Mä ite olin pienenä sellanen et huoneen oven oli pakko olla auki että kuulin vanhempien pulinaa ja telkkarin mölyä, hiljasuuteen oli paljon vaikeampi nukahtaa ku kovaan meteliin. Sitä paremmin nukuin mitä kovempi meteli oli, vanhemmilla oli kavereita kylässä tosi usein. Oon ihan kiitollinen tuosta kyllä, ei nykyäänkään ihan hiirenhiljaisuutta tarvitse.
Mä en itsekään tajua tota että vessaa ei saa käyttää tai telkkari ei saa olla päällä jos lapsi nukkuu, eihän sen vanhempien elämän täydy ihan hiljentyä siihen lapsen nukkumiseen. Tietty aiemmin jonkun mainitseman lapsikohtaiset erot pitää ottaa huomioon ja ymmärrän kyl senkin et jos on tosi herkkäuninen muksu niin pääsee vaan helpommalla ku vähän hyssyttelee sit nukahtamisen jälkeen.... Mut me nyt ainakin lähtökohtaisesti yritetään totuttaa tavallisiin ääniin nukku lapsi tai ei. Samoin noihin vaunuihin ajattelin totuttaa ihan alusta, ku syntyy näin kevät/kesällä niin ulos vaan partsille nukkumaan. Ja siellä kyllä meteliä on ku porukkaa tuppaa oikasta meidän partsin alta noihin lähikouluihin..