ne jää siihen yhteen kaljaan ni entäs jos just sillai sopivasti tulisiki lähtö!? :oops: sanoin sit miehelle et sen pitää ottaa seki huomioon eikä niitä kaljoja voi entiseen malliin juoda, mä en miehen kaljan tuskan takia taksilla lähe synnyttään.

Kävin eilen porukoiden luona Järvenpäässä ja samalla sitten kitumarketissa, tavoitteena ostaa VAIN porkkanoita, sipulia ja sitä kookosöljyä.... No loppu summa oli jotain 65€ vaikka sipulit ja kookosöljy unohtu o_O öööö....?!

Mut kohtasin uusavuttomuuden huipun taas... Siel oli myynnissä VALMIIKSI KEITETTYJÄ ja MAALATTUJA KANANMUNIA?!?!?!?!?!!?! Siis OIKEESTI?????!!!!!!!!!! Eikö ihmiset nykyään viitti ite edes munia keittää???

:grin mua vaan naurattaa niiiin paljon.... Sori jos joku kokee ne hirveen käytännölliseks :laughing021

Juu, mie en ite ees tienny, mut mies osas sanoo ja pari tuttua :D Uskomatonta, mutta totta :D

Mää hoksasin eilen et ku mies juo niitä "saunakaljoja" viikollaki eikä ne jää siihen yhteen kaljaan ni entäs jos just sillai sopivasti tulisiki lähtö!? :oops: sanoin sit miehelle et sen pitää ottaa seki huomioon eikä niitä kaljoja voi entiseen malliin juoda, mä en miehen kaljan tuskan takia taksilla lähe synnyttään.
Omasta siipastani tein ilokseni havainnon, että vaikka se noita oluita hörpsiikin (ja minä tiputtelen lattioille siivottavaksi), niin se on näköjään oma-aloitteisesti jättänyt iltakaljat yhteen kappaleeseen. Juo siis vain sen verran, että pystyy rattiin.

Meillä mies ryhtyi viinalakkoon vuodenvaihteessa, sanoi että ei juo ennen kuin gradu tulee valmiiksi. No, ei se gradu ole valmistunut (tekee sitä töiden ohessa), mutta oon ollut yllättynyt siitä miten hyvin lakko on pitänyt. Pari kertaa oon nyt patistanut sen kaljalle, koska alkoi tuntua että se lakko ei liity graduun vaan muhun, enkä mä kaipaa niin totaalista solidaarisuutta ettei toinen voisi vaikka kerran viikossa sählyn jälkeen käydä huurteisella.

Kuulin just että mies oli viime viikolla kieltäytynyt kaljasta siksi, ettei halua enää näin viime viikoilla olla pöhnässä, jos vaikka tulee lähtö... se yllätti, koska ei tää raskaus mun mielestä niin jännässä vaiheessa vielä ole! Meillä taitaa mennä vähän toisin päin kuin muilla tää kuvio... mies valmistautuu lähtemään sairaalaan hetkenä minä hyvänsä, mä oon vakuuttunut että toukokuuhun on vielä ainakin puoli vuotta.

Takaisin